Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät eroa parisuhteista, joista puuttuu läheisyys, intohimo ja seksi?

Vierailija
17.06.2019 |

Myös monet lapsettomat jäävät kärvistelemään haluttoman ja mielenkiinnottoman kumppanin kanssa. Onko edelleen vallalla ajatusta, että seksittömyys ei olisi "riittävän hyvä" syy erota?

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi siksi, että ollaan sitouduttu toisiimme myötä- ja vastamäessä ja ymmärretään, että parisuhteessa voi olla erilaisia aikoja, mutta kaikki voi taas muuttua paremmaksikin.

Mikä on pisin jakso, jolta teillä on puuttunut seksi ja läheisyys? Kuinka paljon seksiä ja läheisyyttä on nykyisin, ja onko sitä molempien mielestä riittävästi?

Vierailija
22/125 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma parisuhteeni on kestänyt jo 26 vuotta. Mieheni kärsi jokin aika sitten burn outista ja masennuksesta. Hän oli pitkään huonossa kunnossa ja seksielämämme nuupahti täysin. Ei olisi tullut mieleenikään lähteä kävelemään hänen luotaan vain seksin vuoksi, vaikka seksi onkin ihanaa. Mies on taas terve ja seksielämämme on jälleen palannut ennalleen, mutta vaikka ei olisi palannut, olisin mieheni kanssa edelleen. Rakastan häntä ja haluan olla hänen kanssaan, vaikka ikä ja sairaudet muuttavat varmasti suhteemme laatua tulevaisuudessa. Rakkaus ei ole pelkkää seksiä ja intohimoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma parisuhteeni on kestänyt jo 26 vuotta. Mieheni kärsi jokin aika sitten burn outista ja masennuksesta. Hän oli pitkään huonossa kunnossa ja seksielämämme nuupahti täysin. Ei olisi tullut mieleenikään lähteä kävelemään hänen luotaan vain seksin vuoksi, vaikka seksi onkin ihanaa. Mies on taas terve ja seksielämämme on jälleen palannut ennalleen, mutta vaikka ei olisi palannut, olisin mieheni kanssa edelleen. Rakastan häntä ja haluan olla hänen kanssaan, vaikka ikä ja sairaudet muuttavat varmasti suhteemme laatua tulevaisuudessa. Rakkaus ei ole pelkkää seksiä ja intohimoa.

Millä tavalla siis kärsit seksin ja läheisyyden puutteesta?

Vierailija
24/125 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän myötä muut asiat alkavat merkitä enemmän. Ei ole mieheni vika, että sairaus vaikuttaa häneen siten kuin vaikuttaa. En koe jääväni mistään paitsi, koska en oleta, että tulisin kenenkään toisen kanssa onnellisemmaksi kuin nyt olen. En vaihda huonompaan elämänlaatuun vain seksin takia. Minulla ei myöskään ole sellaista elämätöntä elämää, jota elämään minulla olisi kiire.  Olen saanut osani niin lyhyistä kuin pitkistäkin seksisuhteista, enkä tarvitse niitä enää.

Vierailija
25/125 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluton on usein myös umpeutuneen keskustelematon ja mielenterveysongelmainen. Yritä nyt sellaisen kanssa sopia mistään, koko eroprosessin joutuu vetämään läpi omin hartiavoimin. Lasten kannalta olisi mukava saada edes puolisivistynyt ero.

Vierailija
26/125 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään takeita siitä, että hyvää suhdetta saisi eron jälkeen. Pelkkä seksi ei todellakaan tarkoita hyvää suhdetta, huhhuh.

Minä olen aina saanut hyvän suhteen, kun olen sellaista halunnut. Viihdyn sinkkuna myös ihan ok. Ei todellakaan ole mitään motivaatiota jäädä huonoon suheeseen, kun voin olettaa saavani parempaakin.

Seksitön suhde ei todellakaan ole automaattisesti huono suhde eikä myöskään seksiä sisältävä suhde ole automaattisesti todellakaan hyvä suhde.

Vierailija
27/125 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään takeita siitä, että hyvää suhdetta saisi eron jälkeen. Pelkkä seksi ei todellakaan tarkoita hyvää suhdetta, huhhuh.

Minä olen aina saanut hyvän suhteen, kun olen sellaista halunnut. Viihdyn sinkkuna myös ihan ok. Ei todellakaan ole mitään motivaatiota jäädä huonoon suheeseen, kun voin olettaa saavani parempaakin.

Seksitön suhde ei todellakaan ole automaattisesti huono suhde eikä myöskään seksiä sisältävä suhde ole automaattisesti todellakaan hyvä suhde.

Minulle seksitön suhde on aina automaattisesti huono suhde. On ole ollenkaan kiinnostunut parisuhteista, joissa minua ei haluta seksuaalisesti. Jos seksittömyys on sinulle ok ja läheisyyttä ja intohimoakin ilman voit ihan hyvin elää, tämä ketju ei taida olla sinua varten.

Vierailija
28/125 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli ikävä sitä miestä, joka nauroi ja suuteli, lauloi kotona ja halaili minua aina mennessään ja tullessaan sekä halusi minua ja kertoi kuinka ihanaa seksi kanssani oli. Rakastan miestäni kuitenkin oli hän terve tai sairas, joten hänen kanssaan elän. Nautin seksistä ja läheisyydestä niin kauan kuin niitä on. Kun ne loppuvat, elämme sitten toisella tavalla.

Vierailija
29/125 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni skipannut ton "läheisyys" osion ihan täysin kiirehtiessään kommentoimaan et ilman seksiäkin voi olla onnellinen. Mites halit? Pusut? Rapsutukset ja hartiahieronnat?

Vierailija
30/125 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli ikävä sitä miestä, joka nauroi ja suuteli, lauloi kotona ja halaili minua aina mennessään ja tullessaan sekä halusi minua ja kertoi kuinka ihanaa seksi kanssani oli. Rakastan miestäni kuitenkin oli hän terve tai sairas, joten hänen kanssaan elän. Nautin seksistä ja läheisyydestä niin kauan kuin niitä on. Kun ne loppuvat, elämme sitten toisella tavalla.

Jos olet matalalibidoinen etkä kärsi seksin puutteesta tuota enempää, seksittömyys ei varmaan hirveästi suhdetta kriisiytäkään.

Vierailija
31/125 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole läheisyyttä ja seksiä, ei se ole mikään oikea parisuhde. Minä lähdin pitkästä avioliitosta juuri näiden syiden vuoksi ja päivääkään en ole katunut. Nyt nautin täysin rinnoin naiseudesta, suudelmista, läheisyydestä ja seksistä, minulle se on todella tärkeää ja elämä on nyt ihanaa kun se sisältää kaiken muun lisäksi myös ihanaa erotiikkaa :) Ei kannata elää missään kämppis suhteessa ! 

Vierailija
32/125 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mies on älykäs, ihana, sielunkumppanini, jos sellaiseen uskoo. Rakastan miestäni ja haluan olla hänen kanssaan seksittömyydestä huolimatta. Läheisyyttä meillä on silti. Mies ei halua seksiä, minä haluan ja saan sitä muualtakin. Tämä miehelle ok.

Vierailija
33/125 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mies on älykäs, ihana, sielunkumppanini, jos sellaiseen uskoo. Rakastan miestäni ja haluan olla hänen kanssaan seksittömyydestä huolimatta. Läheisyyttä meillä on silti. Mies ei halua seksiä, minä haluan ja saan sitä muualtakin. Tämä miehelle ok.

Yllättävän monet parisuhteet ovat suurin piirtein monogaamisia mutta eivät täysin. Juuri kukaan ei sanoisi tietävänsä pariskuntaa, jolla on avoin suhde tai muita järjestelyjä, mutta käytännössä jokainen kyllä sellaisen tuntee.

Vierailija
34/125 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on seksiä erittäin harvoin enkä koe mitään syytä erota. Olen onnellinen :)

Pakko tarttua tähän ekaan. Meillä oli seksiä erittäin harvoin ja olin todella onneton, kiukkuinen, äänekäs ja riitaisa. Eron jälkeen pidin huolta että uusi puoliso on samalla kartalla, ja nyt elän elämäni parasta aikaa. Lapsetkin tykkää kun isä ja äiti (vaikkakin nyt eri osoitteissa) ei enää kilju ja tappele ollenkaan. Elämä on ihanaa.

Vierailija
35/125 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vanhemmiten ja pitkän liiton jälkeen läheisyys riittää ja on tärkeää.

Vierailija
36/125 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet matalalibidoinen etkä kärsi seksin puutteesta tuota enempää, seksittömyys ei varmaan hirveästi suhdetta kriisiytäkään.

Meillä on aina ollut vilkas ja hyvä seksielämä. Kumpikin on halunnut ja saanut seksiä runsaasti. Seksin puuttuminen oli iso asia mieheni sairastaessa, mutta siitä en sen enempää halua kertoa. Totean vain, että seksi on minulle osa rakkautta, jota tunnen miestäni kohtaan. Ainut toinen ihminen, jonka kanssa voin kuvitella harrastavani seksiä enää näin monen vuoden jälkeen mieheni ohella, olen minä itse. Siihen turvauduin, kun mies oli sairas ja sillä pärjää kyllä, jos on pakko. 

Vierailija
37/125 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen ei ole kiinnostunut seksistä tai suutelemisesta kanssani, tai ei halua tai pysty sellaiseen läheisyyteen ja erotiikkaan, jota minä tarvitsen, hän ei yksinkertaisesti ole oikea kumppani minulle. Parisuhteessa yhteensopivuus on loppujen lopuksi kaikkein tärkein juttu. Voit rakastaa toista vaikka kuinka, mutta jos ette pysty antamaan toisillenne, mitä tarvitsette, ette kuulu yhteen.

Vierailija
38/125 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina ollut vilkas ja hyvä seksielämä. Kumpikin on halunnut ja saanut seksiä runsaasti. Seksin puuttuminen oli iso asia mieheni sairastaessa, mutta siitä en sen enempää halua kertoa. Totean vain, että seksi on minulle osa rakkautta, jota tunnen miestäni kohtaan. Ainut toinen ihminen, jonka kanssa voin kuvitella harrastavani seksiä enää näin monen vuoden jälkeen mieheni ohella, olen minä itse. Siihen turvauduin, kun mies oli sairas ja sillä pärjää kyllä, jos on pakko. 

Jos runkkaamalla pärjää, se on tietysti joillekuille yksi mahdollisuus. Pidemmän päälle voi kyllä osoittautua riittämättömäksi aika monelle. Hyvä että teillä asiat klaarautuivat.

Vierailija
39/125 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole läheisyyttä ja seksiä, ei se ole mikään oikea parisuhde. Minä lähdin pitkästä avioliitosta juuri näiden syiden vuoksi ja päivääkään en ole katunut. Nyt nautin täysin rinnoin naiseudesta, suudelmista, läheisyydestä ja seksistä, minulle se on todella tärkeää ja elämä on nyt ihanaa kun se sisältää kaiken muun lisäksi myös ihanaa erotiikkaa :) Ei kannata elää missään kämppis suhteessa ! 

Jep. Juuri noita asioita varten parisuhteita on ylipäätään olemassa.

Vierailija
40/125 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan, että seksielämämme vielä elpyisi kunhan mies paranee. Välillä on valon pilkahduksia. En halua ketään muuta, olemme oikeat toisillemme. Siksi, se on minun syyni.

- haluttoman nainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme