Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miniän lapset

Vierailija
17.06.2019 |

Poika sitten meni pariutuun naisen kanssa jolla kaksi lasta edellisestä liitostaan.
Nyt sitten kuulemma tulossa juhannukseksi meidän mökille. Nyt hyviä syitä miksi ei voi tulla lasten kanssa sinne. En vaan halua niitä omasta takaa on jo tarpeeksi kyllä.

Kommentit (335)

Vierailija
261/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseton kirjoitti:

Jos tekee lapsia..niin

SUOMEN LAKI velvottaa rakastamaan niitä ja kunnioittamaan myös niiden puolisoita ja lapsia.

Oisit pitäny pilluhuulet kiinni ap.

Itse olen lapseton ja kas..saan valita seurani iTSE.

että oikein laki kunnioituksesta (aikuisen)lapsen puolisoa ja lapsia kohtaan? :D

Vierailija
262/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kamala olisi ihan painajainen tuollainen juhannus, anoppi huseeraa jotain mukahauskoja olympialaisia ja ihan ihmiset itse kutsuvat itsensä kun anoppi on tunnettu juhannuskekkereistään ja kirsikkana kakun päällä; ihan on elävää musiikkia ja tanssilava :DD huutonaurua! Ap tuskin se miniä on omasta halustaan sinne änkeämässä lasten kanssa, vaan poikasi heidät sinne haluaa ja on heidät pyytänyt.

Tämmöiset yhteiset jutut ovat toisten mielestä ihan kivojakin, vaikket sä tai mä niissä viihtyisi.

Ihmiset ovat erilaisia ja nauttivat eri asioista. Kuten sä ilmiselvästi olet ilkeä ja vielä viihdyt roolissasi. Tuommoisen kiusaajan kanssa ei varmasti ole moni halukas viettämään aikaansa.

Jos joku tässä vaikuttaa kiusaajalta niin se on kyllä ap. Korostaa koko ajan omaa erinomaisuuttaan. Mutta useinhan noilla kiusaajilla on ympärillään tietynlainen rinki ihmisiä, jotka pönkittävät kiusaajan egoa. Sellaiselta ap vaikuttaa. Toivottavasti ap:n poika sanoo hänelle suorat sanat, jos siis on yhtään selkärankaa eikä ole mamman poika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä taas vaikka jo eilen ajattelinkin että en enää kirjoita tähän mitään, mutta en tiedä minkämoisia lukaaleja teillä on mökkeinä mutta 20 yövieraassa on tekemistä. Ison tupakeittiön lisäksi käytössä on 2 makuuhuonetta ja pihassa 2 aittaa, saunan pukuhuoneessa mahtuu yöpyyn pari. Yksi porukka tulee asuntoautolla. Lapset saadaan nukkumaan sisälle, toisessa makuuhuoneessa on 4 kerrossänkyä ja niiden välillä pienen pienet kulkuväylät. Toisessa makkarissa nukutaan me. Annamme aikuisille aina vähän ”vapaata” ja nukkuvat aitassa vähän aamusta myöhempään. Tupaan en majoita ketään ettei tartte aamusta varoa että koska saa nousta kahvin keittoon, itse olen aamunvirkku. Niinkuin jo sanoin näitä juhannusjuhlia ollaan vietetty jo 30 vuotta ja omat lapset on ollut niissä vauvasta asti ja haluavat itse tulla en kerjää tänne ketään. Siskosten ja serkkujen yhteistä aikaa mitä odotetaan. Tämä nuorempi poika on ollut aina vähän menevä ja tyttöystävät vaihtunu tiheesti että ei tiedä kauanko tämä rakkaus taas kestää, katsotaan sitten parin vuoden päästä jos on sama kumppani niin niihin lapsiin tutustuminen. Muut vieraat on mökkinaapureita ja pari sukulaista kekkä tulee päiväksi ja menevät yöksi kotiin.

Olet siis kasvattanut sitoutumiskyvyttömän häntäheikin, ja tämän takia hänen nykyisen tyttöystävän lapsia voi kohdella kaltoin? Just. Minnehän se tyttöystävä työntäisi juhannukseksi lapsensa?[/quote

Lasten vaarihan ne ottaa. Reilu kakskymppinen jätkä että se siittä häntäheikistä. Minkämoinen itse olit siinä iässä? 😂

En ole se keneltä kysyt, mutta itse olin naimisissa ja kolmen lapsen äiti.

Onhan se tuokin ylpeyden aihe, mutta jos 25v sinulla oli kolme lasta ja olit naimisissa, missä välissä ehdit opiskella ja hankkia ammatin ja saada työkokemusta. Ja millä ihmeellä elitte?

Jos ap "miniä" on samaa ikäluokkaa, niin hän on laittanut vielä paremmaksi, kun 25v on useampi päiväkoti-ikäinen lapsi ja vielä ehtinyt eroamaan. Mitä kaikkea sitä ehtii, kun täyttää 30v. Tekee vielä muutaman lapsen ap. pojalle

Opiskella pystyy vaikka on lapsia ja työkokemusta tulee tietysti töitä tekemällä. Aika sama missä välissä on katko työelämästä äitiys- ja vanhempainvapaiden takia. Itsemme ja lapsemme olemme elättäneet meidän palkoilla joita töistä saatu.

Alkuperäisen kommenttini sanoin lähinnä siksi koska haluttiin viestittää, että 25 vuotiaalle on normaalia olla joku huithapeli joka ei kykene toimimaan järkevästi.

Vierailija
264/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut hämmentyneenä noita joitakin kommentteja. Veisittekö oikesti yh:t puolen vuoden seurustelun jälkeen lapsianne jonnekkin ei sukulaisten juhliin esim. Häihin?

Mä en olis vielä edes tutustuttanut lapsia isä/äitipuoleen ton ajan jälkeen saatika appivanhempiin. Mikä helkutin kiire teillä on?

Lapset tykkää varmaan ku äiti ja isäpuolet vaihtuu tämän tästä. Seurustellaan aikusten kesken ekana pari vuotta sitten otetaan lapset vasta mukaan touhuun.

Vierailija
265/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei löydy tilaa samasta huoneesta minne heidän äitinsä ja teidän poikanne majoitetaan? Tarttee olla ahdasta"

Missä ihmeen maailmassa elät?

Ei ihmisillå ole vierashuoneita ylenmäärin edes kotona, saati mökillä?

Monta vierashuonetta teillä on mökillå?

Meillä mökki on tupakeittiö, vanhempien mh ja vierashuone ja usein monessa mökissä on vielä vähemmän tilaa.

Jo vaatimukset vierailla on korkeat, jos olettavat saavansa omat makuuhuoneet, kun ap. tulee 20 yövierasta joka tarkoittaisi sinun vastimustasolla 20 vierashuonetta.

Ja kyllä mökillä puhutaan nukkumapaikoista, ei omista makuuhuoneista.

Ja vielä tuo karma, jonka osoitat vielä ap.

Kyllä röyhkeydellä ei ole mitäån rajaa.

Kuka sanoi, että tarvitaan oma huone lapsille, tai oma huone pariskunnalle ja lapsille, tai ylipäänsä oma huone ollenkaan? Eiväthän ne lapset tarvitsisi kuin patjat, tai pienet lapset mahtuu samallekin patjalle, samaan tilaan missä äidin patja on.

Vierailija
266/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut hämmentyneenä noita joitakin kommentteja. Veisittekö oikesti yh:t puolen vuoden seurustelun jälkeen lapsianne jonnekkin ei sukulaisten juhliin esim. Häihin?

Mä en olis vielä edes tutustuttanut lapsia isä/äitipuoleen ton ajan jälkeen saatika appivanhempiin. Mikä helkutin kiire teillä on?

Lapset tykkää varmaan ku äiti ja isäpuolet vaihtuu tämän tästä. Seurustellaan aikusten kesken ekana pari vuotta sitten otetaan lapset vasta mukaan touhuun.

Sitten tekaistaan pikaisesti se ankkurilapsi uudelle, jos suku vaikuttaa varakkaalta

Vierailija
267/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä taas vaikka jo eilen ajattelinkin että en enää kirjoita tähän mitään, mutta en tiedä minkämoisia lukaaleja teillä on mökkeinä mutta 20 yövieraassa on tekemistä. Ison tupakeittiön lisäksi käytössä on 2 makuuhuonetta ja pihassa 2 aittaa, saunan pukuhuoneessa mahtuu yöpyyn pari. Yksi porukka tulee asuntoautolla. Lapset saadaan nukkumaan sisälle, toisessa makuuhuoneessa on 4 kerrossänkyä ja niiden välillä pienen pienet kulkuväylät. Toisessa makkarissa nukutaan me. Annamme aikuisille aina vähän ”vapaata” ja nukkuvat aitassa vähän aamusta myöhempään. Tupaan en majoita ketään ettei tartte aamusta varoa että koska saa nousta kahvin keittoon, itse olen aamunvirkku. Niinkuin jo sanoin näitä juhannusjuhlia ollaan vietetty jo 30 vuotta ja omat lapset on ollut niissä vauvasta asti ja haluavat itse tulla en kerjää tänne ketään. Siskosten ja serkkujen yhteistä aikaa mitä odotetaan. Tämä nuorempi poika on ollut aina vähän menevä ja tyttöystävät vaihtunu tiheesti että ei tiedä kauanko tämä rakkaus taas kestää, katsotaan sitten parin vuoden päästä jos on sama kumppani niin niihin lapsiin tutustuminen. Muut vieraat on mökkinaapureita ja pari sukulaista kekkä tulee päiväksi ja menevät yöksi kotiin.

Olet siis kasvattanut sitoutumiskyvyttömän häntäheikin, ja tämän takia hänen nykyisen tyttöystävän lapsia voi kohdella kaltoin? Just. Minnehän se tyttöystävä työntäisi juhannukseksi lapsensa?

Mitä!

Siis mielestäsi 25v on sitoutumiskyvytön jos hänellä ei ole parisuhdetta ja liutaa lapsia?

Eikös tuossa iässä ole vielä "kunnon ihmisellä" opinnot kesken ja haluaa viettää nuoruutta. Harva tuossa iässä kaipaa lapsiperheen arkea, muut kuin jotkut yh-äidit.

Sinullapa on kapea käsitys siitä, miten kunkin elämäänsä pitäisi viettää. Jaottelet vielä ihmiset ”kunnon ihmisiin” ja niihin muihin. Voi luoja...

Vierailija
268/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei ole jäänyt yksinäiseksi, vaikka ei alkanut veljeni ex-vaimonlasten mummiksi. Edelleen leskiäitimme luona käydään me sisarukset ja lapsenlapset. Eniten äitiä auttaa juuri se veljeni uuden vaimonsa kanssa, joiden ex-bonuslasten mummiksi äitini ei alkanut.

Joten tyhjää te yh.t uhkailette yhtään ketään.

Vierailija
269/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sitä voida kyläillä ja viettää juhannusta eri paikoissa muutenkin ilman että isäntäväki osa perhettä. Tässä tapauksessa se on ap joka kutsuu naista jo miniäksi, joten mitäpä tässä muilla on siihen sanomista.

Vierailija
270/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kamala olisi ihan painajainen tuollainen juhannus, anoppi huseeraa jotain mukahauskoja olympialaisia ja ihan ihmiset itse kutsuvat itsensä kun anoppi on tunnettu juhannuskekkereistään ja kirsikkana kakun päällä; ihan on elävää musiikkia ja tanssilava :DD huutonaurua! Ap tuskin se miniä on omasta halustaan sinne änkeämässä lasten kanssa, vaan poikasi heidät sinne haluaa ja on heidät pyytänyt.

Niin, meitä kun on moneksi. Osa tykkää rymytä festareilla osa ottaa rauhallisesti. Parasta meilläkin juhannuksena on sukulaisten näkeminen yleensä ainoa hetki koko vuonna kun kaikki asuu siä sun täälä ympäri suomen. Juorutaan, syödään pitkän kaavan mukaan, saunotaan aamuun, lauletaan karaokee ja lapset leikkii serkkujen kanssa meilläkin on olympialaiset on esim. Saappaan heittoa. Kaikki odottaa tapaamista ja on esim. Perunut ystävien häitä mitkä on ollut silloin tämän juhannustradition takia.

Vierailija
271/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mieheni vanhemmat ovat toivottaneet minut ja edellisen liiton lapseni tervetulleeksi mökilleen, myös juhannuksena. Minun lapset ovat ihan samalla lailla perhettä kuin miehenikin edellisen liiton lapsi. Jos meitä ei kutsuttaisi, ei menisi mieskään.

Vierailija
272/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini ei ole jäänyt yksinäiseksi, vaikka ei alkanut veljeni ex-vaimonlasten mummiksi. Edelleen leskiäitimme luona käydään me sisarukset ja lapsenlapset. Eniten äitiä auttaa juuri se veljeni uuden vaimonsa kanssa, joiden ex-bonuslasten mummiksi äitini ei alkanut.

Voisiko joku vähän valaista tätä mummiksi ryhtymistä. Ajatteletteko tosiaan, että satunnaiset tapaamiset ja asiallinen suhtautuminen lapsiin tarkoittaa velvollisuutta ryhtyä mummiksi? Miksei niihin lapsiin voisi suhtautua samoin kuin keihin tahansa sukulaislapsiin?

Vierailija
273/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mieheni vanhemmat ovat toivottaneet minut ja edellisen liiton lapseni tervetulleeksi mökilleen, myös juhannuksena. Minun lapset ovat ihan samalla lailla perhettä kuin miehenikin edellisen liiton lapsi. Jos meitä ei kutsuttaisi, ei menisi mieskään.

Sinäkö sen päätät ettei mies menisi. Kauheet raget ja erolla uhkailu päälle 😄

Vierailija
274/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku vähän valaista tätä mummiksi ryhtymistä. Ajatteletteko tosiaan, että satunnaiset tapaamiset ja asiallinen suhtautuminen lapsiin tarkoittaa velvollisuutta ryhtyä mummiksi? Miksei niihin lapsiin voisi suhtautua samoin kuin keihin tahansa sukulaislapsiin?

Varmaan siksi kun ne ei ole sukulaislapsia.

Vierailija
275/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö sen päätät ettei mies menisi. Kauheet raget ja erolla uhkailu päälle 😄

No ei tietenkään höpsö. Se vaan haluaa olla meidän kanssa kaikista eniten. En päättäisi siis, mutta mieheni tuntien, olen hyvin varma, että hän päättäisi niin.

Vierailija
276/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ihanat anoppini ja appeni, joka pidätte uuden liiton kautta tulleita lapsia sukulaisina. Olen aina arvostanut teitä. Tämän ketjun jälkeen ymmärrän entistä paremmin mikä onni minulla on ollut kohdata teidät ja ihana poikanne. Rakastan teitä kaikkia ❤️

Vierailija
277/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja mikä naisia nykyään vaivaa! Hyvin moni sanoo ’joo en huolisi minäkään miniän lapsia luokseni’.

Olen järkyttynyt! Mulle mun pojan onni on tärkeintä, jos hän löytäisi naisen jolla on jo lapsia ei tulisi mieleenikään boikotoida näitä lapsia vaan yrittäisin luoda hyvän suhteen niin minkään kuin näihin lapsiinkin.

Vierailija
278/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka sitten samoin kuin ystävien lapsiin tai lastenlapsiin. Ai niin, paitsi että miniä ei ole ystäväsi...

Vierailija
279/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja mikä naisia nykyään vaivaa! Hyvin moni sanoo ’joo en huolisi minäkään miniän lapsia luokseni’.

Olen järkyttynyt! Mulle mun pojan onni on tärkeintä, jos hän löytäisi naisen jolla on jo lapsia ei tulisi mieleenikään boikotoida näitä lapsia vaan yrittäisin luoda hyvän suhteen niin minkään kuin näihin lapsiinkin.

No nykyään ollaan ihan hemmetin tylyjä, olen siis se vastaaja jolla anoppi ei halua olla mummo ”miniän lapsille” eikä pidä yhteyttä ollenkaan ”miniän lapsiin”. Ja neidän tapauksessa anopin poika on isä, mutta siltikin anoppi kokee että ei ne ole hänen lapsenlapsiaan vaan miniän lapsia. Joten täälläkään ei ole anopin mökille menemistä.

Vierailija
280/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas täytyi tulla taas katsomaan mikä meno täällä on.

Edelleenkin en ole kutsunut ketään vaan kaikki on tulossa kun aina on tullut.

Noin kuukausi sitten poikani sanoi että saako ”Marjakin” tulla johon vastasin että kyllä. Lapsien piti mennä isälle. Isä oli ilmoittanut alkuviikosta ettei otakkaan lapsia joten silloin poikani kysyi että saako nekin tulla johon en heti vastannut mitään. Sitten ilmoitin hänelle että tulimme siihen tulokseen että vielä ei ole sopiva hetki siihen jonka jälkeen miniehdokas suostutteli isänsä ottamaan lapset. Minulle olisi käynyt ihan hyvin jos hän olisi päättänyt jäädä pois juhlista ja poikani on ihan vapaa tekemään omat päätökset. Poikani haluaa itse meille tulla. Eivät siis asu yhdessä vielä enemmänkin kyse on seurustelusta.

Moni luulee kun viestejä lukee että vingun lapsiani mökille. Ihanaa kun tulevat mutta päätöksen tekevät ihan itse.