Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä mua vaivaa, kun koen henk.koht. loukkauksena toisten naisten paljastavan pukeutumisen?!

Vierailija
20.06.2019 |

En vain voi tälle mitään, mutta loukkaannun jotenkin tosi paljon kun joku mulle täysin tuntematon nainen vaikka vain kävelee ohi kadulla ja huomaan että on pukeutunut sellaisiin vaatteisiin, jotka ovat oman harkintakykyni mukaan liian paljastavat. En millään pysty ajattelemaan neutraalisti tällaisesta pukeutumista ja otan ihan henkilökohtaisena loukkauksena sen.
Siis siinä tulee semmoinen olo ettei se toinen kunnioita muita tai mua kun on sellaisissa vaatteissa tai jotain tän tapaista...kenelläkään muulla vastaavaa? vai oonko vain yksin hullu?

Kommentit (144)

Vierailija
81/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko joutunut joskus itsensäpaljastelijan uhriksi? Minä olen useamman kerran ja aloituksesi kuulosti tutulta. Jos joudun liian lähelle paljastavasti pukeutunutta ihmistä, miestä tai naista, minulle tulee samanlainen kuvotuksen, raivon ja ahdistuksen tunne kuin itsensäpaljastelijan nähtyäni ja se tosiaan tuntuu henkilökohtaiselta loukkaukselta.

Viime kesänä joku nainen tuli aivan metrin päähän seurueestamme puistossa, otti vaatteet pois, käänsi p*rseensä meihin päin ja alkoi lukea kirjaa stringeissään, häpykarvat tuulessa heiluen. Olin lähes paniikissa, olo oli aivan samanlainen kuin kohdatessani metsäpolulla itsensäpaljastelijan, ainoa erotus että tällä stringinaisella ei ollut kommandopipoa päässä.

:D

Tästä tulee nyt kyllä kaikenlaisia hauskoja mielikuvia... stringinainen kommandopipo päässä häpykarvat tuulessa heiluen :D :D :D

Vierailija
82/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei häiritse vaikka kaikki ihmiset kulkisivat alasti, jokaisella ylleensä on haarovälissä joko tai värkki, ja kaikilla on nännit ja useimmilla ihan tissit, eli ei mitään ihmeellistä.

Se mikä minua joskus häiritsee, ei toki loukkaa tietenkään henkilökohtaisesti koska se ei kosketa minua henkilökohtaisesti, on se, että jotkut pukeutuu niin mauttomasti ja rumasti että tulee myötähäpeän tunne, vaikka olen itsekin sellainen että varmasti monelle aiheutan samanlaisia tuntemuksia.

Esim. nuori tyttö jolla on lihava maha, siis oikeasti kunnon pötsi, ja silti pitää napapaitaa ja matalalla vyötäröllä varustettuja housuja tai hametta (näin tälläisen kauhistuksen joskus 2000-luvun alussa) Aivan järkky valkoinen iso maha siinä paljaana, ei ollut sille teinitytölle eduksi. Toinen esimerkki on joskus vuosi sitten kun näin Tikkurilan asemalla teinitytön jolla oli verkkosukkahousut, oikein pienet/lyhyet shortsit ja rintaliivit päällä, hänen paljastelunsa ei häirinnyt, vaan sen asun mauttomuus. Kävi sääliksi sitä tyttöä joka itse selkeästi kuvitteli olevansa todella seksikäs ja räväkkä ilmestys.

Se että ottaa henkilökohtaisena loukkauksena jonkun asian joka ei liity itseen millään lailla on jonkinsortin mielisairautta kyllä ihan oikeasti. Asiat on joko henkilökohtaisia tai sitten ei.

Oletpa ankea muotipoliisi. Mitä väliä jollain mauttomuudella on ja miksi juuri sinun makusi olisi tässä asiassa ratkaiseva? Ei ole sinun asiasi tuntea myötähäpeää kenenkään vaatteista tai pötseistä.

No ei kai sillä mitään väliä olekaan, mutta en minä voi sille mitään että joskus vaan tuntee myötähäpeää monenlaisista asioista, kuten esim. Salattujen elämien näyttelijäsuorituksista. Makuja on monenlaisia ja mielipiteet on kuin peräreikä, jokaisella omansa. Olenko sanonut että mun maku olisi jotenkin ratkaiseva? 

Et, mutta se on 100%sti sinun oma ongelmasi.

Olenko muuta väittänyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua, itse taas tulen iloiseksi vähäpukeisista ihmisistä. Ja siis ihan kaikista, en vain kauniista ja komeista. Jotenkin kai assosioin sen vapauteen ja ihmisyyteen. Tykkään myös itse olla vähissä vaatteissa, en varsinaisesti paljastele, mutta oloni on yleensä mukava esim. minihameessa tai narutopissa. En pyri hakemaan huomiota tai viettelemään, vaan nautin kehon vapaudesta.

En oikein osaa samaistua mielentilaan, missä toisen (naisen) paljas iho raivostuttaa, tai että kenenkään paljas iho olisi ällöttävä, mutta maailman ja historian valossa se vaikuttaa olleen aika yleistä. Ehdotan huonoa itsetuntoa? Muiden kehot muistuttavat siitä mitä sinulla ei ole ja mitä et uskalla ja assosioit paljaaseen kehoon negatiivisia ajatuksia? Onneksi ymmärrät, että kyseessä on oma ongelmasi ja työstä sitä. Pisteet siitä.

Oletko sitä mieltä, että aina ja kaikkialla on ok pukeutua niin niukasti kuin haluaa?

No ei välttämättä ok, mutta ei se minulle mikään kriisi tai valtava ahdistuksen aihe olisi varmaan juuri missään yhteydessä. Jos joku tulee vaikka hautajaisiin stringeissä, niin ei se tietenkään ole neutraalia vaan osoitus jostain mielenhäiriöstä tai äärimmäisestä protestoinnin tarpeesta ja silloin on ok poistaa ihminen tilanteesta jo ihan oman itsensä vuoksi. Mutta miten tämä muka liittyy aiheeseen? Nyt puhutaan ihmisistä vähissä vaatteissa kaupungilla.

Vierailija
84/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei häiritse vaikka kaikki ihmiset kulkisivat alasti, jokaisella ylleensä on haarovälissä joko tai värkki, ja kaikilla on nännit ja useimmilla ihan tissit, eli ei mitään ihmeellistä.

Se mikä minua joskus häiritsee, ei toki loukkaa tietenkään henkilökohtaisesti koska se ei kosketa minua henkilökohtaisesti, on se, että jotkut pukeutuu niin mauttomasti ja rumasti että tulee myötähäpeän tunne, vaikka olen itsekin sellainen että varmasti monelle aiheutan samanlaisia tuntemuksia.

Esim. nuori tyttö jolla on lihava maha, siis oikeasti kunnon pötsi, ja silti pitää napapaitaa ja matalalla vyötäröllä varustettuja housuja tai hametta (näin tälläisen kauhistuksen joskus 2000-luvun alussa) Aivan järkky valkoinen iso maha siinä paljaana, ei ollut sille teinitytölle eduksi. Toinen esimerkki on joskus vuosi sitten kun näin Tikkurilan asemalla teinitytön jolla oli verkkosukkahousut, oikein pienet/lyhyet shortsit ja rintaliivit päällä, hänen paljastelunsa ei häirinnyt, vaan sen asun mauttomuus. Kävi sääliksi sitä tyttöä joka itse selkeästi kuvitteli olevansa todella seksikäs ja räväkkä ilmestys.

Se että ottaa henkilökohtaisena loukkauksena jonkun asian joka ei liity itseen millään lailla on jonkinsortin mielisairautta kyllä ihan oikeasti. Asiat on joko henkilökohtaisia tai sitten ei.

Oletpa ankea muotipoliisi. Mitä väliä jollain mauttomuudella on ja miksi juuri sinun makusi olisi tässä asiassa ratkaiseva? Ei ole sinun asiasi tuntea myötähäpeää kenenkään vaatteista tai pötseistä.

No ei kai sillä mitään väliä olekaan, mutta en minä voi sille mitään että joskus vaan tuntee myötähäpeää monenlaisista asioista, kuten esim. Salattujen elämien näyttelijäsuorituksista. Makuja on monenlaisia ja mielipiteet on kuin peräreikä, jokaisella omansa. Olenko sanonut että mun maku olisi jotenkin ratkaiseva? 

Et, mutta se on 100%sti sinun oma ongelmasi.

Olenko muuta väittänyt?

No oletko? 😄 Vieläkö koet tarvetta jauhaa tästä?

Vierailija
85/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, että tuollainen johtuu "eristyksissä" kasvamisesta tietynlaisen kasvatusmentaliteetin hallitessa. Esim. itse kasvoin aika syrjäisellä alueella, eikä minulla ollut juuri kavereita. Siitäjohtuen olen huomannut, että minulla on hyvin ahdasmielinen ja tiukka suhtautuminen mm. seksuaalisuuteen ja voin melko hyvin samaistua esim. muslimeihin.

Vierailija
86/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kesällä nähnyt näitä perskannikat paljastavia shortseja nuorten päällä, myös teini-ikäisten.

Kyllä joo en halua katsoa kenenkään perskannikoita, vaikka mikä hyväperse olisikin. Vaatekaupan hoikalla myyjälläkin näin todella lyhyet shortsit, ihmettelin miksi joudun katsomaan näkyä.

Kukkahattuilijaksi sitä on tultu...

Muutenkin tää monien nuorten naisten ja teinien perseen esittely on kiusallista ja saisi mennä jo muodista.

”Katsokaa, minulla on perse!!!!”

Vierailija
87/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko joutunut joskus itsensäpaljastelijan uhriksi? Minä olen useamman kerran ja aloituksesi kuulosti tutulta. Jos joudun liian lähelle paljastavasti pukeutunutta ihmistä, miestä tai naista, minulle tulee samanlainen kuvotuksen, raivon ja ahdistuksen tunne kuin itsensäpaljastelijan nähtyäni ja se tosiaan tuntuu henkilökohtaiselta loukkaukselta.

Viime kesänä joku nainen tuli aivan metrin päähän seurueestamme puistossa, otti vaatteet pois, käänsi p*rseensä meihin päin ja alkoi lukea kirjaa stringeissään, häpykarvat tuulessa heiluen. Olin lähes paniikissa, olo oli aivan samanlainen kuin kohdatessani metsäpolulla itsensäpaljastelijan, ainoa erotus että tällä stringinaisella ei ollut kommandopipoa päässä.

:D

Tästä tulee nyt kyllä kaikenlaisia hauskoja mielikuvia... stringinainen kommandopipo päässä häpykarvat tuulessa heiluen :D :D :D

Joo, nyt jo naurattaa vähän, mutta silloin ei naurattanut ollenkaan. 

Kaikki ihmiset eivät ymmärrä sitä, että toisille ihmisille ei ole mitään väliä onko itsensä paljasteleminen tahallista, tahatonta vai "tahatonta". Vaikutus on aivan sama, ainakin minulle. Monet ihan aidotkin itsensäpaljastelijat yrittävät joskus saada vilautuksensa näyttämään tahattomalta. Aikoinaan olen nähnyt useita kertoja saman miehen junassa iltavuoroni jälkeen, kummallista oli se, että joka kerta hän oli sattunut sammumaan muna sepaluksen ulkopuolella roikkuen.

Vierailija
88/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua vaivaa suvaitsemattomuus. 

Vierailija
89/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienet hullu tai Päivi Räsänen, jos niillä nyt on mitään eroa.

Vierailija
90/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vain on faktaa että isojen tyttöjen ja naisten katseista huokuu halveksunta ja kateus jos lähistöllä hoikkia naisia.  Varsinkin rannalla sen huomaa.

Vierailija
91/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiusaannutavan näköistä nytkin kun Schönbrunnin kesäkonsertissa puolialaston kiinalaispianisti soittaa. Puku minimittaa, hyvin avoin. Näyttää kuin soittaisi uimapuvussa.

Vierailija
92/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla ehkä vähän tota samaa jos oon miehen kans jossain ja sit vastaan tulee joku nainen, joka pukeutunut paljastaviin vaatteisiin, niin tuntuu niinku se yrittäis vokotella mun ja kaikkien muiden miehiä. Nii ärsyttäähän se! Mut sellaset naiset kai hakeekin just sitä.

Et en yhtään ihmettele miks toiset naiset haukkuu toisia hutsuiks yms.

Höpöhöpö.Jos hakee huomiota ja saa niin so what, ei ole muilta pois.

No onhan se yhden saama huomio nimenomaan joltain muulta pois.

Vierailija
93/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoiselle kuulostaa, mutta onhan nuo vähän huvittavan näköisiä naiset jotka hiihtää kaupoissa ja kauppakeskuksissa shortseista mistä paistaa puolet pakaroista :D ja muhkurat näkyy sun muut, no kaipa se hyvä ettei välitä ja on itsetuntoa mutta silti vähän koomista aikuisilla ihmisillä kävellä perse puoliks paljaana. Mutta jokainen "tyylillään".

Vierailija
94/144 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän samaa, ja tää liittyy myös inhooni miehiä kohtaan. Olen siis heteronainen enkä haluaisi inhota miehiä. Mutta siihen tuntemukseni vaan ovat tässä elämän aikana menneet. Miehet (joo tiedän, ei kaikki) laittavat heppinsä ihan minne tahansa ja tuntuvat olevan täysin sen vietävissä. On vaikea kunnioittaa sellaista.

Naisten paljastelu liittyy tähän siten että kesäaikaan kaikkialla joudun näkemään paitsi tissejä ja pakaroita, myös miehiä jotka niitä kuolaavat.

Eilen ostarilla kävelin tällaisen max 15v. tytön kanssa samaan suuntaan. Kaikki miehet ja pojat 13-80v. tölläsivät, kääntyivät perään katsomaan tai muuten olivat kuin vajaaälyiset. Yksi kiihdytti kävelyvauhtia jotta pääsi tytön edelle ja kääntyi sitten katsomaan tämän rintoja. Perheidensä kanssa shoppailemassa olleet 40v. tyttöä vanhemmat meinasivat silmänsä pudottaa päästään.

Luulen että nämä paljastelijat herättävät minussa negatiivisia tunteita koska ne herättävät tämän avoimen himon miehissä. Ja sitten minäkin joudun sen kohteeksi jos pukeudun esim. kauniiseen kesämekkoon. Haluaisin olla neutraali asian suhteen mutta minkäs teet...

Vierailija
95/144 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Internalised oppression

Voisiko joku avata vähän mitä tää tarkoittaa tässä yhteydessä.

Vierailija
96/144 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että tiedän kyllä että ko. toiminta on "luonnollista". En silti pysty ohittamaan ällötystäni.

Vierailija
97/144 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sinua ei vaivaa narsismi koska osaat asettautua itsesi ulkopuolelle. Ja tarkastella käytöstäsi. Piirteitä siihen on kyllä muttei patologisena.

Nythän on niin, että oikeastaan sinua närkästyttää iahn oikeakin asia: joku halaua räväyttää silmillesi omia intiimejä paikkojaan ja se rasittaa ihan syystä. Kiitos rehellisyydestäsi sinulle. Asia ei haittaa ketään kun et kuitenkaan mene luettelemaan toiselle missä menee pieleen ellei kysy.

Kiitos kiinnostavasta kommentista.

Miksi kuitenkaan ilmeisesti entintä osaa ihmisistä tällainen ei rasita tai tunnu haittaavan? Ja vaikken huutelekaan mitään törkykommentteja tai mene valittamaan näille paljastavasti pukeutuneille, niin kyllä se silti haittaa jotakuta...nimittäin itseäni ja on vaikuttanut myös negatiivisesti parisuhteisiini.

-ap

Vierailija
98/144 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on sinussa, kuten arvelitkin. Koita ensikerralla saada kiinni siitä, mitä ajatuksia sinussa tarkalleen herää, kun näet vähäpukeisen naisen. Onko kyse kateudesta (haluaisit huomiota), kielletystä kiinnostuksesta vai kenties kotoa opitusta madonna-h uora ajattelutavasta? Eli peittävästi pukeutuvat naiset ovat ihanteellisiä puhtaita madonnoja ja paljastavasti pukeutujat pelkkä paheiden pesä. Tämä lienee naisia alistavissa kulttuureissa se peittävän pukeutumisen juurisyy. Naiset nähdään mustavalkoisesti objekteina (äiteinä, tyttärinä, siskoina), joilla ei ole seksuaalisuutta laisinkaan. Ja näiden kunnon naisten vastakohta on esim länsimaalainen bikineissä kulkija, joka kehtaa vielä juoda alkoa, ajaa autoa ja omistaa omat rahansa. Millaisena näet itsesi tällä akselilla?

Mielenkiintoista...ehkä minulla onkin jotenkin ristiriitainen kuva omasta sijainnistani tällä akselilla. En silti oikein ole selvillä omista ajatuksistani tai mistä ovat saaneet alkunsa, vaikka olen tätä paljon yrittänyt pohtiakin.

-ap

Vierailija
99/144 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla samoja tuntemuksia kun avaan jonkun iltapäivälehden nettiversion ”Aah nyt on kuumaa” ”Ups mikä vilautus” yms.

Häiritsee itseäni,koska en todellakaan inhoa vaikka Sara Sieppiä tai Amanda Harkimoa.

Mutta just tietyntyyppiset pyllistelykuvat tai sivutissit ym jotenkin ahdistaa ja harmittaa.

Oma mieheni tiirailee just tällaista ja ehkä se ahdistus ja yökötys sekä jonkinlainen henkilökohtaisesti ottaminen tulee siitä.

En pysty katsomaan enää ketä kaikkia mies Instassa seuraa.Tulee niin vaikea ahdistus.

Huomaan itsessäni tätä samaa.

En minäkään silti näitä naisia henkilötasolla inhoa, mutten pidä siitä miten he toimivat ja siitä reaktiosta minkä saavat miehissä aikaan. Vaikea kunnioittaa miehiä tämän vuoksi.

-ap

Vierailija
100/144 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sinua ei vaivaa narsismi koska osaat asettautua itsesi ulkopuolelle. Ja tarkastella käytöstäsi. Piirteitä siihen on kyllä muttei patologisena.

Nythän on niin, että oikeastaan sinua närkästyttää iahn oikeakin asia: joku halaua räväyttää silmillesi omia intiimejä paikkojaan ja se rasittaa ihan syystä. Kiitos rehellisyydestäsi sinulle. Asia ei haittaa ketään kun et kuitenkaan mene luettelemaan toiselle missä menee pieleen ellei kysy.

Kiitos kiinnostavasta kommentista.

Miksi kuitenkaan ilmeisesti entintä osaa ihmisistä tällainen ei rasita tai tunnu haittaavan? Ja vaikken huutelekaan mitään törkykommentteja tai mene valittamaan näille paljastavasti pukeutuneille, niin kyllä se silti haittaa jotakuta...nimittäin itseäni ja on vaikuttanut myös negatiivisesti parisuhteisiini.

-ap

Mä oon kanssa miettinyt tätä, että miksi suurinta (?) osaa ei haittaa, että jonkun paljas takamus istuu metron tai ratikan muovipenkillä ja sitten istut itse siihen? Tai miksi ei haittaa nähdä jonkun vartalosta aivan kaikki, pari kangassuikaletta peittää strategiset paikat? Tai miksi ei haittaa miehet paidatta julkisissa kulkuneuvoissa tai ruokapaikoissa? Ja miksi minua haittaa ja tunnen oloni kamalaksi vain siitä että joudun näiden ihmisten läheisyyteen? Kai se on sitä että altistun muiden intiimeille vartalonosille pyytämättä ja yllätyksenä, ja tosiaan pahimmassa tapauksessa vieressä on paljastelijan lisäksi joku kiiluvin silmin himoitseva toinen tyyppi... En haluaisi kokea tällaista esim. matkalla töihin. Mutta ketään muuta ei haittaa. Olkoot he onnellisia :D.