Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotetusta matkasta tuli painajainen. Haluan kotiin :(

Vierailija
25.06.2019 |

Minulla piti olla tänä kesänä unelmaloma. Pariisissa kokonaiset kolme viikkoa yksinäni ja vieläpä koko loma pelkillä lentolipun hinnoilla.

Työkaverin tuttu asuu täällä ja me tehtiin sellainen diili, että se tuttu tulee asumaan mun kotiin Helsingissä ja minä tulen tänne Pariisiin. Ei makseta toisillemme mitään.

Asun nyt mun mielestä todella epämääräisellä kadulla 19. districtissä. Katu on hirveän meluisa yöllä. Musiikki pauhaa, autot tööttäilevät ja kaduilla ajetaan kilpaa, hälytysajoneuvot pitävät hereillä. Ja mulla on ikkunat kiinni! Ilmastointia ei ole, sisällä 29,2 astetta just nyt. Katu on roskainen, seinät täynnä graffiteja ja asukkaat, no, ei ranskalaista alkuperää. Mun perään huudeltiin kadulla.

Lähikaupat on jotain yksityisten pitämiä kioskeja ja kauppoja, joista en haluaisi ostaa mitään, kun kaikki on niin jotenkin epämääräistä. Haluaisin mennä johonkin ketjukauppaan ostamaan ruokaa, mutten uskalla haahuilla yksinäni tällä alueella.

Sänky on kivikova futon, jossa en pystynyt yöllä nukkumaan. Nukuin nojatuolissa viime yön (eka yö täällä). Kaikki on tosi epäsiistiä ja kämppä on täynnä sekalaista tavaraa. Jääkaappi on likainen ja uuni ei toimi. Lattia niin likainen, että sillä on varmaan kävelty kengillä.

Nukuin vain pätkissä, kun heräsin kaikkiin koviin ääniin. Olen asunut koko ikäni Helsingissä kerrostalossa ja meluisillakin alueilla, mutta tämä on ihan omaa luokkaansa.

Hanasta tuleva vesi on pahaa, mutta pakkohan sitä on kuumalla juoda. Suihku näyttää homeiselta ja mun tukkoon menevä nenä taitaa olla oikeassa. Suihkutilaa ei voi tuulettaa, eli kaikki kosteus tulee tähän asuntoon. Mikä on kivaa tällä helteellä.

En saanut juurikaan nukuttua viime yönä ja aloin vaan itkeä, kun heräsin hikisenä. Haluaisin kotiin. Tän piti olla unelmaloma, mutta tulikin painajainen. Mitä teen? Kärsin ja olen vai palaan Suomeen? Menen vaikka vanhemmilleni loppuajaksi ennen kuin se tyyppi lähtee mun luota. Hotelliin ei ole varaa täällä :(

Kommentit (351)

Vierailija
241/351 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, tule päivittämään :)

Vierailija
242/351 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oma kokemukseni tuosta 19. arrondisementistä on, että erityisesti pohjois-osa on hyvin epämääräistä ja rähjäistä. ( Port de La Chapelle alue). Huumehörhöjä, siirtolaisia. Tuskin moni työelämässä kiinni, jos koskaan ollutkaan. Välttelisin kyllä iltaiseen aikaan liikkumista tuolla, mutta silmät saa olla auki päivisinkin. 

Pariisissa voi tunnelma muuttua ihan yhdellä korttelinvälillä. Kannattaa huolella selvittää etukäteen. 

No on siellä kortteleita, joissa ei tee mieli liikkua yksin, mutta ne ovat murto-osa alueesta, ja siinä kohtaa huomaa itsekin kääntyä takaisin. Pääsääntöisesti minusta kivempaa seutua kuin turistialueet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/351 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en aikoinaan ollut kiinnostunut koko Pariisista, kun olin siellä kerran käynyt ja turistinähtävyydet todennut. Se jätti kylmäksi, enkä olisi ilman matkaseuran yllytystä palannut. Koko kaupunki rupesi tuntumaan kotoisalta vasta sen jälkeen, kun olen parilla reissulla asustellut juuri noilla "kamalilla" kulmilla. Suosittelen aiemminkin mainittua kävelyä Buttes de Chaumont - Canal Saint Martin, jos helteessä jaksaa kävellä. Puistosta ja kanavan reunamilta löytyy kyllä varjoa.

Vierailija
244/351 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä10803 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo jos on ollut pariisissa hienoissa hotelleissa niin niillä alueilla ei ole kyllä tavan tallaajilla varaa asua. Siellä on hotelleja ja toimistoja ja siksi niitä pukumiehiä/naisia. Tämä nyt ois ollut ihan helppo oivaltaa jo ennen reissua, mut ehkä tää loma avaa vähän silmiä, jos ihan yllärinä tuli.

Suomesta ei kyllä löydy mistään sellaisia lähiöitä ja karuja oloja kuin ihan pelkästä Pariisista. Ei tarvitse edes lähteä mihinkään Intiaan asti pällistelemään köyhiä ja kurjia oloja.

Kamalinkin vuokrakasarmi Suomessa on ihan utopistista luksusta monille pariisilaisille.

Ai ei löydy vai? oletko käynyt itäkeskuksessa, kontulassa ja espoossa ilmeisesti et. Kannattaa myös harkita "pikkupariiseja" eli Helsingborgia ja Malmöä. Näissä kohteissa näkee vähemmäm syntyperäisiä paikallisia ja roskiakin saatta näkyä kaduilla ja rapuissa.

NO kuule noi ei ole yhtään mitään verrattuna Pariisin huonoihin lähiöihin, selvästikään et ole koskaan sellaisessa käynyt.

Ja mitä " espoossa"? Espoo on hyvin varakasta seutua, jossa ei juurikaan kamalia vuokrakasarmeja ole.

Hahaa! Olen ollut Espoon Suvelassa ja 18. kaupunginosassa, ja jälkimmäinen on kyllä viihtyisämpi. Muutenkin Espoossa on vuokrakasarmeja siinä missä muuallakin. Tässä ketjussa ei nyt puhuta mistään Pariisin oikeasti huonoista lähiöistä.

Niinpä, Pariisin lähiöt ovat kaupungin ulkopuolella Périphériquen toisella puolen. Jos alueella on järjestysnumero, se on arrondissementti eli osa kaupunkia, ei lähiö.

Olen aikoinaan työskennellyt eräässä Pariisin lähiössä ja siellä oli osittain sellaista pientä maaseutukylämaista asutusta ja sitten julmetun korkeita moderneja kerrostaloja. Ihan hengissä sielätkin selvisin joka päivä :)

Vierailija
245/351 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hauska blogi, jonka on kirjoittanut 19. arr. asuva ranskalainen. Koko sivu on Oodi jossa ylistetään tuota aluetta.

Joitakin epämääräistä kortteleita toki on, mutta tästä näkee miten paikallinen asukas alueen näkee:

http://calamonique.com/ode-au-19e-the-arrondissement-de-paris-ou-il-fai…

Nauratta sitten, että joku tietämätön suomalainen puhuu koko alueesta "slummina" :)

Vierailija
246/351 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi kun alkoi tehdä mieli päästä reissuun!! Mä voisin milloin vain vaihtaa paikkaa ap:n kanssa. Mulla ei ole mahiksia lähteä nyt kun olen työtön :(.  Aikaisemmin olen reissannut paljon ja majaillut mitä kummallisimmissa paikoissa, mutta ei koskaan ole harmittanut, matkoilla on aina niin mukavaa :). Nyt p**kele se työpaikka mulle jostakin! Lähden Pariisiin jos onnistaa. Siellä en ole koskaan käynyt, muita maailmankolkkia on tullut koluttua. Jostain syystä Pariisi on jäänyt väliin. 

Vierailija
247/351 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu avartaa :) kaikkien jotka vinkuvat suomessa milloin mistäkin pitäisi tehdä samanlainen reissu, kovasti oppisi arvostamaan sitä peruskämppääkin suomessa, ’peruskämpät’ muualla on aika eritasoisia. Esim yritäpä löytää ei homeinen kämppä englannista, pienet ikkunat, huono suihku, eri hanat kylmälle ja kuumalle vedelle.

Vierailija
248/351 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailu avartaa :) kaikkien jotka vinkuvat suomessa milloin mistäkin pitäisi tehdä samanlainen reissu, kovasti oppisi arvostamaan sitä peruskämppääkin suomessa, ’peruskämpät’ muualla on aika eritasoisia. Esim yritäpä löytää ei homeinen kämppä englannista, pienet ikkunat, huono suihku, eri hanat kylmälle ja kuumalle vedelle.

Kyllä niitä rahalla löytyy. Mutta veronmaksajien maksamana ei.

Vierailija
249/351 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt kuuma ap?

Vierailija
250/351 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksatte vastailla tälle satuilijalle? 

Vierailija
251/351 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska on paska maa ja siua on jymäytetty. Palaa kotiisi ja aja huijari takasin koloonsa.

Vierailija
252/351 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se joka asui pariisissa. Ekana asuin pantin joka on ihan sun naapurissa. Tää oli iso hitti sillon. Musta edelleen hyvä, jammailen.

Nauti oikeasta ulkomaankokemuksesta :)

Vierailija
253/351 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vielä parempi ca casse ou ca passe.. Se menee rikki tai se kestää..

T. Ex mamulähiöfinski

Vierailija
254/351 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten menee?

Vierailija
255/351 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki

Vierailija
256/351 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö tänäänkin, +38° helteessä mieli paistella uunijuureksia?

Kuule, elintasoerot ovat isot, samoin ero asumismukavuudessa. Pussissa olette eläneet, ellette tajua Suomessa asuttavan keskimääräistä mukavammin ja modernimmin. Ja kalliimmin, koska lämpö, mukavuus ja talotekniikka maksavat ja tämä maa on Pohjoisnavan vieressä.

.Pariisilainen kivitalo voi olla 1400-luvulta ja mukavuudet lisätty miten kuten jälkeenpäin. Home on yleistä, eristeet harvinaisia, putket ja sähköt tuuripeliä.

Vierailija
257/351 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa kiva olla reissussa...

Mutta ehkä eurohelteet saa väistyä.

Vierailija
258/351 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan tätä ketjua! Kiva lukea muiden survival stooreja, saa tsemppiä omaan olemiseensa. Asun ulkomailla itse ja muuten kaikki hyvin mutta naapureiden meteli saa välillä harkitsemaan muuttoa takaisin Suomeen, mutta tästä ketjusta saan voimaa! : D laitan bookmarkseihin ja aina heikon hetken tullen palaan lukemaan. Kiitos kommentoijille!!

Ap:lla nyt varmasti aluksi kulttuurisokki, joka tulee varmasti jos ei asu viiden tähden hotellissa. Avoin joustava mieli auttaa näkemään ne kivat ja hyvät puolet lomassa ja ottamaan sen miniseikkailuna, jota voi sitten muistella Suomessa marraskuun räntäsateessa ; )

Vierailija
259/351 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

District Pariisissa?

Vierailija
260/351 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on pian suositumpi thread kun Lotta Näkyvån vuorikiipeily. Go ap!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi