Miniän lapset
Poika sitten meni pariutuun naisen kanssa jolla kaksi lasta edellisestä liitostaan.
Nyt sitten kuulemma tulossa juhannukseksi meidän mökille. Nyt hyviä syitä miksi ei voi tulla lasten kanssa sinne. En vaan halua niitä omasta takaa on jo tarpeeksi kyllä.
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
Haluat sitten rikkoa välit poikaasi? Hän on valintansa tehnyt ja sinä joko hyväksyt sen tai et. Jos pitää valita äidin ja parisuhteen välillä, niin kummanko luulet aikuisen miehen valitsevan? Kukaan ei voi muuttaa tosiasiaa, että ne lapset ovat olemassa. Saattavat olla kivojakin ja tykkäisivät uudesta ” mummosta”.
Ihan sama kenen kans pariutuu, mut Ei mun tarvi heitä mökilleni huolia.
Vierailija kirjoitti:
Eipä niitä kukaan haluaisi kärsittävä se on. Vakio puheenaihe töissä missä meitä keski-ikäisiä naisia roppakaupalla. En ole kenenkään kuullut vielä näitä miniöitten ja vävyjen lapsia kehuvan. Omia lapsenlapsien kuvia näytetään kännyköistä ja seuraavas lausees todetaan että kumpa ne ”minnan” lapset ei tulis vaan menis tällä kertaa isälleen.
Monä en kyllä puhu tuollaisia. Miniälläni entisestä suhteesta yksi tytär. Oikein mukava pikkulikka. Avulias ja kova juttelemaan. Tykkään kyllä hänen seurastaan. Ja aina on tervetullut siinä missä pojan muukin perhe.
Mutta minun kotiini ja mökilleni mahtuvat myös miehen kaikki aikuiset lapset perheineen. Hänenkin lapsenlapset ovat yhtä rakkaita minulle kuin omanikin. Valitettavasti tätä sakkia on yhteenlaskettuna niin paljon, etteivtä mahdu mökille kaikki kerralla. Mutta vuorotellen mennään. Olemme ajatelleet ostaa asuntovaunun lisäksi, niin sitten mahtuu yksi porukka ainakin lisää.
Minä en jaksaisi. Minulla on pitkästä aikaa juhannus vapaa ja haluan sen viettää mieheni kanssa kahdestaan. Jos tähän tuppautuisi aikuiset lapset ja lapsenlapset ja miniöiden ja vävyjen lapset, niin taitaisin vain nakata avaimen heille ja karkaisin miehen kanssa juhannuksen viettoon kaupunkiin.
Aina ei jaksa sitä ruoanlaittoa ja tiskausta ja jälkien siivousta ja meteliä ja hälyä, vaan joskus haluaa vain kuunnella hiljaisuutta ja saunoa rauhassa ja illalla takkatulen ääressä syödä jotain hyvää ja olla vain.
Tuollainen hälinäjuhannus olisi minulle painajainen. Saisivat viettää keskenään mökkijuhannuksensa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä lapset eivät voi viettää juhannusta isällään ja isänsä vanhempien mökillä. Miksi ne halutaan tuoda juuri miehen vanhempien mökille, missä on porukkaa jo muutenkin tosi paljon. Aika ajattelematonta minusta.
Itse en ainakaan haluaisi omaa lapsilaumaani viedä passattavaksi jollekkin oudolle ihmiselle, kenellä on jo kädet täynnä muutenkin omien lastenlastensa kanssa. Ehtisi tutustua lapsiini ihan jonain muunakin päivänä.
Miksi ne pitäisi viedä isälleen, jos ja kun ne on myös minun lapsia? Minä ja lasten isä ollaan ainoita jotka päättää siitä milloin meidän lapset ovat ja kenen kanssa. Tässä otetaan huomioon korkeintaan uusien puolisoiden mielipiteet perusteltuina.
Ja vaikka sinun lapset ja lapsenlapset istuisi perseellään passattavana koko juhannuksen, se ei tarkoita että kaikki muutkin toimii niin. Meillä MINÄ huolehdin ihan omista lapsistani kiitos vaan, en todellakaan edes haluaisi että suvun jokainen mummo alkaa hösäämään minun lasten asioita ja hoitoa. Ihmeellinen ajatuskin.
Ja ehdottomasti haluisin tietää jos minä ja lapseni emme ole tervetulleita uuteen sukuun. Mies sitten valitkoon minun tai äitinsä väliltä. Koska kahta asiaa en elämääni kaipaa. Ne on ilkeä anoppi ja lapatossumies.
Sain suuni auki, juhannus pelastettu. Saivat pojat miniän isälle juhannukseksi.
Ap
kuulin kerran, kun tuollainen anoppi sanoi miniän ja tämän todella suloisen tytön kuullen todella ilkeästi, että toivoo, että joskus tulisi oikeaksi mummoksi. miniä ja pikku tyttö purskahtivat.
tästä nyt yli 7 vuotta , ei ole nähnyt poikansa perhettä eikä oikeita lapsenlapsiaan sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Sain suuni auki, juhannus pelastettu. Saivat pojat miniän isälle juhannukseksi.
Ap
Hyvä hyvä!!!
Vierailija kirjoitti:
kuulin kerran, kun tuollainen anoppi sanoi miniän ja tämän todella suloisen tytön kuullen todella ilkeästi, että toivoo, että joskus tulisi oikeaksi mummoksi. miniä ja pikku tyttö purskahtivat.
tästä nyt yli 7 vuotta , ei ole nähnyt poikansa perhettä eikä oikeita lapsenlapsiaan sen jälkeen.
Mitä pahaa tossakin nyt sitten oli, tottakai hän odottaa mummoksi pääsyä. Eihän se ole sama ollenkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluat sitten rikkoa välit poikaasi? Hän on valintansa tehnyt ja sinä joko hyväksyt sen tai et. Jos pitää valita äidin ja parisuhteen välillä, niin kummanko luulet aikuisen miehen valitsevan? Kukaan ei voi muuttaa tosiasiaa, että ne lapset ovat olemassa. Saattavat olla kivojakin ja tykkäisivät uudesta ” mummosta”.
Mikä mummo ap niille lapsille olisi
No bonusmummo tietenkin. Etkö tiedä näitä uusia ihania uusperheiden nimityksiä, missäs tynnyrissä siellä eletään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mummo ap niille lapsille olisi
No bonusmummo tietenkin. Etkö tiedä näitä uusia ihania uusperheiden nimityksiä, missäs tynnyrissä siellä eletään?
Voi luoja, niin se taitaakin olla😄 toivottavasti musta ei koskaan tule bonusmummoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä niitä kukaan haluaisi kärsittävä se on. Vakio puheenaihe töissä missä meitä keski-ikäisiä naisia roppakaupalla. En ole kenenkään kuullut vielä näitä miniöitten ja vävyjen lapsia kehuvan. Omia lapsenlapsien kuvia näytetään kännyköistä ja seuraavas lausees todetaan että kumpa ne ”minnan” lapset ei tulis vaan menis tällä kertaa isälleen.
Monä en kyllä puhu tuollaisia. Miniälläni entisestä suhteesta yksi tytär. Oikein mukava pikkulikka. Avulias ja kova juttelemaan. Tykkään kyllä hänen seurastaan. Ja aina on tervetullut siinä missä pojan muukin perhe.
Mutta minun kotiini ja mökilleni mahtuvat myös miehen kaikki aikuiset lapset perheineen. Hänenkin lapsenlapset ovat yhtä rakkaita minulle kuin omanikin. Valitettavasti tätä sakkia on yhteenlaskettuna niin paljon, etteivtä mahdu mökille kaikki kerralla. Mutta vuorotellen mennään. Olemme ajatelleet ostaa asuntovaunun lisäksi, niin sitten mahtuu yksi porukka ainakin lisää.
Ihana ihminen olet. Isolla osalla ihmisistä sitä rakkautta riittää tasan vain saman geeniperimän jakaviin ihmisiin. Ihanaa, kun on ihmisiä, joilla on avoimempi sydän.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä lapset eivät voi viettää juhannusta isällään ja isänsä vanhempien mökillä. Miksi ne halutaan tuoda juuri miehen vanhempien mökille, missä on porukkaa jo muutenkin tosi paljon. Aika ajattelematonta minusta.
Itse en ainakaan haluaisi omaa lapsilaumaani viedä passattavaksi jollekkin oudolle ihmiselle, kenellä on jo kädet täynnä muutenkin omien lastenlastensa kanssa. Ehtisi tutustua lapsiini ihan jonain muunakin päivänä.
Sillä isällähän voi olla joku uusi säätö, johon ei lapset sovi juhannuskuviota sekoittamaan.
Meillä onneksi poika on niin fiksu, ettei edes esitä moista ajatusta ääneen. Miniä on moneen kertaan sanonut, että olisi kiva tulla mökille ja samantien minä aina ryhdyn miettimään, että mitä töitä siellä onkaan tekemättä ja tiekin huonossa kunnossa.
Juhannuksena ollaan mökillä tyttären perheen kanssa ja nuorempi poika käväisee aattona tyttöystävänsä kanssa. Vanhempi poika uusperheensä kanssa voi viettää kivan kaupunkijuhannuksen, sellaisesta lapset tykkää.
No vauvamammat, eikös se oma veri ollut aina sakeampaa. Kuis nyt mieli tälleen kääntyi, kun pitäisikin saada ne omat mukulat nauttimaan toisten omaisuudesta.
Sinäpäs herttaiselta mummelilta vaikutat, ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa tossakin nyt sitten oli, tottakai hän odottaa mummoksi pääsyä. Eihän se ole sama ollenkaa.
Kyllä omat lapsenlapset on aina ihan eri juttu. Veljeni on ollut vähän hulivili ja ollut kolme kertaa naimisissa. Äitini sanoi, että ensimäisen kanssa oli rankkaa, kun kiintyi jo hänen lapsiinsa. Toisen ja kolmannen kohdalla ei edes yrittänyt, kun ei tiennyt, kuinka kauan liitto kestää ja kun ero tulee, niin niitä bonuslapsenlapsia ei enää ikinä näe.
Toivottavasti tuokin mummo sai niitä oikeita lapsenlapsia, koska näiden tyttöystävien ja avokkien lapsista ei koskaan tiedä, kuinka kauan heitä ehtii nähdä.
Hah hah, aivan mahtavaa. Toivon, että kaikki kiltti-isit löytävät näitä lapsellisia uusia kumppaneita meidän lapsettomien sijaan. Sittenhän saavat aikuiset lapset ja bonusmummot syödä sanansa sen minä minäksi nimittelyn osalta :D
Onneksi on toisenlaisiakin ihmisiä. Ei kaikki hyvät ihmissuhteet ole vain sukulaissuhteita, vaan muutkin ihmiset voivat olla hyvin tärkeitä. Minulle on tullut entisen työkaverini kautta hänen äitinsä, tätinsä ja veljensä perheineen kuin sukulaisiksi. Vietämme hirveän paljon aikaa yhdessä ja he kuuluvat ikään kuin perheeseeni. Se vain meni niin.
Samoin lapsuudenperheeseeni kuului kiinteänä osana eräs ensin ihan vieras perhe, joka vain tuli tutuksi ja sitten ystäväksi, ja edelleen olemme kuin läheisiä sukulaisia, me jotka vielä olemme jäljellä. Pidän näitä perheen tyttäriä suorastaan siskoinani. Yhteys on vain niin kiinteä. Olemme tekemisissä heidän kanssaan samalla tavalla, kuin olisimme lähisukulaisia. Joskus ihan unohdamme, että emme ole mitään sukua.
Ap on saanut myötätuntoa täällä, mutta eikö kukaan ajattele, mitä hän mahdollisesti menettää? Nythän hän ei anna edes mahdollisuutta mihinkään. Kun jo alkuasetelmassa ollaan sitä mieltä, että ei ei, ette kuulu tänne ettekä ole meitä vaan muita, ei mitään voi syntyäkään. Kuitenkin on niin, että ei meillä kenelläkään liikaa ystäviä ja omaisia ole. Mitä tahansa voi tapahtua, sellaistakin missä tarvitaan läheisiä ihmisiä. Kun sillat poltetaan jo heti alussa, sitten niitä ei ole.
Ympärillämme olevat läheiset ovat suuri rikkaus, ei riesa. Jonain päivänä voi olla niin, että lähellä ei ole enää kuin se yksi ihminen, joka vielä on jäljellä.
Sano, että olet allerginen ja lapset eivät voi tulla.
Juuri näin minäkin ajattelen.