Miksi ihmiset eivät eroa parisuhteista, joista puuttuu läheisyys, intohimo ja seksi?
Myös monet lapsettomat jäävät kärvistelemään haluttoman ja mielenkiinnottoman kumppanin kanssa. Onko edelleen vallalla ajatusta, että seksittömyys ei olisi "riittävän hyvä" syy erota?
Kommentit (125)
Siksi kun suhteella voi olla paljon muutakin annettavaa kuin nuo eikä noiden saamiselle ole mitään takeita toisessakaan suhteessa.
Parisuhde on aika paljon muutakin kuin joku seksi. Seksiä nyt saa ihan kuka tahansa halutessaan, ei pelkästään sen takia kannata parisuhteessa Ollakaan.
Puuttuu kokemus siitä, että sinkkuna pärjää ja on hyvä olla. Silloin huonokin parisuhde vaikuttaa åaremmalta vaihtoehdolta kuin yksin olo.
Tyttöystävälläni oli vähän vaikeuksia aluksi hoksata sitä, että minä en todellakaan tarvitse häntä mihinkään vaan ainoastaan haluan hänet elämääni. Hän oli tottunut siihen, että toisesta etsitään jonkinlaista toista puolikasta tai tukipuuta. Mutta nyt kun olemme molemmat yhtä mieltä siitä, mihin suhteemme perustuu, molemmat pitävät tätä elämänsä antoisampana suhteena.
Tarkennetaan, että tämä ketju koskee ihmisiä, jotka kärsivät seksittömyydestä.
Matalalibidoisille, aseksuaaleille ja frigideille tällainen suhde voi tietty olla täydellinen. AP
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on aika paljon muutakin kuin joku seksi. Seksiä nyt saa ihan kuka tahansa halutessaan, ei pelkästään sen takia kannata parisuhteessa Ollakaan.
Minä en ainakaan saa tarpeeksi seksiä kuin parisuhteessa.
Erosin. Nyt on uusi suhde ja seksiä.
Seksi on se liima, joka pitää suhteen kasassa. Ilman seksiä ollaan vain kämppäkavereita. Sori, mutta niin se vain menee. Stop living in denial
Asumisen ja taloudellisten seikkojen takia varmaan aika moni jättää eroamatta. Yksin ei voi asua niin tilavasti tai niin hyvällä paikalla. Pitkästä kaveriparisuhteesta lähdetään yleensä vasta sitten, jos uusi kumppani on löytynyt.
Seksittömyyteen voi olla monia eri syitä. Vaikka suhde olisi alkanut aikoinaan hyvinkin seksuaalisena, voi vuosien mittaan tulla esim. terveydellisiä ongelmia, jotka haittaavat seksielämää pahoin. Rakkautta voi silti olla, eikä toista haluta hylätä, vaan yhdessä ollaan kuten luvattiin, niin hyvinä kuin huonoinakin päivinä.
Minä erosin ja se oli parasta mitä mulle on tapahtunut. Olisi vaan pitänyt erota aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin kiinnostaisi, mistä tavismies löytää alistuvan, irtoseksiin tyytyvän naisen, joka ehtii ja haluaa tavata neljä tai viisi kertaa viikossa seksin merkeissä.
Ei ole mitään takeita siitä, että hyvää suhdetta saisi eron jälkeen. Pelkkä seksi ei todellakaan tarkoita hyvää suhdetta, huhhuh.
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan 5-10 vuoden päästä tilannetta ja monta kertaa olet jo eronnut 😂
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään takeita siitä, että hyvää suhdetta saisi eron jälkeen. Pelkkä seksi ei todellakaan tarkoita hyvää suhdetta, huhhuh.
Minä olen aina saanut hyvän suhteen, kun olen sellaista halunnut. Viihdyn sinkkuna myös ihan ok. Ei todellakaan ole mitään motivaatiota jäädä huonoon suheeseen, kun voin olettaa saavani parempaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan 5-10 vuoden päästä tilannetta ja monta kertaa olet jo eronnut 😂
Minä tiedän kokemuksesta, että ainakin kymmenen vuoden suhteet, joissa riittää "läheisyyttä, intohimoa ja seksiä" ovat täysin mahdollisia. Jos tuo on jostakin syystä jokin maksimipituus tällaiselle suhteelle, sitten täytyy vain tyytyä kymmenen vuoden suhteisiin jatkossa. Seksittömään suhteeseen en tyydy niin kauan kuin minulla vielä haluja on.
No esimerkiksi siksi, että ollaan sitouduttu toisiimme myötä- ja vastamäessä ja ymmärretään, että parisuhteessa voi olla erilaisia aikoja, mutta kaikki voi taas muuttua paremmaksikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin kiinnostaisi, mistä tavismies löytää alistuvan, irtoseksiin tyytyvän naisen, joka ehtii ja haluaa tavata neljä tai viisi kertaa viikossa seksin merkeissä.
Mihin seksissä tarvitaan alistumista? On taas sairasta settiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi on monelle nautittavampaa, kun siihen liittyy valtaleikkejä. Ja valtaleikit taas vaativat luottamusta, jota harvemmin jonkun random baarituttavuuden kanssa vielä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy sitä SADOILTA MILJOONILTA naisilta, jotka toivovat seksissä eniten sitä, että pääsevät seksuaalisesti alistumaan miehelle.
Kysy. Ihan huviksesi. Totea sitten uudelleen onko se miten sairasta settiä. Kaipa lähes kaikki ihmiset ovat sairaita, joo.
Meillä on seksiä erittäin harvoin enkä koe mitään syytä erota. Olen onnellinen :)