Miniän lapset
Poika sitten meni pariutuun naisen kanssa jolla kaksi lasta edellisestä liitostaan.
Nyt sitten kuulemma tulossa juhannukseksi meidän mökille. Nyt hyviä syitä miksi ei voi tulla lasten kanssa sinne. En vaan halua niitä omasta takaa on jo tarpeeksi kyllä.
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluat sitten rikkoa välit poikaasi? Hän on valintansa tehnyt ja sinä joko hyväksyt sen tai et. Jos pitää valita äidin ja parisuhteen välillä, niin kummanko luulet aikuisen miehen valitsevan? Kukaan ei voi muuttaa tosiasiaa, että ne lapset ovat olemassa. Saattavat olla kivojakin ja tykkäisivät uudesta ” mummosta”.
Mikä mummo ap niille lapsille olisi
No bonusmummo tietenkin. Etkö tiedä näitä uusia ihania uusperheiden nimityksiä, missäs tynnyrissä siellä eletään?
Juuri ihastelin tilannetta miten mutkattomasti ja luontevasti veljeni naisystävän lapset on otettu vastaan vanhempieni toimesta. Vanhemmillani on 7 lapsenlasta, kolme minun lasta ja neljä veljeni lasta, nykyään myös 3 veljeni naisystävän lasta kutsuvat vanhempiani mummoksi ja papaksi eli tavallaan heillä on 10 lastenlasta. Olin veljeni nuorimman lapsen synttäreillä ja seurasin kuinka luontevasti ja samalla tavalla kohtelivat näitä "bonuslapsenlapsia", heitä kohdellaan ihan samanarvoisesti kuin minun lapsia ja veljen biologisia lapsia. Kotimatkalla mietin kuinka mukavaa oli ja sitä miksi jotkut tekee asioista ikäviä ja kiusallisia, miksi ei voisi vaan ottaa ihmiset avosylin vastaan ja antaa mahdollisuuden saada jotain mukavaa. Omalla kohdallani ajattelen, että välittäminen ja rakkaus ei jakamalla vähene ja nämä veljen naisystävän lapset ovat saman välittämisen arvoisia kuin he joille olen biologisestikin täti.
Ainakin lasten vanhempien kannalta.
Siinä isovanhemmat saa jaksaa ja jaksaa ja olla rahasampona, kun 6 lastenlasta ja neljä bonuslasta pyörähtää vanhempineen perhepäivälliselle tai mökille Suomen suvea viettämään. Tarvitaan jo pitopalvelu kun ruokapöydässä istuu lähes 20 henkeä ja hotellin omainen mökki, jotta kaikille riittää petipaikat.
Ja voi vain kuvitella lastenhoitoapu tarpeen, kun 10 pilttiä ovat mummon luona viikonloppu kylässä ja yötä. Siinä naapuritkin saa "nauttia" lapsiperheen arkea. Toivottavasti isovanhemmat ovat jo eläkkeellä, jotta jaksavat
7+3 ovat, mutta lopputulema sama. Harvoin on kyllä yötä oltu heillä, olen ennemmin käynyt muutaman tunnin kyläilyjä koska tykkään olla kotona tai omassa rauhassa aamulla. Lapset ovat välillä yökylässä, kerran pari vuodessa.
Jos kokoonnutaan porukalla esimerkiksi jouluna niin jokainen kyllä huolehtii omista/oman perheensä lapsista, toki kaikki jossain määrin, mutta vetovastuu vanhemmilla.
Nämä kaikki eivät ole pieniä, omani koulussa, osa jo yläasteella. Naapurille matkaa 600 metriä niin ei paljon äänet kuulu vaikka pelaisivat pihalla kesäpelejä. Isovanhemmat ovat vielä monen vuoden päässä eläkeiästä niin siksi varmaan virtaa riittääkin.
He eivät myöskään mene konkurssiin tai ole pahoillaan jos kutsuvat lapsensa perheineen joskus syömään ja tarjoavat ruuat.
Jos heitä ei kiinnosta joku tekeminen he osaavat kieltäytyä tai eivät kutsu porukkaa jos eivät halua porukkaa kylään.
Kesäaikaan jos isolla porukalla yöpyy niin telttoja saa pitkät rivit pihalle ja aitoissa on tilaa myös niille jotka omaa "huonetta" kaipaa. Äitini ei myöskään tarvitse porukkaa passata kuin tarjoilija vaan osaa jakaa tehtäviä ja hyvin omatoimisesti veljeni naisystävä on mennyt avuksi hommiin kuten minäkin.
Asiat on juuri niin vaikeita tai mukavia kuin niistä haluaa tehdä ja oma asenne on suuressa asemassa. Asennettaan pystyy myös kehittää jos haluaa nauttia elämästä enemmän.Tähän tuli vielä mieleen, että äitienpäivänä käytiin kylässä minun porukan ja veljeni exän sekä hänen lasten kanssa joista kolme on veljeni lapsia ja vauva on uudesta suhteesta eli ei mitään sukua minun vanhemmille. Ihan samalla tavalla äitini otti pikkuisen syliin tarjoten lapsen äidille rauhan juoda kahvia ja istua hetki pöydässä ilman syliteltävää. Me sitten juotiin kahvia ja huolehdittiin isommista lapsista ja höpöteltiin kaikki yhdessä. Äitini ihasteli pikkuista ja kyseli miten vauva-arki pyörähtänyt käyntiin ym. Itselläkin tapana huolehtia tuolla tavalla hetkittäin ystävien lapsista jos minun syli kelpaa, saa sitten vauvan äiti pieniä hetkiä tavallaan itselleen.
Todellinen unelmaäitienpäivä: passaan poikani exää ja hoidan tämän vauvaa, jotta hän saa juoda kahvinsa rauhassa. Minun äitienpäivälläni niin väliä, ex-miniällehän se on tärkeämpi juhla.
Tässä tulee asenne-erot esiin ja se miten ihmiset asioita katsoo. Yhtään enempää ei ollut passattavaa kuin jos minä ja veljeni olisimme käyneet. Saman kahvipannullisen olisi äitini keittänyt ja samat kakut hän olisi pöytään nostanut joita sitten veljeni exän kanssa tarjoilimme lapsillemme ja siivosimme heidän jälkensä pöydästä. Äitini ei koe pikkuisen sylissä pitämistä vastenmielisenä taakkana vaikka hän ei ole verisukulainen, usein sylittelee tuttavien lapsia vaikkapa lasteni synttäreillä. Itsekin nappasin hetkeksi tämän veljeni tyttöjen pikkuveljen syliin jokeltamaan, kun oli lattialla ja rupesi kyllästymään. Kivahan lapsia on huomata ja saada hymyjä palkaksi vaikka eivät omia tai verisukulaisia olisikaan.
Ymmärrän, että ihmiset katsovat maailmaa eritavalla ja sinun on selvästi vaikea käsittää, mutta minun äitini oli hyvin iloinen, että melkein kaikki lapsenlapset olivat paikalla ja kuinka ihanat kortit oli veljen ex hänen ja veljeni lasten kanssa äidilleni askarrelleet, lahjat tilattiin yhdessä veljen exän idean mukaan ja sisälsi kaikkien lastenlasten kuvat.
Minun vanhempani eivät inhoa veljen exää vaikka ovat eronneet ja hän on tervetullut vaikka eivät enää yhdessä olekaan. Aivan sama ihminen hän on eron jälkeen edelleen. Sama suhtautuminen minun ex mieheeni, hänelle isäni sanoi eromme jälkeen, että reilun vuosikymmenen aikana hänestä on tullut kuin oma poika ja vaikka meidän taival avioparina päättyi hän ei kanna kaunaa ja on aina tervetullut. Ex mieheni on tavannut myös vanhempiani eromme jälkeen ja esimerkiksi kesällä on menossa lastemme kanssa käymään siellä kylässä, kun ovat siellä suunnalla.
Äitienpäivänä oli myös tilanne, että veljeni ei ollut menossa käymään välimatkan takia ja äitini ei olisi tuolloin edes tavannut hänen lapsiaan jos ex miniä ei olisi ehdottanut tuovansa lapsia äitienpäiväkahville, yksi ei sukulainen lapsi siinä mukana mitään ketään haitannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole vielä miniöitä, eikä edes kokelaita. Mutta minulla jotenkin särähtää korvaan tämä naisten uhkavaatimus, että anopin on hyväksyttävä koko paketti ja otettava vastaan minunkin lapset.
Siis ihan oikeasti? Miksi joku outo ihminen voi muka tulla minulle latelemaan uhkavaatimuksia, että minun on otettava vastaan sitä ja tätä ja koko pakettia ja jonkun muun lapsia ja hypittävä päälläni ja tehtävä sirkustemppuja, koska minä nyt näin uhkaan tai poikasi ei tule enää käymään sinun luona.
Jos tällainen uhkavaatija sattuisi kohdalleni, uskon, että voin jokaiselle pojalleni suoraan sanoa, että minuahan ei kukaan uhkaile, eikä vaadi. Minä aikuisena ihmisenä itse päätän omat tekemiseni. Ja jos siitä sitten välit menee sellaiseksi, että et enää pidä äitiisi ja isääsi yhteyttä, niin sitten se on niin. Mutta minua ei uhkaile muuallakaan kukaan, niin ei tule kukaan miniäkokelaskaan uhkailemaan ja kiristämään.
Ja jotenkin tuntuu, että eipä taitaisi miehenikään antaa poikansa tyttöystävien tulla minulle latelemaan uhkavaatimuksia ja kiristyksiä. Saattaisi se isäkin pojalleen sanoa, että nyt loppuu ja pane vaimosi kuriin tai sitten pysytte pois.
Jos sinun poika haluaa tulla naisystävän kanssa ja kahden lapsensa kanssa niin eikö se oo ok? Vai eiköboo joka äidin toiveminiä? Poikashan voi sanoa että he ei tule sitten jos asetat ehtoja.
Yleensä ei kyllä ängetä kenenkään mökille, ilman kutsua, oli sillä naisystävällä lapsineen miten suuret halut vierailulle tahansa. Missä on käytöstavat ja hienotunteisuus.
Ja jos uusi naisystävä ja hänen lapsensa haluavat tutustua miehen äitiin ja sukuun, nainen itse voi vuokrata mökin, jos sellaista ei ole ja emännöi vierailun ja vastaa vieraanvaraisuudesta. Ei käy vai?
Mikä ihme nykyään ihmisiä vaivaa, kun odottavat vieraanvaraisuutta muilta, mutta eivät ole itse halukksita laittamaan tikkua ristiin, vaan tullaan valmiiseen pöytään. Monelle nuorelle perheelle jo perhepäivällisten järjestäminen vanhemmille ja suvulle on jo kauhistus, saati yövieraat.
Ja mistä ihmeestä kumpuaa oletus ja oikeus aikuisilla lapsilla, että he voivat edelleen tuoda mies-ja naisystäviäån ja kavereita lapsuuden kotiinsa ja olettaa vanhemmiltaan vieraanvaraisuutta ja passausta. Eikö olisi aika katkaista napanuora, kun kuitenkin halutaan olla niin itsenäisiä ja elää omaa elåmää ja pitää päätösvalta omissa hyppysissä.
Vierailija kirjoitti:
Se on vaan anopin hyväksyttävä koko paketti.
Tämä sääntö ei tietenkään koske miniäehdokasta?
Miniän ei tietenkään tarvitse hyväksyä anoppia sellaisena kun on tai noudattaa anopin sääntöjä tai hyväksyä, ketä hän kutsuu vieraaksi omalle mökille ja ketä ei. Miniä voi olla kaikessa päällepäsmärimä ja muut on alistuttava hänen tahtoonsa. Muuten mies ei enää tapaa äitiään ja laitetaan välit poikki kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miniän ei tietenkään tarvitse hyväksyä anoppia sellaisena kun on tai noudattaa anopin sääntöjä tai hyväksyä, ketä hän kutsuu vieraaksi omalle mökille ja ketä ei. Miniä voi olla kaikessa päällepäsmärimä ja muut on alistuttava hänen tahtoonsa. Muuten mies ei enää tapaa äitiään ja laitetaan välit poikki kokonaan.
Huonoa käytöstä ei tarvitse hyväksyä vaikka ihmisen hyväksyisi. Juhlat voivat olla ilman lapsia ja silloin kukaan ei tuo lapsia mukanaan eikä siitä tarvitse närkästyä tai sitten juhlat voivat olla myös lapsille jolloin lapset on luonnollista ottaa mukaan.
Mikäli jonkun lapset eivät kelpaa porukkaan hän voi tulla lapsia sisältävään juhlaan ilman lapsiaan tai jättää juhlat väliin eikä se tee hänestä epäkohteliasta. Mikäli tämän eriasemaan asetetun vieraan puoliso, järjestäjien lapsi haluaa jättää juhlat väliin koska puoliso ei tule koettuaan tulleensa väärin kohdelluksi tai ei saa lapsia hoitoon on se hänen oma valintansa ja täysin oikeutettu.
Tämä on tätä päivää, on sinun, minun ja meidän lapset. Varsinkin jos on tullut vähän ikää kun suhde aloitetaan.
Minua pistää mietityttää onko äidin/miniän vuoro pitää lapsiaan tämä juhannus? Ymmärsin että lapset menevätkin vaarille, siis äidinisälle? Vai isänisälle?
Nainen siis valitsee teidän ja poikanne seuran mielummin kun lapsiensa? Koska heitä ei saa mökille tuoda? Ei löydy tilaa samasta huoneesta minne heidän äitinsä ja teidän poikanne majoitetaan? Tarttee olla ahdasta.
Jännä jos näille tulee jälkikasvua, ja vieläpä joskus ero, tulevatko sitten tämän poikueen lapset ap,lle tulevina juhannuksina? Jos taas äitiä vietäisiin kohti uutta rakkautta. Karmaa olisi todellakin.
Kaikki valinnat mitä miniäsi tekee nyt koskien lapsiaan, niin tulee myös tekemään ap.poikasi ja hänen lapsiensa suhteen.
Vierailija kirjoitti:
No vauvamammat, eikös se oma veri ollut aina sakeampaa. Kuis nyt mieli tälleen kääntyi, kun pitäisikin saada ne omat mukulat nauttimaan toisten omaisuudesta.
Nimenomaan. Kovasti mammat ovat paheksumassa kun joku ei haluakaan ottaa avosylin heidän pentujaan passattavaksi mökillensä. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoa käytöstä ei tarvitse hyväksyä vaikka ihmisen hyväksyisi. Juhlat voivat olla ilman lapsia ja silloin kukaan ei tuo lapsia mukanaan eikä siitä tarvitse närkästyä tai sitten juhlat voivat olla myös lapsille jolloin lapset on luonnollista ottaa mukaan.
Mikäli jonkun lapset eivät kelpaa porukkaan hän voi tulla lapsia sisältävään juhlaan ilman lapsiaan tai jättää juhlat väliin eikä se tee hänestä epäkohteliasta. Mikäli tämän eriasemaan asetetun vieraan puoliso, järjestäjien lapsi haluaa jättää juhlat väliin koska puoliso ei tule koettuaan tulleensa väärin kohdelluksi tai ei saa lapsia hoitoon on se hänen oma valintansa ja täysin oikeutettu.
Hyvänen aika sentään, eihän kutsuvieraat päätä, ei edes se miniäehdokas, ketä kutsutaan ja ketä ei.
Ja vaikka sun Macu-Jessica olisi kuinka ihana ja täydellisen kaunis lapsi, se ei vielä äidin seurusteluvaiheessa kuulu miehen sukujuhliin tai serkkutapaamiseen tai olisi suvun jäsen.
Ja miksi edes sukujuhliin raahataan näitä seurustelukumppaneita ja yh-äitien olisi syytä opettaa lapsilleen, etteivät ole joka paikkaan tervetulleita tai maailman napoja.
Olin äskettäin serkkutapaamisessa, niin eikö vain simne ängennyt näitä seurustelukumppaneita lapsineen, jotka varmasti itsensä tuntisivat ulkopuoliseksi ohjelman suhteen, kun eivät tunteneet perinteitä ja tapoja.
Miksi nykyään ei voi olla mitäån omaa ja vaalia vanhoja perinteitä, jotka ovat olleet vuosikymmeniä, ellei satoja.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tätä päivää, on sinun, minun ja meidän lapset. Varsinkin jos on tullut vähän ikää kun suhde aloitetaan.
Minua pistää mietityttää onko äidin/miniän vuoro pitää lapsiaan tämä juhannus? Ymmärsin että lapset menevätkin vaarille, siis äidinisälle? Vai isänisälle?
Nainen siis valitsee teidän ja poikanne seuran mielummin kun lapsiensa? Koska heitä ei saa mökille tuoda? Ei löydy tilaa samasta huoneesta minne heidän äitinsä ja teidän poikanne majoitetaan? Tarttee olla ahdasta.
Jännä jos näille tulee jälkikasvua, ja vieläpä joskus ero, tulevatko sitten tämän poikueen lapset ap,lle tulevina juhannuksina? Jos taas äitiä vietäisiin kohti uutta rakkautta. Karmaa olisi todellakin.
Kaikki valinnat mitä miniäsi tekee nyt koskien lapsiaan, niin tulee myös tekemään ap.poikasi ja hänen lapsiensa suhteen.
Mökillehän oli jo nyt tulossa 20 yövierasta. Sinä odotat, että mökin omistaja repaisee jostakin vielä erillisen huoneen poikansa tyttöystävän lapsille. Onkohan jo pikkuisen liian isot vaatimukset.
Minä olen aina ymmärtänyt sen, että moniin paikkoihin on vaikea pikaisella aikatalulla hommata yöpaikkaa lapsillemme. Koska minä aikuisena voin nukkua vaikka mökin lattialla patjalla, mutta lapsille se on vähän hankalampi järjestely. Joten olen joskus samansuuntaisessa tilanteessa vuokrannut hotellihuoneen ja käynyt vain päiväseltään kylässä. En ole vaatinut, että talon/mökin emännän pitää parin päivän varoitusajalla hommata minulle oma huone ja petivaatteet monelle ihmiselle ja tilaa ja rauhaa.
Ihmiset ovat nykyään käyneet todella röyhkeiksi ja pelottaa, kun itse joskus on anoppina ja mummuna. Aion nimittäin myydä talomme, kun jäämme miehen kanssa kahdestaan. Ei ole aikomusta ylläpitää ylimääräisiä neliöitä. Syttyykö tästä sota, kun enää ei ole huonetta lasten puolisoiden lapsille. Mökkimmekin on miehen suvulta peritty pieni tupakeittiö, makuusyvennys. Tuleeko vaatimus, että nyt te mökin omistajat nukutte pihalla teltassa, kun minun tyttöystävällä on neljä lasta ja haluamme sen makuusyvennyksen käyttöömme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole vielä miniöitä, eikä edes kokelaita. Mutta minulla jotenkin särähtää korvaan tämä naisten uhkavaatimus, että anopin on hyväksyttävä koko paketti ja otettava vastaan minunkin lapset.
Siis ihan oikeasti? Miksi joku outo ihminen voi muka tulla minulle latelemaan uhkavaatimuksia, että minun on otettava vastaan sitä ja tätä ja koko pakettia ja jonkun muun lapsia ja hypittävä päälläni ja tehtävä sirkustemppuja, koska minä nyt näin uhkaan tai poikasi ei tule enää käymään sinun luona.
Jos tällainen uhkavaatija sattuisi kohdalleni, uskon, että voin jokaiselle pojalleni suoraan sanoa, että minuahan ei kukaan uhkaile, eikä vaadi. Minä aikuisena ihmisenä itse päätän omat tekemiseni. Ja jos siitä sitten välit menee sellaiseksi, että et enää pidä äitiisi ja isääsi yhteyttä, niin sitten se on niin. Mutta minua ei uhkaile muuallakaan kukaan, niin ei tule kukaan miniäkokelaskaan uhkailemaan ja kiristämään.
Ja jotenkin tuntuu, että eipä taitaisi miehenikään antaa poikansa tyttöystävien tulla minulle latelemaan uhkavaatimuksia ja kiristyksiä. Saattaisi se isäkin pojalleen sanoa, että nyt loppuu ja pane vaimosi kuriin tai sitten pysytte pois.
Jos sinun poika haluaa tulla naisystävän kanssa ja kahden lapsensa kanssa niin eikö se oo ok? Vai eiköboo joka äidin toiveminiä? Poikashan voi sanoa että he ei tule sitten jos asetat ehtoja.
Jos mökillä on sukujuhlat, missä on jo niin paljon porukkaa, että jokainen nurkka ja aitta yms. on jo asutettu, niin ilmoitus "äiti hei, alappa raivaamaan meille tyhjä huone, tuon yhden Mirkun, kenen kanssa oon seukannut puoli vuotta, lapsineen sinne. Meille pitää olla oma huone, kun tosiaan ne lapset tulee matkassa", voisi aiheuttaa kyllä pari nielaisua. Siinäpä sitten toiveanoppi alkaa laittelemaan viestejä kutsutuille sukulaisilleen, että kuka jää pois tai antaa sen huoneen pojalle ja hänen tyttökaverilleen ja tyttökaverin lapsille.
Pojan tyttöystävä lapsineen on varmaan toivottu vieras koko suvun puolesta tämän jälkeen.
Eli, vaikka ne lapsenne ovatkin teidän mielestä maailman ihanimpia, niin tilannetajua, missä haluatte ne näytille miesystävien vanhemmille. Ei näin, että väännytte ja vaaditte tilaa sukujuhlille ja jonkun luovuttamaan huoneensa, kun kullannupuillenne haluatte vain parasta.
Vierailija kirjoitti:
Huoneeseen? Siellä voi olla tarjolla 2 patjaa, etsikää niille sopiva paikka. Aika harvalla on mökissä tilaa useammalle kuin 8 aikuiselle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on perinteisesti juhannuksena mökkitalkoot eivätkä vanhempani todellakaan odota sinne lapsia perheineen. Mennä saa, mutta tarjolla on 3 päivää töitä. Ei mitään pientä puuhaa, vaan tänäkin vuonna kuorma-auton lavallinen soraa odottaa levittäjää jne. Näin isä ja äiti saavat rauhoitettua juhlapyhiksi mökin itselleen.
Kylmää touhua että vanhemmat ei halua lapsia perheineen juhannusta viettämään. Ehtiihän ne olla muutenkin mökillä.
Vierailija kirjoitti:
"Ei löydy tilaa samasta huoneesta minne heidän äitinsä ja teidän poikanne majoitetaan? Tarttee olla ahdasta"
Missä ihmeen maailmassa elät?
Ei ihmisillå ole vierashuoneita ylenmäärin edes kotona, saati mökillä?
Monta vierashuonetta teillä on mökillå?
Meillä mökki on tupakeittiö, vanhempien mh ja vierashuone ja usein monessa mökissä on vielä vähemmän tilaa.
Jo vaatimukset vierailla on korkeat, jos olettavat saavansa omat makuuhuoneet, kun ap. tulee 20 yövierasta joka tarkoittaisi sinun vastimustasolla 20 vierashuonetta.
Ja kyllä mökillä puhutaan nukkumapaikoista, ei omista makuuhuoneista.
Ja vielä tuo karma, jonka osoitat vielä ap.
Kyllä röyhkeydellä ei ole mitäån rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki valinnat mitä miniäsi tekee nyt koskien lapsiaan, niin tulee myös tekemään ap.poikasi ja hänen lapsiensa suhteen.Huoneeseen? Siellä voi olla tarjolla 2 patjaa, etsikää niille sopiva paikka. Aika harvalla on mökissä tilaa useammalle kuin 8 aikuiselle.
silloin kun ei oo tilaa niin levitetään teltta tai tarkoitus ei oo olla tai mennään lähi hotelliin jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki valinnat mitä miniäsi tekee nyt koskien lapsiaan, niin tulee myös tekemään ap.poikasi ja hänen lapsiensa suhteen."Ei löydy tilaa samasta huoneesta minne heidän äitinsä ja teidän poikanne majoitetaan? Tarttee olla ahdasta"
Missä ihmeen maailmassa elät?
Ei ihmisillå ole vierashuoneita ylenmäärin edes kotona, saati mökillä?
Monta vierashuonetta teillä on mökillå?Meillä mökki on tupakeittiö, vanhempien mh ja vierashuone ja usein monessa mökissä on vielä vähemmän tilaa.
Jo vaatimukset vierailla on korkeat, jos olettavat saavansa omat makuuhuoneet, kun ap. tulee 20 yövierasta joka tarkoittaisi sinun vastimustasolla 20 vierashuonetta.
Ja kyllä mökillä puhutaan nukkumapaikoista, ei omista makuuhuoneista.
Ja vielä tuo karma, jonka osoitat vielä ap.
Kyllä röyhkeydellä ei ole mitäån rajaa.
Vieraat jotka tietää ettei oo kun parin kolmeen huoneen mökki ja paljon ihmisiä tulossa ei odota edes että voi nukkua mökillä. Joissainhan on aitat. Kuivalla säällä jos tontilla tilaa voi levittää teltan. Tai ovat tulleet asuntoautoilla. Tai ei tule ollenkaan jos mökki pieni ja vieraita tulee.
Niin, ne tule ketä kutsutaan. Älä kutsu. Toki hyväksy, ettei poikasikaan sitten tule.
Vähän ohis, mutta muuten aiheeseen sopiva tarina, jonka yritän kertoa niin, että kukaan ei ole tunnistettavissa. Lähipiirissä oli vähän saman tyylinen tilanne. 'Uudella miniällä' pari lasta, joita 'uusi anoppi tai suku' ei jaksanut. Kaikenlaista tehtiin, ettei tarvitsisi jaksaa, olihan näitä 'parempia lapsia' omastakin takaa. Kuinka ollakaan, toisesta näistä lapsesta kasvoi varsinainen menestyjä ja vähän kuin kansan sankari. Olisi sitten kyllä mummopuolikin sukulaisuuttaan paistatellut, mutta eipä kelvannut. Roolit voivat vaihtua, että kuka kelpaa ja kenelle tai edes haluaa kelvata.
Minulle ongelma on vähän päinvastainen, koska EN todellakaan halua kenenkään mökille. Enkä todellakaan halua lapsiani mieheni vanhempien nepsy -ongelmaisten lastenlasten kanssa aikaa viettämään. Mistä ne löytyvät, jotka noihin ankeisiin ahdas mökki -häppeningeihin edes haluavat? Ja mistä tulee se luulo, että sa jotenkin niin kivaa olisi..?
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohis, mutta muuten aiheeseen sopiva tarina, jonka yritän kertoa niin, että kukaan ei ole tunnistettavissa. Lähipiirissä oli vähän saman tyylinen tilanne. 'Uudella miniällä' pari lasta, joita 'uusi anoppi tai suku' ei jaksanut. Kaikenlaista tehtiin, ettei tarvitsisi jaksaa, olihan näitä 'parempia lapsia' omastakin takaa. Kuinka ollakaan, toisesta näistä lapsesta kasvoi varsinainen menestyjä ja vähän kuin kansan sankari. Olisi sitten kyllä mummopuolikin sukulaisuuttaan paistatellut, mutta eipä kelvannut. Roolit voivat vaihtua, että kuka kelpaa ja kenelle tai edes haluaa kelvata.
Kelvannut mihin? Harva sille menestyjälle kehuu, että mummopuoli tässä on tehnyt sen, että sinusta tuli mitä tuli. Yleensä kehutaan muille eikä ne sano, että ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mäkään huolisi. Sano suoraan.
En minäkään haluaisi. Sanoisin pojalle, että olen niin uupunut, että haluan juhannuksen levätä, joten toivoisin heidän viettävän juhannuksen muualla.
Ja sille, joka kirjoitti, että näkisi oikean luonteen. Miksi ihmeessä naisen rooli on se, että ensin se raataa viikot töissä ja viikonloppuna pitäisi hoitaa jopa muiden ihmisten lapset. Mutta miehiltä ei kukaan vaadi sitä.
Tarvitsen minäkin naisena lepoa joskus.
Ja miksi ihmeessä kaikki on niin hemmetin uupuneita nykyään? Kyllä tuo luonteesta kertoo, että näet lapset vain hoidokkeina ja rasitteena. Vaihtoehtojahan on, kaupat täynnä valmisruokaa, teillä kaikilla suut joilla keskustella ja sopia kuka tekee mitäkin, kuka tuo mitäkin, tai vaikka tilata pitsat... Jos näitä ei näe niin kyllä, kyse on luonteesta.
Meillä on perinteisesti juhannuksena mökkitalkoot eivätkä vanhempani todellakaan odota sinne lapsia perheineen. Mennä saa, mutta tarjolla on 3 päivää töitä. Ei mitään pientä puuhaa, vaan tänäkin vuonna kuorma-auton lavallinen soraa odottaa levittäjää jne. Näin isä ja äiti saavat rauhoitettua juhlapyhiksi mökin itselleen.