Miksi kannat vesipulloa mukanasi?
a) Se on niinq muotia
b) Se on trendikästä
c) Kaikki muutkin tekevät niin ja haluan sulautua massaan
Kommentit (102)
En muuten kanna ellei ole tarkoitus olla liikkeellä jalan useampaa tuntia tai helteellä tuntikin riittää. Mutta pullo on autossa. Mieheltä tuon tavan opin 20 vuotta sitten, ei se silloin ollut trendi, eikä taida olla enää nykyäänkään.
Töissä mulla on oullo työpöydällä, 1,5 pullollista menee melkein huomaamatta päivän aikana, ero on aikamoinen vkl verrattuna, kun juominen unohtuu helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Siksi että voi esitellä muille terveellisiä elämäntapojaan, vaikka todellisuudessa pullovesi ei maistu yhtään. Se on vähän sama kuin aurinkolasit, joita monet pitää pilvisellä säälläkin tai sisällä, koska näyttää niiiin coolilta :D
Ai oikein esitellä. Kannattaisi lopettaa tuo salaliittoteorioiden kehittely. Itse muuten pidän aurinkolaseja ihan migreenin takia, en edes pidä niistä muuten.
Hei Haloo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vilpitön kysymys: voisiko joku avata mulle, mikä jonkun toisen vesipullossa voi mahdollisesti ärsyttää?
Ei itse vesipullon kantaminen ärsytä, vaan TRENDIEN AIVOTON SEURAAMINEN.
MISTÄ SINÄ TIEDÄT, MINKÄ TAKIA JOKU SITÄ PULLOA KANTAA? Itse seuraat aivotonta trendiä nimeltään muiden haukkuminen.
Ei trendipelle kirjoitti:
Lupaattehan, että vesipullo on mukana myös 20 vuoden päästä?
Ps. Itse veden juominen on tärkeä juttu, etenkin helteellä.
Ainakin vainoharhainen olet.
Siinä vesipullon kantamisessa ärsyttää muutama asia. Ensinnäkin se, että vielä jotain vuosia sitten ihmiset pystyivät aivan loistavasti elämään nääntymättä janoon, vaikkeivät kantaneetkaan pulloa mukanaan. Mikä nyt yhtäkkiä on muuttunut niin, että nestehukka tulee puolessa tunnissa? Ja joka toisella on nyt joku lääkitys tai muu päänsärky ja pyörymisuhka, jos sitä vettä ei saa jatkuvasti. Toiseksi se, että se jatkuva pullon kanssa säätäminen on hermostuttavan näköistä ja kuuloista. Varsinkin jossain kokouksessa tai luennolla, kun joku on koko ajan kaivelemassa pulloa repusta, kulauttelee viiden minuutin välein, pyyhkii suutaan ja taas asettelee pullon reppuun. Se on ihan vain totuttu tapa että suu muka kuivuu jatkuvasti, ja se ärsyttää kun sitä lutraamista kuuluu joka puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että voi esitellä muille terveellisiä elämäntapojaan, vaikka todellisuudessa pullovesi ei maistu yhtään. Se on vähän sama kuin aurinkolasit, joita monet pitää pilvisellä säälläkin tai sisällä, koska näyttää niiiin coolilta :D
Kyllä te ihmiset sitten voittekin olla outoja! Se, miten herkät silmät ovat valolle, riippuu ihan yksilöstä. Mä käytän aurinkolaseja melko pilviselläkin säällä, koska muuten siristelen koko ajan. Mutta ei mua haittaa, jos sulla on joku pakkomielle kuvitella tietäväsi paremmin kuin muut. (Ja vesipullokin mulla on varsinkin kesällä mukana, koska saan helposti migreenin, jos elimistö kuivahtaa.)
Ei kenenkään silmät niin herkät ole, että paksun pilvipeitteen läpi häikäisee :D Kumma että nämä herkkäsilmäset kuitenkin pystyvät tekemään toimistotöitä kirkkaassa valossa ilman aurinkolaseja, mutta ulkona hämärämmässä alkaakin silmät arastaa.
Mistä sinä tiedät x2? Seuraatko oikein ihmisiä vai? Hanki elämä, hullu.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Tuskin voi kuvitela miten pahoin nämä vesipullon kuljettajat ovat voineet ennen kuin ovat keksineet että pulloa oi kuljettaa mukana kaikkialle. Terveys ja mielenterveys ovat olleet katkeamaisillaan monta kerta päivässä ihan niin kuin terveys romahti heidän vanhemmillaaankin aikaisemmin.
Sinun oma mielenterveytesi on kyllä ainakin selvästi romahtamaisillaan. Vesipulloahdistuksen takiakin voi hakeutua hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut vesipullo melkein aina repussa/laukussa ihan yläasteikäisestä lähtien, erityisesti aina kun on tiedossa pitkä päivä poissa kotoa, ja lämpimillä ilmoilla ihan nopeammillakin reissuilla. En kyllä ymmärrä miten se minun repussa oleva pulloni tekee minusta aivottoman trendien perässä juoksijan.
Onko vedenjuonti tehnyt sinusta yksinkertaisemman? Vai kumpi tuli ensin?
Mikäs tekee sinusta yksinkertaisemman ja vittumaisemman?
ohis
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen vuotta sitten kukaan ei kantanut vesipulloa mukana - tuollaiselle trendille olisi naurettu silloin. Mutta niin se some pehmentää päät.
Mä oon kantanut vesipulloa mukanani joka paikkaan jo ainakin viisitoista vuotta, koska muistan aloittaneeni tavan lukiossa, ehkä jo yläasteella. Ja niitä tekivät monet muutkin. Ja tosiaan juon siitä pullosta myös, niin että se pitää välillä täyttää.
Suomessa minulla ei ole tapana kantaa vesipulloa mukanani, koska näillä leveysasteilla hellepäiviä on vain kourallinen. Hellesäällä otan juomalasin terassilleni. Työpaikalla ja kotona juon vettä ihan juomalasista. Autossani on ilmastointi, joten pärjään ilman juomapulloa kodin ja työpaikan välisen matkan.
Etelä-Euroopassa asuessani kävelin paljon ulkona yli 30 asteen helteessä. Vesipullo oli aina mukanani repussa (ei siis kädessä!) ja täytin sen hanavedellä. Hanavedellä täytetty vesipullo oli järkevin vaihtoehto, kun ei halua ostaa uutta juomapulloa kalliiseen hintaan kahvilasta tai kioskista.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vesipullon kantamisessa ärsyttää muutama asia. Ensinnäkin se, että vielä jotain vuosia sitten ihmiset pystyivät aivan loistavasti elämään nääntymättä janoon, vaikkeivät kantaneetkaan pulloa mukanaan. Mikä nyt yhtäkkiä on muuttunut niin, että nestehukka tulee puolessa tunnissa? Ja joka toisella on nyt joku lääkitys tai muu päänsärky ja pyörymisuhka, jos sitä vettä ei saa jatkuvasti. Toiseksi se, että se jatkuva pullon kanssa säätäminen on hermostuttavan näköistä ja kuuloista. Varsinkin jossain kokouksessa tai luennolla, kun joku on koko ajan kaivelemassa pulloa repusta, kulauttelee viiden minuutin välein, pyyhkii suutaan ja taas asettelee pullon reppuun. Se on ihan vain totuttu tapa että suu muka kuivuu jatkuvasti, ja se ärsyttää kun sitä lutraamista kuuluu joka puolelta.
Juuri näin! :D
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin! :D
Vierailija kirjoitti:
Ai veden juominen on trendi? Missäpäin?
Väittäisin (aikasuurellavarmuudella), että eloonjäävien keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te ihmiset sitten voittekin olla outoja! Se, miten herkät silmät ovat valolle, riippuu ihan yksilöstä. Mä käytän aurinkolaseja melko pilviselläkin säällä, koska muuten siristelen koko ajan. Mutta ei mua haittaa, jos sulla on joku pakkomielle kuvitella tietäväsi paremmin kuin muut. (Ja vesipullokin mulla on varsinkin kesällä mukana, koska saan helposti migreenin, jos elimistö kuivahtaa.)
Ei kenenkään silmät niin herkät ole, että paksun pilvipeitteen läpi häikäisee :D Kumma että nämä herkkäsilmäset kuitenkin pystyvät tekemään toimistotöitä kirkkaassa valossa ilman aurinkolaseja, mutta ulkona hämärämmässä alkaakin silmät arastaa.
ohis
Onko sullakin trendilasit päässä? :D Tiedän tämän, koska ennen vanhaan tehtiin heinäpelloilla koko päivä töitä ilman aurinkolaseja, eikä kukaan valittanut että aurinko häikäisee ja työt tuli tehtyä, mutta nykyään ei muka voida kävellä edes bussista työpaikalle ilman laseja :DD
ennen vanhaan tehtiin heinätyöt myös hyvin vähissä vaatteissa,koskatuli kauhean kuuma ja nyt ne entisajan heinätyöläiset työllistävät ihosyöpäpoliklinikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Onko sullakin trendilasit päässä? :D Tiedän tämän, koska ennen vanhaan tehtiin heinäpelloilla koko päivä töitä ilman aurinkolaseja, eikä kukaan valittanut että aurinko häikäisee ja työt tuli tehtyä, mutta nykyään ei muka voida kävellä edes bussista työpaikalle ilman laseja :DD
Ootko provo vai tyhmä? Kyllä varmaan kaikki _voi_ kävellä bussilta työpaikalle ilman aurinkolaseja. Saman matkan voi myös kävellä pakkasella ilman hansikkaita mutta onhan se nyt paljon mukavampaa laittaa ne hanskat käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on kyllä ihan oikeassa siinä, että ei näitä vesipulloja ennen ole aina mukana pidetty. Jotenkin se juominen ja nesteytys hoidettiin silloinkin.
Ymmärrän kaikki perustelut silti. Mutta on se aika hassun näköistä. Vielä jos on sellainen imumalli. Tulee tuttipullot mieleen.Silloin oli esim. koulujen käytävillä, kaupoissa ja julkisissa tiloissa niitä juoma-altaita, joista nappia painamalla vesi pulppusi pienellä suihkulla ja siitä sai juotua. Näitä ei näy enää juuri missään, eikä oikein muitakaan juoma paikkoja.
minä lopetin jo ala-asteella näistä juomisen kun näin liian monta kertaa miten ihmiset eivät osanneet juoda itse vesisuihkusta, vaan ottivat sen suuttimen pään suuhunsa... parillakin lapsella luokalla oli parikin kertaa vuodessa huuliherpes ja nämä juuri eivät älynneet yhtään että miten huuliherpes tarttuu, niinpä se tauti olisi sitten luokalla kaikilla niillä, jotka joivat noista juoma-altaista...
olen huomannut, että nuo vesialtaat on korvattu vesi-automaateilla ja niitä löytyy aika monesta kauppakeskuksesta, pankeista, erilaisista virastoista, pitää vain osata etsiä.
Kommenttisi viimeinen lause onkin se ongelma "pitää vain osata etsiä". Tuskin monikaan, joka liikkuu kaupungilla tai kaupoissa, haluaa lähteä asiakseen etsiskelemään juoma-automaattia. Mukana kulkevasta vesipullosta saa juotua juuri silloin kun haluaa ja siellä missä haluaa. Toisekseen, pullo on myös ekologisempi kun sitä saa täytettyä uudelleen ja uudelleen. Juoma-automaatista lasketaan vetta muovimukiin, joka yhden käyttökerran jälkeen heitetään roskiin.
Voin työntää sen tarvittaessa johonkin, mihin aurinko ei paista.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on kyllä vähän pidemmästä ajanjaksosta kuin vain "joitakin vuosia sitten". Mutta julkisten tilojen ja vaikkapa luentosalien iv-tekniikka on "nyt" muuttunut siten, että paineellinen ilmanvaihto on korvattu koneellisella ilmanvaihdolla, mikä ihan oikeasti kuivattaa huoneilmaa paljon enemmän. Pintamateriaalit ovat myöskin yhä useammin synteettisiä, ei-hengittäviä eikä viherkasveja käytetä enää juuri missään ilmankostuttajina. Sisäilmastonmuutos on varmasti yksi selittävä tekijä, miksi vettä juodaan nykyään enemmän. Toisaalta, ennen tosiaan oli noita juoma-automaatteja vähän joka puolella, joten ei ollut tarvetta kanniskella vettä mukana.
Imumalli? Paljon hassumman näköistä se mulkoilu, tuhahtelu, hihittely jne on.