Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miniän lapset

Vierailija
17.06.2019 |

Poika sitten meni pariutuun naisen kanssa jolla kaksi lasta edellisestä liitostaan.
Nyt sitten kuulemma tulossa juhannukseksi meidän mökille. Nyt hyviä syitä miksi ei voi tulla lasten kanssa sinne. En vaan halua niitä omasta takaa on jo tarpeeksi kyllä.

Kommentit (335)

Vierailija
221/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohis, mutta muuten aiheeseen sopiva tarina, jonka yritän kertoa niin, että kukaan ei ole tunnistettavissa. Lähipiirissä oli vähän saman tyylinen tilanne. 'Uudella miniällä' pari lasta, joita 'uusi anoppi tai suku' ei jaksanut. Kaikenlaista tehtiin, ettei tarvitsisi jaksaa, olihan näitä 'parempia lapsia' omastakin takaa. Kuinka ollakaan, toisesta näistä lapsesta kasvoi varsinainen menestyjä ja vähän kuin kansan sankari. Olisi sitten kyllä mummopuolikin sukulaisuuttaan paistatellut, mutta eipä kelvannut. Roolit voivat vaihtua, että kuka kelpaa ja kenelle tai edes haluaa kelvata.

Kelvannut mihin? Harva sille menestyjälle kehuu, että mummopuoli tässä on tehnyt sen, että sinusta tuli mitä tuli. Yleensä kehutaan muille eikä ne sano, että ei kelpaa.

Mummopuoli halusi nämä lapset rajata kaikesta pois. Eli oma poika olisi pitänyt saada sinne ja tänne sekä uusi miniäkin olisi kelvannut, kunhan ei näitä vääriä lapsia ole mukana. Nyt olisi tämän 'väärän lapsen' kautta ollut tarjolla vaikka mitä kivaa menoa, kutsua, paikkaa ja häppeningiä, jonne mummopuolikin haluaisi ja mielellään myös ne mummopuolen oikeat lapsenlapset nauttimaan siivellä, mutta eivätpä kelpaa.

Vierailija
222/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on perinteisesti juhannuksena mökkitalkoot eivätkä vanhempani todellakaan odota sinne lapsia perheineen. Mennä saa, mutta tarjolla on 3 päivää töitä. Ei mitään pientä puuhaa, vaan tänäkin vuonna kuorma-auton lavallinen soraa odottaa levittäjää jne. Näin isä ja äiti saavat rauhoitettua juhlapyhiksi mökin itselleen.

Kylmää touhua että vanhemmat ei halua lapsia perheineen juhannusta viettämään. Ehtiihän ne olla muutenkin mökillä.

Tämäkin on tätä päivää, mun vanhemmilla on mökki jota ei saa omat lapset käyttää edes maksusta, ei saa tulla vieraaksi eikä olla siellä ominpäin. Mökki on VAIN HEIDÄN (ja tämä sanotaan aina painokkaalla äänellä).

Mikäs siinä, ostin oman mökin. Nyt siitä sitten kiukutellaan kun ”olivat ajatelleet” ehtä lapset hoitaa mökkirempat ja ylläpidot heidän mökistään kun itse ovat jo vanhuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle omat lapset ovat niin rakkaita, että kelpaavat aina omine elämänkäänteineen sekä juuri niiden ihmisten kanssa, jotka perheekseen itse kokevat. Jos lapselleni hänen lapsipuoli (tai seurustelukumppanin lapsi) on perhettä niin on se sitten minullekin.

Vierailija
224/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on perinteisesti juhannuksena mökkitalkoot eivätkä vanhempani todellakaan odota sinne lapsia perheineen. Mennä saa, mutta tarjolla on 3 päivää töitä. Ei mitään pientä puuhaa, vaan tänäkin vuonna kuorma-auton lavallinen soraa odottaa levittäjää jne. Näin isä ja äiti saavat rauhoitettua juhlapyhiksi mökin itselleen.

Kylmää touhua että vanhemmat ei halua lapsia perheineen juhannusta viettämään. Ehtiihän ne olla muutenkin mökillä.

Tämäkin on tätä päivää, mun vanhemmilla on mOot ökki jota ei saa omat lapset käyttää edes maksusta, ei saa tulla vieraaksi eikä olla siellä ominpäin. Mökki on VAIN HEIDÄN (ja tämä sanotaan aina painokkaalla äänellä).

Mikäs siinä, ostin oman mökin. Nyt siitä sitten kiukutellaan kun ”olivat ajatelleet” ehtä lapset hoitaa mökkirempat ja ylläpidot heidän mökistään kun itse ovat jo vanhuksia.

Onko tuollaista ettei omat lapset oo tervetulleita . Itsekkäitä.

Vierailija
225/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän asian molemmat puolet.

En ole yhtään lapsirakas, omani ovat ainoa poikkeus. En osaa olla lasten kanssa luontevasti ja lasten kimeä ääni vihloo korvia. Suttaavat ja sotkevat ja marisevat. Onneksi lapsenlapsiakaan ei vielä ole. 

Silti...poikasi on valinnut naisen, jolla on lapsia. Koko paketin ja sun on se hyväksyttävä. Miniä taatusti suuttuu loppuelämäkseen tästä. Vai pitäiskö ne lapset jättää autoon istuun vierailun ajaksi?

Avioeroni jälkeen Mä seurustelin miehen kanssa, jolla oli 4 vuotias lapsi. Ja tyttö tuli mukaan juhannuksena mökille. Aivan kauheeta! Laskin tunteja, että pääsee kotiin mutta olin juonut viiniä, että oli pakko olla aamuun asti. Kun lähdin, koko suhde loppui siihen.

Vierailija
226/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tätä päivää, on sinun, minun ja meidän lapset. Varsinkin jos on tullut vähän ikää kun suhde aloitetaan.

Minua pistää mietityttää onko äidin/miniän vuoro pitää lapsiaan tämä juhannus? Ymmärsin että lapset menevätkin vaarille, siis äidinisälle? Vai isänisälle?

Nainen siis valitsee teidän ja poikanne seuran mielummin kun lapsiensa? Koska heitä ei saa mökille tuoda? Ei löydy tilaa samasta huoneesta minne heidän äitinsä ja teidän poikanne majoitetaan? Tarttee olla ahdasta.

Jännä jos näille tulee jälkikasvua, ja vieläpä joskus ero, tulevatko sitten tämän poikueen lapset ap,lle tulevina juhannuksina? Jos taas äitiä vietäisiin kohti uutta rakkautta. Karmaa olisi todellakin.

Kaikki valinnat mitä miniäsi tekee nyt koskien lapsiaan, niin tulee myös tekemään ap.poikasi ja hänen lapsiensa suhteen.

Huoneeseen? Siellä voi olla tarjolla 2 patjaa, etsikää niille sopiva paikka. Aika harvalla on mökissä tilaa useammalle kuin 8 aikuiselle.

silloin kun ei oo tilaa niin levitetään teltta tai tarkoitus ei oo olla tai mennään lähi hotelliin jne

Mikä ihmeen hinku teillä on mennä toisten mökille, jos ei kutsua ole tullut.

Vängätåän ja vängätään, _jos ei ole tarjota omaa huonetta, sitten levitetään teltta..."

Ihan kuin kesämökit olisi hollitupia, jonne mennää ja tullaa, miten kenelle mieleen juolahtaa.

Hei haloo, missä maailmassa elät ja voiko sinun kotiin ja mökille tulla kuka vaan. Mitäs tykkäät.

Vierailija
227/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on neljä lasta ja 7 lastenlasta. Kiitos välimme ovat kaikkien kanssa mainiot. Meille ovat tulossa kaikki niinkun joka joulu ja juhannus, eli porukkaa on tulossa parikymmentä henkeä. En joudu viettämään äitienpäivää tai joulua yksin niinkun joku epäili. Porukkaa on ihan tarpeeksi omasta takaa eikä lisävieraita kaivata.

Ap

Kerroppa anoppi ,mikä lisävieras se poikasi sitten on. Sano suoraan vaan ,että miniä ei ole sinulle mieluisa, vaikka poikasi onkin rakastunut häneen. Turhaan täällä vänkytät lapsista.

Et sinäkään ole kaikille mieluisa ja silti muut miniät/vävyt , mitä sinulla lieneekään, joutuvat sietämään sinua.

Ainut mitä nyt voit tehdä, on sanoa pojallesi suoraa, ettet hänen perhettä halua nähdä sinun juhlapyhissä tai muutenkaan.

Äläkä vaan vikise ,että kyllä poika saa,,, jne.

Nyt oli kyse lisälapsista. Porukkaa on mökillä jo 20. 2 lisälasta vaatisi koko huonejärjestelyn uusiksi ja lisälakanoita yms. Jos on ollut puhetta alunperin, että poika tulee tyttiksen kanssa, niin ei ole osattu varautua kahteen lisälapseen.

Kyllä mökin omistajalla on oikeus määritellä, paljon porukkaa tulee mökille juhannusta viettämään. Kutsumattomat vieraat ovat aina ...niin kutsumattomia vieraita. Ovat he sitten lapsia tai aikuisia. Jos tämä ei miniäkokelaalle käy, niin se on voi voi. Kohta on muuten miniäkokelas ilmoittamassa, että me tullaan sitten koko heinäkuuksi sinne teidän mökille ja matkaan tulee lapset ja muutama niiden kaveri ja mun sisko ja sen mies ja lapset.

No, voi ,voi , kun ei se oma poikakaan nyt mahdu, sattui näet rakastumaan kahden lapsen äitiin.

Niinhän te yksinhuoltajat luulette. Onhan se ihana satu luulla, että te lapsinenne olette niin mahtava saalis jollekkin miehelle, että tämä jopa kääntää selkänsä suvulleen, jos lapsenne ei mahdu hänen sukumökille.

Mutta satuahan se vain on ja sitä harlekiinia. Ensinnäkään kun ne yksinhuoltajat ei niin kauhean suosittuja deittimarkkinoilla ole. Kun kukaan ei kauhean mielellään ala toisen lapsia kasvattamaan ja elättämään. Ja jos sattuu vielä tällainen diiva uhkailemaan, että minä ja lapseni, jotka olen putkauttanut pillustani jollekkin Jartsalle tai Ripalle, niin aika suuri todennäköisyys on, että mies valitsee sukunsa. Hänelle kun ne jollekkin toiselle jätkälle tehdyt lapset ei merkitse mitään.

Mutta lukekaa lisää harlekiineja, niin saatte edes elää sadussa, että voitte kakaroinenne ladella ehtoja mahdollisille anopeille ja appiukoille ja heille heidän mökin käytöstään ja uhkailla miesystäväänne

Voi herranen aika, mummeli! Kirjoitustavastasi näkee että ikäsi lähentelee sataa mieluummin kuin 50:tä.

Eniten ihmetyttää näiden ilkeämielisten mummojen lyhytnäköisyys; jos haluaa pilata välit omaan lapseen, se kyllä onnistuu helposti. Onnellisen parisuhteen löytänyt aikuinen ei kyllä palaa sukunsa kainaloon koska äiti sitä tai tätä. Välit kylmenevät ja vierailut jäävät, mutta sitä kai te haluattekin. ”Koska mukana olisi tullut pari bonuslasta, ajateltiin että mies tulkoon ilman perhettään vanhojen vanhempiensa luo.” Miten typerää ajattelua! Pitäisi olla täysi peräkammarinpoika jotta oma vaimo lapsineen jäisi kakkossijalle.

Loppupeleissä näissä tilanteissa häviäjä on aina se kylmä ja ilkeä vanhus, joka lajittelee ihmiset verisukulaisuuden tai ydinperheen perusteella. Katkeruus ja ilkeys kalvavat ilkiötä itseään sisältä Toiset ymmärtävät kyllä nauttia juhlapyhistä onnellisina keskenään, jos joku muori ei halua heitä tavata. Lopulta joidenkin vuosien päästä sairas vanhus odottaa turhaan kyläilijöitä, mutta aikoinaan dumpattu perhe elää mieluummin omaa iloista elämäänsä kuin vaivautuu tapaamaan sillat polttanutta vanhaa käärmettä.

Ja tosiaan, kuka ihme sotki vierailuaiheeseen vaatimukset passaamisesta ja miniältä tulevista mökin käytön vaatimuksista 😂 Pientä maustetta sekaan! Ei ollut tarpeeksi vakuuttavaa vain kieltää lapsia tulemasta todellisilla perusteilla vaan piti keksiä vielä lisäksi näitä diivailu- ja orjatyöhöpötyksiä.

Vierailija
228/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle omat lapset ovat niin rakkaita, että kelpaavat aina omine elämänkäänteineen sekä juuri niiden ihmisten kanssa, jotka perheekseen itse kokevat. Jos lapselleni hänen lapsipuoli (tai seurustelukumppanin lapsi) on perhettä niin on se sitten minullekin.

Ai kun oot ihana! Kiteytit hyvin juuri sen mitä itse ajattelen.

Ymmärrän itse sen, että voi kiintyä myös bonuslapsiin syvästi ja jos lapsen parisuhde loppuu, voi olla ettei bonuslapsia koskaan enää näe. Se tuntuu varmasti kamalalta. Ainahan toki näin ei ole, riippuen parisuhteen pituudesta yms. voi yhteys bonuslapsiin säilyä erosta huolimatta.

Jokainen kutsuu mökilleen ketä haluaa, mutta en ymmärrä sitä miksi niin usein mennään aikuisten ehdolla tilanteeseen syyttömistä lapsista välittämättä. Aikuisten luulisi kuitenkin pystyvän tai pitäisi pystyä käsittelemään erot ja yhteen menot aikuisten kesken ilman että lapset heittopussina sysätään sivuun.

Vierailija
229/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on tätä päivää, mun vanhemmilla on mökki jota ei saa omat lapset käyttää edes maksusta, ei saa tulla vieraaksi eikä olla siellä ominpäin. Mökki on VAIN HEIDÄN (ja tämä sanotaan aina painokkaalla äänellä).

😂 Ja todennäköisesti valittavat jossain vaiheessa sen kerran kun olisivat halunneet vieraita kun lapset haluaakin mennä omalle mökilleen.

Vierailija
230/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä taas vaikka jo eilen ajattelinkin että en enää kirjoita tähän mitään, mutta en tiedä minkämoisia lukaaleja teillä on mökkeinä mutta 20 yövieraassa on tekemistä. Ison tupakeittiön lisäksi käytössä on 2 makuuhuonetta ja pihassa 2 aittaa, saunan pukuhuoneessa mahtuu yöpyyn pari. Yksi porukka tulee asuntoautolla. Lapset saadaan nukkumaan sisälle, toisessa makuuhuoneessa on 4 kerrossänkyä ja niiden välillä pienen pienet kulkuväylät. Toisessa makkarissa nukutaan me. Annamme aikuisille aina vähän ”vapaata” ja nukkuvat aitassa vähän aamusta myöhempään. Tupaan en majoita ketään ettei tartte aamusta varoa että koska saa nousta kahvin keittoon, itse olen aamunvirkku. Niinkuin jo sanoin näitä juhannusjuhlia ollaan vietetty jo 30 vuotta ja omat lapset on ollut niissä vauvasta asti ja haluavat itse tulla en kerjää tänne ketään. Siskosten ja serkkujen yhteistä aikaa mitä odotetaan. Tämä nuorempi poika on ollut aina vähän menevä ja tyttöystävät vaihtunu tiheesti että ei tiedä kauanko tämä rakkaus taas kestää, katsotaan sitten parin vuoden päästä jos on sama kumppani niin niihin lapsiin tutustuminen. Muut vieraat on mökkinaapureita ja pari sukulaista kekkä tulee päiväksi ja menevät yöksi kotiin.

Vierailija
231/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos oma rakas lapsesi toisi narkkariystävänsä kylään? Tai jos lapsesi uuden kumppanin lapset ovatkin psykoja kauhukakaroita, jotka kiljuvat lakkaamatta ja sotkevat ja hajottavat kaikki paikat? Yhtä rakkaita kaikki, ja aina tervetulleita?

Vierailija
232/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi puhuttelee miniäksi niin hehän ovat kunniallisesti naimisissa ja poika saanut kaupan päälle vielä vaimon lapset. Ja sinä lisää lastenlapsia. Aiku kivaa. 

Vierailija
233/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan anopin hyväksyttävä koko paketti.

Tämä sääntö ei tietenkään koske miniäehdokasta?

Miniän ei tietenkään tarvitse hyväksyä anoppia sellaisena kun on tai noudattaa anopin sääntöjä tai hyväksyä, ketä hän kutsuu vieraaksi omalle mökille ja ketä ei. Miniä voi olla kaikessa päällepäsmärimä ja muut on alistuttava hänen tahtoonsa. Muuten mies ei enää tapaa äitiään ja laitetaan välit poikki kokonaan.

Anteeksi mitä? Mitä päällepäsmäröintiä se on jos omat lapset ovat äitinsä luona esim. juhannuksena? Ihan käsittämätöntä terminologiaa.

Sinä mummona teet valintasi jos ilmoitat etteivät lapset ole tervetulleita mökillesi vaikka koko muu suku on. Siinä ei miniältä kysytä mitään eikä hän päsmäröi mitään. Totta kai hänen on pakko ottaa kantaa lastensa äitinä siihen ovatko lapset hänen kanssaan juhannuksena vai eivät. Ei kutsun tullessa voi vain sanoa että tulemme kyllä mielellämme ja jätämme lapset viettämään juhannusta keskenään! Normaalisti tässä tilanteessa miniä miehineen ja lapsineen joutuisi jättämään mökkeilyn väliin jos vain osa perheestä on tervetullut.

Pidän lasten kannalta täysin vääränä ap:n tapauksessa, että heidät tuupattiin isoisän luo pois jaloista koska anoppikokelas ei halunnut heitä kylään.

Vierailija
234/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä taas vaikka jo eilen ajattelinkin että en enää kirjoita tähän mitään, mutta en tiedä minkämoisia lukaaleja teillä on mökkeinä mutta 20 yövieraassa on tekemistä. Ison tupakeittiön lisäksi käytössä on 2 makuuhuonetta ja pihassa 2 aittaa, saunan pukuhuoneessa mahtuu yöpyyn pari. Yksi porukka tulee asuntoautolla. Lapset saadaan nukkumaan sisälle, toisessa makuuhuoneessa on 4 kerrossänkyä ja niiden välillä pienen pienet kulkuväylät. Toisessa makkarissa nukutaan me. Annamme aikuisille aina vähän ”vapaata” ja nukkuvat aitassa vähän aamusta myöhempään. Tupaan en majoita ketään ettei tartte aamusta varoa että koska saa nousta kahvin keittoon, itse olen aamunvirkku. Niinkuin jo sanoin näitä juhannusjuhlia ollaan vietetty jo 30 vuotta ja omat lapset on ollut niissä vauvasta asti ja haluavat itse tulla en kerjää tänne ketään. Siskosten ja serkkujen yhteistä aikaa mitä odotetaan. Tämä nuorempi poika on ollut aina vähän menevä ja tyttöystävät vaihtunu tiheesti että ei tiedä kauanko tämä rakkaus taas kestää, katsotaan sitten parin vuoden päästä jos on sama kumppani niin niihin lapsiin tutustuminen. Muut vieraat on mökkinaapureita ja pari sukulaista kekkä tulee päiväksi ja menevät yöksi kotiin.

Varmaan parissa vuodessa olet vieraannuttanut poikasi niin ei tarvitse enää miettiä vaihtuvia naisia tai mahdollisia lapsia.

Vierailija
235/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on tätä päivää, mun vanhemmilla on mOot ökki jota ei saa omat lapset käyttää edes maksusta, ei saa tulla vieraaksi eikä olla siellä ominpäin. Mökki on VAIN HEIDÄN (ja tämä sanotaan aina painokkaalla äänellä).

Onko tuollaista ettei omat lapset oo tervetulleita . Itsekkäitä.

Todellakin on. Kun muutin kotoa opiskelemaan, sen jälkeen ei saanut mennä esim jouluksi kotiin eikä miutenkan kylään ellei tullut muodollista kutsua. Eli 1krt 10 vuoden sisällä :)

Mitta eit muutenkaan juuri pidä yhteyttä ja lapsenlapsiaan eivät tapaa lainkaan. Itsekläitä ovat todella, aina ovat olleet ja koko lapsuus meni aikuisten ehdolla aikuisten haluja toteuttaessa. Inhoan vanhempiani syvästi.

Vierailija
236/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on neljä lasta ja 7 lastenlasta. Kiitos välimme ovat kaikkien kanssa mainiot. Meille ovat tulossa kaikki niinkun joka joulu ja juhannus, eli porukkaa on tulossa parikymmentä henkeä. En joudu viettämään äitienpäivää tai joulua yksin niinkun joku epäili. Porukkaa on ihan tarpeeksi omasta takaa eikä lisävieraita kaivata.

Ap

Kerroppa anoppi ,mikä lisävieras se poikasi sitten on. Sano suoraan vaan ,että miniä ei ole sinulle mieluisa, vaikka poikasi onkin rakastunut häneen. Turhaan täällä vänkytät lapsista.

Et sinäkään ole kaikille mieluisa ja silti muut miniät/vävyt , mitä sinulla lieneekään, joutuvat sietämään sinua.

Ainut mitä nyt voit tehdä, on sanoa pojallesi suoraa, ettet hänen perhettä halua nähdä sinun juhlapyhissä tai muutenkaan.

Äläkä vaan vikise ,että kyllä poika saa,,, jne.

Nyt oli kyse lisälapsista. Porukkaa on mökillä jo 20. 2 lisälasta vaatisi koko huonejärjestelyn uusiksi ja lisälakanoita yms. Jos on ollut puhetta alunperin, että poika tulee tyttiksen kanssa, niin ei ole osattu varautua kahteen lisälapseen.

Kyllä mökin omistajalla on oikeus määritellä, paljon porukkaa tulee mökille juhannusta viettämään. Kutsumattomat vieraat ovat aina ...niin kutsumattomia vieraita. Ovat he sitten lapsia tai aikuisia. Jos tämä ei miniäkokelaalle käy, niin se on voi voi. Kohta on muuten miniäkokelas ilmoittamassa, että me tullaan sitten koko heinäkuuksi sinne teidän mökille ja matkaan tulee lapset ja muutama niiden kaveri ja mun sisko ja sen mies ja lapset.

No, voi ,voi , kun ei se oma poikakaan nyt mahdu, sattui näet rakastumaan kahden lapsen äitiin.

Niinhän te yksinhuoltajat luulette. Onhan se ihana satu luulla, että te lapsinenne olette niin mahtava saalis jollekkin miehelle, että tämä jopa kääntää selkänsä suvulleen, jos lapsenne ei mahdu hänen sukumökille.

Mutta satuahan se vain on ja sitä harlekiinia. Ensinnäkään kun ne yksinhuoltajat ei niin kauhean suosittuja deittimarkkinoilla ole. Kun kukaan ei kauhean mielellään ala toisen lapsia kasvattamaan ja elättämään. Ja jos sattuu vielä tällainen diiva uhkailemaan, että minä ja lapseni, jotka olen putkauttanut pillustani jollekkin Jartsalle tai Ripalle, niin aika suuri todennäköisyys on, että mies valitsee sukunsa. Hänelle kun ne jollekkin toiselle jätkälle tehdyt lapset ei merkitse mitään.

Mutta lukekaa lisää harlekiineja, niin saatte edes elää sadussa, että voitte kakaroinenne ladella ehtoja mahdollisille anopeille ja appiukoille ja heille heidän mökin käytöstään ja uhkailla miesystäväänne

Voi herranen aika, mummeli! Kirjoitustavastasi näkee että ikäsi lähentelee sataa mieluummin kuin 50:tä.

Eniten ihmetyttää näiden ilkeämielisten mummojen lyhytnäköisyys; jos haluaa pilata välit omaan lapseen, se kyllä onnistuu helposti. Onnellisen parisuhteen löytänyt aikuinen ei kyllä palaa sukunsa kainaloon koska äiti sitä tai tätä. Välit kylmenevät ja vierailut jäävät, mutta sitä kai te haluattekin. ”Koska mukana olisi tullut pari bonuslasta, ajateltiin että mies tulkoon ilman perhettään vanhojen vanhempiensa luo.” Miten typerää ajattelua! Pitäisi olla täysi peräkammarinpoika jotta oma vaimo lapsineen jäisi kakkossijalle.

Loppupeleissä näissä tilanteissa häviäjä on aina se kylmä ja ilkeä vanhus, joka lajittelee ihmiset verisukulaisuuden tai ydinperheen perusteella. Katkeruus ja ilkeys kalvavat ilkiötä itseään sisältä Toiset ymmärtävät kyllä nauttia juhlapyhistä onnellisina keskenään, jos joku muori ei halua heitä tavata. Lopulta joidenkin vuosien päästä sairas vanhus odottaa turhaan kyläilijöitä, mutta aikoinaan dumpattu perhe elää mieluummin omaa iloista elämäänsä kuin vaivautuu tapaamaan sillat polttanutta vanhaa käärmettä.

Ja tosiaan, kuka ihme sotki vierailuaiheeseen vaatimukset passaamisesta ja miniältä tulevista mökin käytön vaatimuksista 😂 Pientä maustetta sekaan! Ei ollut tarpeeksi vakuuttavaa vain kieltää lapsia tulemasta todellisilla perusteilla vaan piti keksiä vielä lisäksi näitä diivailu- ja orjatyöhöpötyksiä.

Mitä ap. olisi pitänyt sitten tehdä? Kertoa miniäehdokkaalle (seurustellut muutaman kuukauden pojan kanssa) tottakait lapsesi ovat tervetulleita, vaikka kommentista voi päätellä miniän ilmoittaneen viime tipassa, vaikka ap. on suunnitellut juhannusjuhlaa jo viikkoja, tuleehan 20 yövierasta ja 20 päivävierasta ja oma porukka vielä päälle, jolloin puhutaan jo lähes 50 henkilöstä.

Ja kun petipaikkoja ja telttapaikkoja ei enää löydy, niin ap. olisi pitänyt karsia kutsulistaa ja perua jo kutsuttuja vieraita, mahdollisesti vanhempansa, ystäviä jne. vastaavan määrän kuin lapsia ja kaikki petipaikkojen suunnittelu uusiksi.

Ja miksi "miniä" ei saanut suutaan auki, kun ap. kutsui juhliin poikansa ja seurustelukumppanin, eikä siinä vaiheessa lapsista ollut puhetta.

Kuinkahan moni, itse on täällä järjestänyt kodissaan tai mökille juhlat 50 heng. Josta puolet yövieraita, voisi ääni muuttua kellossa, jos viime hetkellä joku keksii tuoda tullessaan useammsn kuokkavieraan, jotka pitäisi vielä majoittaa.

Vierailija
237/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan kyllä ymmärränkin aloittajaa. Jos miniä lapsineen on uusi juttu ja heitä ei vielä tunne, voi yhtäkkiä yhteisen sukujuhannuksen viettäminen olla hankalaa, varsinkin kun aloituksesta sai kuvan, että niitä tenavia on paikalla jo muutenkin liuta.

Kertoisin asiallisesti etten nyt halua. Ja varmasti aikuinen ihminen osaa tosiaankin kertoa syyn, miksi ei käy. Vain 3-vuotias kiukkuaa että ”kun en vain haluu”.

Sitten ajan kanssa tutustelee uuteen miniään ja tämän lapsiin. Ehkä ovatkin ihan ok porukkaa ja ensi vuonna jo on täysin luontevaa viettää jussia yhdessä mökillä.

Nähtävästi siis poikasi ymmärsi asian. Ja lapset hoitoon...

Noh tuota, itse olisin kyllä tuona miniänä jäänyt lasteni kanssa kotiin mieluummin kuin lykännyt heidät juhannuksena johonkin hoitoon. Mutta kukin tavallaan toki.

Nähtävästi teidän mökkijuhannus on vain jotain erityistä, että sinne väkisin halutaan mukaan ☺️

Vierailija
238/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä vielä, poikani on siis 25v joka juuri vasta valmistui tänä keväänä että ei ole kyse mistään aikamiespojasta. Miniäehdokkaan lapset ovat siis reilusti alle kouluiän.

Vierailija
239/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis kasvattanut sitoutumiskyvyttömän häntäheikin, ja tämän takia hänen nykyisen tyttöystävän lapsia voi kohdella kaltoin? Just. Minnehän se tyttöystävä työntäisi juhannukseksi lapsensa?

Vierailija
240/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä vielä, poikani on siis 25v joka juuri vasta valmistui tänä keväänä että ei ole kyse mistään aikamiespojasta. Miniäehdokkaan lapset ovat siis reilusti alle kouluiän.

Ok. Nyt ymmärrän paremmin taustalla olevan pettymyksen joka on naamioitu ihan muuksi.

Eli poikasi on nuori, minkä vuoksi olette saaneet jotain ihan muuta kuin toivoitte; poikanne on löytänyt ”jonkun yy hoon” lapsettoman neitsyen sijaan. Siinä menivät viemäristä alas vanhempien toiveet nuoresta morsiosta ja hiljalleen perhettä perustavasta nuoresta parista. Voi sun, kaikki ei aina mene aikuisen lapsen vanhempien toiveiden mukaan!