En halua uuden miesystävän kaveriporukan kanssa saunaan.
Onko tuollainen aikuisten pariskuntien kimppasaunominen jotenkin hyvinkin yleistä?
Tultiin eilen mun miesystävän kaveripariskunnan kutsumana heidän mökille. Täällä on kolme muutakin pariskuntaa. Eilen suurin osa saunoi, mutta jotenkin kai ehkä erissä, en tiedä. Itse en saunonut, eikä kaksi muutakaan naista, kun oltiin kuitenkin vähän laittauduttu juhannusta varten kotona. Nyt saunaa on lämmitetty jo tovi ja tajusin saunomisjärjestelyistä puhuttaessa, että kimppasauna on suunnitteilla! En tunne täältä oikein kuin tuon mökin omistajapariskunnan ja miehen kanssa en ole päässyt nyt kahden kesken juttelemaan. Nolottaa kieltäytyä kimppasaunasta, mutta en haluaisi raskaus- ja hätäsektioarpea mennä tuonne esittelemään. Enkä koe muutenkaan alastomuutta vieraiden tai puolituttujen edessä luontevana. Hitto. Miten ei tällänen oo tullut ton miehenkään kanssa puheeksi ollenkaan!? Se on siis nähnyt kai alasti koko kaveriporukkansa naiset. Ja nyt tuntuu olettavan, että tää on mulle ihan fine... Mitä teen?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Mun täytyy nyt taas jälleen kerran ihmetellä tätä asiaa. Omassa kaveriporukassa yleensä kaikilla naisilla bikinit päällä. Äijät nyt on miten on, mutta nekin yleensä jossain uimahousuissa. Jos nakuna, ketään ei kiinnosta. Kukaan ei pakota saunaan eikä ketään kiinnosta tuleeko saunaan vai ei ja missä varustuksessa. Kukaan ei supata, jos joku ei tule saunaan. Kukaan ei myöskään oleta, että kimppasaunassa ollaan alasti. Mutta jos joku olisi, niin omapahan on asiansa.
Millaissa porukoissa oikein liikutte, kun saatte tästä ongelman aikaiseksi?
Ihmettelenpä vaan, että mitenkäs nainti onnistuu, jos naisilla bikinit päällä? Tai voihan niitä aina raottaa, mutta eikös sama olis olla jo ilman?
Miksi asiasta pitää tehdä ongelma? Sanoo rehellisesti, että kiitos vain, mutta en halua sekasaunoa, voin käydä yksin sitten teidän muiden jälkeen.
Jos se on jollekin ongelma, niin se on hänen oma henkilökohtainen ongelma, josta ei tarvitse välittää.
Vierailija kirjoitti:
Tyrant kirjoitti:
Olin juuri itse kimppasaunassa, en tiennytkään asian liittyvään seksiin....
Taisitte olla vesilinjalla? Kyllähän jos kuppia otetaan ja kimppasaunaan mennään, niin väistämättä yksi asia johtaa toiseen...
Ihmiset ottivat kuppia ja edes mitään tuon suuntaista ei tapahtunut. Mielestäni ryhmäseksiä voi harrastaa ilman saunomistakin, jos sellainen kiinnostaa.
Menisittekö kaveriporukan kanssa nakuna uimaan myös ilman saunaa, esim. veneretkellä jossain poukamassa?
Jos menisitte, sitten ymmärrän. Ihmettelen muuten, miksi aina perustellaan sillä SAUNALLA alastomuutta, koska ollaanhan sitä saunan lisäksi uimassa ja vilvoittelemassa, pukkarissa ym. alasti. Oikeastaan siellähän vasta ollaankin, kävellään rantaan, takaisin jne, onhan se tunnelma kuin FKK- rannalla, sauna sinne tai tänne.
En menisi mistään hinnasta. Kerran on moiseen pyydetty mukaan, sanoin että en ole alasti vieraiden seurassa ja sillä siisti. Ei se sen enempää nurinaa aiheuttanut.
Sekasaunahan on oikeasti tuore keksintö, joten itsensäpaljastelijoiden on turha vedota mihinkään suomalaisiin perinteisiin. Alasti on saunottu ennen perheen kesken, ei suinkaan koko kylän.
Vierailija kirjoitti:
En menisi mistään hinnasta. Kerran on moiseen pyydetty mukaan, sanoin että en ole alasti vieraiden seurassa ja sillä siisti. Ei se sen enempää nurinaa aiheuttanut.
Sekasaunahan on oikeasti tuore keksintö, joten itsensäpaljastelijoiden on turha vedota mihinkään suomalaisiin perinteisiin. Alasti on saunottu ennen perheen kesken, ei suinkaan koko kylän.
Jos sinulla on tuollainen tunne niin toimi sen mukaan, mutta itsensäpaljastelijoiksi nimittely paljastaa kyllä nyt sinut itsesi ja kätketyt motiivisi.
Tyrant kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on tuollainen tunne niin toimi sen mukaan, mutta itsensäpaljastelijoiksi nimittely paljastaa kyllä nyt sinut itsesi ja kätketyt motiivisi.
Mikäköhän tässä sitten oli mulla motiivina? Itse näen että kumosin sekasaunomista puolustavan yleisimmän argumentin, eli sen, että aina ennenkin on niin tehty ja ne jotka eivät tee ovat estoisia ja tylsää seuraa. Todellisuudessahan jos jotain sekasaunojaa häiritsee se, että joku haluaa pitää uikkarin päällä tai ei osallistu ollenkaan, kertoo se tasan tarkkaan sen että saunojaa harmittaa kun ei pääse tirkistelemään. Mistään perinteestä ei todellakaan ole kyse.
/106
Vierailija kirjoitti:
Tyrant kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän tässä sitten oli mulla motiivina? Itse näen että kumosin sekasaunomista puolustavan yleisimmän argumentin, eli sen, että aina ennenkin on niin tehty ja ne jotka eivät tee ovat estoisia ja tylsää seuraa. Todellisuudessahan jos jotain sekasaunojaa häiritsee se, että joku haluaa pitää uikkarin päällä tai ei osallistu ollenkaan, kertoo se tasan tarkkaan sen että saunojaa harmittaa kun ei pääse tirkistelemään. Mistään perinteestä ei todellakaan ole kyse.
/106
Itsensäpaljastelijaksi nimittely paljasti sinut, sekasauna on vain saunomista. Itsensäpaljastelija on ihminen, joka paljastelee alastomuuttaan yleisillä paikoilla. Tällainen ihminen on sairas, sekasaunojien nimittely itsensäpaljastelijoiksi oli se mihin viittasin. Ihmiset eivät halua normaalisti tirkistellä, jos joku haluaa toistenkin riisuvan se voi johtua muistakin syistä.
Minulla ei ole mitään sitä vastaan mitä ihmiset tekevät niin kauan, kun he eivät loukkaa toisiaan..ok?
Tyrant kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyrant kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/106
Itsensäpaljastelijaksi nimittely paljasti sinut, sekasauna on vain saunomista. Itsensäpaljastelija on ihminen, joka paljastelee alastomuuttaan yleisillä paikoilla. Tällainen ihminen on sairas, sekasaunojien nimittely itsensäpaljastelijoiksi oli se mihin viittasin. Ihmiset eivät halua normaalisti tirkistellä, jos joku haluaa toistenkin riisuvan se voi johtua muistakin syistä.
Minulla ei ole mitään sitä vastaan mitä ihmiset tekevät niin kauan, kun he eivät loukkaa toisiaan..ok?
Onhan siinä itsensäpaljastelun/tirkistelyn motiivi selkeästi läsnä, jos on ehdottomasti päästävä juuri sekasaunaan (ja kaikkein on nimenomaan oltava alasti). Mulle on myöskin aivan yks hailee miten ihmiset saunovat, jokaisella tulee olla oikeus toimia kuten haluaa. Sitä tässä kommentoin että niillä ihmisillä ei ole puhtaat jauhot pussissaan jotka kauhistelevat sitä, että kaikki eivät halua sekasaunoa.
/106
Vierailija kirjoitti:
Tyrant kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyrant kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/106
Minulla ei ole mitään sitä vastaan mitä ihmiset tekevät niin kauan, kun he eivät loukkaa toisiaan..ok?Onhan siinä itsensäpaljastelun/tirkistelyn motiivi selkeästi läsnä, jos on ehdottomasti päästävä juuri sekasaunaan (ja kaikkein on nimenomaan oltava alasti). Mulle on myöskin aivan yks hailee miten ihmiset saunovat, jokaisella tulee olla oikeus toimia kuten haluaa. Sitä tässä kommentoin että niillä ihmisillä ei ole puhtaat jauhot pussissaan jotka kauhistelevat sitä, että kaikki eivät halua sekasaunoa.
/106
Nyt kun sanot sen noin kohdistamatta kaikkiin sekasaunojiin, olen kanssasi ehdottomasti samaa mieltä. Minun kohdalleni ei ole koskaan tullut ketään pakottajaa vaan hyvin hienovaraisesti ihmiset ovat asian kanssa toimineet. Kukaan ei ole kyttäillyt eikä minua sellainen kiinnostaisi, täällä foorumeilla ihmiset puhuvat mitä sattuu, kaikkiin trolleihin ei kannata tarttua.
Me harrastetaan muutamien pariskuntien kanssa kimppasaunomista ja sit kimppaseksiä. Mukavia hommia olleet. Viime keväänä yksi kimppa pariskunta sai lapsen ja nyt mieheni kans mietitty kenenkähän miehen siittämä on. Meitä 8pariskuntaa ja luultavasti sit 8 isä ehokasta. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Me harrastetaan muutamien pariskuntien kanssa kimppasaunomista ja sit kimppaseksiä. Mukavia hommia olleet. Viime keväänä yksi kimppa pariskunta sai lapsen ja nyt mieheni kans mietitty kenenkähän miehen siittämä on. Meitä 8pariskuntaa ja luultavasti sit 8 isä ehokasta. 🤔
Hyi helvetti mitä sikoja.
Kyllä meidän porukoissa on tehty niin, että uima-asua saa pitää (seka)saunassa, mutta ei ole pakko. Se on kelvannut kaikille, ja yleensä voin sanoa että naiset on ne bikikit päälle vetänyt, miehet on yleensä ollut alasti.
Mutta me ollaankin kyllä kaikki kavereita keskenään, ymmärrän jos ei halua sanoa ihan vieraiden kanssa.
Työporukoissa on naissaunojia joka lähtöön, onneksi myös niitä, jotka saunovat alasti miesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä kuka on isä, pääasiahan että laps on terve ja rakastavat vanhemmat.
olen huomannut että sekasaunaa alasti kannattaa yleensä 80% miehistä, 100% yleensä mielummin kun oma nainen ei ole mukana. Sitten sinkkunaiset tai muuten vain hyvin huomionhakuiset, tai iäkkäät naiset.
Fiksu ihminen osaa laskea nää faktat yhteen.
Sivistyneemmissä seurueissa on joko naisten ja miesten vuorot erikseen tai sitten pariskunnat / perheet omilla vuoroilla.
Itse en sekasaunaan alasti mene. En tykkää jos avomiehenikään menee ja olen sen hänelle kertonut. ylläolevista syistä. En kuitenkaan häntä ole vahtimassa enkä kieltämässä mutta en sitä arvostakkaan.
Minua huvittaa nämä sauna sitä, sauna tätä perustelut. Saunassahan ollaan vain osa ajasta, nyt kesällähän ollaan verannalla, uimassa, kuljetaan ympäriinsä saunan ja rannan välillä. Onhan ihan sama, ollaanko ollenkaan siellä löylyhuoneessa käväisemässä. Eli miksi alastomuutta pitää perustella saunomisella?
No, se että joillekin kimpasaunominen on ok, ei velvoita sinua yhtään mihinkään. Avaat suusi ja sanot, että saunon mieheni kanssa kaksistaan, kiitos.
Mutta kriisinhän tästäkin saa, kun oikein kovasti yrittää....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti mitä sikoja.
Juu, nuo naisethan on tuonne pakotettu menemään ja yhteistä kivaa harrastamaan! Eli vika on vain miehissä?
Ei ole pakko mennä. Käy yksin saunassa tai pyyhe päällä heidän kanssa.