Mikä mua vaivaa, kun koen henk.koht. loukkauksena toisten naisten paljastavan pukeutumisen?!
En vain voi tälle mitään, mutta loukkaannun jotenkin tosi paljon kun joku mulle täysin tuntematon nainen vaikka vain kävelee ohi kadulla ja huomaan että on pukeutunut sellaisiin vaatteisiin, jotka ovat oman harkintakykyni mukaan liian paljastavat. En millään pysty ajattelemaan neutraalisti tällaisesta pukeutumista ja otan ihan henkilökohtaisena loukkauksena sen.
Siis siinä tulee semmoinen olo ettei se toinen kunnioita muita tai mua kun on sellaisissa vaatteissa tai jotain tän tapaista...kenelläkään muulla vastaavaa? vai oonko vain yksin hullu?
Kommentit (144)
Ymmärrän aloittajaa.
Itsellä sama tunne, mutta en suinkaan paheksu sitä, että joku pukeutuu paljastavasti.
Paheksun sitä, että joku nainen arvostaa itseään niin vähän.
Helteellä on minusta ihan ok pukeutua kevyesti, mutta jos joku tulee vaikkapa töihin talvella vesirajahameessa, niin ajattelee, että tuo nainen määrittelee itsensä ulkonäön mukaan ja halventaa samalla kaikkia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Pienet asiat ärsyttää toisia ihmisiä.Kesällä on kuuma.Ehkäpä sen takia toiset pukeutuvat vähempiin vaatteisiin.Minulla heräsi ajatus:haluaisitko kenties itsekkin pukeutua vähemmän kesällä,mutta et kehtaa?Minä kuljen kesällä lyhyissä shortseissa ja topissa.En hae huomioita.Enkä vikittele kenenkään miehiä.Tai edes miehiä :)
Arvelen että teoriasi ei ole oikein, sillä olen joskus nuorempana pukeutunut paljastavastikin, sillä kuvittelin että näin tulee tehdä. Onneksi ymmärsin etten voi arvostaa itseäni pukeutumalla niin ja teeskentelemällä jotain mitä en ole.
Enkä nykyään silti pukeudu kaapuihin, vaan vaatteisiin jotka korostavat ja peittävät hyvän maun mukaisesti.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Konservatiivisuus sua vaivaa. Miten muuten määritellään paljastava pukeutuminen? Pitääkö olla tyyliin kaikki avut esillä vai riittääkö siihen jo croptop + lyhyt hame -yhdistelmä, jota itse tykkään käyttää? Jos helpottaa niin kenenkään miehiä en kuitenkaan yritä viedä, sillä olen kiinnostunut vain naisista. :D
Ei ehkä ole helppo yhtenäisesti määritellä paljastavaa pukeutumista, sillä siihen vaikuttaa erinäiset asiat. Mutta oman määritelmän mukaan paljastava pukeutuminen on jollain tapaa sopimatonta tilanteeseen ja kehon muotoihin, esimerkiksi pienipovinen ja isopovinen yhtä syvään uurretulla kaula-aukolla on periaatteessa yhtä paljastava, mutta käytännössä ei. Liian paljastava hame tai shortsit on silloin, kun kumartuessa näkyy peppu, mutta nykyiset shortsit ovat tätäkin lyhyemmät ja kankkujen näkemiseltä ei voida välttyä edes kääntymällä pois kun niihin pukeutunut kumartuu. Mielestäni tällaiset sopivat määritelmään paremmin kuin hyvin. Bikinien yläosaa muistuttava toppi tai edes bikinit ei ole rannalla liian paljastava mutta kaupungilla niiden käyttö ei ole suvaittavaa. Hankalimpia ovat tiukat jumppatrikoot ja niitä muistuttavat, sillä niiden paljastavuus ei tule paljaan ihon esittelystä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ikävää että ärsyttää, mutta ongelma on sinussa eikä niissä naisissa. Minäkin lenkkeilen kesäisin urheilurintsikat + lyhyet shortsit yhdistelmällä ja asun aika keskustassa. En ole lenkillä vokottelemassa kenenkään miehiä vaan urheilemassa ja kuuntelemassa musiikkia. Tulee kiva rusketus kaupanpäälle. Vähäpukeiset ihmiset eivät myöskään ärsytä, minun puolestani kaljamahat, kannikat, tissit ja reidet saa näkyä, en tajua miten toisen ihmisen keho voi olla ärsyttävä vain olemalla olemassa ja näkyvillä? Ärsyttääkö teitä myös jos jollain on vaikkapa nenä joka ei ole mielestänne nätti tai näkyy huonot hampaat hymyillessä?
Ei tietenkään ärsytä, nämä kun ovat sellaisia asioita joille ei välttämättä tai ainakaan yhtä vaivattomasti voi mitään, eivätkä siten myöskään ole oma valinta.
-ap
Kiristääkö kukkahattu päätäsi?
ap:n tapauksessa taitaa kiristää
Vierailija kirjoitti:
Oletko joutunut joskus itsensäpaljastelijan uhriksi? Minä olen useamman kerran ja aloituksesi kuulosti tutulta. Jos joudun liian lähelle paljastavasti pukeutunutta ihmistä, miestä tai naista, minulle tulee samanlainen kuvotuksen, raivon ja ahdistuksen tunne kuin itsensäpaljastelijan nähtyäni ja se tosiaan tuntuu henkilökohtaiselta loukkaukselta.
Viime kesänä joku nainen tuli aivan metrin päähän seurueestamme puistossa, otti vaatteet pois, käänsi p*rseensä meihin päin ja alkoi lukea kirjaa stringeissään, häpykarvat tuulessa heiluen. Olin lähes paniikissa, olo oli aivan samanlainen kuin kohdatessani metsäpolulla itsensäpaljastelijan, ainoa erotus että tällä stringinaisella ei ollut kommandopipoa päässä.
Hmm...ei kyllä ainakaan ole muistikuvaa sellaisesta.
Olen pahoillani kokemastasi, mutta niihin nähden reaktiosi on looginen. Omalleni ei tunnu olevan mitään järkevää syytä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
No sikäli AP et ole yksin, että itsestäkin se tuntuu vähän häiritsevältä ja nainen olen itsekin ja vielä nuori sellainen! Ymmärrän kyllä että nyt on hirveät helteet, mutta välillä ihmetetyttää, koska provosoiva pukeutuminen voi aiheuttaa myös häirintää ja pahimmillaan raiskauksen, jos mies on tarpeeksi sekaisin. En kuitenkaan vihaa naisia jotka pukeutuvat paljastavasti. Saatan vain ihmetellä vähän. Etenkin jos tämä on keskellä kaupunkia eikä jossain rannalla tmv. Kevyesti voi pukeutua myös järkevästi, ilman että rintavako näkyy.
En minäkään mikään ikäloppu ole, näin kolmikakkosena :)
Kiva kuulla etten ihan yksin ole näiden "väärien"ajatusteni kanssa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen henkisen suuruuden voi päätellä siitä kuinka pieniä asioita hän tuomitsee. Kuinkas suureksi ap tuntee itsensä?
Ap tuntee itsensä hyvin hyvin pieneksi sillä tuomitsee myös omat tuomitsevat ajatuksensa. Tuomitsitko sinä juuri ap:n?
-ap
Tyrant kirjoitti:
Reviiritietoisuutta, jotkut naiset voivat olla yllättävän aggressiivisia jos joku tulee omalle alueelle. Ihan luonnollista käytöstä.
Jotenkin ihana kommentti :D Ehkä siinä on jotain perää. Ainakin toivon, niin olisi helpompi hyväksyä tämä asia.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa, että tuollainen johtuu "eristyksissä" kasvamisesta tietynlaisen kasvatusmentaliteetin hallitessa. Esim. itse kasvoin aika syrjäisellä alueella, eikä minulla ollut juuri kavereita. Siitäjohtuen olen huomannut, että minulla on hyvin ahdasmielinen ja tiukka suhtautuminen mm. seksuaalisuuteen ja voin melko hyvin samaistua esim. muslimeihin.
Kiintoisaa tämäkin, Koetko että sinulla on tämän taustasi vuoksi siis saman tapainen suhtautumismalli kuin aloituksessa kuvailtu? Tältä kantilta ajateltuna aiheesta olisi kiva kuulla lisääkin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Se vain on faktaa että isojen tyttöjen ja naisten katseista huokuu halveksunta ja kateus jos lähistöllä hoikkia naisia. Varsinkin rannalla sen huomaa.
Jos kommentillasi yrität vihjailla että ap kärsii ylipainosta, niin suhteellisen hoikka nainen on kyseessä.
-ap
Nyt on kesä.
Ihoa näkyy enemmän.
Matkusta ap ikuisen lumen maahan 3 kk vuodessa
PROBLEM SOLVED
lähden tästä pihalle näyttelemään tissiä ja persettä ja GRILLAAMAAN!
Vierailija kirjoitti:
Sulla on itsetunto-ongelmia ja olet keski-ikäinen? Miksei kesällä saa pukeutua miten haluaa? Se on niin lyhyt aika, joten nauttikaamme siitä...
Aika usein ihmiset jotka ei oo sinut itsensä kanssa, niin ne ahdistuu oudoista asioista.
Olen 32 ja itsetunto on varmasti osa ongelmaa, muttei mielestäni silti selitä kaikkea.
Olihan vielä muutama vuosikymmen sitten sopimatonta esitellä liikaa itseään, pukeutumalla liian paljastavasti ja tuskin näillä kaikilla oli huono itsetunto
Nykyään ei olla enää kovinkaan tarkkoja eikä samanlaista yhteistä linjausta sopivan ja sopimattoman välillä tunnu olevan. Itsetunto-ongelmista tunnuttaisiin tosin kärsivän nykyisin huomattavasti enemmän.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kesä.
Ihoa näkyy enemmän.
Matkusta ap ikuisen lumen maahan 3 kk vuodessa
PROBLEM SOLVED
lähden tästä pihalle näyttelemään tissiä ja persettä ja GRILLAAMAAN!
Oikein, hyvä hyvä.Ja hyvää juhannusta!
Jännä ketju.Yksi kirjoittaja kirjoittaa 99 pros postauksista..... 🤣
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vähän samaa, ja tää liittyy myös inhooni miehiä kohtaan. Olen siis heteronainen enkä haluaisi inhota miehiä. Mutta siihen tuntemukseni vaan ovat tässä elämän aikana menneet. Miehet (joo tiedän, ei kaikki) laittavat heppinsä ihan minne tahansa ja tuntuvat olevan täysin sen vietävissä. On vaikea kunnioittaa sellaista.
Naisten paljastelu liittyy tähän siten että kesäaikaan kaikkialla joudun näkemään paitsi tissejä ja pakaroita, myös miehiä jotka niitä kuolaavat.
Eilen ostarilla kävelin tällaisen max 15v. tytön kanssa samaan suuntaan. Kaikki miehet ja pojat 13-80v. tölläsivät, kääntyivät perään katsomaan tai muuten olivat kuin vajaaälyiset. Yksi kiihdytti kävelyvauhtia jotta pääsi tytön edelle ja kääntyi sitten katsomaan tämän rintoja. Perheidensä kanssa shoppailemassa olleet 40v. tyttöä vanhemmat meinasivat silmänsä pudottaa päästään.
Luulen että nämä paljastelijat herättävät minussa negatiivisia tunteita koska ne herättävät tämän avoimen himon miehissä. Ja sitten minäkin joudun sen kohteeksi jos pukeudun esim. kauniiseen kesämekkoon. Haluaisin olla neutraali asian suhteen mutta minkäs teet...
Olen itsekin lukuisia kertoja todistanut ostarilla kuvailemiesi tyylisiä tapahtumia,myös sen tytön roolista. Jotenkin inhottavaa katsoa miten se kivan ja symppiksen oloinen pappa tai perheenisä muuttuvat käytökseltään kuin eläimiksi...vai pitäisikö sanoa elimiksi? Vie todellakin uskon siihen että se sun oma aviomieskään olisi yhtään sen parempi kuin nuo muutakaan...se jotenkin inhottaa, eikä asialle silti voi mitään.
Joten jos näen paljastavasti pukeutuneen naisen, niin en voi sillekään mitään että koen ettei hän kunnioita mun rajojani pukeutumisellaan ja sitten nämä ääliömiehet vielä ruokkii tuollaista käytöstä antamalla niille sitä huomiota ja siksi tulee aina joku nainen joka on pukeutunut vieläkin uskaliaammin kuin se toinen ja lopulta kävellään niin alasti kuin vaan voidaan.
-ap
En koe muiden naisten paljastavaa pukeutumista henkilökohtaisena loukkauksena. Pikemminkin tunnen sympatiaa ja jonkinlaista sääliä noita naisia kohtaan, etenkin jos kyseessä on nuori tyttö.
Nainen tekeee itsrstään siiinä "halvan" se ei olee fiksun ihmisen itsevarmuuutta vaaan nainen orja tavallaaan. Naineen on joko teiiini joka kapinoii tai aliiistettu huonovoiintinen.
Miettikääpä tätä, monelle tuntuisi olevan tärkeämpää olla haluttu. https://i.pinimg.com/564x/21/f9/52/21f952eae145e44eec74470e0ecb1777.jpg
Juuri tätä yritin minäkin selittää. T. 95. viestin kirjoittanut