Mikä mua vaivaa, kun koen henk.koht. loukkauksena toisten naisten paljastavan pukeutumisen?!
En vain voi tälle mitään, mutta loukkaannun jotenkin tosi paljon kun joku mulle täysin tuntematon nainen vaikka vain kävelee ohi kadulla ja huomaan että on pukeutunut sellaisiin vaatteisiin, jotka ovat oman harkintakykyni mukaan liian paljastavat. En millään pysty ajattelemaan neutraalisti tällaisesta pukeutumista ja otan ihan henkilökohtaisena loukkauksena sen.
Siis siinä tulee semmoinen olo ettei se toinen kunnioita muita tai mua kun on sellaisissa vaatteissa tai jotain tän tapaista...kenelläkään muulla vastaavaa? vai oonko vain yksin hullu?
Kommentit (144)
Ekshibitionisteja on aina ollut. Nykyään se on helpompaa kuin aiemmin ja hyväsyvättävämpää naisilla. Paljastavasti puketunutta pidetään avaramielisenä, mutta itseasiassa se on osalla sukupuolinen perversio. Jotkut taas pukeutuvat paljastavasti esimerkin mukaan.
Kai siinä naisena kokee, että toinen pelaa eri säännöillä. Eli houkuttelee halvalla tavalla miehiä, jopa opettaa miehiä huonoille tavoille. Eli en minäkään naisena arvosta itsensäpaljastajanaisia, ei minun tarvitse pitää heistä. Laitan heidät omaan kategoriaansa. Eivät toimi naisten etua ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä tätä, monelle tuntuisi olevan tärkeämpää olla haluttu. https://i.pinimg.com/564x/21/f9/52/21f952eae145e44eec74470e0ecb1777.jpg
Erittäin hyvä pointti.
Sisäistettyä misogyniaa. Joku mainitsi äijät, jotka kuolaavat avoimesti paljastavasti pukeutuneita naisia ja jopa nuoria tyttöjä. Miksi vihaat noita naisia etkä kuolaavia äijiä?
On täysin naurettavaa halveksia naisten "paljastavaa" pukeutumista niin kauan kun miesten on sallittua kulkea täysin kokonaan ilman yläosaa nännit näkyen.
Tässä ketjussa tulee hyvin ilmi se miten naiset on opetettu häpeämään omaa itseään ja naisvartaloa. Menkää itseenne ja mielenne syvimpiin sopukoihin ja miettikää miksi miehet eivät häpeä
...muuta kun teitä naisia.
Muakin ärsyttää jotenkin kun näen halvasti ja mauttomasti pukeutuneen naisen; esim. joku tissituubitoppi ja perseen paljastavat shorsit ja sitten miehet katsovat näitä kieli pitkällä vaikka nainen ei olisi minkään näköinen. Pelkät kireät vaatteet ja kilo meikkiä riittää.
Vierailija kirjoitti:
On täysin naurettavaa halveksia naisten "paljastavaa" pukeutumista niin kauan kun miesten on sallittua kulkea täysin kokonaan ilman yläosaa nännit näkyen.
Onhän tämäkin yleisesti hyvän maun vastaista ihan kuten liikaa paljasta pintaa esittelevät naiset. Uimarannat sitten erikseen. Mun puolesta pitäkööt molemmat sukupuolet nänninsä piilossa. Ei kiinnosta katsella.
Vierailija kirjoitti:
Muakin ärsyttää jotenkin kun näen halvasti ja mauttomasti pukeutuneen naisen; esim. joku tissituubitoppi ja perseen paljastavat shorsit ja sitten miehet katsovat näitä kieli pitkällä vaikka nainen ei olisi minkään näköinen. Pelkät kireät vaatteet ja kilo meikkiä riittää.
Jep, tuollainen katseiden kalastelu on jotenkin vain "väärin". Jos Esimerkiksi on ryhmä nuoria naisia, joista yhdellä on paljastavammat vaatteet kuin näillä muilla, niin se paljastaviin pukeutunut vie kaiken huomion...(eikä välttämättä edes positiivisessa mielessä)vaikka olisi ne muut paljon nätimipiä tai kauniimpia. Tavallaan siis ymmärrettävää miksi moni sitten lähtee mukaan tuohon kilpailuun tai jos kokee ettei muuten pärjää niin sitten pitää näyttää jotain vakoa edes :D
Vaatteista läpikuultavat p.illuhuulet ja paljaat perskankut hyllymässä sun edessä vaikka kauppajonossa EI ole normaalia,eikä aikaisemmin ollutkaan. Helkkarin kuvottava aika,vielä parikymmentä vuotta sitten ei tarvinnut nähdä muiden naisten anatomiaa kun lähdit ulos,mitkään tissipaidat ei nyt ihan ole sama asia kun p*llu "shorteissa" hilluminen. Täysin käsittämätöntä että kaikki tämä edes sallitaan,julkisella paikalla(himassas voit olla vaikka alasti ja revitellä itseäsi miten lystäät) Joskus miettinyt että muslimimaahan muutto varmaan edessä kun ei jaksa katsoa muiden naisten "voimaantumista" horovaatteissa enää,haluan olla vapaa puolialastomista ruhoista ja vilahduksista.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteista läpikuultavat p.illuhuulet ja paljaat perskankut hyllymässä sun edessä vaikka kauppajonossa EI ole normaalia,eikä aikaisemmin ollutkaan. Helkkarin kuvottava aika,vielä parikymmentä vuotta sitten ei tarvinnut nähdä muiden naisten anatomiaa kun lähdit ulos,mitkään tissipaidat ei nyt ihan ole sama asia kun p*llu "shorteissa" hilluminen. Täysin käsittämätöntä että kaikki tämä edes sallitaan,julkisella paikalla(himassas voit olla vaikka alasti ja revitellä itseäsi miten lystäät) Joskus miettinyt että muslimimaahan muutto varmaan edessä kun ei jaksa katsoa muiden naisten "voimaantumista" horovaatteissa enää,haluan olla vapaa puolialastomista ruhoista ja vilahduksista.
Ymmärrän paremmin kuin hyvin raivon mikä tästä kommentista huokuu. Asiasta ei silti voida keskustella muuta kuin siltä kantilta että ongelma on katsojalla itsellään piste ja tämäkin kommentti tullaan varmaan poistamaan sen vihamielisyyden tai jonkin muun loukkaavuuden vuoksi.
Miksei toisten naisten vilautuksista saisi toinen nainen pahastua?
Niin siis jos joku haluaa käydä kaupassa alasti se on ok. Siihen ei kenenkään jumalauskovan tarvitse ryhtyä mussuttamaan mitään. Älä estä muita elämään.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis jos joku haluaa käydä kaupassa alasti se on ok. Siihen ei kenenkään jumalauskovan tarvitse ryhtyä mussuttamaan mitään. Älä estä muita elämään.
Itse asiassa se ei ole ok ihan lain mukaan. Kenenkät uskot ei siihen liity.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö sinä että tällainen kaikki saa tehdä mitä haluaa-asenne johtaa pois sivistyksestä?
Huono itsetunto. Ja samalla et halua tehdä itse asialle mitään vaan haluaisit että muut muuttuvat ja sinä voisit vaan olla. Jos sinulla kehon kanssa vaikeuksia niin koeta tehdä jotakin että hyväksyisit itsesi. Monet lihavat valittavat pukeutumisesta koska kadehtivat.
Vierailija kirjoitti:
Huono itsetunto. Ja samalla et halua tehdä itse asialle mitään vaan haluaisit että muut muuttuvat ja sinä voisit vaan olla. Jos sinulla kehon kanssa vaikeuksia niin koeta tehdä jotakin että hyväksyisit itsesi. Monet lihavat valittavat pukeutumisesta koska kadehtivat.
Mutta eikö itsensä paljastelu ja esittely kerro sekin heikosta itsetunnosta, kun pitää kalastella kehuja ja katseita. Ei rohkealla pukeutumisella ole suoraa yhteyttä hyvän itsetunnon kanssa, eivätkä kaikki peittävämmin pukeutujat tee sitä siksi etteikö heillä olisi riittävän hyvää itsetuntoa tai vartaloa paljasteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö sinä että tällainen kaikki saa tehdä mitä haluaa-asenne johtaa pois sivistyksestä?
Toki ymmärrän. Asenteeni ei kuitenkaan kattanut "kaikki saa tehdä mitä haluaa" -fraktiota vaan pelkästään alastomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kai siinä naisena kokee, että toinen pelaa eri säännöillä. Eli houkuttelee halvalla tavalla miehiä, jopa opettaa miehiä huonoille tavoille. Eli en minäkään naisena arvosta itsensäpaljastajanaisia, ei minun tarvitse pitää heistä. Laitan heidät omaan kategoriaansa. Eivät toimi naisten etua ajatellen.
Tämä. Vaikea arvostaa näitä paljastavasti pukeutuneita, sillä eiväthän hekään tunnu piittaavan muista, kuin heidän oikeuksistaan. Samoin kun en arvosta sellaista miestäkään, joka antaa tällaisille naisille huomiotaan.
Just tän takia mä tykkään Puolasta ja muista katolista maista. Nainen voi pukeutua kauniisti ja seksikkäästi muttei sillä tavalla paljastavasti kuin Suomessa. Mä en ole tottunut itse kulkemaan tissivako näkyen tai pakarat paljastavissa shortseissa. Enkä anna oman tyttärenikään pukeutua niin että mitään ei jää arvailujen varaan.