Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se muka oikeasti niin että teinien pitää antaa lomalla nukkua niin pitkään kuin tahtovat? Meidän teini ei heräisi 'ollenkaan'!

Vierailija
24.06.2019 |

Usein tuo teini nimittäin näkyvy kömpivän yöuniltaan joskus noin klo. 17 maissa. Ihan älytöntä siis! Pakkohan nuo nyt on herättää aikaisemmin vai mitä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden rajattomien äitien lapset taitavat olla niitä, jotka pelaavat kopperossaan yöt ja nukkuvat päivät. Ihmetellä täytyy.

Vierailija
2/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme teiniä ja kaikki ovat olleet kesätöissä alkuloman. Viikonloppuna ovat heränneet syömään joskus klo 12 ilman herättelyjä. Miksi teinisi ei ole kesätöissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna joku järkevä syy miksei teini saisi nukkua jos ei ole mitään ihmeempää tekemistä ja väsyttää? Laitatko sinä kellon soimaan aamulla jos olet väsynyt eikä huomenna ole mitään syytä herätä aikaisemmin kuin silloin kun herää?

Vierailija
4/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan kouluvuonna herää kouluun niin mitä väliä? Työelämässä ehtii sitten herää kahdeksalta ihan tarpeeksi elämänsä aikana.

Vierailija
5/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden rajattomien äitien lapset taitavat olla niitä, jotka pelaavat kopperossaan yöt ja nukkuvat päivät. Ihmetellä täytyy.

Meillä on kyllä rajoja ja sääntöjä, mutta niille kaikille on perusteet. Ei voi olla keskustassa klo.3 saakka koska se on vaarallista. Ei voi syödä pelkkää sokeria viikkotolkulla, koska se on epäterveellistä ja hampaat kärsivät jne. Mikä peruste tuolle olisi että tulee herätä vaikka haluaisi nukkua?

Vierailija
6/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvava nuori tarvitsee unta. Lomalla on aikaa nukkua, ja ennen kaikkea elää luontaisen vuorokausirytmin mukaan. Kellon perässä ehtii juosta vielä vuosikymmeniä.

Vierailija
7/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikö teinin pitää meidän perheessä herätä ”järkevään” aikaan.

- perheen ruokailut. Kesällä on aikaa syödä yhdessä koko perhe ja vaihtaa kuulumisia. Jos söisivät omia aikojaan niin ruokavalio olisi einespainotteinen ja huomattavasti epäterveellisempää.

- perheen yhdessäolo. Minusta on kiva että voidaan käydä vaikka mummolassa, vartin radalla jne yhdessä. Jos teini nukkuisi päivät, pelaisi illat ja yöt niin eipä noiden kanssa paljoa näkisi.

- meillä osa porukasta herkkäunista eli teinit ei saisi nukuttua aamusta jos meteliä ja perheen isä ei puolestaan saisi nukuttua jos teinit riekkuisivat yöllä. Olisi varmaan aika kiukkuista sakkia unenpuutteesta tai sitten talossa olisi ”hiljaisuus” esim 16 tuntia vuorokaudessa. Ei kiitos meille.

Minä en vieläkään ymmärrä miksi ne aamupäivällä nukutut tunnit on niin paljon arvokkaampia kuin yöllä nukutut tunnit?

Vierailija
8/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvava nuori tarvitsee unta.

Eihän ne nuku välttämättä yhtään sen enempää, eri vuorokauden aikaan vain. 

Vierailija
9/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 15-v. tyttö jää valvomaan, kun minä menen nukkumaan. Ei melua eikä kolua. Saa nukkua niin pitkään kuin huvittaa, nukkuu yleensä 10. Viikonloppuna ehkä 11 saakka. Ei ole ikinä nukkunut puoleen päivään.

Vierailija
10/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vuorotyöläinen ja yövuorojakin on paljon. Nukun päivisin lähes viikottain yövuoron jälkeen. Sallin teineillekin valvoa yöt ja nukkua päivän kunhan ei sitten kouluaikaan koulu kärsi. Päivällä nukkumisessa ei ole mitään pahaa.

Vierailija
11/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unta saa muulloinkin kuin keskellä päivää. Kyllä päiväsaikaan pitää ehtiä perheen reissuille ja kavereiden kanssa uimaan jne eikä valvoa vain yöllä kännykkänsä kanssa tai pelaten.

Vierailija
12/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kolme teiniä ja kaikki ovat olleet kesätöissä alkuloman. Viikonloppuna ovat heränneet syömään joskus klo 12 ilman herättelyjä. Miksi teinisi ei ole kesätöissä?

Liittyiskö siihen, että nykyään on tosi vähän tarjolla teineille soveltuvia töitä, ja niihin on ihan älyttömästi hakijoita?

Vierailija
13/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukuin teininä kahteen tai kolmeen. Pelaamalla ja pokea katsomalla meni yöt. Ihan ihminen tuli.

Vierailija
14/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvava nuori tarvitsee unta.

Eihän ne nuku välttämättä yhtään sen enempää, eri vuorokauden aikaan vain. 

Mutta jos voi nukkua luontaisen unirytmin mukaan, uni on parempaa.

Vierailija
15/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkukoon mun puolesta, kunhan hoitaa kotihommansa ennen kuin muut menee illalla nukkumaan, eikä ole yöllä ulkona eikä melua kun muut nukkuu.

Vierailija
16/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tiukempia olette tälläisessa asiassa millä ei juuri mitään merkitystä ole niin sitä varemmin teinistä kasvaa kapinoiva aikuinen joka tekee mitä huvittaa kun nyt saa. Mun teini saa nukkua kun voi, mutta kouluun ja kesätöihin mennään ajallaan, kyllä se rytmi aina on kääntynyt, ekana aamuna väsyttää ja illalla menee ihan käskemättä aikaisin nukkuun.

Vierailija
17/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse herättäisin siinä klo 10-12 aikaan päivästä ja sen menoista riippuen. Joskus voi sitten nukkua pitempään, jos on jotain erikoista ollut ja valvonut aamuun. En halua kotonani hissutella koko päivää ja haluan myös nähdä kotona asuvaa perhettäni.

Vierailija
18/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset nyt vaan ovat yöihmisiä ja toiset päiväihmisiä. Miksi pakottaa muuhun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi