Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan järkyttävää, meidän perheen lapsilla on eri elintasot ja se aiheuttaa mun tyttäressä mielipahaa

Vierailija
25.06.2019 |

Minä ja mies asutaan miehen omistamassa talossa. Miehen poika asuu meidän kanssa. Mun tytär asuu meillä yleensä viikonloppuisin, välillä on pidempäänkin jos isällään on vaikkapa työmatka. Mun mies on aika varakas, hänellä on hyväpalkkainen työ ja vanhemmilta saatua perintöä. Miehen poika saa isältään käytännössä kaiken mitä haluaa. Lisäksi poika harrastaa jääkiekkoa. Mä olen aika pienipalkkaisessa työssä, enkä voi hankkia tyttärelleni kaikkea hänen tarvitsemaansa. Tytön isälläkään ei ole kauhean isoa palkkaa ja hänellä on paljon lainoja (esim. aivan liian kallis auto). Tyttö haluaisi harrastaa ratsastusta, mutta mulla tai isällään ei ole varaa sitä maksaa. Puhelinkin on useamman vuoden vanha. Mun miehellä olisi aivan hyvin varaa auttaa mun tyttöäkin, jotta hänkin saisi toteuttaa unelmiaan. Tyttö kuitenkin asuu meilläkin, niin hän on yhtälailla perheenjäsen. Tyttö on sanonut usein mulle, että hänestä on niin ikävää kun velipuoli saa kaiken, mutta hänellä ei ole mahdollisuuksia. Mies ja poikansa ovat suunnittelemassa matkaa nyt kesällä. Mäkin olisin päässyt mukaan, mutta en saanut lomaa osumaan kohdilleen. Kysyin mieheltä, että voisitteko ottaa tytön mukaan, niin mies vaan sanoi ei. Mun mielestä aika törkeää. Ihan kuin tyttöä syrjittäisiin. Mitä tässä tilanteessa tekisin?

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo.

Ja se miehen poikahan ei ole sinun tyttäresi velipuoli.

Vierailija
2/112 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö voisi mennä töihin

Vierailija
4/112 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaat oman asunnon, niin tytön ei tarvitse katsoa miten miehen poikaa hemmotellaan.

Vierailija
5/112 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytärhän saa jo asuakin tasokkaammin miehen ansiosta. Olisitte kiitollisia.

Vierailija
6/112 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää

Vierailija
7/112 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaat oman asunnon, niin tytön ei tarvitse katsoa miten miehen poikaa hemmotellaan.

En halua erota miehestä. Hän on kuitenkin rakastava ja hyvä mulle.

Ap

Vierailija
8/112 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se on kun aikuiset eivät tee aikuismaisia päätöksiä. Miksi olet toistuvasti mulk_kujen miesten kanssa?

Ole tyttäresi kanssa, ja ole edes sinä aikuinen kun miehesi eivät osaa.

Minulla on rakastaja, jota en sotke perhe-elämääni. Näinkin voi toimia. Lasten turvallisuudentunne ja vanhempi, johon voi joka tilanteessa luottaa, on etusijalla. Lapsuus on lyhyt.

Vierailija
9/112 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se usein menee. Rakastat miestäsi, tytär jäänyt toiseksi.

Vierailija
10/112 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, you're cunt, big cunt. No brain at all, nor heart.

Vierailija
11/112 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on, kun oma elintaso on kiinni puolison rahoista ja varallisuudesta. 

Vierailija
12/112 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän olet etävanhempi eikä se sun lapsesi edes asu teillä.

Vierailija
13/112 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua erota miehestä. Hän on kuitenkin rakastava ja hyvä mulle.

Ap

Jos se sit riittää, ni elä valita.

Vierailija
14/112 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuu hän meilläkin

Ap

Vierailija
15/112 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuu hän meilläkin

Ap

Hän käy teillä. Hän on sinun ja isänsä vastuulla, eikä miehesi rahankäyttö tai miehesi lapsen saamat jutut liity häneen yhtikäs mitenkään. Hommaa parempi työ ja ala ottaa vastuuta.

Vierailija
16/112 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi ei kannata muuttaa yhteen uuden miehen kanssa, jos kaikilla lapsilla ei ole mahdollisuutta samaan elintasoon. Saman talouden/perheen sisällä kaikilla kuuluu olla samat mahdollisuudet. Yhdessä voitte asua, kun lapset on aikuisia.

Vierailija
17/112 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo mitään auttaisi, pahentaisi vain tilannetta. Nyt AP ja tytär sentään saavat asua varmasti ihan mukavassa talossa, nähtävästi ilmaiseksi tai pienin kustannuksin.

Jos AP hommaa oman asunnon niin se on pakosta joku surkea loukku. Ei se tytär sitten ainakaan pääse ratsastusharrastusta aloittamaan. Päinvastoin jää saamatta moni muukin kiva juttu.

Ei tuossa voi tehdä muuta kuin selittää tytölle että elämä nyt kertakaikkiaan ei ole reilua. Toisilla on varakkaat vanhemmat ja toisilla köyhät vanhemmat.

Vierailija
18/112 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä niin päin, että exäni on yritystoiminnan ansiosta nykyään todella hyvätuloinen. Kun vanhin lapseni tulee kotiin isänsä luota, hänellä on uusia vaatteita, rahaa ja mitä lie härpäkkeitä. Nuoremmat lapset on tästä tosi kateellisia, mutta minkäs teet. Olen pyyyänyt olemaan matalalla profiililla uusista tavaroista, mutta kyllä uuden kännykän tai polkupyörän huomaa.

Vierailija
19/112 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustaisin tytärtä opiskelemaan ja tekemään töitä. Nythän näkee miten raha helpottaa elämää. Ei tuossa voi oikein mitään muuta.

Meillä minä tienaan, miehen lapselle ostan silloin tällöin jotain kivaa. Äitinsä alkoi vaatimaan multa X asioita lapselle, koska mulla on varaa. Onneksi mies pisti tähän stopin.

Vierailija
20/112 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta kertaa tämä sama aloitus kirjoitetaan palstalle minimaalisin variaatioin?

Kirjoitetaan nyt tähän vielä kerran kopioitavaksi keltaiselle lapulle ja jääkaapin oveen liimattavaksi ettei unohdu heti: Lapsen hyvinvointi on vanhemman vastuulla. Mikäli vanhempi omalla toiminnallaan saattaa lapsen tilanteeseen jossa lapsi ei voi hyvin syystä riippumatta niin vanhemman vastuulla on korjata tilanne lapsen hyvinvointia edistäväksi.