Mikä mua vaivaa, kun koen henk.koht. loukkauksena toisten naisten paljastavan pukeutumisen?!
En vain voi tälle mitään, mutta loukkaannun jotenkin tosi paljon kun joku mulle täysin tuntematon nainen vaikka vain kävelee ohi kadulla ja huomaan että on pukeutunut sellaisiin vaatteisiin, jotka ovat oman harkintakykyni mukaan liian paljastavat. En millään pysty ajattelemaan neutraalisti tällaisesta pukeutumista ja otan ihan henkilökohtaisena loukkauksena sen.
Siis siinä tulee semmoinen olo ettei se toinen kunnioita muita tai mua kun on sellaisissa vaatteissa tai jotain tän tapaista...kenelläkään muulla vastaavaa? vai oonko vain yksin hullu?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä muakin otti päähän kun yks asiakaspalvelija nainen oli pukeutunut niin avonaiseen paitaan, että suurin osa rinnoista oli näkyvillä. Ei ollut asiakkaana yhtään kivaa kun ne rinnat oli koko ajan siinä silmien edessä vaikka kuinka yritin katsella kasvoja.
Provo.Enpä usko että pitää paikkansa.
No ei ole. Tapahtui pankissa ja siksi se minua niin paljon häiritsikin kun yritin keskittyä lainaneuvotteluihin ja jouduin istumaan ihan vastapäätä.
No edelleen pr*ovo.Pankissa on pukeutumiskoodi.Sori- paljastuit....
Se, ettet sinä sitä usko, ei tarkoita ettei sitä tapahtunut. Voin jopa nimetä pankin ja paikankin jos haluat. Suomalaisissa pankeissa on niin löperöt pukeutumiskoodit, ettet tiedäkään!
Mua häiritsee niissä alushousujen mittaisissa shortseissa lähinnä se että ne jalassa mennään julkisiin kulkuneuvoihin istumaan ja sit ne pyllyhiet hinkkautuu istuimiin.
Hassua, itse taas tulen iloiseksi vähäpukeisista ihmisistä. Ja siis ihan kaikista, en vain kauniista ja komeista. Jotenkin kai assosioin sen vapauteen ja ihmisyyteen. Tykkään myös itse olla vähissä vaatteissa, en varsinaisesti paljastele, mutta oloni on yleensä mukava esim. minihameessa tai narutopissa. En pyri hakemaan huomiota tai viettelemään, vaan nautin kehon vapaudesta.
En oikein osaa samaistua mielentilaan, missä toisen (naisen) paljas iho raivostuttaa, tai että kenenkään paljas iho olisi ällöttävä, mutta maailman ja historian valossa se vaikuttaa olleen aika yleistä. Ehdotan huonoa itsetuntoa? Muiden kehot muistuttavat siitä mitä sinulla ei ole ja mitä et uskalla ja assosioit paljaaseen kehoon negatiivisia ajatuksia? Onneksi ymmärrät, että kyseessä on oma ongelmasi ja työstä sitä. Pisteet siitä.
Sulla on itsetunto-ongelmia ja olet keski-ikäinen? Miksei kesällä saa pukeutua miten haluaa? Se on niin lyhyt aika, joten nauttikaamme siitä...
Aika usein ihmiset jotka ei oo sinut itsensä kanssa, niin ne ahdistuu oudoista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei häiritse vaikka kaikki ihmiset kulkisivat alasti, jokaisella ylleensä on haarovälissä joko tai värkki, ja kaikilla on nännit ja useimmilla ihan tissit, eli ei mitään ihmeellistä.
Se mikä minua joskus häiritsee, ei toki loukkaa tietenkään henkilökohtaisesti koska se ei kosketa minua henkilökohtaisesti, on se, että jotkut pukeutuu niin mauttomasti ja rumasti että tulee myötähäpeän tunne, vaikka olen itsekin sellainen että varmasti monelle aiheutan samanlaisia tuntemuksia.
Esim. nuori tyttö jolla on lihava maha, siis oikeasti kunnon pötsi, ja silti pitää napapaitaa ja matalalla vyötäröllä varustettuja housuja tai hametta (näin tälläisen kauhistuksen joskus 2000-luvun alussa) Aivan järkky valkoinen iso maha siinä paljaana, ei ollut sille teinitytölle eduksi. Toinen esimerkki on joskus vuosi sitten kun näin Tikkurilan asemalla teinitytön jolla oli verkkosukkahousut, oikein pienet/lyhyet shortsit ja rintaliivit päällä, hänen paljastelunsa ei häirinnyt, vaan sen asun mauttomuus. Kävi sääliksi sitä tyttöä joka itse selkeästi kuvitteli olevansa todella seksikäs ja räväkkä ilmestys.
Se että ottaa henkilökohtaisena loukkauksena jonkun asian joka ei liity itseen millään lailla on jonkinsortin mielisairautta kyllä ihan oikeasti. Asiat on joko henkilökohtaisia tai sitten ei.
Oletpa ankea muotipoliisi. Mitä väliä jollain mauttomuudella on ja miksi juuri sinun makusi olisi tässä asiassa ratkaiseva? Ei ole sinun asiasi tuntea myötähäpeää kenenkään vaatteista tai pötseistä.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö olla tyyliin kaikki avut esillä vai riittääkö siihen jo croptop + lyhyt hame -yhdistelmä, jota itse tykkään käyttää?
Mauton yhdistelmä. Oikea koodi on Niukka alaosa + peittävä yläosa, ja päinvastoin. Elikkäs topin kaveriksi pitkä hame tai pitkät housut ja lyhyen hameen kaveriksi hihallinen paita.
Se on niin lyhyt aika vuodesta kun voi pukeutua johonkin muuhun kuin toppatakkiin ja saappaisiin, että tietenkin siitä otetaan kaikki irti.
Oletko joutunut joskus itsensäpaljastelijan uhriksi? Minä olen useamman kerran ja aloituksesi kuulosti tutulta. Jos joudun liian lähelle paljastavasti pukeutunutta ihmistä, miestä tai naista, minulle tulee samanlainen kuvotuksen, raivon ja ahdistuksen tunne kuin itsensäpaljastelijan nähtyäni ja se tosiaan tuntuu henkilökohtaiselta loukkaukselta.
Viime kesänä joku nainen tuli aivan metrin päähän seurueestamme puistossa, otti vaatteet pois, käänsi p*rseensä meihin päin ja alkoi lukea kirjaa stringeissään, häpykarvat tuulessa heiluen. Olin lähes paniikissa, olo oli aivan samanlainen kuin kohdatessani metsäpolulla itsensäpaljastelijan, ainoa erotus että tällä stringinaisella ei ollut kommandopipoa päässä.
No sikäli AP et ole yksin, että itsestäkin se tuntuu vähän häiritsevältä ja nainen olen itsekin ja vielä nuori sellainen! Ymmärrän kyllä että nyt on hirveät helteet, mutta välillä ihmetetyttää, koska provosoiva pukeutuminen voi aiheuttaa myös häirintää ja pahimmillaan raiskauksen, jos mies on tarpeeksi sekaisin. En kuitenkaan vihaa naisia jotka pukeutuvat paljastavasti. Saatan vain ihmetellä vähän. Etenkin jos tämä on keskellä kaupunkia eikä jossain rannalla tmv. Kevyesti voi pukeutua myös järkevästi, ilman että rintavako näkyy.
No ei minua sinänsä loukkaa, mutta onhan se ihan käsittämättömän törkeää pukeutua epäsopivasti. Itsekin näin järkyttävän kokoisen nuoren naisen jossain ihme asuviritelmässä, jossa persposket paistoi ulkona. En halua nähdä toisten perseitä -erityisesti ruokakaupassa. Rannalla ei niiltä voi välttyä, eikä ne siellä samalla tavalla häiritse, koska siellä paljas iho on yleensä tilanteeseen sopivaa. Rinnastan tämän törkypukeutumisen liian voimakkaiden hajusteiden käyttöön tms. On epäkunnioittavaa muita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei häiritse vaikka kaikki ihmiset kulkisivat alasti, jokaisella ylleensä on haarovälissä joko tai värkki, ja kaikilla on nännit ja useimmilla ihan tissit, eli ei mitään ihmeellistä.
Se mikä minua joskus häiritsee, ei toki loukkaa tietenkään henkilökohtaisesti koska se ei kosketa minua henkilökohtaisesti, on se, että jotkut pukeutuu niin mauttomasti ja rumasti että tulee myötähäpeän tunne, vaikka olen itsekin sellainen että varmasti monelle aiheutan samanlaisia tuntemuksia.
Esim. nuori tyttö jolla on lihava maha, siis oikeasti kunnon pötsi, ja silti pitää napapaitaa ja matalalla vyötäröllä varustettuja housuja tai hametta (näin tälläisen kauhistuksen joskus 2000-luvun alussa) Aivan järkky valkoinen iso maha siinä paljaana, ei ollut sille teinitytölle eduksi. Toinen esimerkki on joskus vuosi sitten kun näin Tikkurilan asemalla teinitytön jolla oli verkkosukkahousut, oikein pienet/lyhyet shortsit ja rintaliivit päällä, hänen paljastelunsa ei häirinnyt, vaan sen asun mauttomuus. Kävi sääliksi sitä tyttöä joka itse selkeästi kuvitteli olevansa todella seksikäs ja räväkkä ilmestys.
Se että ottaa henkilökohtaisena loukkauksena jonkun asian joka ei liity itseen millään lailla on jonkinsortin mielisairautta kyllä ihan oikeasti. Asiat on joko henkilökohtaisia tai sitten ei.
Vai olisiko suurin syy ETTEI KUKAAN PIITTAA ARVOTTOMISTA MIELIPITEISTÄSI. Merkityksettömyytesi aiheuttaa mitättömyyden tunnetta jota sitten purat näillä ja muilla palstoilla joita ei ole tarkoitettu sinun terapioimista varten. Ketään täällä ei kiinnosta psykoottiset vaivasi. Kroonisena narsistina et tietenkään osaa päästää maailmaa sinunlaisestasi kiviriipasta. Sinähän olet kaikkia muita parempi, kauniimpi ja älykkäämpi. TODELLISUUS ON JOTAKIN MUUTA kuin harhasi.
Mitä helvettiä? Miten tuo purkaus nyt minuun liittyy? Millä muilla palstoilla? Minähän vain kommentoin tähän aloittajan ketjuun, eikä minulla ole mitään psykoottisia vaivoja, sinun purkauksesi vaikuttaa kyllä aika sairaalta. Missä kohtaa minä olen sanonut olevani parempi, kauniinpi tai älykkäämpi? Minähän myönsin että moni varmaan pitää minun ulkonäköäni myötähäpeää herättävänä.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on itsetunto-ongelmia ja olet keski-ikäinen? Miksei kesällä saa pukeutua miten haluaa? Se on niin lyhyt aika, joten nauttikaamme siitä...
Aika usein ihmiset jotka ei oo sinut itsensä kanssa, niin ne ahdistuu oudoista asioista.
Saako sun juhliin, esim. häihin, tulla borat-uikkarissa?
Ihmisen henkisen suuruuden voi päätellä siitä kuinka pieniä asioita hän tuomitsee. Kuinkas suureksi ap tuntee itsensä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako sun juhliin, esim. häihin, tulla borat-uikkarissa?
Minun ainakin saa (en ole se jolta kysyit). Nauraisin toki, mutta riemukkaasti, en pilkallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, itse taas tulen iloiseksi vähäpukeisista ihmisistä. Ja siis ihan kaikista, en vain kauniista ja komeista. Jotenkin kai assosioin sen vapauteen ja ihmisyyteen. Tykkään myös itse olla vähissä vaatteissa, en varsinaisesti paljastele, mutta oloni on yleensä mukava esim. minihameessa tai narutopissa. En pyri hakemaan huomiota tai viettelemään, vaan nautin kehon vapaudesta.
En oikein osaa samaistua mielentilaan, missä toisen (naisen) paljas iho raivostuttaa, tai että kenenkään paljas iho olisi ällöttävä, mutta maailman ja historian valossa se vaikuttaa olleen aika yleistä. Ehdotan huonoa itsetuntoa? Muiden kehot muistuttavat siitä mitä sinulla ei ole ja mitä et uskalla ja assosioit paljaaseen kehoon negatiivisia ajatuksia? Onneksi ymmärrät, että kyseessä on oma ongelmasi ja työstä sitä. Pisteet siitä.
Oletko sitä mieltä, että aina ja kaikkialla on ok pukeutua niin niukasti kuin haluaa?
Reviiritietoisuutta, jotkut naiset voivat olla yllättävän aggressiivisia jos joku tulee omalle alueelle. Ihan luonnollista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa ankea muotipoliisi. Mitä väliä jollain mauttomuudella on ja miksi juuri sinun makusi olisi tässä asiassa ratkaiseva? Ei ole sinun asiasi tuntea myötähäpeää kenenkään vaatteista tai pötseistä.
No ei kai sillä mitään väliä olekaan, mutta en minä voi sille mitään että joskus vaan tuntee myötähäpeää monenlaisista asioista, kuten esim. Salattujen elämien näyttelijäsuorituksista. Makuja on monenlaisia ja mielipiteet on kuin peräreikä, jokaisella omansa. Olenko sanonut että mun maku olisi jotenkin ratkaiseva?
Vierailija kirjoitti:
No sikäli AP et ole yksin, että itsestäkin se tuntuu vähän häiritsevältä ja nainen olen itsekin ja vielä nuori sellainen! Ymmärrän kyllä että nyt on hirveät helteet, mutta välillä ihmetetyttää, koska provosoiva pukeutuminen voi aiheuttaa myös häirintää ja pahimmillaan raiskauksen, jos mies on tarpeeksi sekaisin. En kuitenkaan vihaa naisia jotka pukeutuvat paljastavasti. Saatan vain ihmetellä vähän. Etenkin jos tämä on keskellä kaupunkia eikä jossain rannalla tmv. Kevyesti voi pukeutua myös järkevästi, ilman että rintavako näkyy.
Tuo, että pukeutuminen aiheuttaa ra iskaamisen on niin paksua skeidaa, että suosittelen sinulle, että alat sivistää itseäsi tämän aihepiirin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai sillä mitään väliä olekaan, mutta en minä voi sille mitään että joskus vaan tuntee myötähäpeää monenlaisista asioista, kuten esim. Salattujen elämien näyttelijäsuorituksista. Makuja on monenlaisia ja mielipiteet on kuin peräreikä, jokaisella omansa. Olenko sanonut että mun maku olisi jotenkin ratkaiseva?
Et, mutta se on 100%sti sinun oma ongelmasi.
Mulla on vähän samaa. Naisten paljastelussa häiritsee eniten hygienia - muovi- tai nahkapenkille ei ole kiva istua sen jälkeen kun edellinen on hikoillut kannikkashortseissaan siinä. Mutta myös se näkymä. Haluan vain kulkea töissä tai kaupungilla ilman että näen tissejä ja mahoja ja pakaroita. Samoin paidattomat miehet inhottavat. 99.99% ihmisistä on ällöttäviä...