Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miniän lapset

Vierailija
17.06.2019 |

Poika sitten meni pariutuun naisen kanssa jolla kaksi lasta edellisestä liitostaan.
Nyt sitten kuulemma tulossa juhannukseksi meidän mökille. Nyt hyviä syitä miksi ei voi tulla lasten kanssa sinne. En vaan halua niitä omasta takaa on jo tarpeeksi kyllä.

Kommentit (335)

Vierailija
241/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä taas vaikka jo eilen ajattelinkin että en enää kirjoita tähän mitään, mutta en tiedä minkämoisia lukaaleja teillä on mökkeinä mutta 20 yövieraassa on tekemistä. Ison tupakeittiön lisäksi käytössä on 2 makuuhuonetta ja pihassa 2 aittaa, saunan pukuhuoneessa mahtuu yöpyyn pari. Yksi porukka tulee asuntoautolla. Lapset saadaan nukkumaan sisälle, toisessa makuuhuoneessa on 4 kerrossänkyä ja niiden välillä pienen pienet kulkuväylät. Toisessa makkarissa nukutaan me. Annamme aikuisille aina vähän ”vapaata” ja nukkuvat aitassa vähän aamusta myöhempään. Tupaan en majoita ketään ettei tartte aamusta varoa että koska saa nousta kahvin keittoon, itse olen aamunvirkku. Niinkuin jo sanoin näitä juhannusjuhlia ollaan vietetty jo 30 vuotta ja omat lapset on ollut niissä vauvasta asti ja haluavat itse tulla en kerjää tänne ketään. Siskosten ja serkkujen yhteistä aikaa mitä odotetaan. Tämä nuorempi poika on ollut aina vähän menevä ja tyttöystävät vaihtunu tiheesti että ei tiedä kauanko tämä rakkaus taas kestää, katsotaan sitten parin vuoden päästä jos on sama kumppani niin niihin lapsiin tutustuminen. Muut vieraat on mökkinaapureita ja pari sukulaista kekkä tulee päiväksi ja menevät yöksi kotiin.

Olet siis kasvattanut sitoutumiskyvyttömän häntäheikin, ja tämän takia hänen nykyisen tyttöystävän lapsia voi kohdella kaltoin? Just. Minnehän se tyttöystävä työntäisi juhannukseksi lapsensa?[/quote

Lasten vaarihan ne ottaa. Reilu kakskymppinen jätkä että se siittä häntäheikistä. Minkämoinen itse olit siinä iässä? 😂

Vierailija
242/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle omat lapset ovat niin rakkaita, että kelpaavat aina omine elämänkäänteineen sekä juuri niiden ihmisten kanssa, jotka perheekseen itse kokevat. Jos lapselleni hänen lapsipuoli (tai seurustelukumppanin lapsi) on perhettä niin on se sitten minullekin.

Entä jos oma rakas lapsesi toisi narkkariystävänsä kylään? Tai jos lapsesi uuden kumppanin lapset ovatkin psykoja kauhukakaroita, jotka kiljuvat lakkaamatta ja sotkevat ja hajottavat kaikki paikat? Yhtä rakkaita kaikki, ja aina tervetulleita?

Hei kuules nyt, kriminaalit ihmiset ovat nyt täysin eri asiayhteydestä repäistyt kuin bonussukulaiset joita ei haluta mukaan juhliin.

Vai miten mielestäsi on v_arastele_van anopin laita, saako sellaisen a.mp.u.a?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle omat lapset ovat niin rakkaita, että kelpaavat aina omine elämänkäänteineen sekä juuri niiden ihmisten kanssa, jotka perheekseen itse kokevat. Jos lapselleni hänen lapsipuoli (tai seurustelukumppanin lapsi) on perhettä niin on se sitten minullekin.

Silloin kun järjestetään sukujuhlia niin tilanne on aivan toinen ja sitä rakkautta voi osoittaa ihan perhepiirissä, ei siihen sukua tarvitse.

Meillä juhlitaan ap. tavoin pari kertaa vuodessa, jossa ovat mummot, serkut, tädit, enot jne. Jo vuosia sitten ollaan rajattu pois seurustelukumppanit lapsinen, ainoastaan jos asutaan yhdessä.

Ainakin meille tuli kiusallisia tilanteita, kun joukossa oli muutama menevä nainen ja mies, jotka vaihtoivat seurustelukumppania, kuin mies paitaansa, eikä edes nimissä pysytty perässä, saati kuka oli kenenkin lapsi tai kuka oli lapsen isä.

Ja ap. on poikansa suhteesta epävarma, kun edellisetkin suhteet ovat menneet pönkään tai haluaako edes viettää perhe-elämää, vaikka nainen kuinka haluaisi sukuun.

Vierailija
244/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä taas vaikka jo eilen ajattelinkin että en enää kirjoita tähän mitään, mutta en tiedä minkämoisia lukaaleja teillä on mökkeinä mutta 20 yövieraassa on tekemistä. Ison tupakeittiön lisäksi käytössä on 2 makuuhuonetta ja pihassa 2 aittaa, saunan pukuhuoneessa mahtuu yöpyyn pari. Yksi porukka tulee asuntoautolla. Lapset saadaan nukkumaan sisälle, toisessa makuuhuoneessa on 4 kerrossänkyä ja niiden välillä pienen pienet kulkuväylät. Toisessa makkarissa nukutaan me. Annamme aikuisille aina vähän ”vapaata” ja nukkuvat aitassa vähän aamusta myöhempään. Tupaan en majoita ketään ettei tartte aamusta varoa että koska saa nousta kahvin keittoon, itse olen aamunvirkku. Niinkuin jo sanoin näitä juhannusjuhlia ollaan vietetty jo 30 vuotta ja omat lapset on ollut niissä vauvasta asti ja haluavat itse tulla en kerjää tänne ketään. Siskosten ja serkkujen yhteistä aikaa mitä odotetaan. Tämä nuorempi poika on ollut aina vähän menevä ja tyttöystävät vaihtunu tiheesti että ei tiedä kauanko tämä rakkaus taas kestää, katsotaan sitten parin vuoden päästä jos on sama kumppani niin niihin lapsiin tutustuminen. Muut vieraat on mökkinaapureita ja pari sukulaista kekkä tulee päiväksi ja menevät yöksi kotiin.

Olet siis kasvattanut sitoutumiskyvyttömän häntäheikin, ja tämän takia hänen nykyisen tyttöystävän lapsia voi kohdella kaltoin? Just. Minnehän se tyttöystävä työntäisi juhannukseksi lapsensa?[/quote

Lasten vaarihan ne ottaa. Reilu kakskymppinen jätkä että se siittä häntäheikistä. Minkämoinen itse olit siinä iässä? 😂

En ole se keneltä kysyt, mutta itse olin naimisissa ja kolmen lapsen äiti.

Vierailija
245/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis kasvattanut sitoutumiskyvyttömän häntäheikin, ja tämän takia hänen nykyisen tyttöystävän lapsia voi kohdella kaltoin? Just. Minnehän se tyttöystävä työntäisi juhannukseksi lapsensa?

Mitä!

Siis mielestäsi 25v on sitoutumiskyvytön jos hänellä ei ole parisuhdetta ja liutaa lapsia?

Eikös tuossa iässä ole vielä "kunnon ihmisellä" opinnot kesken ja haluaa viettää nuoruutta. Harva tuossa iässä kaipaa lapsiperheen arkea, muut kuin jotkut yh-äidit.

Vierailija
246/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän asian molemmat puolet.

En ole yhtään lapsirakas, omani ovat ainoa poikkeus. En osaa olla lasten kanssa luontevasti ja lasten kimeä ääni vihloo korvia. Suttaavat ja sotkevat ja marisevat. Onneksi lapsenlapsiakaan ei vielä ole. 

Silti...poikasi on valinnut naisen, jolla on lapsia. Koko paketin ja sun on se hyväksyttävä. Miniä taatusti suuttuu loppuelämäkseen tästä. Vai pitäiskö ne lapset jättää autoon istuun vierailun ajaksi?

Avioeroni jälkeen Mä seurustelin miehen kanssa, jolla oli 4 vuotias lapsi. Ja tyttö tuli mukaan juhannuksena mökille. Aivan kauheeta! Laskin tunteja, että pääsee kotiin mutta olin juonut viiniä, että oli pakko olla aamuun asti. Kun lähdin, koko suhde loppui siihen.

Hyvä testi, ei susta ole äitipuoleksi.

Vierailija
247/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset ilkeät ja nyrpeät ihmiset tuppaa jäämään aika usein yksin, sillä tuo veemäisyys näkyy kyllä hyvin paljon muutenkin elämässä, jopa niille ihmisille, jotka kyseinen kiukuttelija "kelpuuttaa". Omaa mummoani ei koskaan kiinnostanut pitää välejä yllä meihin lapsenlapsiin sillon kun oltiin lapsia ja nuoria (ei pitänyt äidistäni). Kas kummaa nyt kun ihminen on vanha ja ei samalla tavalla jaksa/pysty mennä ja tehdä, niin kovin toivottaisiin kylään ja yksinäisyyttä voivotellaan. Harmi vaan, että se juna meni jo.

Vierailija
248/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on neljä lasta ja 7 lastenlasta. Kiitos välimme ovat kaikkien kanssa mainiot. Meille ovat tulossa kaikki niinkun joka joulu ja juhannus, eli porukkaa on tulossa parikymmentä henkeä. En joudu viettämään äitienpäivää tai joulua yksin niinkun joku epäili. Porukkaa on ihan tarpeeksi omasta takaa eikä lisävieraita kaivata.

Ap

Kerroppa anoppi ,mikä lisävieras se poikasi sitten on. Sano suoraan vaan ,että miniä ei ole sinulle mieluisa, vaikka poikasi onkin rakastunut häneen. Turhaan täällä vänkytät lapsista.

Et sinäkään ole kaikille mieluisa ja silti muut miniät/vävyt , mitä sinulla lieneekään, joutuvat sietämään sinua.

Ainut mitä nyt voit tehdä, on sanoa pojallesi suoraa, ettet hänen perhettä halua nähdä sinun juhlapyhissä tai muutenkaan.

Äläkä vaan vikise ,että kyllä poika saa,,, jne.

Nyt oli kyse lisälapsista. Porukkaa on mökillä jo 20. 2 lisälasta vaatisi koko huonejärjestelyn uusiksi ja lisälakanoita yms. Jos on ollut puhetta alunperin, että poika tulee tyttiksen kanssa, niin ei ole osattu varautua kahteen lisälapseen.

Kyllä mökin omistajalla on oikeus määritellä, paljon porukkaa tulee mökille juhannusta viettämään. Kutsumattomat vieraat ovat aina ...niin kutsumattomia vieraita. Ovat he sitten lapsia tai aikuisia. Jos tämä ei miniäkokelaalle käy, niin se on voi voi. Kohta on muuten miniäkokelas ilmoittamassa, että me tullaan sitten koko heinäkuuksi sinne teidän mökille ja matkaan tulee lapset ja muutama niiden kaveri ja mun sisko ja sen mies ja lapset.

No, voi ,voi , kun ei se oma poikakaan nyt mahdu, sattui näet rakastumaan kahden lapsen äitiin.

Niinhän te yksinhuoltajat luulette. Onhan se ihana satu luulla, että te lapsinenne olette niin mahtava saalis jollekkin miehelle, että tämä jopa kääntää selkänsä suvulleen, jos lapsenne ei mahdu hänen sukumökille.

Mutta satuahan se vain on ja sitä harlekiinia. Ensinnäkään kun ne yksinhuoltajat ei niin kauhean suosittuja deittimarkkinoilla ole. Kun kukaan ei kauhean mielellään ala toisen lapsia kasvattamaan ja elättämään. Ja jos sattuu vielä tällainen diiva uhkailemaan, että minä ja lapseni, jotka olen putkauttanut pillustani jollekkin Jartsalle tai Ripalle, niin aika suuri todennäköisyys on, että mies valitsee sukunsa. Hänelle kun ne jollekkin toiselle jätkälle tehdyt lapset ei merkitse mitään.

Mutta lukekaa lisää harlekiineja, niin saatte edes elää sadussa, että voitte kakaroinenne ladella ehtoja mahdollisille anopeille ja appiukoille ja heille heidän mökin käytöstään ja uhkailla miesystäväänne

Voi herranen aika, mummeli! Kirjoitustavastasi näkee että ikäsi lähentelee sataa mieluummin kuin 50:tä.

Eniten ihmetyttää näiden ilkeämielisten mummojen lyhytnäköisyys; jos haluaa pilata välit omaan lapseen, se kyllä onnistuu helposti. Onnellisen parisuhteen löytänyt aikuinen ei kyllä palaa sukunsa kainaloon koska äiti sitä tai tätä. Välit kylmenevät ja vierailut jäävät, mutta sitä kai te haluattekin. ”Koska mukana olisi tullut pari bonuslasta, ajateltiin että mies tulkoon ilman perhettään vanhojen vanhempiensa luo.” Miten typerää ajattelua! Pitäisi olla täysi peräkammarinpoika jotta oma vaimo lapsineen jäisi kakkossijalle.

Loppupeleissä näissä tilanteissa häviäjä on aina se kylmä ja ilkeä vanhus, joka lajittelee ihmiset verisukulaisuuden tai ydinperheen perusteella. Katkeruus ja ilkeys kalvavat ilkiötä itseään sisältä Toiset ymmärtävät kyllä nauttia juhlapyhistä onnellisina keskenään, jos joku muori ei halua heitä tavata. Lopulta joidenkin vuosien päästä sairas vanhus odottaa turhaan kyläilijöitä, mutta aikoinaan dumpattu perhe elää mieluummin omaa iloista elämäänsä kuin vaivautuu tapaamaan sillat polttanutta vanhaa käärmettä.

Ja tosiaan, kuka ihme sotki vierailuaiheeseen vaatimukset passaamisesta ja miniältä tulevista mökin käytön vaatimuksista 😂 Pientä maustetta sekaan! Ei ollut tarpeeksi vakuuttavaa vain kieltää lapsia tulemasta todellisilla perusteilla vaan piti keksiä vielä lisäksi näitä diivailu- ja orjatyöhöpötyksiä.

Ja miksi "miniä" ei saanut suutaan auki, kun ap. kutsui juhliin poikansa ja seurustelukumppanin, eikä siinä vaiheessa lapsista ollut puhetta.

Kuinkahan moni, itse on täällä järjestänyt kodissaan tai mökille juhlat 50 heng. Josta puolet yövieraita, voisi ääni muuttua kellossa, jos viime hetkellä joku keksii tuoda tullessaan useammsn kuokkavieraan, jotka pitäisi vielä majoittaa.

Missä kohti luki että miniä oli viime tipassa kertonut lapsista?

Toisaalta jos hän itse tiesi viimetipassa että lapset ovat hänellä, MITÄ HÄNEN OLISI PITÄNYT TEHDÄ?

Enpä oikein usko, että keskustelu on alunperinkään käyty miniän ja anopin välillä, vaan äidin ja pojan, ja esim viestitelleensä kuten tapana usein on. Ap tietää itse parhaiten miten asia on käsitelty.

Todennäköisesti ap on kutsunut ”teidät” ajatellen omassa päässään poikaa ja ”Sirpaa” ja ”unohtaen” että miniä on kahden lapsen äiti. Poika ja miniä ovat ajatelleet kutsun koskevan kaikkia. Tai sitten kutsua ei ole ensinkään annettu, koska perheessä on ollut itsestäänselvänä perinteenä ja tapana kokoontua mökille perheiden kesken juhannuksena. Ap:n poika ei tietenkään osannut ajatella että tyttiksen lapsia ei haluta mukaan jos on edes muistanut/tiennyt koko asiaa (että ovat äidiltään juhannuksena) ja tuli sitten puheeksi oman äidin kanssa vähän myöhään. Sitten eräänä päivänä kauhea totuus on paljastunut anopille, että miniän lapsetkin olisivat tulossa, ja hänhän ei heitä sinne halua kun oltiin ajateltu olla vain ”omalla porukalla”.

Tämän valossa naurettavaa syytellä miniää yhtään mistään, hän on todennäköisesti setvinyt asiaa vain poikaystävän välityksellä, jolle kertonut että lapset tulevat mukaan jos lähdemme appivanhempien luokse.

Vierailija
249/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tätä päivää, on sinun, minun ja meidän lapset. Varsinkin jos on tullut vähän ikää kun suhde aloitetaan.

Minua pistää mietityttää onko äidin/miniän vuoro pitää lapsiaan tämä juhannus? Ymmärsin että lapset menevätkin vaarille, siis äidinisälle? Vai isänisälle?

Nainen siis valitsee teidän ja poikanne seuran mielummin kun lapsiensa? Koska heitä ei saa mökille tuoda? Ei löydy tilaa samasta huoneesta minne heidän äitinsä ja teidän poikanne majoitetaan? Tarttee olla ahdasta.

Jännä jos näille tulee jälkikasvua, ja vieläpä joskus ero, tulevatko sitten tämän poikueen lapset ap,lle tulevina juhannuksina? Jos taas äitiä vietäisiin kohti uutta rakkautta. Karmaa olisi todellakin.

Kaikki valinnat mitä miniäsi tekee nyt koskien lapsiaan, niin tulee myös tekemään ap.poikasi ja hänen lapsiensa suhteen.

"Ei löydy tilaa samasta huoneesta minne heidän äitinsä ja teidän poikanne majoitetaan? Tarttee olla ahdasta"

Missä ihmeen maailmassa elät?

Ei ihmisillå ole vierashuoneita ylenmäärin edes kotona, saati mökillä?

Monta vierashuonetta teillä on mökillå?

Meillä mökki on tupakeittiö, vanhempien mh ja vierashuone ja usein monessa mökissä on vielä vähemmän tilaa.

Jo vaatimukset vierailla on korkeat, jos olettavat saavansa omat makuuhuoneet, kun ap. tulee 20 yövierasta joka tarkoittaisi sinun vastimustasolla 20 vierashuonetta.

Ja kyllä mökillä puhutaan nukkumapaikoista, ei omista makuuhuoneista.

Ja vielä tuo karma, jonka osoitat vielä ap.

Kyllä röyhkeydellä ei ole mitäån rajaa.

Se koira älähtää mihin kalikka tärähtää.

Minun on vaikea uskoa että tässä on nyt tilasta puutetta. Aphan onkin kirjottanut että poika on aika huithapeli, jos suhde kestää sen parikin vuotta, niin lukemani mukaa tutustuu bonuksiin.

Elikkä unohdetaan tilanpuute.

Vierailija
250/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on neljä lasta ja 7 lastenlasta. Kiitos välimme ovat kaikkien kanssa mainiot. Meille ovat tulossa kaikki niinkun joka joulu ja juhannus, eli porukkaa on tulossa parikymmentä henkeä. En joudu viettämään äitienpäivää tai joulua yksin niinkun joku epäili. Porukkaa on ihan tarpeeksi omasta takaa eikä lisävieraita kaivata.

Ap

Kerroppa anoppi ,mikä lisävieras se poikasi sitten on. Sano suoraan vaan ,että miniä ei ole sinulle mieluisa, vaikka poikasi onkin rakastunut häneen. Turhaan täällä vänkytät lapsista.

Et sinäkään ole kaikille mieluisa ja silti muut miniät/vävyt , mitä sinulla lieneekään, joutuvat sietämään sinua.

Ainut mitä nyt voit tehdä, on sanoa pojallesi suoraa, ettet hänen perhettä halua nähdä sinun juhlapyhissä tai muutenkaan.

Äläkä vaan vikise ,että kyllä poika saa,,, jne.

Nyt oli kyse lisälapsista. Porukkaa on mökillä jo 20. 2 lisälasta vaatisi koko huonejärjestelyn uusiksi ja lisälakanoita yms. Jos on ollut puhetta alunperin, että poika tulee tyttiksen kanssa, niin ei ole osattu varautua kahteen lisälapseen.

Kyllä mökin omistajalla on oikeus määritellä, paljon porukkaa tulee mökille juhannusta viettämään. Kutsumattomat vieraat ovat aina ...niin kutsumattomia vieraita. Ovat he sitten lapsia tai aikuisia. Jos tämä ei miniäkokelaalle käy, niin se on voi voi. Kohta on muuten miniäkokelas ilmoittamassa, että me tullaan sitten koko heinäkuuksi sinne teidän mökille ja matkaan tulee lapset ja muutama niiden kaveri ja mun sisko ja sen mies ja lapset.

No, voi ,voi , kun ei se oma poikakaan nyt mahdu, sattui näet rakastumaan kahden lapsen äitiin.

Niinhän te yksinhuoltajat luulette. Onhan se ihana satu luulla, että te lapsinenne olette niin mahtava saalis jollekkin miehelle, että tämä jopa kääntää selkänsä suvulleen, jos lapsenne ei mahdu hänen sukumökille.

Mutta satuahan se vain on ja sitä harlekiinia. Ensinnäkään kun ne yksinhuoltajat ei niin kauhean suosittuja deittimarkkinoilla ole. Kun kukaan ei kauhean mielellään ala toisen lapsia kasvattamaan ja elättämään. Ja jos sattuu vielä tällainen diiva uhkailemaan, että minä ja lapseni, jotka olen putkauttanut pillustani jollekkin Jartsalle tai Ripalle, niin aika suuri todennäköisyys on, että mies valitsee sukunsa. Hänelle kun ne jollekkin toiselle jätkälle tehdyt lapset ei merkitse mitään.

Mutta lukekaa lisää harlekiineja, niin saatte edes elää sadussa, että voitte kakaroinenne ladella ehtoja mahdollisille anopeille ja appiukoille ja heille heidän mökin käytöstään ja uhkailla miesystäväänne

Voi herranen aika, mummeli! Kirjoitustavastasi näkee että ikäsi lähentelee sataa mieluummin kuin 50:tä.

Eniten ihmetyttää näiden ilkeämielisten mummojen lyhytnäköisyys; jos haluaa pilata välit omaan lapseen, se kyllä onnistuu helposti. Onnellisen parisuhteen löytänyt aikuinen ei kyllä palaa sukunsa kainaloon koska äiti sitä tai tätä. Välit kylmenevät ja vierailut jäävät, mutta sitä kai te haluattekin. ”Koska mukana olisi tullut pari bonuslasta, ajateltiin että mies tulkoon ilman perhettään vanhojen vanhempiensa luo.” Miten typerää ajattelua! Pitäisi olla täysi peräkammarinpoika jotta oma vaimo lapsineen jäisi kakkossijalle.

Loppupeleissä näissä tilanteissa häviäjä on aina se kylmä ja ilkeä vanhus, joka lajittelee ihmiset verisukulaisuuden tai ydinperheen perusteella. Katkeruus ja ilkeys kalvavat ilkiötä itseään sisältä Toiset ymmärtävät kyllä nauttia juhlapyhistä onnellisina keskenään, jos joku muori ei halua heitä tavata. Lopulta joidenkin vuosien päästä sairas vanhus odottaa turhaan kyläilijöitä, mutta aikoinaan dumpattu perhe elää mieluummin omaa iloista elämäänsä kuin vaivautuu tapaamaan sillat polttanutta vanhaa käärmettä.

Ja tosiaan, kuka ihme sotki vierailuaiheeseen vaatimukset passaamisesta ja miniältä tulevista mökin käytön vaatimuksista 😂 Pientä maustetta sekaan! Ei ollut tarpeeksi vakuuttavaa vain kieltää lapsia tulemasta todellisilla perusteilla vaan piti keksiä vielä lisäksi näitä diivailu- ja orjatyöhöpötyksiä.

Ja miksi "miniä" ei saanut suutaan auki, kun ap. kutsui juhliin poikansa ja seurustelukumppanin, eikä siinä vaiheessa lapsista ollut puhetta.

Kuinkahan moni, itse on täällä järjestänyt kodissaan tai mökille juhlat 50 heng. Josta puolet yövieraita, voisi ääni muuttua kellossa, jos viime hetkellä joku keksii tuoda tullessaan useammsn kuokkavieraan, jotka pitäisi vielä majoittaa.

Missä kohti luki että miniä oli viime tipassa kertonut lapsista?

Toisaalta jos hän itse tiesi viimetipassa että lapset ovat hänellä, MITÄ HÄNEN OLISI PITÄNYT TEHDÄ?

Enpä oikein usko, että keskustelu on alunperinkään käyty miniän ja anopin välillä, vaan äidin ja pojan, ja esim viestitelleensä kuten tapana usein on. Ap tietää itse parhaiten miten asia on käsitelty.

Todennäköisesti ap on kutsunut ”teidät” ajatellen omassa päässään poikaa ja ”Sirpaa” ja ”unohtaen” että miniä on kahden lapsen äiti. Poika ja miniä ovat ajatelleet kutsun koskevan kaikkia. Tai sitten kutsua ei ole ensinkään annettu, koska perheessä on ollut itsestäänselvänä perinteenä ja tapana kokoontua mökille perheiden kesken juhannuksena. Ap:n poika ei tietenkään osannut ajatella että tyttiksen lapsia ei haluta mukaan jos on edes muistanut/tiennyt koko asiaa (että ovat äidiltään juhannuksena) ja tuli sitten puheeksi oman äidin kanssa vähän myöhään. Sitten eräänä päivänä kauhea totuus on paljastunut anopille, että miniän lapsetkin olisivat tulossa, ja hänhän ei heitä sinne halua kun oltiin ajateltu olla vain ”omalla porukalla”.

Tämän valossa naurettavaa syytellä miniää yhtään mistään, hän on todennäköisesti setvinyt asiaa vain poikaystävän välityksellä, jolle kertonut että lapset tulevat mukaan jos lähdemme appivanhempien luokse.

Just, ja lopetetaan nyt se tilanpuutteesta mesoaminen, koska siintähän tässä ei ole kyse. Lukekaapas apn vastaukset niin pääsette taas kärryille.

Vierailija
251/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole se keneltä kysyt, mutta itse olin naimisissa ja kolmen lapsen äiti.

Onhan se tuokin ylpeyden aihe, mutta jos 25v sinulla oli kolme lasta ja olit naimisissa, missä välissä ehdit opiskella ja hankkia ammatin ja saada työkokemusta. Ja millä ihmeellä elitte?

Jos ap "miniä" on samaa ikäluokkaa, niin hän on laittanut vielä paremmaksi, kun 25v on useampi päiväkoti-ikäinen lapsi ja vielä ehtinyt eroamaan. Mitä kaikkea sitä ehtii, kun täyttää 30v. Tekee vielä muutaman lapsen ap. pojalle

Vierailija
252/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala olisi ihan painajainen tuollainen juhannus, anoppi huseeraa jotain mukahauskoja olympialaisia ja ihan ihmiset itse kutsuvat itsensä kun anoppi on tunnettu juhannuskekkereistään ja kirsikkana kakun päällä; ihan on elävää musiikkia ja tanssilava :DD huutonaurua! Ap tuskin se miniä on omasta halustaan sinne änkeämässä lasten kanssa, vaan poikasi heidät sinne haluaa ja on heidät pyytänyt.

Vierailija
253/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en olisi mennyt mökille jos lapseni eivät olisi olleet tervetulleita, ja minun vuoro pitää heitä.

Olisin myös miettinyt jatkaako suhdetta jos mammanpoika olisi sinne mökille lähtenyt.

Ja sit olisin miettinyt että olisko koko suku yhtä erikoisia? Kun tämä ap.

Vierailija
254/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee lapsia..niin

SUOMEN LAKI velvottaa rakastamaan niitä ja kunnioittamaan myös niiden puolisoita ja lapsia.

Oisit pitäny pilluhuulet kiinni ap.

Itse olen lapseton ja kas..saan valita seurani iTSE.

Vierailija
255/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä lapset eivät voi viettää juhannusta isällään ja isänsä vanhempien mökillä. Miksi ne halutaan tuoda juuri miehen vanhempien mökille, missä on porukkaa jo muutenkin tosi paljon. Aika ajattelematonta minusta.

Itse en ainakaan haluaisi omaa lapsilaumaani viedä passattavaksi jollekkin oudolle ihmiselle, kenellä on jo kädet täynnä muutenkin omien lastenlastensa kanssa. Ehtisi tutustua lapsiini ihan jonain muunakin päivänä.

Järjen ääni, kiitos! Mikä teitä (muita) katkeria kommentoijia vaivaa? 

Vierailija
256/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseton kirjoitti:

Jos tekee lapsia..niin

SUOMEN LAKI velvottaa rakastamaan niitä ja kunnioittamaan myös niiden puolisoita ja lapsia.

Oisit pitäny pilluhuulet kiinni ap.

Itse olen lapseton ja kas..saan valita seurani iTSE.

Vähän karu vastaus mutta sisältö totta. AP, kun päätit tehdä lapsia, samalla sitoudut siihen että jos haluat pitää lapsesi elämässäsi, joudutcjoustsmaan ja hyväksymään kaikenlaista.

Mutta ap kuulostaa samanlaiselta kuin anoppini joka ei välittänyt yhtään vaikka välit meni omaan poikaa . Poika ei ole ollut 10 vuoteen yhteydessä anopin perseilyiden takia, tämä ei näytä anoppia haittaavan.

Joten ajan säästämiseksi: laita välit poikki poikaasi jo nyt!

Vierailija
257/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mökille tulee perheemme lisäksi appivanhemmat ja miehen veljen ja siskon perheet. Sekä veljen että siskon puolisolla on lapsia edellisistä liitoistaan. Lapsia tulossa yhteensä 11. Kaikki lapset ovat yhtä tervetulleita ja appivanhemmat kohtelevat kaikkia lapsia - omia lapsenlapsia ja 'vieraita" - samalla tavalla. Lämpimästi ja huolehtivasti.

Vierailija
258/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä lapset eivät voi viettää juhannusta isällään ja isänsä vanhempien mökillä. Miksi ne halutaan tuoda juuri miehen vanhempien mökille, missä on porukkaa jo muutenkin tosi paljon. Aika ajattelematonta minusta.

Itse en ainakaan haluaisi omaa lapsilaumaani viedä passattavaksi jollekkin oudolle ihmiselle, kenellä on jo kädet täynnä muutenkin omien lastenlastensa kanssa. Ehtisi tutustua lapsiini ihan jonain muunakin päivänä.

Järjen ääni, kiitos! Mikä teitä (muita) katkeria kommentoijia vaivaa? 

Aika usein erotilanteessa lasten hoitovuorot määritellään hyvin tarkasti kirjallisesti. Jos on äidin vuoro on äidin vuoro. Toki ap:n kaltainen anoppi on varmasti sitä mieltä että lasten kuuluisi olla kokoaikaisesti isällään että hän voisi teeskennellä ettei poika ole parisuhteessa minkään eronneen äidin kanssa.

Vierailija
259/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kamala olisi ihan painajainen tuollainen juhannus, anoppi huseeraa jotain mukahauskoja olympialaisia ja ihan ihmiset itse kutsuvat itsensä kun anoppi on tunnettu juhannuskekkereistään ja kirsikkana kakun päällä; ihan on elävää musiikkia ja tanssilava :DD huutonaurua! Ap tuskin se miniä on omasta halustaan sinne änkeämässä lasten kanssa, vaan poikasi heidät sinne haluaa ja on heidät pyytänyt.

Tämmöiset yhteiset jutut ovat toisten mielestä ihan kivojakin, vaikket sä tai mä niissä viihtyisi.

Ihmiset ovat erilaisia ja nauttivat eri asioista. Kuten sä ilmiselvästi olet ilkeä ja vielä viihdyt roolissasi. Tuommoisen kiusaajan kanssa ei varmasti ole moni halukas viettämään aikaansa.

Vierailija
260/335 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tässä on semmoinen riski, että menetät poikasi.

EHKÄ poika eroaakin..mutta tuleeko se uuden naisen kanssa taas NÖYRYYTETTÄVÄKSI on eri asia