Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt se on todistettu: Miehet pelkäävät älykästä naista

Vierailija
24.06.2019 |

Pyytääkö älykäs nainen miestään vaihtamaan lampun, jotta tämä saa tuntea olonsa maskuliiniseksi?

Älykkyys on ominaisuus, jota kyllä arvostetaan, mutta tuore tutkimus kertoo, että miehet eivät halua siltikään deittailla itseään terävämpää naista. Älykkyys on siis seksikästä, kunhan se pysyy kaukana omasta makuuhuoneesta.

Kolmen amerikkalaisyliopiston tekemässä tutkimuksessa saatiin selville, että miehiä vastakkaisen sukupuolen terävä-älyisyys pelottaa. Tutkimus julkaistaan Personality and Social Psychology Bulletinin marraskuun numerossa.

Psykologit kysyivät ensin 105 mieheltä, viehättivätkö näitä älykkyystesteissä itseään paremmin vain huonommin menestyneet naiset. Älykkyys voitti vielä tässä vaiheessa.

Seuraavassa testissä miehet pantiin tekemään älykkyystesti. Sen jälkeen kerrottiin, että he tapaavat pian naisen, joka on pärjännyt miestä joko paremmin tai huonommin samassa testissä. Epävarmasti käyttäytyivät ne miehet, jotka kuulivat tapaavansa itseään paremmin pärjänneen naisen. He pitivät naiseen välimatkaa, arvioivat hänet vähemmän viehättäväksi eivätkä olleet kovin innokkaita vaihtamaan yhteystietoja tai suunnittelemaan treffejä tämän kanssa. Älykkyyden uhka leijui vahvana ilmassa.

Yleinen uskomus on, että miehet haluaisivat älykkään kumppanin, jotta myös heidän jälkeläisistään tulisi neropatteja. Tutkijoiden mukaan maskuliinisuuden tunteen heikentyminen kuitenkin näkyi miesten laskeneena kiinnostuksena itseään fiksumpia naisia kohtaan.

Tulos on samassa linjassa aiempien kanssa. Aiemmin on todettu, että parisuhde on vaarassa, jos nainen tienaa enemmän. Myöskään vitsejä laukova nainen ei sytytä. Miehet ovat kilpailuhenkisiä, ja heidän itsetuntonsa näköjään rakentuu siitä tiedosta, että he ovat parhaita kaikilla mittareilla.
https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/nyt_se_on_todist…

Kommentit (187)

Vierailija
141/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Miehet lakkaavat "pelkäämästä" älykkäitä naisia sitten, kun voivat saada naisen pauloihinsa kivespussia vilauttamalla ja heittäytymällä hoivattavaksi. 

Mieheltä on älykästä olla haluamatta naista, joka tavallista suuremmallakin todennäköisyydellä haastaa miestä jatkuvasti. Toki jos nainen itse tekee aloitteen, tilanne on eri, mutta tämän varaan mies ei voi koskaan jättää mitään. Nainen ei yleensä halua olla johtaja suhteessa, vaan erityisesti nuorten aikuisten keskuudessa naisella on "emmä tiiä" asenne ja mies opettelee pelimiespalstoilta miten treffejä ohjataan ja parisuhde pidetään kasassa. 

Olet väärässä.

Olen älykäs nainen (mensa virallistesti 139, akateeminen, johtaja työssäni) ja kyllä HALUAN olla johtaja suhteessa. Ja olenkin. Kaikissa suhteissa olen ollut se päätöksentekijä ja perheen pää. Se on mulle luontainen rooli ja olen siinä hyvä.

Ärsyttää lukea kaikkea vinkupaskaa että ”nainen ei halua ottaa vastuuta tai päättää”. Niin, ei ehkä sun tuntemat kouluja käymättömät bimbot.

Tutustupa akateemisiin johtajanaisiin. Saattaa silmät avautua ja näkökulma muuttua.

Kouluja käymättömät "bimbot" on kuitenkin se kansanosa, joka on ylläpitänyt tämänkin kansan jatkuvuutta. Juuri halveksimasi bimbot kasvattavat lapset ja hoitavat naisten välttämättömät työt. Aika tyhmää vähätellä naisia, jotka hoitavat oman tonttinsa.

Mitä ihmettä horiset? Minullakin on lapsia ja vielä useampi! Hoidan lapsitontin JA hoidan johtamistyön tontin. Mitähän sinä itse hoidat?

T. Se älykäs nainen joka johtaa parisuhteissa

Olen nainen, enkä minäkään jaksaisi katsella tuolla päsmäröijää päivääkään. Onnea vaan miehellesi ja lapsiparoillesi.

Ai jai kouluttamattoman kateellisuutta!

Kuinka sanan aijai sai kirjoitettua väärin?

Sen voi kirjoittaa vaikkapa aij ai, a ijai, aija i... jatkanko? Helppoa kuin heinänteko

Vierailija
142/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskivertoeukko kirjoitti:

Taas tämä älykkyyskeskustelu on avattu, onneksi sentään on löydetty taas "uutta" näkökulmaa aiheeseen: naisten älykkyys pelottaa miehiä. No, jos itsetunto on kohdallaan toisen älykkyys, kauneus tai mikään muukaan ominaisuus ei hetkauta suuntaan tai toiseen.

Itseäni jotenkin häiritsee tämä älykkyyden jatkuva suitsutus. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin ns. normaaliälyisiä ja normaalilla älykkyydellä pärjää elämässä ihan hyvin, jos vain itsetunto on kohdallaan. Harvassa ovat todelliset nerot, kuten Newton tai Einstein, eikä tietääkseni heidänkään elämänsä ollut mitään kovin helppoa, jos ei sitten oteta huomioon heidän saavutuksiaan tieteen alalla. Se, mikä kenellekin on menestystä riippuu ihan ihmisestä itsestään: yhdelle se on raha, toiselle joku muu asia.

Viisaus on mielestäni paljon tärkeämpää kuin älykkyys. Normaaliälyinen ihminen voi ihan hyvin olla joko todella viisas tai äärimmäisen tyhmä. Oma aviomieheni on varmastikin minua älykkäämpi, mutta itseäni pidän yhtä viisaana kuin häntä. Sitäpaitsi viisaudessa on älykkyyteen verrattuna se hyvä puoli, että viisauttaan voi lisätä elämänsä aikana, älykkyyttäään ei niinkään.

Kun odotan sitä viisasta miestä joka maksaa matkani etc...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tutkimus voi päteä ehkä maissa joissa naisen odotetaan lähinnä kasvattavan lapset ja hoitavan kodin.

Suomessa aika harvan perheen elintaso perustuu vain miehen tuloihin joten naisen fiksuus ja koulutus lisää suoraan perheen käytössä olevaa rahamäärää. Fiksuja naisia pelkäävät siis meillä lähinnä heikosti koulutetut miehet jotka pelkäävät jäävänsä tulotasossa liikaa jälkeen kumppanistaan. Itse koulutetut ja fiksut miehet taas naivat meillä lähes järjestään kaltaisiaan naisia.

Tämä. Esim akateemiset preferoi toista akateemista, lääkärit menevät naimisiin keskenään jne. Omakin puolisoni halusi älykkään akateemisen naisen.

Vierailija
144/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet lakkaavat "pelkäämästä" älykkäitä naisia sitten, kun voivat saada naisen pauloihinsa kivespussia vilauttamalla ja heittäytymällä hoivattavaksi. 

Mieheltä on älykästä olla haluamatta naista, joka tavallista suuremmallakin todennäköisyydellä haastaa miestä jatkuvasti. Toki jos nainen itse tekee aloitteen, tilanne on eri, mutta tämän varaan mies ei voi koskaan jättää mitään. Nainen ei yleensä halua olla johtaja suhteessa, vaan erityisesti nuorten aikuisten keskuudessa naisella on "emmä tiiä" asenne ja mies opettelee pelimiespalstoilta miten treffejä ohjataan ja parisuhde pidetään kasassa. 

Olet väärässä.

Olen älykäs nainen (mensa virallistesti 139, akateeminen, johtaja työssäni) ja kyllä HALUAN olla johtaja suhteessa. Ja olenkin. Kaikissa suhteissa olen ollut se päätöksentekijä ja perheen pää. Se on mulle luontainen rooli ja olen siinä hyvä.

Ärsyttää lukea kaikkea vinkupaskaa että ”nainen ei halua ottaa vastuuta tai päättää”. Niin, ei ehkä sun tuntemat kouluja käymättömät bimbot.

Tutustupa akateemisiin johtajanaisiin. Saattaa silmät avautua ja näkökulma muuttua.

Kouluja käymättömät "bimbot" on kuitenkin se kansanosa, joka on ylläpitänyt tämänkin kansan jatkuvuutta. Juuri halveksimasi bimbot kasvattavat lapset ja hoitavat naisten välttämättömät työt. Aika tyhmää vähätellä naisia, jotka hoitavat oman tonttinsa.

Mitä ihmettä horiset? Minullakin on lapsia ja vielä useampi! Hoidan lapsitontin JA hoidan johtamistyön tontin. Mitähän sinä itse hoidat?

Olen nainen, enkä minäkään jaksaisi katsella tuolla päsmäröijää päivääkään. Onnea vaan miehellesi ja lapsiparoillesi.

Sen voi kirjoittaa vaikkapa aij ai, a ijai, aija i... jatkanko? Helppoa kuin heinänteko

Ohis mutta se ai jai kirjotetaan erikseen.

Siis jossain tilanteessa jossa ihmetellään. Siis ”ai jai jai jai miten ruuan hinta on noussut”.

Tämä sille riemudorkalle joka tuli pätemään että ai jai pitää kirjoittaa yhteen.

Vierailija
145/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäänpä, ettei älykästä naista ole olemassakaan 🤭 🤫!

Vierailija
146/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta on myös yleistä tietoa, että naisilla on vahva taipumus naida ylöspäin. Jos mies siis tietää olevansa jotenkin naista heikommalla, hänellä on heikot mahdollisuudet pidemmän päälle. Voisiko siis olla, että miehet vain suojelevat itseään turhilta pettymyksiltä?

Vierailija
147/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen todennut että Suurin osa finni naisista ovat todella tyhmiä mutta poikkeuksiakin löytyy onneksi ja jos on viisampi ja varakkaampi tuloillaan niin mikäs siinä on maatessa.Tuo lisää kaljaa tamma.

Vierailija
148/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syystäkin kannattaa minua peljätä.

Vierailija
149/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se sinänsä ole kovin outoa, vaikka vähän pelkäisikin itseään älykkäämpää? Jos mietin tilannetta, että olisin menossa treffeille todella älykkään miehen kanssa, niin kyllä se vähän kuumottaisi. Pelkäisin, että mies pitää minua tyhmänä, vaikka olen kai ihan normaaliälyinen. Toisaalta mistäpä sitä normaalitilanteessa tietää kenenkään älystä mitään? Jos tutustun uuteen ihmiseen, niin tutustun häneen ihan ihmisenä enkä minään tiettynä äo:na.

Vierailija
150/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006374011.html

Asiaa ei ole tutkittu Suomessa. Briteissä 2000-luvun alussa dna-testatuista epäilyistä osoitti, että 4 % oli väärä isä. Tutkimusasetelma tukee sitä, että osumia on enemmän kuin väestötasolla keskimäärin.

asiasta on kaksikin tutkimusta suomesta

Laittanet sitten linkit niihin.

Kuten sanottu, en enää ikinä käytä jonku pikkupaskan vaatimusten täyttämiseen minuuttiakaan aikaani. Linkit kun laitan niin ne jätetään huomioimatta

Kai sitten ymmärrät, että viestisi kuitataan harhaisena höpinänä, kun et pysty tarjoamaan lihaa luiden ympärille.

Sillä ei ole paskaakaan merkitystä kuittaatko viestin harhaisena höpinänä, "tilastollisesti pätemättömänä koska tuokin luku tuossa on ruotsista ja 70-luvulta", vai jätätkö todisteet täydin lukematta.

Lopputulos on tasan sama, ei sinua saa uskomaan asiaa koska se ei sovi narratiiviisi. Naisethan eivät petä ja jos nyt joku vahinko tapahtuisi, miehen pitää ymmärtää ja kasvattaa lapsi omanaan. Eihän se isyys ole sama kuin hedelmöitys.

Jep, olen keskustellut kanssanne asiasta ennekin ja tuossa parhaat palat.

Vierailija
151/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä.

Ohis mutta se ai jai kirjotetaan erikseen.

Siis jossain tilanteessa jossa ihmetellään. Siis ”ai jai jai jai miten ruuan hinta on noussut”.

Tämä sille riemudorkalle joka tuli pätemään että ai jai pitää kirjoittaa yhteen.

https://www.suomisanakirja.fi/aijai

Vierailija
152/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskivertoeukko kirjoitti:

Taas tämä älykkyyskeskustelu on avattu, onneksi sentään on löydetty taas "uutta" näkökulmaa aiheeseen: naisten älykkyys pelottaa miehiä. No, jos itsetunto on kohdallaan toisen älykkyys, kauneus tai mikään muukaan ominaisuus ei hetkauta suuntaan tai toiseen.

Itseäni jotenkin häiritsee tämä älykkyyden jatkuva suitsutus. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin ns. normaaliälyisiä ja normaalilla älykkyydellä pärjää elämässä ihan hyvin, jos vain itsetunto on kohdallaan. Harvassa ovat todelliset nerot, kuten Newton tai Einstein, eikä tietääkseni heidänkään elämänsä ollut mitään kovin helppoa, jos ei sitten oteta huomioon heidän saavutuksiaan tieteen alalla. Se, mikä kenellekin on menestystä riippuu ihan ihmisestä itsestään: yhdelle se on raha, toiselle joku muu asia.

Viisaus on mielestäni paljon tärkeämpää kuin älykkyys. Normaaliälyinen ihminen voi ihan hyvin olla joko todella viisas tai äärimmäisen tyhmä. Oma aviomieheni on varmastikin minua älykkäämpi, mutta itseäni pidän yhtä viisaana kuin häntä. Sitäpaitsi viisaudessa on älykkyyteen verrattuna se hyvä puoli, että viisauttaan voi lisätä elämänsä aikana, älykkyyttäään ei niinkään.

No näiden Einsteinien elämä ei tietenkään ollut helppoa, kun käytännössä kaikki ympärillä ovat itseään tyhmempiä.

Kuvittele itsesi tilanteeseen, että joutuisit elämään koko elämäsi kehitysvammaisten kanssa. Niin suuri ero on noilla hepuilla normitallaajaan. Siksi meidän tulisi arvostaa tai vähintäänkin suvaita näitä älykkäitä ihmisiä ja tehdä heidän elämästään edes vähän helpompaa lopettamalla heidän dissaaminen ja kuuntelemalla heitä enemmän ja olla itse vähemmän äänessä ainakin asioista, joista ei tiedä. 

Ei ole mitään syytä erityisemmin kuunnella älykkäitä ihmisiä, ellei heillä ole todistettua meriittiä. Tietenkin kuuntelisin 180 äo rivilakimiestä lakiasioissa, mutta miksi hän olisi auktoriteetti missään muussa?

Yleisempää on myös se että älykkäät dissaavat tyhmempiään kuin toisin päin. Ainahan eri tavalla menestyneitä ihaillaan ja heille tehdään jopa muistomerkkejä, mutta tyhmää ei ihaile kukaan.

Vierailija
153/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä.

jatka toki

Vierailija
154/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas yksi näitä korkeakoukutettujen sinkkunaisten "tutkimuksia". Todellisuudessa teidän ja miesten mielenkiinnot ja arvomaailmat eivät kohtaa riittävän usein. Siksi olette tahoillanne mieluummin yksin.

Älykkyyden muodoista tärkein on sosiaalinen älykkyys ja huumorintaju.

Monet korkeakoulutetut saattaa olla koulutuksestaan huolimatta aivan tumpeloita sosiaalisesti ja hyvin kuivaa seuraa ylipäänsä, joten ei ihme että tällaiset ihmiset eivät kovin kysyttyjä kumppaneina.

Sen sijaan sosiaalisesti älykkäät ja hauskat ihmiset jotka ovat hyvin haluttua seuraa ystävyys ja parisuhteisiin, koulutustaustastaan huolimatta.

Älykkyydellä ei ole eri muotoja.

On kolme eli matemaattinen (jostain syystä tätä pidetään joskus ainoana), verbaalinen ja spatiaalinen.

Vierailija
155/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta puhuen usein on kivempi jutella lasten kuin miesten kanssa. He ovat aidosti uteliaita ja tiedonjanoisia.

Eli tykkäät olla tilanteessa, jossa tiedät aina enemmän kuin kysymyksen esittäjä, jolla ei ole edes vielä kunnolla kehittynyttä identiteettiä. Tykkäät olla vallassa ja muovailla ihmisiä.

Vierailija
156/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemistani pariskunnista olen saanut sen vaikutelman, että monissa pareissa nainen on sittenkin se älykkämpi puoliso. Toisaalta en ole havainnut kuitenkaan miehen pelkäävän vaimoaan.

Itse olen (tietenkin) poikamies.

Vierailija
157/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on pelottava, hän on siis älykäs. Telaketjusangoilla ja punaisella tukalla nostat älykkyyttäsi. Nerokasta!

Vierailija
158/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä huono itsetunto, joka perustuu paremmuuteen (vähintään naisten suhteen)

Se vähäinenkin omanarvontunne vaarantuu, jos nainen paljastuu nokkelaksi, nopeasti hoksaavaksi ja tietäväksi.

Terveellä itsetunnolla varustettu normaali ihminen olisi aina ihastuksissaan tavatessaan älykkyyttä, oli se miehessä tai naisessa. Älykkäät eivät jaottele miesten ja naisten maailmaa, siitä erottaa tyhmät.

Naisilla taas on ikuinen pelko elämästä itsestään, joten he haluavat miehen, joka on häntä kaikessa parempi eli siis turvallinen. Miehen kanssa yhteen muuttaminen on naiselle tietynlainen panic room.

Vierailija
159/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa tuntemissani akateemis-koulutettujen naisten perheissä se nainen on perheen pää. Tekee isot päätökset ja muutenkin päättää miten toimitaan missäkin asiassa. Tämä on nykypäivää.

Vierailija
160/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä.

Luetun ymmärtämisesi ei ainakaan ole 139. Edellinen kirjoitti "yleensä" ja kerrot yksittäistapauksen perusteella, että kirjoittaja on väärässä, mitä hän ei ole.