1.7. poistuu kaikki sosiaaliturva, mitä tapahtuu?
Kukaan ei saa valtiolta enää mitään, jokainen maksaa itse kaiken.
Tarkoittaa:
- tietullit, et aja ilmaiseksi valtion teillä
- lapsilisät, asumistuet, työttömyyskorvaukset, toimeentulotuki, opintoraha jne pois
- koulu muuttuu maksulliseksi, samoin terveydenhoito
- yritystuet pois kuten myös starttiraha
- maataloustuet pois
Valtio ei kustanna mitään. Verot laskee nollan tuntumaan ja alv poistuu kokonaan.
Ps. Ylläoleva on keksittyä mutta tota moni haluaa.
Mitkä on seuraukset?
Kommentit (238)
Alle 5 vuotta ja suomessa joutuu maksamaan koulutuksesta. Sama juttu terveydenhuollosta. Mikään ei ole ilmaista ja kun "tämän nykyisen ilmaisen" maksajia ei ole - niin vaikeapa niitä "palveluja" on tarjota.
Kaikkeen ilmestyy hintalappu ja hyvä niin. Sosialismi ei vain toimi, ei ole ikinä toiminut missään. Ei toimi suomessakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaisi julkisen sektorin palkat? Tulisiko kouluistakin yksityisiä? Entäs päättäjistä? Kruunaisimmeko Saulin?
Ei olisi muuta julkista sektoria kuin poliisi ja oikeuslaitos ja vankilat ja tienhoito. Pienillä veroilla nuo kerättäisiin myös tietullit ja tottakai maksat oikeuslaitoksen käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Rikollisuus kyllä nousisi. Itsestäni tiedän että olen täysin häikäilemätön. Se että en ole tehnyt elämässäni rikoksia johtuu ihan siitä että en halua vankilaan, mitään moraalia minulla ei ole. Voisin tehdä henkirikoksista kaikenlaisiin talous, omaisuus ym. rikoksiin asti mitä vaan. Luultavasti tekisin palkkamurhia koska se olisi kaikkein vaivattomin muoto hankkia rahaa. Nyt vaan on asiat ihan ok. Ei ole tarvetta. En tarvitse mitenkään erityistä elintasoa. Kunhan on ruokaa, katto pään päällä ja vaatteet. Jos ne menettäisi niin vankilakaan ei olisi huono vaihtoehto. Se laskisi kynnystä.
Mitäs jos menisit töihin :P
Pitäisi luopua oppivelvollisuudesta, sillä kaikilla ei olisi varaa käydä koulua. Joten jos lukukausimaksut esim 10 000 e luokkaa....
Eduskunnan voisi lakkauttaa, poliisin myös sekä terveyskeskukset. Orwell.
Pelottava ja kiehtova ajatus täytyy sanoa.
Itse kun olen työtön, niin lähtisi katto pään päältä ja joutuisin varmaan muuttamaan johonkin kommuuniin muiden kodittomien kanssa.
Kuolla kun en halua niin olisi varmaan pakko alkaa laittomuuksiin, ellei jotain ruoka-apujonoja olisi. Metsästyskin alkaisi houkuttelemaan, mutta mistä saisin aseen?
Tällä hetkellä olen terve ja lapseton, eli pärjäisin varmaan alkuun ihan hyvin, mutta tulevaisuus onkin eri juttu. Täytyy sanoa että kun lukee tälläisiä ketjuja, niin osaa arvostaa Suomea ihan uudella tavalla.
Kapitalismi ei toimi, koska työnantajat haluavat hyötyä aina liikaa työntekijöistä ja palkka on todella huonoa.
Luulisi että ihminen pääsisi ahneudesta pois aikuisena, kun lapsethan on selvästi ahneita ja eivät osaa jakaa asioita. Osa aikuisistakin vaan vetää itselleen sivuun enemmän tai liikaa. Se on törkeää.
Sosiaalituet tai tuet ylipäätään ei poistu koskaan, koska Yhdysvallat ja muut riistokapitalistivaltiot ovat todiste siihen että työläisten ostovoima ei lisäänny jos verotusta vähennetään.
Miksi duunari pätkätyöläinen haluaisi että verot pois?
Ei se nosta palkkoja mihinkään. Ahneet on aina ahneita. Samaan ahneuteen aikoinaan Neuvostoliitto hajosi, kun tietty porukka veti välistä ja työläiset raatoivat halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Kapitalismi ei toimi, koska työnantajat haluavat hyötyä aina liikaa työntekijöistä ja palkka on todella huonoa.
Luulisi että ihminen pääsisi ahneudesta pois aikuisena, kun lapsethan on selvästi ahneita ja eivät osaa jakaa asioita. Osa aikuisistakin vaan vetää itselleen sivuun enemmän tai liikaa. Se on törkeää.
Sosiaalituet tai tuet ylipäätään ei poistu koskaan, koska Yhdysvallat ja muut riistokapitalistivaltiot ovat todiste siihen että työläisten ostovoima ei lisäänny jos verotusta vähennetään.
Miksi duunari pätkätyöläinen haluaisi että verot pois?
Ei se nosta palkkoja mihinkään. Ahneet on aina ahneita. Samaan ahneuteen aikoinaan Neuvostoliitto hajosi, kun tietty porukka veti välistä ja työläiset raatoivat halvalla.
Kuulostat kyllä siltä, että nautit työtätekevien rahoista tekemättä itse mitään.
Hylätyt autiotalot saisivat uuden elämän kun kodittomat valtaisivat ne. He viljelisivät vihanneksia, hedelmiä ja marjoja omiksi tarpeiksi ja myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihannevaltio. Ei veroja. Ei tarvitse elättää loisia.
On aina yhtä huvittavaa, kun kansalainen ei ymmärrä, mitä itse on saanut valtiolta.
Kertoo hyvin heikosta yhteiskuntatietämyksestä.
En pääsis töihin ja sitten kuolisin parin viikon sisällä terveydenhuollon puutteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä 40-luvulla isompiin taloihin rakennettiin erillinen piian huone, joka sijaitsi keittiön vieressä.
Mikä siinä sinua kauhistuttaa? Lapset saivat elämäänsä rakastavan ja turvallisen hahmon, joka välitti heistä ja piti heistä huolta.
Taatusti kaikki piiat rakastivat lapsia, tottakai! Tai ehkä sittenkään ei.
Se nyt on ihan selvä, että jos nykyajan ihmiset pakotetaan piikakulttuuriin, niin rikkaiden perheiden lapsia ei todellakaan löydy hoitamaan motivoituneita ja rakastavia ihmisiä.
Duunarivätyksiä varten on kehitetty tippikulttuuri. Siellä perustyön tekemisestä maksetaan minimaalinen korvaus tunnilta, ja suurin osa palkasta muodostuu tipeistä. Aina kun on ystävällistä ja toimeliasta asiakasta miellyttävää työtä, siitä saa pari euroa rahaa. Jos asiakkaita ei miellytä tai ole riittävän reipas, kannattaa opetella syömään vähemmän.
Mä nautin ja juhlin t. Rikas. Ihan oikein, näkevätpähän köyhät miten heitä pidetää yllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei kävis kuinkaan.
Veisaatko viis heistä, jotka jäisivät tyhjän päälle?
Vanhemmilta loppuis eläke, mutta ovat vielä työkuntoisia, ja omistavat paljon maata, jota voisivat viljellä tai myydä. Paremmin heillä pyyhkisi kuin joillain kelan tai työkkärin henkilökunnalla.
Lapseni ja minä käydään yksityisellä töissä. Molemmilla koulut käyty. Työpaikat vieressä.
En koskaan saa ikinä mistään rahaa. Kaikki sairastamiset olen myös joutunut itse maksamaan yksityisellä. Että eipä tulisi muutoksia senkään suhteen. Itse asiassa lääkärimaksut voisi jopa halveta, kun tulisi kilpailua kunnallisten töiden loppuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei kävis kuinkaan.
Vanhemmilta loppuis eläke, mutta ovat vielä työkuntoisia, ja omistavat paljon maata, jota voisivat viljellä tai myydä. Paremmin heillä pyyhkisi kuin joillain kelan tai työkkärin henkilökunnalla.
Lapseni ja minä käydään yksityisellä töissä. Molemmilla koulut käyty. Työpaikat vieressä.
En koskaan saa ikinä mistään rahaa. Kaikki sairastamiset olen myös joutunut itse maksamaan yksityisellä. Että eipä tulisi muutoksia senkään suhteen. Itse asiassa lääkärimaksut voisi jopa halveta, kun tulisi kilpailua kunnallisten töiden loppuessa.
Ai niin, ei kait se eläkekään mihinkään loppuis. Ainakin työeläkehän on kunkin itse keräämä ja eläkelaitokset eivät ole sosiaaliturvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei kävis kuinkaan.
Kaikki sossupummit, jotka tunnen tai tiedän, ovat nuorempia ja reippaampia kuin minä. Heistä voisi olla jopa kilpailua työmarkkinoilla, kun kaikkien olisi pakko mennä töihin. Mutta ai niin, ei heitä kukaan työllistäisi sillä historialla. Heistä veisaisin viis. Todellakin. Ehkä ostaisin kotiin vielä haulikon, vaikka muutakin turvaa on jo.
Maksaisin tietullin ihan siitä riemusta, että pääsisin laivasatamaan katsomaan, kuinka rotat juoksisivat Ruotsinlaivaan matkaten sossutuen perään.
Vierailija kirjoitti:
Jos sosiaalituet ja maataloustuet lakkautettaisi, pitäisi lakkauttaa myös suuryrityksille maksetut yritystuet.
Jos kaikki sosiaali, ja yritystuet lakkautettaisi, ja sosiaali-, terveys- ja opetuspalvelut ajettaisi alas, mutta hallinto ja turvallisuuspuoli säilyisi, ei veroja voisi minnekään "lähes nollaan" tiputtaa. Mutta sillä saataisi tästä maasta kyllä kehitysmaa. Ja kadut olisivat tungokseen asti täynnä kantasuomalaisia kerjäläisiä.
Syntyvyys ainakin puolittuisi hetkessä. Tai sitten köyhät alkaisivat sikiämään kuin kanit, kun ei olisi varaa ehkäisyyn.
Yksityinen terveydenhuolto toimii maassamme ihan ilman tukea, Kelan korvauksetkin on laskettu lähelle nollaa. Edelleen sieltä pörriäisestä saisi ostettua vaikkapa keinonivelleikkauksen kuten nykyäänkin.
Itse asiassa yksityinen terveydenhuolto tuottaa palvelut nykyisinkin edullisemmin kuin julkinen puoli. Terveydenhuollon kulut saattaisivat siis tässä uudistuksessa jopa laskea.
Maailman sivistysvaltioissa vain murto-osassa on meidänkaltainen yhteiskunnan omistamien instanssien järjestämä terveydenhuolto. Sen huonoina puolina on jähmeys, kalleus ja tuottamattomuus. Terveydenhuolto voidaan järjestää monella muullakin tavalla, esimerkiksi vakuutuspohjaisesti tai sairaskassaperiaatteella - jälkimmäinen on Saksassa hyvin voimakas.
Yhteiskuntamme pohjautuu siihen, että ne veroeurot kerätään toisilta ja jaetaan uudelleen. Sanonnan mukaisesti meillä on maailman köyhimmät rikkaat ja maailman rikkaimmat köyhät. Sosiaaliturvan poistuessa suurin osa kansastamme voisi taloudellisesti huomattavan paljon paremmin kuin nykyisin. Niistä lopuistakin iso osa aktivoituisi, ja voisi hetken päästä paremmin.
Oliko sulla sitä linkkiä vai kaljapullon pohjaltako tän trollin kekkasit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei kävis kuinkaan.
Kela tukee myös yksityisellä puolella sairastavia. Oletettavasti olet myös synnyttänyt? Muutama tonni / lapsi.
Kuka maksaisi julkisen sektorin palkat? Tulisiko kouluistakin yksityisiä? Entäs päättäjistä? Kruunaisimmeko Saulin?