Miniän lapset
Poika sitten meni pariutuun naisen kanssa jolla kaksi lasta edellisestä liitostaan.
Nyt sitten kuulemma tulossa juhannukseksi meidän mökille. Nyt hyviä syitä miksi ei voi tulla lasten kanssa sinne. En vaan halua niitä omasta takaa on jo tarpeeksi kyllä.
Kommentit (335)
Ap, voit sanoa pojallesi, että voivat perheensä kanssa tulla meidän mökille. Meille mahtuu, vaikka ei niinkään tilan puolesta, mutta sydämen puolesta kyllä!
Käsi sydämelle kaikki jos saisitte valita olisiko se miniä/ vävy kokelas lapseton vai lapsellinen niin kyllä kaikki sen tietää kumpiko on valinta. Harvoinpa ne muitten mukulat niin mukavaa seuraa on että huvin vuoksi niitten kanssa viihtyisi. Pakko tilanteita suurin osa että kärsittävä ja teeskenneltävä yhtä suurta onnellista perhettä. Omat on omia.
Ainako tämä ketju täällä vielä elää. Me päästiin jo sopuun lapset menee vaarilleen hoitoon. Tuore suhde vasta puoli vuotta olleet yhdessä katsotaan sitten myöhemmin tavataanko joskus lapsia. Lapset on viikko/ viikko systeemillä muutenkin. Ollaan tavattu kyllä miniää ilman lapsia muutaman kerran.
Ap
Jos väkeä on jo muutenkin paljon, niin miksei pari pikkulasta menisi vielä joukon jatkona? Eihän tarkoitus suinkaan ole, että ap huolehtii lapsista ja lasten vanhemmat rellestävät pikkutunneille?
Ap olet oikea valehtelija ja itsekäs pa**a! Juuri sanoit että lapset menee isälleen ja nyt meneekin vaarilleen?
Toivottavasti kukaan ei tule tyhmälle mökillesi ja saat viettää juhannuksen ja muutkin pyhät ihan omassa itsekkäässä seurassasi. Voit sanoa että miniä voi tula lapsineen meille, mökkimme on kaikille avoin, sauna lämmin ja vettä riittää järvessä. Sinulla loiskuu neste vain päässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Jos väkeä on jo muutenkin paljon, niin miksei pari pikkulasta menisi vielä joukon jatkona? Eihän tarkoitus suinkaan ole, että ap huolehtii lapsista ja lasten vanhemmat rellestävät pikkutunneille?
Mutta tuskin tarkoitus on sekään, että koko suku joutuu juhlimaan juhannusta hipihiljaa, koska miniän lapset menevät nukkumaan klo 20 ja sen jälkeen porukka ei puhu edes kuiskaten, koska rytmi se lapsilla olla pitää!
Vierailija kirjoitti:
Ainako tämä ketju täällä vielä elää. Me päästiin jo sopuun lapset menee vaarilleen hoitoon. Tuore suhde vasta puoli vuotta olleet yhdessä katsotaan sitten myöhemmin tavataanko joskus lapsia. Lapset on viikko/ viikko systeemillä muutenkin. Ollaan tavattu kyllä miniää ilman lapsia muutaman kerran.
Ap
Pitkämielinen nainen. Minä olisin ilmoittanut, että jos lapseni eivät ole tervetulleita, en ole minäkään. Mies saisi valita, viettääkö juhannusta meidän kanssa vai meneekö äitinsä helmoihin.
Vierailija kirjoitti:
Käsi sydämelle kaikki jos saisitte valita olisiko se miniä/ vävy kokelas lapseton vai lapsellinen niin kyllä kaikki sen tietää kumpiko on valinta. Harvoinpa ne muitten mukulat niin mukavaa seuraa on että huvin vuoksi niitten kanssa viihtyisi. Pakko tilanteita suurin osa että kärsittävä ja teeskenneltävä yhtä suurta onnellista perhettä. Omat on omia.
Typerä kommentti. Kun me ei nyt vaan saada valita sitä kehen meidän lapset rakastuu. Ja vaikka saisinkin, miniän lapsettomuus ei todellakaan olisi kriteeristöni alkupäässä...
Mutta minä olenkin uusperheen lapsi ja saanut sen kautta sukuuni hyvin läheisiä ihmisiä, vaikka eivät verisukulaisia olekkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä lapset eivät voi viettää juhannusta isällään ja isänsä vanhempien mökillä. Miksi ne halutaan tuoda juuri miehen vanhempien mökille, missä on porukkaa jo muutenkin tosi paljon. Aika ajattelematonta minusta.
Itse en ainakaan haluaisi omaa lapsilaumaani viedä passattavaksi jollekkin oudolle ihmiselle, kenellä on jo kädet täynnä muutenkin omien lastenlastensa kanssa. Ehtisi tutustua lapsiini ihan jonain muunakin päivänä.
Miksi ne pitäisi viedä isälleen, jos ja kun ne on myös minun lapsia? Minä ja lasten isä ollaan ainoita jotka päättää siitä milloin meidän lapset ovat ja kenen kanssa. Tässä otetaan huomioon korkeintaan uusien puolisoiden mielipiteet perusteltuina.
Ja vaikka sinun lapset ja lapsenlapset istuisi perseellään passattavana koko juhannuksen, se ei tarkoita että kaikki muutkin toimii niin. Meillä MINÄ huolehdin ihan omista lapsistani kiitos vaan, en todellakaan edes haluaisi että suvun jokainen mummo alkaa hösäämään minun lasten asioita ja hoitoa. Ihmeellinen ajatuskin.
Ja ehdottomasti haluisin tietää jos minä ja lapseni emme ole tervetulleita uuteen sukuun. Mies sitten valitkoon minun tai äitinsä väliltä. Koska kahta asiaa en elämääni kaipaa. Ne on ilkeä anoppi ja lapatossumies.
Et sinä tai lasten isä voi päättää sitä, että lapset menevät nyxäsi vanhempien mökille. Kyllä sen mökin omistajat saa edelleen ihan itse päättää, kenen kanssa juhannusta juhlivat.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tämähän onkin ollut jo melkein 4 tuntia täällä näköjään. No saitte lapset sitten johonkin, että omaa verta oleva poikanne pääsee mamin mökille. Amen.
Nainenvm69 kirjoitti:
Ap olet oikea valehtelija ja itsekäs pa**a! Juuri sanoit että lapset menee isälleen ja nyt meneekin vaarilleen?
Toivottavasti kukaan ei tule tyhmälle mökillesi ja saat viettää juhannuksen ja muutkin pyhät ihan omassa itsekkäässä seurassasi. Voit sanoa että miniä voi tula lapsineen meille, mökkimme on kaikille avoin, sauna lämmin ja vettä riittää järvessä. Sinulla loiskuu neste vain päässäsi.
En usko, että siellä ne 4 lasta ja heidän puolisot ja 7 lastanlastakaan intopinkeänä olisi ottamassa vastaan kahta outoa lasta joukon jatkoksi. Niille pitäisi olla oma huone ja se tietäisi muille ahtautta. Jos tämä miniä tunkisi väkisin lastensa kanssa perheen juhannuksen viettoon, niin saattaisi käydä niin, että ne muut miniät ja vävyt pakkaisivat tavarat ja lähtisivät väljemmille vesille. Ei taida heilläkään hinkua olla pakkautua ahtaammalle ihan outojen lasten takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä lapset eivät voi viettää juhannusta isällään ja isänsä vanhempien mökillä. Miksi ne halutaan tuoda juuri miehen vanhempien mökille, missä on porukkaa jo muutenkin tosi paljon. Aika ajattelematonta minusta.
Itse en ainakaan haluaisi omaa lapsilaumaani viedä passattavaksi jollekkin oudolle ihmiselle, kenellä on jo kädet täynnä muutenkin omien lastenlastensa kanssa. Ehtisi tutustua lapsiini ihan jonain muunakin päivänä.
Miksi ne pitäisi viedä isälleen, jos ja kun ne on myös minun lapsia? Minä ja lasten isä ollaan ainoita jotka päättää siitä milloin meidän lapset ovat ja kenen kanssa. Tässä otetaan huomioon korkeintaan uusien puolisoiden mielipiteet perusteltuina.
Ja vaikka sinun lapset ja lapsenlapset istuisi perseellään passattavana koko juhannuksen, se ei tarkoita että kaikki muutkin toimii niin. Meillä MINÄ huolehdin ihan omista lapsistani kiitos vaan, en todellakaan edes haluaisi että suvun jokainen mummo alkaa hösäämään minun lasten asioita ja hoitoa. Ihmeellinen ajatuskin.
Ja ehdottomasti haluisin tietää jos minä ja lapseni emme ole tervetulleita uuteen sukuun. Mies sitten valitkoon minun tai äitinsä väliltä. Koska kahta asiaa en elämääni kaipaa. Ne on ilkeä anoppi ja lapatossumies.
Et sinä tai lasten isä voi päättää sitä, että lapset menevät nyxäsi vanhempien mökille. Kyllä sen mökin omistajat saa edelleen ihan itse päättää, kenen kanssa juhannusta juhlivat.
Miniäkokelas laskee jo rahankiilto silmissään, paljon mökistä saisi, jos sen möisi.
Meillä veli toi viime juhannuksena naisystävänsä ja tämän 4v ja 6v lapset vanhempieni/-mme mökille. Alkoi armoton taistelu siitä, kuka majoittui mihinkin ja oli aika lailla hankala saada veljen naisystävä ymmärtämään, että hän ei saa todellakaan päättää ottavansa parhaan huoneen. Isäntäväki asuu päämökissä, muille on tilaa aitassa tai saunalla ja jos lapset joutuvat patjoille lattialle, niin se on oma valinta. Veljen naisystävä kantoi omansa ja lasten tavarat vanhempieni makuuhuoneeseen sanoen, että tämä sopii heille. Isä otti ne tavarat ja kantoi aitalle ilmoittaen, että joko tämä tai ei mitään. Velikin vedettiin mukaan riitaan ja lopulta hän päätti, että eivät jää.
Syksyllä venetsialaisissa tätä naista ei enää näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerä kommentti. Kun me ei nyt vaan saada valita sitä kehen meidän lapset rakastuu. Ja vaikka saisinkin, miniän lapsettomuus ei todellakaan olisi kriteeristöni alkupäässä...
Mutta minä olenkin uusperheen lapsi ja saanut sen kautta sukuuni hyvin läheisiä ihmisiä, vaikka eivät verisukulaisia olekkaan.
Valintaa ei saada tehdä, mutta sen saa sanoa niin miniälle kuin tämän lapsillekin, että isovanhempia ei tarvita enempää kuin kaksi paria. On omille lapsenlapsille epätasapuolista, että yhden perheen lapsilla on 3 mummia ja 3 vaaria, kun muilla on vain 2.
Ap on ilkeä ihminen, toivottavasti poikasi huomaa ilkeyden eikä tule hienoihin juhliisi enään koskaan. Mieti vaan sitä, että omat lapsenlapsesi voivat olla joskus samassa tilanteessa toisaalla, niin, erot yleisiä ja voi koskea omia lapsiakin.
Niin just, äkkiä pois läheltä kaikki jotka ei ole omaa verta! Omaisuus vaarassa! Oikein romanttista juhannusta teille ja oikein sisäänpäinlämpiävää, ihan omien kesken :D
Jos minun lapseni eivät pääsisi mökille, ilmoittaisin miehelle, että valitsee minut ja lapset ja panee välit poikki sisaruksiinsa ja vanhempiinsa tai sitten lähtee viettämään juhannusta vanhempiensa ja sisarusten ja heidän puolisoiden ja lasten kanssa ja minua ei enää näe. Minusta minun lapsien pitää saada samat oikeudet, kuin miehen sisarusten lapsetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintaa ei saada tehdä, mutta sen saa sanoa niin miniälle kuin tämän lapsillekin, että isovanhempia ei tarvita enempää kuin kaksi paria. On omille lapsenlapsille epätasapuolista, että yhden perheen lapsilla on 3 mummia ja 3 vaaria, kun muilla on vain 2.
Ei tarvitse ryhtyä mummiksi tai vaariksi, riittää kun toivottaa lapset tervetulleeksi ja kohtelee ystävällisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ap on ilkeä ihminen, toivottavasti poikasi huomaa ilkeyden eikä tule hienoihin juhliisi enään koskaan. Mieti vaan sitä, että omat lapsenlapsesi voivat olla joskus samassa tilanteessa toisaalla, niin, erot yleisiä ja voi koskea omia lapsiakin.
Kun toisessa vaakakupissa on vanhemmat, sisarukset ja koko suku ja toisessa lapsillaan kiristävä tyttöystävä, niin ei ole vaikea miettiä, mihin vaaka kallistuu.
Munkin kiltti-isi exä pähkäili, kun yhdelläkin deitillä oli niin paljon lapsia, ei olisi riittänyt aikaa hänelle. Mun kohdalla taas ilmeni ongelmaksi "perhe-elämän tuoma koulutus" siis sen puute. Kun en jaksanut hänen yli-ikäistä uusioperhettään aikuisten lasten ja näiden kumppanien kanssa.