Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt se on todistettu: Miehet pelkäävät älykästä naista

Vierailija
24.06.2019 |

Pyytääkö älykäs nainen miestään vaihtamaan lampun, jotta tämä saa tuntea olonsa maskuliiniseksi?

Älykkyys on ominaisuus, jota kyllä arvostetaan, mutta tuore tutkimus kertoo, että miehet eivät halua siltikään deittailla itseään terävämpää naista. Älykkyys on siis seksikästä, kunhan se pysyy kaukana omasta makuuhuoneesta.

Kolmen amerikkalaisyliopiston tekemässä tutkimuksessa saatiin selville, että miehiä vastakkaisen sukupuolen terävä-älyisyys pelottaa. Tutkimus julkaistaan Personality and Social Psychology Bulletinin marraskuun numerossa.

Psykologit kysyivät ensin 105 mieheltä, viehättivätkö näitä älykkyystesteissä itseään paremmin vain huonommin menestyneet naiset. Älykkyys voitti vielä tässä vaiheessa.

Seuraavassa testissä miehet pantiin tekemään älykkyystesti. Sen jälkeen kerrottiin, että he tapaavat pian naisen, joka on pärjännyt miestä joko paremmin tai huonommin samassa testissä. Epävarmasti käyttäytyivät ne miehet, jotka kuulivat tapaavansa itseään paremmin pärjänneen naisen. He pitivät naiseen välimatkaa, arvioivat hänet vähemmän viehättäväksi eivätkä olleet kovin innokkaita vaihtamaan yhteystietoja tai suunnittelemaan treffejä tämän kanssa. Älykkyyden uhka leijui vahvana ilmassa.

Yleinen uskomus on, että miehet haluaisivat älykkään kumppanin, jotta myös heidän jälkeläisistään tulisi neropatteja. Tutkijoiden mukaan maskuliinisuuden tunteen heikentyminen kuitenkin näkyi miesten laskeneena kiinnostuksena itseään fiksumpia naisia kohtaan.

Tulos on samassa linjassa aiempien kanssa. Aiemmin on todettu, että parisuhde on vaarassa, jos nainen tienaa enemmän. Myöskään vitsejä laukova nainen ei sytytä. Miehet ovat kilpailuhenkisiä, ja heidän itsetuntonsa näköjään rakentuu siitä tiedosta, että he ovat parhaita kaikilla mittareilla.
https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/nyt_se_on_todist…

Kommentit (187)

Vierailija
161/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä huono itsetunto, joka perustuu paremmuuteen (vähintään naisten suhteen)

Se vähäinenkin omanarvontunne vaarantuu, jos nainen paljastuu nokkelaksi, nopeasti hoksaavaksi ja tietäväksi.

Terveellä itsetunnolla varustettu normaali ihminen olisi aina ihastuksissaan tavatessaan älykkyyttä, oli se miehessä tai naisessa. Älykkäät eivät jaottele miesten ja naisten maailmaa, siitä erottaa tyhmät.

Naisilla taas on ikuinen pelko elämästä itsestään, joten he haluavat miehen, joka on häntä kaikessa parempi eli siis turvallinen. Miehen kanssa yhteen muuttaminen on naiselle tietynlainen panic room.

VMP!

Vierailija
162/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Miehet lakkaavat "pelkäämästä" älykkäitä naisia sitten, kun voivat saada naisen pauloihinsa kivespussia vilauttamalla ja heittäytymällä hoivattavaksi. 

Mieheltä on älykästä olla haluamatta naista, joka tavallista suuremmallakin todennäköisyydellä haastaa miestä jatkuvasti. Toki jos nainen itse tekee aloitteen, tilanne on eri, mutta tämän varaan mies ei voi koskaan jättää mitään. Nainen ei yleensä halua olla johtaja suhteessa, vaan erityisesti nuorten aikuisten keskuudessa naisella on "emmä tiiä" asenne ja mies opettelee pelimiespalstoilta miten treffejä ohjataan ja parisuhde pidetään kasassa. 

Olet väärässä.

Olen älykäs nainen (mensa virallistesti 139, akateeminen, johtaja työssäni) ja kyllä HALUAN olla johtaja suhteessa. Ja olenkin. Kaikissa suhteissa olen ollut se päätöksentekijä ja perheen pää. Se on mulle luontainen rooli ja olen siinä hyvä.

Ärsyttää lukea kaikkea vinkupaskaa että ”nainen ei halua ottaa vastuuta tai päättää”. Niin, ei ehkä sun tuntemat kouluja käymättömät bimbot.

Tutustupa akateemisiin johtajanaisiin. Saattaa silmät avautua ja näkökulma muuttua.

Luetun ymmärtämisesi ei ainakaan ole 139. Edellinen kirjoitti "yleensä" ja kerrot yksittäistapauksen perusteella, että kirjoittaja on väärässä, mitä hän ei ole.

Ohis mutta on hyvä puuttua yleistyksiin. Varsinkin kun ne on näin vääriä. Tunnen paljon kaltaisiani koulutettuja naisia ja ihan yksiselitteisesti näissä perheissä nainen määrää marssin tahdin. Ei mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet lakkaavat "pelkäämästä" älykkäitä naisia sitten, kun voivat saada naisen pauloihinsa kivespussia vilauttamalla ja heittäytymällä hoivattavaksi. 

Mieheltä on älykästä olla haluamatta naista, joka tavallista suuremmallakin todennäköisyydellä haastaa miestä jatkuvasti. Toki jos nainen itse tekee aloitteen, tilanne on eri, mutta tämän varaan mies ei voi koskaan jättää mitään. Nainen ei yleensä halua olla johtaja suhteessa, vaan erityisesti nuorten aikuisten keskuudessa naisella on "emmä tiiä" asenne ja mies opettelee pelimiespalstoilta miten treffejä ohjataan ja parisuhde pidetään kasassa. 

Olet väärässä.

Olen älykäs nainen (mensa virallistesti 139, akateeminen, johtaja työssäni) ja kyllä HALUAN olla johtaja suhteessa. Ja olenkin. Kaikissa suhteissa olen ollut se päätöksentekijä ja perheen pää. Se on mulle luontainen rooli ja olen siinä hyvä.

Ärsyttää lukea kaikkea vinkupaskaa että ”nainen ei halua ottaa vastuuta tai päättää”. Niin, ei ehkä sun tuntemat kouluja käymättömät bimbot.

Tutustupa akateemisiin johtajanaisiin. Saattaa silmät avautua ja näkökulma muuttua.

Luetun ymmärtämisesi ei ainakaan ole 139. Edellinen kirjoitti "yleensä" ja kerrot yksittäistapauksen perusteella, että kirjoittaja on väärässä, mitä hän ei ole.

Ohis mutta on hyvä puuttua yleistyksiin. Varsinkin kun ne on näin vääriä. Tunnen paljon kaltaisiani koulutettuja naisia ja ihan yksiselitteisesti näissä perheissä nainen määrää marssin tahdin. Ei mies.

Jos tarkoitat koulutetulla akateemista, niin edelleen te akateemiset olette vähemmistöstä koko väestön tasolla. Sinun pitäisi tuntea muutama tuhat seurustelevaa naista jokaisesta yhteiskuntaluokasta ja laittaa tilastot pystyyn, eikä tehdä päätelmiä muutaman akateemisen kaverin perusteella. Keskimäärin rivinainen tykkää edelleen olla rivimiehen vietävänä.

Vierailija
164/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen että nuorena parikymppisenä opiskelijana tunnelma aina jännästi muuttui, jos jossain baarikeskustelussa jonkun miehen kanssa tuli esille, että opiskelin DI:ksi. Ei ne nyt pakoon juossut, mutta asetelma oli yhtäkkiä erilainen. Enkä todellakaan lähtenyt pätemään millään, mutta jossain vaiheessahan sitä yleensä keskustelussa kysytään, että mitä toinen tekee..

Vierailija
165/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä.

Jos tarkoitat koulutetulla akateemista, niin edelleen te akateemiset olette vähemmistöstä koko väestön tasolla. Sinun pitäisi tuntea muutama tuhat seurustelevaa naista jokaisesta yhteiskuntaluokasta ja laittaa tilastot pystyyn, eikä tehdä päätelmiä muutaman akateemisen kaverin perusteella. Keskimäärin rivinainen tykkää edelleen olla rivimiehen vietävänä.

Me akateemiset eletään muutenkin eri maailmassa ja todellisuudessa. Muut elää 70-luvulla.

Vierailija
166/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas yksi näitä korkeakoukutettujen sinkkunaisten "tutkimuksia". Todellisuudessa teidän ja miesten mielenkiinnot ja arvomaailmat eivät kohtaa riittävän usein. Siksi olette tahoillanne mieluummin yksin.

Älykkyyden muodoista tärkein on sosiaalinen älykkyys ja huumorintaju.

Monet korkeakoulutetut saattaa olla koulutuksestaan huolimatta aivan tumpeloita sosiaalisesti ja hyvin kuivaa seuraa ylipäänsä, joten ei ihme että tällaiset ihmiset eivät kovin kysyttyjä kumppaneina.

Sen sijaan sosiaalisesti älykkäät ja hauskat ihmiset jotka ovat hyvin haluttua seuraa ystävyys ja parisuhteisiin, koulutustaustastaan huolimatta.

Juuri näin. Tämä on vain kuivaluonteisten akateemisten naisten defenssi, että miehet eivät muka kiinnostu  älykkäistä naisista. 

Hauskat akateemiset naiset ovat kysyttyä seuraa aivan siinä missä ei akateemiset hauskat naisetkin.

Ihmiset joiden seura on miellyttävää pariutuvat huomattavasti helpommin kuin huumorintajuttomat vastineensa, oli status tai koulutustausta mikä tahansa.

Vierailija
167/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluja käymättömät "bimbot" on kuitenkin se kansanosa, joka on ylläpitänyt tämänkin kansan jatkuvuutta. Juuri halveksimasi bimbot kasvattavat lapset ja hoitavat naisten välttämättömät työt. Aika tyhmää vähätellä naisia, jotka hoitavat oman tonttinsa.[/quote]

Tämä selittääkin säälimättömästi ihmiskunnan tyhmentymisen ja kykenemättömyyden ratkaista globaaleja ä/kansallisia ongelmia. Tyhmät älkää lisääntykö!= Miehet älkää valitko ulkonäön perusteella!

Vierailija
168/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta kaipaan ihan helvetisti naista, joka olisi tavallista älykkäämpi ja mielellään minua älykkäämpi. Olen niin kyllästynyt vaimooni, joka ei ymmärrä yhtään mitään mistään. Ei älyä, ei mielikuvitusta, ei uteliaisuutta, ei ihmettelyä, ei luovuutta, ei harrastuksia, ei tavoitteita, ei haaveita, ei pyrkimyksiä, ei kiinnostusta, ei mielenkiintoa mihinkään. Se vaan on niin.... :(

Vierailija
169/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistelen että nuorena parikymppisenä opiskelijana tunnelma aina jännästi muuttui, jos jossain baarikeskustelussa jonkun miehen kanssa tuli esille, että opiskelin DI:ksi. Ei ne nyt pakoon juossut, mutta asetelma oli yhtäkkiä erilainen. Enkä todellakaan lähtenyt pätemään millään, mutta jossain vaiheessahan sitä yleensä keskustelussa kysytään, että mitä toinen tekee..

Siksi, koska miehillä on kokemusta siitä, että korkeasti koulutetut naiset katsovat amiksen käyneitä miehiä pitkin nenänvartta.

Vierailija
170/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä muka todistaa naisen älykkääksi? Tieteen saavutukset ovat järestään miesten nimissä.

Kilpailuhenkisyys ei ole älykkyyden mittari. Miehet ovat sortaneet naisia kautta aikojen ja vasta nykyisin tietyissä maissa aletaan päästä tasa-arvoon myös koulutuksessa. Naiset ovat jo miehiä parempia johtajia.

Vierailija
171/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyyden lajilla on varmasti myös merkitystä.

Myös koulutusala vaikuttaa. Monen miehen on helpompi hyväksyä akateeminen puoliso, jos hän tarhan tai koulun ope, ehkä kirjastonhoitaja tai psykologi. Mutta jos vaimo on diplomi-insinööri, kauppatieteilijä tai lakimies, ja mies ei edes akateeminen, niin varmasti hän kokee alemmuutta.

Monille miehille on kova paikka, jos nainen on teknisellä alalla pätevämpi. Itsekin sain vähättelyä taloyhtiön hallituksen kokouksessa, kun kommentoin tulevaa remonttia "oletko joku sähkömies?" toteamalla, että sähkötekniikka oli pääaineeni, kyllä. Ja tämän jälkeen oli totista ja hiljaista poikaa yhtiön ukot (kaikki ei-akateemisia, jokunen amk-tyyppi).

Vierailija
172/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta kaipaan ihan helvetisti naista, joka olisi tavallista älykkäämpi ja mielellään minua älykkäämpi. Olen niin kyllästynyt vaimooni, joka ei ymmärrä yhtään mitään mistään. Ei älyä, ei mielikuvitusta, ei uteliaisuutta, ei ihmettelyä, ei luovuutta, ei harrastuksia, ei tavoitteita, ei haaveita, ei pyrkimyksiä, ei kiinnostusta, ei mielenkiintoa mihinkään. Se vaan on niin.... :(

Milläs perusteella vakka on kantensa valinnut? Onko hyvät tissit kuitenkin?

Vierailija
173/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te heterot olette OKSETTAVIA. Kaikki on vain hierarkiaa, kiusaamista, kilpailua ja naisten pa*komista. Ihan oikeasti, vaihdatte nimeä näiden takia. Tolvanat. Miehet pitää teitä surkeina, teidän takia kaikki naiset on suhteessa alempia. Siksi koska te suostutte tähän ja koska te niitä nimiänne vaihtelette. Miehet ei nimeä vaihda koska se on noloa.

Hassua miten demonisoitte paljastavasti pukeutuvia naisia, vaikka te itse olette miehille vain leluja. Olette vain välineitä miehen oman maskuliinisuuden rakentamiseen.

Älykäs nainen ei mieheen koske. Emme ole tuollaisia säälittäviä panopatjoja kuin te suhdenaiset.

Vierailija
174/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006374011.html

Asiaa ei ole tutkittu Suomessa. Briteissä 2000-luvun alussa dna-testatuista epäilyistä osoitti, että 4 % oli väärä isä. Tutkimusasetelma tukee sitä, että osumia on enemmän kuin väestötasolla keskimäärin.

asiasta on kaksikin tutkimusta suomesta

Laittanet sitten linkit niihin.

Kuten sanottu, en enää ikinä käytä jonku pikkupaskan vaatimusten täyttämiseen minuuttiakaan aikaani. Linkit kun laitan niin ne jätetään huomioimatta

Kai sitten ymmärrät, että viestisi kuitataan harhaisena höpinänä, kun et pysty tarjoamaan lihaa luiden ympärille.

Sillä ei ole paskaakaan merkitystä kuittaatko viestin harhaisena höpinänä, "tilastollisesti pätemättömänä koska tuokin luku tuossa on ruotsista ja 70-luvulta", vai jätätkö todisteet täydin lukematta.

Lopputulos on tasan sama, ei sinua saa uskomaan asiaa koska se ei sovi narratiiviisi. Naisethan eivät petä ja jos nyt joku vahinko tapahtuisi, miehen pitää ymmärtää ja kasvattaa lapsi omanaan. Eihän se isyys ole sama kuin hedelmöitys.

Jep, olen keskustellut kanssanne asiasta ennekin ja tuossa parhaat palat.

Kyllä, ihan varmasti JOTKUT naiset pettävät. Läheskään kaikista suhteista ei synny lapsia. Joskus jopa nainen saattaa tunnustaa lapsen olevan toisen. 

Sinulla ei kuitenkaan ole mitään suhteellisuudentajua lukemissasi. Osaatko edes prosenttilaskua?

Vierailija
175/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulutuksen pelkääminen se vasta on hupaisaa tietyissä piireissä:D.

Olen kyllä huomannut, että suurin osa pelkää mutta sitten osa tykkää. Olen huonoja vitsejä laukova kielellisesti älykäs nainen.

Vierailija
176/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä.

Kouluja käymättömät "bimbot" on kuitenkin se kansanosa, joka on ylläpitänyt tämänkin kansan jatkuvuutta. Juuri halveksimasi bimbot kasvattavat lapset ja hoitavat naisten välttämättömät työt. Aika tyhmää vähätellä naisia, jotka hoitavat oman tonttinsa.

Mitä ihmettä horiset? Minullakin on lapsia ja vielä useampi! Hoidan lapsitontin JA hoidan johtamistyön tontin. Mitähän sinä itse hoidat?

T. Se älykäs nainen joka johtaa parisuhteissa

Olen nainen, enkä minäkään jaksaisi katsella tuolla päsmäröijää päivääkään. Onnea vaan miehellesi ja lapsiparoillesi.

Ai jai kouluttamattoman kateellisuutta!

Kuinka sanan aijai sai kirjoitettua väärin?

Sen voi kirjoittaa vaikkapa aij ai, a ijai, aija i... jatkanko? Helppoa kuin heinänteko

Ohis mutta se ai jai kirjotetaan erikseen.

Siis jossain tilanteessa jossa ihmetellään. Siis ”ai jai jai jai miten ruuan hinta on noussut”.

Tämä sille riemudorkalle joka tuli pätemään että ai jai pitää kirjoittaa yhteen.

https://www.suomisanakirja.fi/aijai

Tässä ketjussa lienee niin älykäs monilapsinen johtajanainen, että hänen määräyksestään vaihtuu vaikka suomen kielen sanojen kirjoitusasu! Nih, tämä täti se näyttää meille kaapin paikan! Ja miehille! Ja lapsille! Ja ja ja ja ja... Ei ihme jos miehiä (ja ihmisiä) pelottaa.

Vierailija
177/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te heterot olette OKSETTAVIA. Kaikki on vain hierarkiaa, kiusaamista, kilpailua ja naisten pa*komista. Ihan oikeasti, vaihdatte nimeä näiden takia. Tolvanat. Miehet pitää teitä surkeina, teidän takia kaikki naiset on suhteessa alempia. Siksi koska te suostutte tähän ja koska te niitä nimiänne vaihtelette. Miehet ei nimeä vaihda koska se on noloa.

Hassua miten demonisoitte paljastavasti pukeutuvia naisia, vaikka te itse olette miehille vain leluja. Olette vain välineitä miehen oman maskuliinisuuden rakentamiseen.

Älykäs nainen ei mieheen koske. Emme ole tuollaisia säälittäviä panopatjoja kuin te suhdenaiset.

Kun edellisen kerran menin naimisiin muistaakseni vuonna 2002, ei ollut mitään ongelmaa pitää omaa sukunimeäni. Millä vuosisadalla itse olet kohdannut kuvailemiasi ongelmia?

Vierailija
178/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläs perusteella vakka on kantensa valinnut? Onko hyvät tissit kuitenkin?

Aluksi sattumaa, sitten hyvää tahtoa. Sen jälkeen tottumusta ja lapset. Käytännön rutiinit toimii, mistä kyllä iso plussa. Henkisesti olemme valovuosien päässä. Tissit sinänsä hyvät, mutta ei osaa käyttää niitä seksiin -tai ei siis osaa seksiä millään tasolla. Ei edes rytmitajua. Lopulta on vain todettava, että kannettu vesi ei pysy kaivossa. Juu, nokkelan piikin kyllä heitit. Vähän aikaa piti miettiä vastausta.

Mites itselläsi sujuu?

Vierailija
179/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulutuksen pelkääminen se vasta on hupaisaa tietyissä piireissä:D.

Olen kyllä huomannut, että suurin osa pelkää mutta sitten osa tykkää. Olen huonoja vitsejä laukova kielellisesti älykäs nainen.

Johtuuko tykkääminen älystä vai miellyttävästä persoonasta? Kieltä voi käyttää monella tapaa. Älyllisesti ja hmmm... fyysisestikin. Noin muutoin, huonot vitsithän on hyviä. Mutta jos huono vitsi on hyvä, niin eihän se enää ole huono, vaan hyvä? Jos kertoo hyvän vitsin, niin se on huono? Tässäpä paradoksi....

Vierailija
180/187 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni (minä mies hän nainen) on PALJON älykäämpi kuin minä.

En pelkää häntä kyllä yhtään - ihana nainen kun on.