Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä mua vaivaa, kun koen henk.koht. loukkauksena toisten naisten paljastavan pukeutumisen?!

Vierailija
20.06.2019 |

En vain voi tälle mitään, mutta loukkaannun jotenkin tosi paljon kun joku mulle täysin tuntematon nainen vaikka vain kävelee ohi kadulla ja huomaan että on pukeutunut sellaisiin vaatteisiin, jotka ovat oman harkintakykyni mukaan liian paljastavat. En millään pysty ajattelemaan neutraalisti tällaisesta pukeutumista ja otan ihan henkilökohtaisena loukkauksena sen.
Siis siinä tulee semmoinen olo ettei se toinen kunnioita muita tai mua kun on sellaisissa vaatteissa tai jotain tän tapaista...kenelläkään muulla vastaavaa? vai oonko vain yksin hullu?

Kommentit (144)

Vierailija
41/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiivisuus sua vaivaa. Miten muuten määritellään paljastava pukeutuminen? Pitääkö olla tyyliin kaikki avut esillä vai riittääkö siihen jo croptop + lyhyt hame -yhdistelmä, jota itse tykkään käyttää? Jos helpottaa niin kenenkään miehiä en kuitenkaan yritä viedä, sillä olen kiinnostunut vain naisista. :D

Vierailija
42/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä muakin otti päähän kun yks asiakaspalvelija nainen oli pukeutunut niin avonaiseen paitaan, että suurin osa rinnoista oli näkyvillä. Ei ollut asiakkaana yhtään kivaa kun ne rinnat oli koko ajan siinä silmien edessä vaikka kuinka yritin katsella kasvoja. 

Provo.Enpä usko että pitää paikkansa.

No ei ole. Tapahtui pankissa ja siksi se minua niin paljon häiritsikin kun yritin keskittyä lainaneuvotteluihin ja jouduin istumaan ihan vastapäätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä aika erikoiselta, mutta ajatustapasi on hyvin samanlainen kuin esim. muslimeilla tai romanikulttuurissa joten Ei, et ole ajatuksinesi yksin.

Olen kuitenkin ihan syntyjäni suomalainen...enkä edes pahasti uskis tai ihan mummokaan. Mistäköhän ihmeestä tällainen "erikoinen" ajatusmaailma on minulle tullut?! Mutta kiva tietää etten ole yksin, mutta silti mielummin olisin kuten muutkin suomalaiset

Mitä se mummous nyt tähän liittyy? Minä olen 60v mummo eikä voisi vähempää kiinnostaa toisten pukeutuminen.

Vierailija
44/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä muakin otti päähän kun yks asiakaspalvelija nainen oli pukeutunut niin avonaiseen paitaan, että suurin osa rinnoista oli näkyvillä. Ei ollut asiakkaana yhtään kivaa kun ne rinnat oli koko ajan siinä silmien edessä vaikka kuinka yritin katsella kasvoja. 

No ei ole. Tapahtui pankissa ja siksi se minua niin paljon häiritsikin kun yritin keskittyä lainaneuvotteluihin ja jouduin istumaan ihan vastapäätä.

No edelleen pr*ovo.Pankissa on pukeutumiskoodi.Sori- paljastuit....

Vierailija
45/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää että ärsyttää, mutta ongelma on sinussa eikä niissä naisissa. Minäkin lenkkeilen kesäisin urheilurintsikat + lyhyet shortsit yhdistelmällä ja asun aika keskustassa. En ole lenkillä vokottelemassa kenenkään miehiä vaan urheilemassa ja kuuntelemassa musiikkia. Tulee kiva rusketus kaupanpäälle. Vähäpukeiset ihmiset eivät myöskään ärsytä, minun puolestani kaljamahat, kannikat, tissit ja reidet saa näkyä, en tajua miten toisen ihmisen keho voi olla ärsyttävä vain olemalla olemassa ja näkyvillä? Ärsyttääkö teitä myös jos jollain on vaikkapa nenä joka ei ole mielestänne nätti tai näkyy huonot hampaat hymyillessä?

Vierailija
46/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konservatiivisuus sua vaivaa. Miten muuten määritellään paljastava pukeutuminen? Pitääkö olla tyyliin kaikki avut esillä vai riittääkö siihen jo croptop + lyhyt hame -yhdistelmä, jota itse tykkään käyttää? Jos helpottaa niin kenenkään miehiä en kuitenkaan yritä viedä, sillä olen kiinnostunut vain naisista. :D

Minusta kaikki saa pukeutua niin kuin haluaa.Ei haittaa eikä häiritse. Jos jotakuta häiritsee niin käyttäköön silmät kiinni

Vierailija
47/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää että ärsyttää, mutta ongelma on sinussa eikä niissä naisissa. Minäkin lenkkeilen kesäisin urheilurintsikat + lyhyet shortsit yhdistelmällä ja asun aika keskustassa. En ole lenkillä vokottelemassa kenenkään miehiä vaan urheilemassa ja kuuntelemassa musiikkia. Tulee kiva rusketus kaupanpäälle. Vähäpukeiset ihmiset eivät myöskään ärsytä, minun puolestani kaljamahat, kannikat, tissit ja reidet saa näkyä, en tajua miten toisen ihmisen keho voi olla ärsyttävä vain olemalla olemassa ja näkyvillä? Ärsyttääkö teitä myös jos jollain on vaikkapa nenä joka ei ole mielestänne nätti tai näkyy huonot hampaat hymyillessä?

Oikea asenne sinulla

Vierailija
48/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei häiritse vaikka kaikki ihmiset kulkisivat alasti, jokaisella ylleensä on haarovälissä joko tai värkki, ja kaikilla on nännit ja useimmilla ihan tissit, eli ei mitään ihmeellistä.

Se mikä minua joskus häiritsee, ei toki loukkaa tietenkään henkilökohtaisesti koska se ei kosketa minua henkilökohtaisesti, on se, että jotkut pukeutuu niin mauttomasti ja rumasti että tulee myötähäpeän tunne, vaikka olen itsekin sellainen että varmasti monelle aiheutan samanlaisia tuntemuksia.

Esim. nuori tyttö jolla on lihava maha, siis oikeasti kunnon pötsi, ja silti pitää napapaitaa ja matalalla vyötäröllä varustettuja housuja tai hametta (näin tälläisen kauhistuksen joskus 2000-luvun alussa) Aivan järkky valkoinen iso maha siinä paljaana, ei ollut sille teinitytölle eduksi. Toinen esimerkki on joskus vuosi sitten kun näin Tikkurilan asemalla teinitytön jolla oli verkkosukkahousut, oikein pienet/lyhyet shortsit ja rintaliivit päällä, hänen paljastelunsa ei häirinnyt, vaan sen asun mauttomuus. Kävi sääliksi sitä tyttöä joka itse selkeästi kuvitteli olevansa todella seksikäs ja räväkkä ilmestys.

Se että ottaa henkilökohtaisena loukkauksena jonkun asian joka ei liity itseen millään lailla on jonkinsortin mielisairautta kyllä ihan oikeasti. Asiat on joko henkilökohtaisia tai sitten ei.

Vierailija
49/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet vain ihmisenä epämiellyttävä ja hankala. Sitä ne hoitamattomat anti-sosiaaliset persoonallisuushäiriöt yleensä aiheuttavat.

Vierailija
50/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tulee kiusallinen olo jos joku on vähissä vaatteissa, mutta en koe sitä mitenkään loukkaavana, sillä jokaisella on oikeus pukeutua miten haluaa.

Vierailija
51/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei häiritse vaikka kaikki ihmiset kulkisivat alasti, jokaisella ylleensä on haarovälissä joko tai värkki, ja kaikilla on nännit ja useimmilla ihan tissit, eli ei mitään ihmeellistä.

Se mikä minua joskus häiritsee, ei toki loukkaa tietenkään henkilökohtaisesti koska se ei kosketa minua henkilökohtaisesti, on se, että jotkut pukeutuu niin mauttomasti ja rumasti että tulee myötähäpeän tunne, vaikka olen itsekin sellainen että varmasti monelle aiheutan samanlaisia tuntemuksia.

Esim. nuori tyttö jolla on lihava maha, siis oikeasti kunnon pötsi, ja silti pitää napapaitaa ja matalalla vyötäröllä varustettuja housuja tai hametta (näin tälläisen kauhistuksen joskus 2000-luvun alussa) Aivan järkky valkoinen iso maha siinä paljaana, ei ollut sille teinitytölle eduksi. Toinen esimerkki on joskus vuosi sitten kun näin Tikkurilan asemalla teinitytön jolla oli verkkosukkahousut, oikein pienet/lyhyet shortsit ja rintaliivit päällä, hänen paljastelunsa ei häirinnyt, vaan sen asun mauttomuus. Kävi sääliksi sitä tyttöä joka itse selkeästi kuvitteli olevansa todella seksikäs ja räväkkä ilmestys.

Se että ottaa henkilökohtaisena loukkauksena jonkun asian joka ei liity itseen millään lailla on jonkinsortin mielisairautta kyllä ihan oikeasti. Asiat on joko henkilökohtaisia tai sitten ei.

Vai olisiko suurin syy ETTEI KUKAAN PIITTAA ARVOTTOMISTA MIELIPITEISTÄSI. Merkityksettömyytesi aiheuttaa mitättömyyden tunnetta jota sitten purat näillä ja muilla palstoilla joita ei ole tarkoitettu sinun terapioimista varten. Ketään täällä ei kiinnosta psykoottiset vaivasi. Kroonisena narsistina et tietenkään osaa päästää maailmaa sinunlaisestasi kiviriipasta. Sinähän olet kaikkia muita parempi, kauniimpi ja älykkäämpi. TODELLISUUS ON JOTAKIN MUUTA kuin harhasi.

Vierailija
52/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peace & Love, Man!

Vierailija
53/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on sinussa, kuten arvelitkin. Koita ensikerralla saada kiinni siitä, mitä ajatuksia sinussa tarkalleen herää, kun näet vähäpukeisen naisen. Onko kyse kateudesta (haluaisit huomiota), kielletystä kiinnostuksesta vai kenties kotoa opitusta madonna-h uora ajattelutavasta? Eli peittävästi pukeutuvat naiset ovat ihanteellisiä puhtaita madonnoja ja paljastavasti pukeutujat pelkkä paheiden pesä. Tämä lienee naisia alistavissa kulttuureissa se peittävän pukeutumisen juurisyy. Naiset nähdään mustavalkoisesti objekteina (äiteinä, tyttärinä, siskoina), joilla ei ole seksuaalisuutta laisinkaan. Ja näiden kunnon naisten vastakohta on esim länsimaalainen bikineissä kulkija, joka kehtaa vielä juoda alkoa, ajaa autoa ja omistaa omat rahansa. Millaisena näet itsesi tällä akselilla?

On kyllä yksinkertaista yleistystä. Paljastaa voi ihoa ilman olematta liikaa paljastelija. Sen nyt jokainen vähänkään sivistynyt nainen ja mieskin tietää. Esimerkiksi yksi isompi ihoalue kerralla, tilanteesta ja vartalosta riippuen.

Kyseessä on mustavalkoinen ajattelutapa, joten totta hitossa se on yksinkertaistava. Epäilen, että ap:lla on tällainen käsitys naisista alitajuntaisesti ja siksi häntä halveksuttaa paljastavasti pukeutujat. Hän yhdistää mielessään paljastavan pukeutumisen kaikkeen paheelliseen.

Vierailija
54/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai olisiko suurin syy ETTEI KUKAAN PIITTAA ARVOTTOMISTA MIELIPITEISTÄSI. Merkityksettömyytesi aiheuttaa mitättömyyden tunnetta jota sitten purat näillä ja muilla palstoilla joita ei ole tarkoitettu sinun terapioimista varten. Ketään täällä ei kiinnosta psykoottiset vaivasi. Kroonisena narsistina et tietenkään osaa päästää maailmaa sinunlaisestasi kiviriipasta. Sinähän olet kaikkia muita parempi, kauniimpi ja älykkäämpi. TODELLISUUS ON JOTAKIN MUUTA kuin harhasi.

Voi Jonne, voi Jonne. Sääliksi käy kun sulla ei ole muuta elämää kuin tämä.Eikö vanhempasi huoli sinua mökille juhannuksesksi

Vierailija
55/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on sinussa, kuten arvelitkin. Koita ensikerralla saada kiinni siitä, mitä ajatuksia sinussa tarkalleen herää, kun näet vähäpukeisen naisen. Onko kyse kateudesta (haluaisit huomiota), kielletystä kiinnostuksesta vai kenties kotoa opitusta madonna-h uora ajattelutavasta? Eli peittävästi pukeutuvat naiset ovat ihanteellisiä puhtaita madonnoja ja paljastavasti pukeutujat pelkkä paheiden pesä. Tämä lienee naisia alistavissa kulttuureissa se peittävän pukeutumisen juurisyy. Naiset nähdään mustavalkoisesti objekteina (äiteinä, tyttärinä, siskoina), joilla ei ole seksuaalisuutta laisinkaan. Ja näiden kunnon naisten vastakohta on esim länsimaalainen bikineissä kulkija, joka kehtaa vielä juoda alkoa, ajaa autoa ja omistaa omat rahansa. Millaisena näet itsesi tällä akselilla?

On kyllä yksinkertaista yleistystä. Paljastaa voi ihoa ilman olematta liikaa paljastelija. Sen nyt jokainen vähänkään sivistynyt nainen ja mieskin tietää. Esimerkiksi yksi isompi ihoalue kerralla, tilanteesta ja vartalosta riippuen.

Kyseessä on mustavalkoinen ajattelutapa, joten totta hitossa se on yksinkertaistava. Epäilen, että ap:lla on tällainen käsitys naisista alitajuntaisesti ja siksi häntä halveksuttaa paljastavasti pukeutujat. Hän yhdistää mielessään paljastavan pukeutumisen kaikkeen paheelliseen.

Höpöhöpö

Vierailija
56/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun on kesä ja lämmintä ja ei tarvitse sukkia ja takkia!

Vierailija
57/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellettä Juhannuksena ja aurinkoa.Nautitaan tästä 😀😎

Vierailija
58/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ajatusmalli on ihan mahdollinen ja olin itse siihen asti samaa mieltä kunnes törmäsin tasa-arvo-ongelmaan miesten ja naisten paidattomuuden kanssa.

Vierailija
59/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksi on pukeutumiskoodit esim kuninkaallisilla ettei herätä pahennusta ole muille kompastukseksi.

Suomalaisilla on vielä pitkä matka siihen että huomioi muutkin. Eikä vaan minä minä minä.

Sali ja rantapukeutuminen kuuluu vaan sinne tilanteen mukaan pukeudutaan.

Vierailija
60/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No edelleen pr*ovo.Pankissa on pukeutumiskoodi.Sori- paljastuit....

Sori mutta olen itsekin saanut neuvontaa erittäin antavasti pukeutuneelta pankkivirkailijalta. Pukeutumissäännöt on mutta ei kaikki niitä noudata. T. Eri