Miksi kannat vesipulloa mukanasi?
a) Se on niinq muotia
b) Se on trendikästä
c) Kaikki muutkin tekevät niin ja haluan sulautua massaan
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on kyllä ihan oikeassa siinä, että ei näitä vesipulloja ennen ole aina mukana pidetty. Jotenkin se juominen ja nesteytys hoidettiin silloinkin.
Ymmärrän kaikki perustelut silti. Mutta on se aika hassun näköistä. Vielä jos on sellainen imumalli. Tulee tuttipullot mieleen.Silloin oli esim. koulujen käytävillä, kaupoissa ja julkisissa tiloissa niitä juoma-altaita, joista nappia painamalla vesi pulppusi pienellä suihkulla ja siitä sai juotua. Näitä ei näy enää juuri missään, eikä oikein muitakaan juoma paikkoja.
minä lopetin jo ala-asteella näistä juomisen kun näin liian monta kertaa miten ihmiset eivät osanneet juoda itse vesisuihkusta, vaan ottivat sen suuttimen pään suuhunsa... parillakin lapsella luokalla oli parikin kertaa vuodessa huuliherpes ja nämä juuri eivät älynneet yhtään että miten huuliherpes tarttuu, niinpä se tauti olisi sitten luokalla kaikilla niillä, jotka joivat noista juoma-altaista...
olen huomannut, että nuo vesialtaat on korvattu vesi-automaateilla ja niitä löytyy aika monesta kauppakeskuksesta, pankeista, erilaisista virastoista, pitää vain osata etsiä.
Kommenttisi viimeinen lause onkin se ongelma "pitää vain osata etsiä". Tuskin monikaan, joka liikkuu kaupungilla tai kaupoissa, haluaa lähteä asiakseen etsiskelemään juoma-automaattia. Mukana kulkevasta vesipullosta saa juotua juuri silloin kun haluaa ja siellä missä haluaa. Toisekseen, pullo on myös ekologisempi kun sitä saa täytettyä uudelleen ja uudelleen. Juoma-automaatista lasketaan vetta muovimukiin, joka yhden käyttökerran jälkeen heitetään roskiin.
se etsiminen hoituu ihan itsestään, kunhan vain kulkee silmät auki kaupungilla. Kun sitten jossain näkee vesiautomaatin, tallettaa sen sijainnin muistiin (omaansa) ja pim, kuin taikaiskusta voi löytää vettä, jos vaikka on pullo jäänyt kotiin, mutta jano iski.
enkä muuten missään kohtaa sanonut, että mukana kannetta vavesipullo olisi huono valinta ;) Ihmeellistä miten tyhmiä ihmiset ovat nykypäivänä.
Se automaatti on fyysisesti siellä missä on, ei voi hörpätä vettä vaikka 500 m päässä tai neljä kerrosta alempana kuin missä automaatti on. Ja enkä kai väittänytkään sinun väittäneen vesipulloa huonoksi valinnaksi. Ihmeellistä miten tyhmiä ihmiset ovat nykypäivänä ;)
Olen huomannut sen olevan välttämätöntä. Mua alkaa heikottamaan jos olen yli puoli tuntia juomatta.
Eikös tämä "trendi" alkanut suomessa jo noin kaksikymmentä vuotta sitten? Vähän myöhässä kysymys.
Kiinassa muuten poliisienkin virkapukuun kuuluu pidike juomapullolle, jotta saa teen kannettua aina mukana.
Kahdesta syystä, lääkitys krooniseen sairauteen kuivattaa suun sekä minulla on aina mukana migreenilääke. Hiukka hankala nielaista tablettia ilman vettä varsinkin kun suu kuiva toisen lääkkeen takia
Mulla on vesipullo sen takia kun lääkkeet kuivattavat suutani ja yskittää sen takia välillä.
Tiedättekö, mikä myös on naurettava trendi? Hampaiden peseminen :D Odotan, että se menee ohi. En ymmärrä niitä lampaita, jotka ovat menneet mukaan tähän turhuuteen. Ei munkaan vanhempien lapsuudessa pesty hampaita. Silloin osa sai jo rippilahjaksi kätevät ja huolettomat tekarit.
Koska olen matkalla heinäpellolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
d) koska silloin kun on helle, on hyvä juoda vettä tasaisin väliajoin, ja oma vesipullo tulee halvemmaksi kuin että ostaisi joka kerta uuden pullon.
Tässäpä se. Eikä pelkästään helteellä vaan myös muulloin. Itselläni juominen helposti unohtuu, jos ei ole vesipulloa mukana.
2000-luvulla on tapahtunut historiaa: evoluutio synnyttänyt aivan uuden eläinlajin. On kehittynyt laji joka ei osaa juoda vettä. Lajin edustajat ovat tyypillisesti kaupunkilaisia, nuorehkoja naisia.
Tähän asti kaikki maailman eliölajit ovat osanneet juoda vettä tarpeeseen nähden sopivasti. Jos vettä on ollut saatavilla, yksikään eläin ei ole kuollut nestehukkaan. Vettä ei tietenkään ole aina koko ajan saatavilla monellakaan eläimellä, mutta se ei ole tähän asti ollut kovin vaarallista. Eläin kestää hyvin janoa, ja pystyy vettä löydettyään juomaan riittävästi niin että nesteen tarve tyydyttyy.
Kaikki tämä on taito unohtunut tältä uudelta eliölajilta. On vain ajan kysymys, milloin uuden lajin edustaja löydetään janoon kuolleena. Traagisinta asiassa tulee olemaan se, että kuolema on turha. Vettä olisi ollut erittäin helposti löydettävissä mistä tahansa kahvilasta, kirjastosta, huoltoasemalta, työpaikan taukohuoneesta jne. jne. mutta eliölajin edustaja ei hölmöyttään hoksaa juoda.
Elämme vaarallisia aikoja.
Lapsi kyllä sinä sen ymmärrät, kun vähän mietit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
d) koska silloin kun on helle, on hyvä juoda vettä tasaisin väliajoin, ja oma vesipullo tulee halvemmaksi kuin että ostaisi joka kerta uuden pullon.
Tässäpä se. Eikä pelkästään helteellä vaan myös muulloin. Itselläni juominen helposti unohtuu, jos ei ole vesipulloa mukana.
2000-luvulla on tapahtunut historiaa: evoluutio synnyttänyt aivan uuden eläinlajin. On kehittynyt laji joka ei osaa juoda vettä. Lajin edustajat ovat tyypillisesti kaupunkilaisia, nuorehkoja naisia.
Tähän asti kaikki maailman eliölajit ovat osanneet juoda vettä tarpeeseen nähden sopivasti. Jos vettä on ollut saatavilla, yksikään eläin ei ole kuollut nestehukkaan. Vettä ei tietenkään ole aina koko ajan saatavilla monellakaan eläimellä, mutta se ei ole tähän asti ollut kovin vaarallista. Eläin kestää hyvin janoa, ja pystyy vettä löydettyään juomaan riittävästi niin että nesteen tarve tyydyttyy.
Kaikki tämä on taito unohtunut tältä uudelta eliölajilta. On vain ajan kysymys, milloin uuden lajin edustaja löydetään janoon kuolleena. Traagisinta asiassa tulee olemaan se, että kuolema on turha. Vettä olisi ollut erittäin helposti löydettävissä mistä tahansa kahvilasta, kirjastosta, huoltoasemalta, työpaikan taukohuoneesta jne. jne. mutta eliölajin edustaja ei hölmöyttään hoksaa juoda.
Elämme vaarallisia aikoja.
Niin samaa mieltä! Liittäisin tähän samaan kategoriaan hampaiden pesun. Ihan typerää hommaa. Mitkään eläimetkään eivät hampaita pese, ja tämä hullu, muutaman kymmenen vuoden ikäinen trensi on kerta kaikkisen hullua, koska ihminen on pärjännyt koko historiansa ilman hammaspesua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on kyllä ihan oikeassa siinä, että ei näitä vesipulloja ennen ole aina mukana pidetty. Jotenkin se juominen ja nesteytys hoidettiin silloinkin.
Ymmärrän kaikki perustelut silti. Mutta on se aika hassun näköistä. Vielä jos on sellainen imumalli. Tulee tuttipullot mieleen.Silloin oli esim. koulujen käytävillä, kaupoissa ja julkisissa tiloissa niitä juoma-altaita, joista nappia painamalla vesi pulppusi pienellä suihkulla ja siitä sai juotua. Näitä ei näy enää juuri missään, eikä oikein muitakaan juoma paikkoja.
minä lopetin jo ala-asteella näistä juomisen kun näin liian monta kertaa miten ihmiset eivät osanneet juoda itse vesisuihkusta, vaan ottivat sen suuttimen pään suuhunsa... parillakin lapsella luokalla oli parikin kertaa vuodessa huuliherpes ja nämä juuri eivät älynneet yhtään että miten huuliherpes tarttuu, niinpä se tauti olisi sitten luokalla kaikilla niillä, jotka joivat noista juoma-altaista...
olen huomannut, että nuo vesialtaat on korvattu vesi-automaateilla ja niitä löytyy aika monesta kauppakeskuksesta, pankeista, erilaisista virastoista, pitää vain osata etsiä.
Kommenttisi viimeinen lause onkin se ongelma "pitää vain osata etsiä". Tuskin monikaan, joka liikkuu kaupungilla tai kaupoissa, haluaa lähteä asiakseen etsiskelemään juoma-automaattia. Mukana kulkevasta vesipullosta saa juotua juuri silloin kun haluaa ja siellä missä haluaa. Toisekseen, pullo on myös ekologisempi kun sitä saa täytettyä uudelleen ja uudelleen. Juoma-automaatista lasketaan vetta muovimukiin, joka yhden käyttökerran jälkeen heitetään roskiin.
se etsiminen hoituu ihan itsestään, kunhan vain kulkee silmät auki kaupungilla. Kun sitten jossain näkee vesiautomaatin, tallettaa sen sijainnin muistiin (omaansa) ja pim, kuin taikaiskusta voi löytää vettä, jos vaikka on pullo jäänyt kotiin, mutta jano iski.
enkä muuten missään kohtaa sanonut, että mukana kannetta vavesipullo olisi huono valinta ;) Ihmeellistä miten tyhmiä ihmiset ovat nykypäivänä.
Se automaatti on fyysisesti siellä missä on, ei voi hörpätä vettä vaikka 500 m päässä tai neljä kerrosta alempana kuin missä automaatti on. Ja enkä kai väittänytkään sinun väittäneen vesipulloa huonoksi valinnaksi. Ihmeellistä miten tyhmiä ihmiset ovat nykypäivänä ;)
väiti,koska lainasit viestiäni ja siihen vastasit.
niitä automaatteja on ainakin meidän kaupungissa huomattavasti tiheämmässä kuin 500 metrin välein.
Vierailija kirjoitti:
Siksi että voi esitellä muille terveellisiä elämäntapojaan, vaikka todellisuudessa pullovesi ei maistu yhtään. Se on vähän sama kuin aurinkolasit, joita monet pitää pilvisellä säälläkin tai sisällä, koska näyttää niiiin coolilta :D
Tai siksi että voi juoda kun janottaa. Pilvisellä säällä on monesti kirkkaampaa kuin aurinkoisella kun koko taivas on valkea ja heijastaa pienenkin auringon pilkahduksen. On se taas kun ihmiset on erilaisia, aina jaksaa ihmetyttää.
Kannan sitä repussa enkä perässäni. Peräsuoleeni ei mahdu puolen litran pulloa. Mulla on vesipullo mukana, koska muuten juon vettä liian vähän. Mulla myös usein alkaa kurkkua ärsyttää julkisilla paikoilla esimerkiksi hajusteista. Silloin pari kulausta vettä auttaa.
Ai onko vedenjuonti joku trendi vai, luulin sen olevan täysin normaali tarve. Olen kantanut vesipulloa mukanani noin 15 vuotta, siitä asti kun teininä aloin olla liikenteessä pidempiä aikoja kerralla ilman vanhempiani, jotka olisivat puolestani huolehtineet riittävästä vedensaannista. En tiennytkään, että joku voi tuollaisestakin kiukustua. AP ei ole tainnut muistaa juoda tarpeeksi vettä näillä helteillä, kun ei ajatus tunnu oikein kulkevan...
Muodikas jo vuodesta 2002. Niihin aikoihin (lukiossa) aloin kantaa vesipulloa laukussa ja myös juoda siitä niin, että jossain vaiheessa piti usein käydä vessassa kesken 75 minuutin oppitunnin, ainakin niiden välissä. Edelleen juon pitkin päivää ja käyn myös aika usein pissalla. Yöpöydällä minulla on kaksi puolen litran pulloa. En yleensä herää yöllä vessaan, illalla saatan käydä kolmekin kertaa ennen nukahtamista.
Ja ei, ei ole diabetesta. Nyt raskausaikana on sokeriarvot katsottu ja olivat täysin normaalit.
Rankkojen syöpähoitojeni jälkeen joudun juomaan paljon munuaisteni vuoksi.
Minä VIHAAN tällaisia, typeryyden ja tietämättömyyde vuoksi esitettyjä kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kaikki perustelut silti. Mutta on se aika hassun näköistä. Vielä jos on sellainen imumalli. Tulee tuttipullot mieleen.
Mikäs on tämä "ennenkään", 10, 20, 30, 40, 50 vai 60 vuotta sitten? Mulla on ollut viimeiset 25 vuotta vesipullo (tai silloin "ennen" oli sellainen litteä punainen muovipullo) kun olen useamman tunnin pois kotoa. Lapsena (7v) pyörryin kun olin pyöräilemässä kesäpäivänä hevostallille, kun ei ollut mehua tai vettä mukana. Nestehukka oli syynä ja siitä lähtien on vesi- tai mehupullo kulkenut matkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
väiti,koska lainasit viestiäni ja siihen vastasit.
niitä automaatteja on ainakin meidän kaupungissa huomattavasti tiheämmässä kuin 500 metrin välein.
Mikäs kaupunki tämä on, jossa on juoma-automaatteja noin tiheästi? Itselle Helsinki on tuttu, ja siellä tiedän juoma-automaatteja olevan Aleksi 13:sta alakerrassa ja Ooppera-talossa. On varmasti muuallakin, mutta nämä tiedän enkä ole koskaan bongannut noita automaatteja julkisilta paikoilta.
Sosiaalinen malli, jota laumaantuvat yksilöt harrastavat.