Miksi kannat vesipulloa mukanasi?
a) Se on niinq muotia
b) Se on trendikästä
c) Kaikki muutkin tekevät niin ja haluan sulautua massaan
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että voi esitellä muille terveellisiä elämäntapojaan, vaikka todellisuudessa pullovesi ei maistu yhtään. Se on vähän sama kuin aurinkolasit, joita monet pitää pilvisellä säälläkin tai sisällä, koska näyttää niiiin coolilta :D
Kyllä te ihmiset sitten voittekin olla outoja! Se, miten herkät silmät ovat valolle, riippuu ihan yksilöstä. Mä käytän aurinkolaseja melko pilviselläkin säällä, koska muuten siristelen koko ajan. Mutta ei mua haittaa, jos sulla on joku pakkomielle kuvitella tietäväsi paremmin kuin muut. (Ja vesipullokin mulla on varsinkin kesällä mukana, koska saan helposti migreenin, jos elimistö kuivahtaa.)
Ei kenenkään silmät niin herkät ole, että paksun pilvipeitteen läpi häikäisee :D Kumma että nämä herkkäsilmäset kuitenkin pystyvät tekemään toimistotöitä kirkkaassa valossa ilman aurinkolaseja, mutta ulkona hämärämmässä alkaakin silmät arastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että voi esitellä muille terveellisiä elämäntapojaan, vaikka todellisuudessa pullovesi ei maistu yhtään. Se on vähän sama kuin aurinkolasit, joita monet pitää pilvisellä säälläkin tai sisällä, koska näyttää niiiin coolilta :D
Kyllä te ihmiset sitten voittekin olla outoja! Se, miten herkät silmät ovat valolle, riippuu ihan yksilöstä. Mä käytän aurinkolaseja melko pilviselläkin säällä, koska muuten siristelen koko ajan. Mutta ei mua haittaa, jos sulla on joku pakkomielle kuvitella tietäväsi paremmin kuin muut. (Ja vesipullokin mulla on varsinkin kesällä mukana, koska saan helposti migreenin, jos elimistö kuivahtaa.)
Ei kenenkään silmät niin herkät ole, että paksun pilvipeitteen läpi häikäisee :D Kumma että nämä herkkäsilmäset kuitenkin pystyvät tekemään toimistotöitä kirkkaassa valossa ilman aurinkolaseja, mutta ulkona hämärämmässä alkaakin silmät arastaa.
No kiitos, että tiedät tämän asian puolestani. Sä voit ihan googlata, miten auringonvalo ja keinovalo eroavat toisistaan, kun et selvästikään tiedä. En tosin tykkää silmiin paistavasta keinovalostakaan.
Jatkan edelleen aurinkolasian käyttämistä aina, kun koen ne tarpeelliseksi. Sä voit sitten vaikka tulla kertomaan mulle, että käytän niitä vain näyttääkseni coolilta, jos asia oikein kovasti vaivaa.
Hei Haloo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vilpitön kysymys: voisiko joku avata mulle, mikä jonkun toisen vesipullossa voi mahdollisesti ärsyttää?
Ei itse vesipullon kantaminen ärsytä, vaan TRENDIEN AIVOTON SEURAAMINEN.
Ei vesipullon kanniskelu mikään trendi ole, hei haloo vaan sinnekin! :D Taisi ne sieltä 5000 vuotta vanhalta Ötziltäkin löytää jonkun juomaleilin. Terve järki sanoo, että jos uskot tarvitsevasti vettä, otat vettä mukaan. Helpoiten se kulkeutuu uudelleentäytettävässä pullossa.
Mulla on myös kumisaappaat, jotta pääsen sadekelillä kauppaan kastelematta jalkojani. Tosi moni muukin kulkee sateessa kumpparit jalassa. Olenko aivoton trendien seuraaja? En. Ja edelleen, miksi kenenkään muun valinnat pullojen tai pukeutumisen tai minkään muun suhteen (jollei ne aktiivisesti ja negatiivisesti suoraan suhun vaikuta) pitäisi edes kiinnostaa, saati sitten ärsyttää? Annetaan vain kaikkien kukkien kukkia, vaikka ne vesipulloa mukanaan kantaisikin. :)
Otan vesipullon mukaan, ettei reissun aikana tulisi nestehukkaa, joka voi väsyttää ja heikottaa. Lisäksi kylmää juomalla keho viilenee. Vesipullo tai muu juoma on hyvä olla mukana senkin takia, että voi tarvittaessa ottaa särkylääkkeen (jota myös pidän mukana).
Vesipullon ei tarvitse olla iso ja painava, edes puolen litran, vaan minulla on usein laukussa 2,5 dl pullo vettä. Pullossa oli alun perin tuoremehua, ja ostin sen saadakseni pienen vesipullon. En halua kantaa painavia juttuja, koska liikun yleensä kävellen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen vuotta sitten kukaan ei kantanut vesipulloa mukana - tuollaiselle trendille olisi naurettu silloin. Mutta niin se some pehmentää päät.
..anteeksi,mulla oli vesipullo laukussa jo kymmenen vuotta sittenkin. Lisäksi mulla on sellainen työ,jossa syke nousee ja hikoilee, eli sitä vettä pitää juoda. Mulla on myös astmalääkitys, joka kuivattaa suuta. Oliko riittävästi syitä? ai niin, kukaan ei ole kyllä nauranut mun vesipullolle, edes silloin kymmenen vuotta sitten.
Koska vesihanaa ei saa kannettua mukanaan.
Miten ihmeessä vesipullon pitäminen mukana voi olla "trendikästä"? Olen tainnut tulla vanhaksi, kun välillä tuntuu, etten ymmärrä tästä maailmasta enää mitään.
Tuskin voi kuvitela miten pahoin nämä vesipullon kuljettajat ovat voineet ennen kuin ovat keksineet että pulloa oi kuljettaa mukana kaikkialle. Terveys ja mielenterveys ovat olleet katkeamaisillaan monta kerta päivässä ihan niin kuin terveys romahti heidän vanhemmillaaankin aikaisemmin.
Meinaatko että vesi pitäisi kantaa ämpärissä? Vai olisiko parempi että otan koko pihakaivon mukaani? Vettä juodaan kun on jano. Minulla on ollut vesipulloja käytössä jo vuonna 1999. Olen siis kauhea kummajainen 😳
Mulla on ollut vesipullo melkein aina repussa/laukussa ihan yläasteikäisestä lähtien, erityisesti aina kun on tiedossa pitkä päivä poissa kotoa, ja lämpimillä ilmoilla ihan nopeammillakin reissuilla. En kyllä ymmärrä miten se minun repussa oleva pulloni tekee minusta aivottoman trendien perässä juoksijan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut vesipullo melkein aina repussa/laukussa ihan yläasteikäisestä lähtien, erityisesti aina kun on tiedossa pitkä päivä poissa kotoa, ja lämpimillä ilmoilla ihan nopeammillakin reissuilla. En kyllä ymmärrä miten se minun repussa oleva pulloni tekee minusta aivottoman trendien perässä juoksijan.
Onko vedenjuonti tehnyt sinusta yksinkertaisemman? Vai kumpi tuli ensin?
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä vesipullon pitäminen mukana voi olla "trendikästä"? Olen tainnut tulla vanhaksi, kun välillä tuntuu, etten ymmärrä tästä maailmasta enää mitään.
Mutta niin se vaan on. Kun trendipellet jotain päättää, niin lampaat tekee perässä.
Mulla on nykyään vesipullo aina mukana, vaikka olisin töissä missä on kyllä hana ja laseja. Olen koko elämäni juonut liian vähän vettä. Tumma virtsa ja kehonkoostumusmittaukset näyttivät kuivaa kehoa. En kyllä juuri koskaan ole kärsinyt heikotuksesta tai vastaavasta. Nykyään jos veden juominen on sen varassa että yritän kiskoa vesilaseja, ei onnistu. Vesipullon kanssa on helppo olla kartalla että juon tarpeeksi. Joskus vesipullo aina unohtui ja sen huomasi heti että en juonut tarpeeksi vettä. Kolme pullollista vettä päivän aikana vähintään, enemmän jos urheilen.
Kyllä huomaan eron siihen kun en juonut vettä.
Ei ole tullut ikinä mieleenkään että vesipullon kantaminen voisi olla noloa. Ehkä veden juominen onkin noloa?
Elämä on nykyisin liikkuvampaa, työ ei ole paikkaan sidottua, vapaa-aikana ollaan julkisilla paikoilla ja ystäviä tavataan kaupungilla ja kahviloissa. Ollaan siis vähemmän aikaa päivässä paikassa, jossa voi ottaa lasin kaapista ja veden kraanasta.
Lisäksi ollaan ekologisempia. Moni kantaa mielummin vesipulloa mukana, kuin ostaa aina tarvitessa uuden tai käyttää kertakäyttömukin kaupan vesiautomaatista.
Riittävän juomisen merkitys hyvinvointiin on yleisesti tiedostettu asia. Ennen vanhaan ei välttämättä kehdattu kulkea vesipullo mukana, vaikka olisi haluttu tehdä niin.
Miten se niin trendikästä olisi?
Janon vuoksi mä.
D) Se on niiqu terveyteni kannalta välttämätöntä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen vuotta sitten kukaan ei kantanut vesipulloa mukana - tuollaiselle trendille olisi naurettu silloin. Mutta niin se some pehmentää päät.
..anteeksi,mulla oli vesipullo laukussa jo kymmenen vuotta sittenkin. Lisäksi mulla on sellainen työ,jossa syke nousee ja hikoilee, eli sitä vettä pitää juoda. Mulla on myös astmalääkitys, joka kuivattaa suuta. Oliko riittävästi syitä? ai niin, kukaan ei ole kyllä nauranut mun vesipullolle, edes silloin kymmenen vuotta sitten.
Meillä oli 20 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Minua huvitti vähän kun pari viikkoa sitten, viileänä sadepäivänä menin aamulla kaupungille ja samassa bussissa kaksi teinityttöä vesipullot mukanaan. Sitten illalla n. 18 maissa nämä samat tytöt tulivat taas kanssani samaan bussiin, ja niistä pulloista ei oltu juotu pisaraakaan :D Ilmeisesti kävelivät koko päivä täydet pullot mukanaan ollakseen ah niin trendikkäitä.
Ööö ehkä ne pullot oli täytetty siinä välissä :D Jestas, miten tyhmiä ihmisiä!
Ai veden juominen on trendi? Missäpäin?
minä lopetin jo ala-asteella näistä juomisen kun näin liian monta kertaa miten ihmiset eivät osanneet juoda itse vesisuihkusta, vaan ottivat sen suuttimen pään suuhunsa... parillakin lapsella luokalla oli parikin kertaa vuodessa huuliherpes ja nämä juuri eivät älynneet yhtään että miten huuliherpes tarttuu, niinpä se tauti olisi sitten luokalla kaikilla niillä, jotka joivat noista juoma-altaista...
olen huomannut, että nuo vesialtaat on korvattu vesi-automaateilla ja niitä löytyy aika monesta kauppakeskuksesta, pankeista, erilaisista virastoista, pitää vain osata etsiä.