Miniän lapset
Poika sitten meni pariutuun naisen kanssa jolla kaksi lasta edellisestä liitostaan.
Nyt sitten kuulemma tulossa juhannukseksi meidän mökille. Nyt hyviä syitä miksi ei voi tulla lasten kanssa sinne. En vaan halua niitä omasta takaa on jo tarpeeksi kyllä.
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
Jos minun lapseni eivät pääsisi mökille, ilmoittaisin miehelle, että valitsee minut ja lapset ja panee välit poikki sisaruksiinsa ja vanhempiinsa tai sitten lähtee viettämään juhannusta vanhempiensa ja sisarusten ja heidän puolisoiden ja lasten kanssa ja minua ei enää näe. Minusta minun lapsien pitää saada samat oikeudet, kuin miehen sisarusten lapsetkin.
Eikös täällä ollut se mentaliteetti uusien naisten kohdalla, että niitä tulee ja menee. Omat on tärkeimpiä, oma veri.
Veljeni ex-vaimo yritti tyrkyttää poikaansa meille ja vanhemmille, ihan kuin se olisi veljemme poika. No ei ollut ja sitä ei voinut muuksi muuttaa. Tämä poika lisäksi oli ilkeä ja kiusasi muita lapsia ja kielenkäyttö oli karmea. Meistä kukaan ei tykännyt, kun tulivat yhdessä ja tämä poika oli matkassa. Onneksi erosivat ja eivät tehneet yhteisiä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minun lapseni eivät pääsisi mökille, ilmoittaisin miehelle, että valitsee minut ja lapset ja panee välit poikki sisaruksiinsa ja vanhempiinsa tai sitten lähtee viettämään juhannusta vanhempiensa ja sisarusten ja heidän puolisoiden ja lasten kanssa ja minua ei enää näe. Minusta minun lapsien pitää saada samat oikeudet, kuin miehen sisarusten lapsetkin.
Eikös täällä ollut se mentaliteetti uusien naisten kohdalla, että niitä tulee ja menee. Omat on tärkeimpiä, oma veri.
Näinhän se on. Naisia tulee ja menee ja kuten ap.n tapauksessa on, puoli vuotta kestänyt suhde ei minusta ole vielä niin vakava, että ap.ta voisi bonusmummoksi kutsua.
Luojalle kiitos että lapseni ei ole eronneet eikä ole noita murheita. Lapsenlapsenikin rupee oleen niin isoja että tuskin tuleekaan enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan rehellisesti sanottuna en tykkäisi itsekkään tilanteesta. Olen kylläkin vielä nuori itsekin, mutta jos ajattelen asiaa omalle kohdalle, en tykkäisi. Ihmeellistä miksi he haluavat nämä lapset tuoda paikalle. Itse en olettaisi että (mikäli olisin eronnut ja löytäisin uuden) uusi anoppi haluaisi ekstra lapsenlapsia. Eri asia jos anoppi kutsuu itse.
Siis kuinka rajoittuneita ihmisiä voi olla olemassa?
Vertailun vuoksi : tulen perheestä jossa kenellekään ei ole koskaan tullut mieleenkään, että uuden kumppanini lapset voisivat mitenkään olla ongelma. Päinvastoin lapsista on oltu heti kiinnostuneita ja otettu avosylin vastaan.
Miten kukaan ”äiti” voi suhtautua näin oman lapsensa kumppanin lapsiin? Siis miten vähä-älyistä ja itsekästä, epähumaania ajattelua.
Lapsettomilta ymmärrän, jos ei halua lapsia mökille tms. Mutta tässä on kyllä asia mitä en pysty ymmärtämään.
Ehkä ihan jokaisen tyttiksen lapsiin ei jaksa kiintyä ja kiinnostua niistä. Sitten vasta, kun suhde on vakavampi. Mutta puoli vuotta ei ole niin pitkä aika, että voisi kutsua sitä vakavaksi suhteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Luojalle kiitos että lapseni ei ole eronneet eikä ole noita murheita. Lapsenlapsenikin rupee oleen niin isoja että tuskin tuleekaan enää.
Erota voi vanhempanakin ja löytää vaikka nuorempi kumppani, jolla pieniä lapsia. Ajatella, poikanne voi vaikka alkaa elättää vieraan miehen lasta. Tai ostaa vaikka oman mökin uuden lapsellisen kumppaninsa kanssa.
Siis poika ei ole seurustellut kuin puoli vuotta ja nyt miniä haluaa tuoda lapset ensivisiitille anopin mökille, missä on 4 aikuista lasta puolisoineen ja 7 lastenlasta. Eli 15 ihmistä.
Miksi hän haluaa tuoda lapset näytille juuri juhannuksena mökille, missä on porukkaa jo muutenkin todella paljon. Eikö niitä lapsia olisi voinut miesystävän äidille esitellä jossain muualla ja rauhallisemmalla hetkellä. Eikä juuri silloin, kun koko perhe on koolla ja on kädet täynnä hommaa.
Luulisi nyt lapsillekkin olevan mukavampaa tutustua ihan vain niin, että menevät käymään anoppikokelaan kotona rauhallisemmalla hetkellä. Liekö heistäkään olisi mukavaa, kun mökki olisi tupaten täynnä ihmisiä ja lapsia, jotka tuntevat toisensa pitkältä ajalta ja he olisivat ihan outoja kaikille.
Oliko miniäkokelas luvannut lapsille, että hei mennään Matin äidin mökille juhannukseksi. Saatte uida ja kalastaa siellä ja Matin äiti hoitaa teitä ja isä kuljettaa teitä kalalla ja tekevät teidän kanssa kaikkea kivaa ja paistavat teidän kanssa makkaraa.
Nää on kyl pahimman luokan nihilistejä, joilla lellitty aikuinen lapsi ja nehän usein hyppii kukasta kukkaan ja haluaa elää sitä helppoa elämää mihin kasvatettu. Kantakaa sitten vain seuraukset ja sietäkää näitä uusiokuvioita.
Tuskin tämmöinen kultalusikka osaa teidän vaalimaanne mökkiä niin arvostaa ettei sen mukavuuksia tarjoaisi milloin millekin naikkoselle mukuloineen.
Minulle lapseni puolison lapset edellisestä liitosta ovat lapseni perheen jäseniä. Haluan, että he tuntevat itsensä hyväksytyiksi ja tervetulleiksi.
Lapseni puoliso on mukava ihminen ja kunnioitan hänen aiempaa elämäänsä.
En todellakaan ymmärrä, miten on mahdollista, että yhä 2000-luvulla on olemassa tynnyrissä kasvatettuja nirppanokka-anoppeja, jotka halveksumalla omien lastensa valintoja oikein kutsuvat luokseen isoja ongelmia luulemalla olevansa muuta kuin vanhenevaa kudosta, joka piankin voi olla sen vastenmielisen miniämen hyväntahtoisuuden tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan rehellisesti sanottuna en tykkäisi itsekkään tilanteesta. Olen kylläkin vielä nuori itsekin, mutta jos ajattelen asiaa omalle kohdalle, en tykkäisi. Ihmeellistä miksi he haluavat nämä lapset tuoda paikalle. Itse en olettaisi että (mikäli olisin eronnut ja löytäisin uuden) uusi anoppi haluaisi ekstra lapsenlapsia. Eri asia jos anoppi kutsuu itse.
Vertailun vuoksi : tulen perheestä jossa kenellekään ei ole koskaan tullut mieleenkään, että uuden kumppanini lapset voisivat mitenkään olla ongelma. Päinvastoin lapsista on oltu heti kiinnostuneita ja otettu avosylin vastaan.
Miten kukaan ”äiti” voi suhtautua näin oman lapsensa kumppanin lapsiin? Siis miten vähä-älyistä ja itsekästä, epähumaania ajattelua.
Lapsettomilta ymmärrän, jos ei halua lapsia mökille tms. Mutta tässä on kyllä asia mitä en pysty ymmärtämään.
Ehkä ihan jokaisen tyttiksen lapsiin ei jaksa kiintyä ja kiinnostua niistä. Sitten vasta, kun suhde on vakavampi. Mutta puoli vuotta ei ole niin pitkä aika, että voisi kutsua sitä vakavaksi suhteeksi.
Se puoli vuotta voi olla loppuelämän alku. Ensivaikutelman taas voi antaa vain kerran. Kannattaa siis hiukan miettiä, kuinka suhtautuu lastensa kumppaneihin ja näiden lapsiin. Ei tarvitse kiintyä, ei tarvitse kiinnostua, kunhan käyttäytyy asiallisesti. Yleiset kohteliaisuussäännöt pätevät näissäkin ihmissuhteissa.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on viimeisen 15 vuoden aikana tutustunut noin 20 bonuslapsenlapseen, jotka eivät jääneet elämääni, niin olen tullut aika lailla skeptiseksti. Kolmella lapsellani ei ole edes ollut mitään erityisen vilkasta ja epäonnista seurusteluelämää, mutta on tässä jo ennättänyt näkemään sellaisen liudan lapsia, ettei enää yhtäkään ei-biologista lapsenlapsikandidaattia, kiitos vain.
Niihin ensimmäiseen tutustui ja heidän kanssaan loi jonkinlaisen suhteenkin, mutta kun ero tuli, niin nuo lapset katosivat elämästäni kokonaan oltuaan 3 vuotta osa perhettä. Seuraavakin lapsi oli jonkin aikaa meillä "mummolassa", mutta muutti ulkomaille äitinsä kanssa, vaikka isänsä yhä on osa perhettämme. Ei kenenkään aikuisen sydän kestä sitä, että ensin antaa itselleen luvan kiintyä ja sitten lasta ei enää koskaan näe. Tätä harva edes viitsii ottaa huomioon.
Nainenvm69 kirjoitti:
Ap olet oikea valehtelija ja itsekäs pa**a! Juuri sanoit että lapset menee isälleen ja nyt meneekin vaarilleen?
Toivottavasti kukaan ei tule tyhmälle mökillesi ja saat viettää juhannuksen ja muutkin pyhät ihan omassa itsekkäässä seurassasi. Voit sanoa että miniä voi tula lapsineen meille, mökkimme on kaikille avoin, sauna lämmin ja vettä riittää järvessä. Sinulla loiskuu neste vain päässäsi.
Ap sanoi että menee miniän isälle eli vaarille.
Kokemuksen syvällä rintaäänellä pitäkää näihin miniöiden lapsiin ystävälliset mutta kylmähköt välit. Lapsille jos on mukava niin niistä saa oikean riesan. Itse annan tulla mutta en hoida/ katso perään se ei ole minun tehtäväni. Saunottaa saa itse ja valvoa uimiset. Minulla on omissa 3 lapsenlapsessa tarpeeksi työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se puoli vuotta voi olla loppuelämän alku. Ensivaikutelman taas voi antaa vain kerran. Kannattaa siis hiukan miettiä, kuinka suhtautuu lastensa kumppaneihin ja näiden lapsiin. Ei tarvitse kiintyä, ei tarvitse kiinnostua, kunhan käyttäytyy asiallisesti. Yleiset kohteliaisuussäännöt pätevät näissäkin ihmissuhteissa.
eri
Kutsumattomille vieraille sanotaan yleensä aika lailla napakasti, että kiva kun kävitte, tulkaa joskus toiste uudestaan - kutsuttuina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Eli niiden on päästävä suvun muutenkin ahtaaseen juhannusjuhlaan mökille tai muuten miniäkokelas panee koko sukuun välit poikki. Missään muualla ja muussa tilanteessa ei anneta tutustua lapsiin rauhassa, vaan ilmoitetaan muutamaa päivää aiemmin, että minun lapset myös sinne. Kyllä sun joku veli tai sisko perheineen antaa tilaa, kun minä, prinsessa purjehdin paikalle oman lapsikatraani kanssa.
Ei näin. Vaikka olet yh ja tottunut marttyyrimeininkiin, niin silti voisi hiukan itsekkin miettiä, miten tutustuu miehen sukuun ja omat lapsensa myös. Se, että tunkee röyhkeästi suvun juhannusmökille lastensa kanssa vaatimaan parasta huonetta ja palvelua, ei ole kaikkein paras keino.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on neljä lasta ja 7 lastenlasta. Kiitos välimme ovat kaikkien kanssa mainiot. Meille ovat tulossa kaikki niinkun joka joulu ja juhannus, eli porukkaa on tulossa parikymmentä henkeä. En joudu viettämään äitienpäivää tai joulua yksin niinkun joku epäili. Porukkaa on ihan tarpeeksi omasta takaa eikä lisävieraita kaivata.
Ap
Kerroppa anoppi ,mikä lisävieras se poikasi sitten on. Sano suoraan vaan ,että miniä ei ole sinulle mieluisa, vaikka poikasi onkin rakastunut häneen. Turhaan täällä vänkytät lapsista.
Et sinäkään ole kaikille mieluisa ja silti muut miniät/vävyt , mitä sinulla lieneekään, joutuvat sietämään sinua.
Ainut mitä nyt voit tehdä, on sanoa pojallesi suoraa, ettet hänen perhettä halua nähdä sinun juhlapyhissä tai muutenkaan.
Äläkä vaan vikise ,että kyllä poika saa,,, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuulin kerran, kun tuollainen anoppi sanoi miniän ja tämän todella suloisen tytön kuullen todella ilkeästi, että toivoo, että joskus tulisi oikeaksi mummoksi. miniä ja pikku tyttö purskahtivat.
tästä nyt yli 7 vuotta , ei ole nähnyt poikansa perhettä eikä oikeita lapsenlapsiaan sen jälkeen.
Mitä pahaa tossakin nyt sitten oli, tottakai hän odottaa mummoksi pääsyä. Eihän se ole sama ollenkaa.
Vaan ei nyt sitten tainnut päästä "oikeiden" lastenlastensakaan mummoksi...
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksen syvällä rintaäänellä pitäkää näihin miniöiden lapsiin ystävälliset mutta kylmähköt välit. Lapsille jos on mukava niin niistä saa oikean riesan. Itse annan tulla mutta en hoida/ katso perään se ei ole minun tehtäväni. Saunottaa saa itse ja valvoa uimiset. Minulla on omissa 3 lapsenlapsessa tarpeeksi työtä.
Tämä on totta. Jo pelkkä normaali ystävällisyys tulkitaan siten, että olen valmis vahtimaan niitä lapsia 24/7 ja mielelläni vietän ison osan päivästä valvoen lasten uimista/kalastelua/soutamista tms. Meillä ei esimerkiksi kannata yrittää selittää, että lapset ei syö sitä tai tätä tai mielellään syö sitä ja tätä. Kaikille on samat tarjolut ja jos mehu kannussa on olevinaan vaarallista, niin aina voi itse hakea kaivolta lievästi makuvirheellistä vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on neljä lasta ja 7 lastenlasta. Kiitos välimme ovat kaikkien kanssa mainiot. Meille ovat tulossa kaikki niinkun joka joulu ja juhannus, eli porukkaa on tulossa parikymmentä henkeä. En joudu viettämään äitienpäivää tai joulua yksin niinkun joku epäili. Porukkaa on ihan tarpeeksi omasta takaa eikä lisävieraita kaivata.
ApKerroppa anoppi ,mikä lisävieras se poikasi sitten on. Sano suoraan vaan ,että miniä ei ole sinulle mieluisa, vaikka poikasi onkin rakastunut häneen. Turhaan täällä vänkytät lapsista.
Et sinäkään ole kaikille mieluisa ja silti muut miniät/vävyt , mitä sinulla lieneekään, joutuvat sietämään sinua.
Ainut mitä nyt voit tehdä, on sanoa pojallesi suoraa, ettet hänen perhettä halua nähdä sinun juhlapyhissä tai muutenkaan.
Äläkä vaan vikise ,että kyllä poika saa,,, jne.
Sietämään anoppia? Väkisinkö se ne lapsensa ja lapsenlapsensa mökille pakottaa kärsimään vai miksi oletat, että ovat siellä juhannuksena, vaikka inhoavat mökin omistajaa? Millaisia tossukoita ne miniät on, jotka on väkisin raahattu mökille?