Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaisitko seurustelemaan vauvaperheensä hylänneen miehen kanssa?

Vierailija
24.06.2019 |

Eli siis miehen, joka on jättänyt vaimonsa/avovaimonsa ja vauvansa/pienen lapsensa? Ja syynä ei ole ollut mikään kenenkään osapuolen alkoholismi tai väkivalta. Mies siis käytännössä hylännyt perheensä, jossa on pieni lapsi, koska ei ole kestänyt pikkulapsiarkea tai "rakkaus on kadonnut parisuhteesta vauva-aikana" eli mies ei ole kestänyt vauva-arkea. Miehen, joka ei ole mikään kaksikymppinen vaan ihan aikuinen ja koulutettu ihminen eli periaatteessa fiksu ja kypsä, mutta silti häipynyt ja hylännyt vaimonsa/avovaimonsa selviämään yksin rankasta pikkulapsiarjesta.

Alkaisitko seurustelemaan tällaisen miehen kanssa? Kun miehen erosta on melko vähän aikaa eli pari kuukautta - pari vuotta.

Kommentit (147)

Vierailija
21/147 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mies tuskin esittäisi asiaa noin potentiaaliselle kumppanille, joten mistäpä tietäisit, että syy on tuo?

Vierailija
22/147 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska en alkaisi seurustella miehen kanssa jolla on lapsia. En itse halua lapsia elämääni, mutta haluan kuitenkin, että ne joilla on lapsia, huolehtivat niistä hyvin. Jos niitä tehdään, niin niistä kannetaan myös vastuu ja osallistutaan niiden elämään.

Eli siis en olisi miehen kanssa jolla on lapsia, koska en tahdo jakaa hänen aikaansa lasten kanssa tai saada miehen eksää elämääni, mutta en voisi myöskään seurustella sellaisen hyypiön kanssa, joka jättää lapsensa ilman isää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/147 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaisin. En itsekään halua lapsia ja lapsiperheen elämää, joten ymmärrän miestä.

Ymmärrät miestä, joka siis kuitenkin ensin tekee ne lapset ja sitten melko heti häipyy?

Kyllä näitä ymmärtäjänaisia löytyy.

Vierailija
24/147 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hell no, ja aivan sama kuin kauan aikaa erosta.

Mut tiedän kyllä et moni ottaa, on ilmeisesti tärkeää saada kuvitella olevansa se, joka miehen muuttaa. Eräälläkin jo neljäs menossa, suoraan sanottuna vaikuttaa naikkonen aika vähälahjaiselta jo tuossa!

Vierailija
25/147 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tosiaan, jos tuo olisi ainoa syy ilman perustavanlaatuisia ongelmia suhteessa muuten.

Mitä ne voisi olla? Kun tosiaan mitään alkoholismia tms ei ole.

No jos puolisot on yksinkertasesti vääriä toisilleen niin en nää syytä miksi jäädä sitkuttelemaan. Tosin tuota olisi syytä miettiä ennen lisääntymistä, mutta vahinkojakin sattuu. Jos mies ei tosiaan haluaisi missään tekemisissä olla lapseensa erosta huolimatta niin sitten pitäisin aika läpimätänä.

Syy voisi olla vaikkapa vastuunkanto. Kun se vauva-arki on aika rankkaa yh:na.. Jos on vastuullinen ihminen niin eroa voi lykätä siihen että lapsi on esim. neljä ja kumpikaan vanhemmista ei joudu yksin vastaamaan liian rankasta pikkulapsiarjesta vaan lapsi pärjää jo jonkun verran itse asioissa.

Vierailija
26/147 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tosiaan, jos tuo olisi ainoa syy ilman perustavanlaatuisia ongelmia suhteessa muuten.

Mitä ne voisi olla? Kun tosiaan mitään alkoholismia tms ei ole.

No jos puolisot on yksinkertasesti vääriä toisilleen niin en nää syytä miksi jäädä sitkuttelemaan. Tosin tuota olisi syytä miettiä ennen lisääntymistä, mutta vahinkojakin sattuu. Jos mies ei tosiaan haluaisi missään tekemisissä olla lapseensa erosta huolimatta niin sitten pitäisin aika läpimätänä.

Syy voisi olla vaikkapa vastuunkanto. Kun se vauva-arki on aika rankkaa yh:na.. Jos on vastuullinen ihminen niin eroa voi lykätä siihen että lapsi on esim. neljä ja kumpikaan vanhemmista ei joudu yksin vastaamaan liian rankasta pikkulapsiarjesta vaan lapsi pärjää jo jonkun verran itse asioissa.

Juu ei tietenkään tuo kovin hyvää kerro, että vauvavuotena lähtee kävelemään. Mutta tiedän yhden tuollaisen miehen, joka kuitenkin pitänyt välit eksäänsä ja lapseensa, ja perustanut sitten uuden perheen toisen naisen kanssa (tämän kanssa taas yhdessä vielä parinkymmenen vuoden jälkeenkin). Ja ei, en ole tämä nainen. Ap:n tapaus kuulostaa ainakin siltä, että mies ei enää olisi edes yhteyksissä eksään ja lapseen.

Vierailija
27/147 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mies tuskin esittäisi asiaa noin potentiaaliselle kumppanille, joten mistäpä tietäisit, että syy on tuo?

No mikä se miehen keksitty selitys sitten olisi? Että ex löi ja valehteli?

Vierailija
28/147 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi yhtään hyväksyttävää syytä sille että mies rikkoo pikkulapsiaikana perheensä. Paitsi tietenkin tuo että vaimo olisi alkoholisti tai nisti tms.

Vierailija
29/147 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ainoa lisääntyjätyyppi, jonka kanssa voisin kuvitella seurustelevani. En huolisi miestä, jolla on lapset vaikka joka toinen viikonloppu.

Vierailija
30/147 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seurustelisi lapsia tehneen ihmisen kanssa. Se mies voi muuttaa mielensä milloin tahansa, ja alkaa raahaamaan lasta kotiinsa/meidän kotiin. Ja minä en halua olla lasten kanssa missään tekemisissä.

Vierailija
31/147 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä saiko kysymys innostuksensa samasta jutusta minkä itse luin, mutta siitä ainakin tuli ihan sama kysymys mieleen. Oli nuori äiti, kolme lasta ja mies vain yhtäkkiä häipyi kolmannen raskauden aikana ja vaihtoi toiseen naiseen. Raskaus tai vauva eivät kiinnostaneet synnytyksen jälkee kään. Vanhempia lapsia isä otti joskus viikonloppuisin, mutta sekään ei ollut koskaan varmaa.

Kuka haluaa tuollaisen miehen ja tuollaisessa tilanteessa? Joo-o, varmaan on kerrottu, että entinen vaimo on hullu ja valittava eukko eikä seksiäkään ole, sehän nyt on itsestäänselvää. Mies kuitenkin meni naimisiin ja teki kolme lasta sen hullun akan kanssa. Ei pitäis uskoa mitään, mitä lapsensa hylännyt ukko yrittää selitellä! Jos se voi jättää lapsensa eikä ole pätkääkään kiinnostunut omasta vauvastaan, niin se voi jättää uudenkin naisen just silloin kun vähiten odottais.

Yks tuttu pariskunta erosi raskausaikana. Miestä ei lapsi kiinnostanut, koska hän ei ole siihen mitään tunnesidettä pystynyt rakentamaan. Haloo! Se on aikuisen tehtävä pitää yhteyttä ja rakentaa tunneside, ei pienen vauvan tai jo isomman lapsen.

Vierailija
32/147 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En keksi yhtään hyväksyttävää syytä sille että mies rikkoo pikkulapsiaikana perheensä. Paitsi tietenkin tuo että vaimo olisi alkoholisti tai nisti tms.

Se, että mies ei koskaan halunnut lasta ja toivoo joka päivä, ettei lasta olisi.

Vierailija
33/147 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että mies ei koskaan halunnut lasta ja toivoo joka päivä, ettei lasta olisi.

Eli että se lapsen äiti huijasi ja salaa jätti pillerit pois? Vai millaista tilannetta oikein tarkoitat?

Vierailija
34/147 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli että se lapsen äiti huijasi ja salaa jätti pillerit pois? Vai millaista tilannetta oikein tarkoitat?

Niin, että lapsen äiti huijasi, tai että ehkäisy petti eikä nainen suostunutkaan aborttiin. Aika mahdoton on muodostaa perhettä tilanteessa, jossa isä on sitä mieltä, ettei lapsen olisi koskaan pitänyt syntyä.

Vierailija
35/147 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että lapsen äiti huijasi, tai että ehkäisy petti eikä nainen suostunutkaan aborttiin. Aika mahdoton on muodostaa perhettä tilanteessa, jossa isä on sitä mieltä, ettei lapsen olisi koskaan pitänyt syntyä.

Tääkään ei kuitenkaan selitä sitä, että uus nainen on jo valmiina, mies häipyy sanomatta mitään ja näkee jo olemassa olevia lapsiaan joka toinen viikonloppu, ellei tule jotain muuta ja peruu nekin tapaamiset.

Vierailija
36/147 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein niin. Tosin hylkäämisestä oli jo aikaa yli 10 vuotta ja paljon oli tapahtunut sen jälkeen ja sitä ennenkin. Mutta pieleen meni meidänkin juttumme. Hankala, epäluotettava, mahdoton tapaus oli tämä mies.

Vierailija
37/147 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin vasta pari vuotta sitten että minun ollessa alle 1-vuotias isäni oli häipynyt toisen naisen matkaan, palasi kuitenkin jo muutaman kuukauden päästä takaisin. En nyt ole alkanut isää vihaamaan tuon takia, varmasti häpeää itsekin ja muuten on aina hyvä isä ollut.  Erosivat kun olin täyttänyt 9.

Vierailija
38/147 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi niin, että ihasuin aika syvästi monen vuoden aikana, mutta tuo henkilö oli varattu eli olimme "vaan kavereita" . Lapsensa syntymän jälkeen hän olisi vaihtanut minuun, mutta en suostunut, koska en voisi elää itseni kanssa tietäen, että olisin vienyt lapselta isän.

Mikäli hän eroaisi joka tapauksessa vaikka yksin jäädäkseen, mutta pitäisi tiivisti yhteyttä lapseensa niin siinä tilanteessa voisin harkita. Olen itse eroperheestä enkä halua kenenkään lapsen kokevan samaa minun takiani.

Vierailija
39/147 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni jätti minut kun olin raskaana. Muutti toisen naisen luo. Arvaatteko mitä kävi, kun tälle naiselle selvisi tilanteen taustat? Mies sai kenkää samoin tein. Täytyy sanoa, että olin kyllä hiukkasen vahingoniloinen...

Vierailija
40/147 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se laps vaan putkahti jostain ilman että miehellä oli mitään osuutta asiaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi