Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1.7. poistuu kaikki sosiaaliturva, mitä tapahtuu?

Vierailija
14.06.2019 |

Kukaan ei saa valtiolta enää mitään, jokainen maksaa itse kaiken.

Tarkoittaa:

- tietullit, et aja ilmaiseksi valtion teillä
- lapsilisät, asumistuet, työttömyyskorvaukset, toimeentulotuki, opintoraha jne pois
- koulu muuttuu maksulliseksi, samoin terveydenhoito
- yritystuet pois kuten myös starttiraha
- maataloustuet pois

Valtio ei kustanna mitään. Verot laskee nollan tuntumaan ja alv poistuu kokonaan.

Ps. Ylläoleva on keksittyä mutta tota moni haluaa.

Mitkä on seuraukset?

Kommentit (238)

Vierailija
121/238 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikollisuus kyllä nousisi. Itsestäni tiedän että olen täysin häikäilemätön. Se että en ole tehnyt elämässäni rikoksia johtuu ihan siitä että en halua vankilaan, mitään moraalia minulla ei ole. Voisin tehdä henkirikoksista kaikenlaisiin talous, omaisuus ym. rikoksiin asti mitä vaan. Luultavasti tekisin palkkamurhia koska se olisi kaikkein vaivattomin muoto hankkia rahaa. Nyt vaan on asiat ihan ok. Ei ole tarvetta. En tarvitse mitenkään erityistä elintasoa. Kunhan on ruokaa, katto pään päällä ja vaatteet. Jos ne menettäisi niin vankilakaan ei olisi huono vaihtoehto. Se laskisi kynnystä.

Vierailija
122/238 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, joutuisin varmaan vuoden sisään palaamaan töihin hoitamasta lasta kun säästöt hupenisivat. Muuten saataisiin vaan lisää rahaa kun verot poistuisivat 🤔 en varmaan kävisi enää lääkärissä niin usein sairauteni takia, lääkkeet eivät ole hirveän kalliita ilman kelakorvaustakaan. Tuo olisi tällähetkellä meille ihan edullinen ratkaisu, sitten kun lapset aloittavat koulun niin ei enää,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/238 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, joutuisin varmaan vuoden sisään palaamaan töihin hoitamasta lasta kun säästöt hupenisivat. Muuten saataisiin vaan lisää rahaa kun verot poistuisivat 🤔 en varmaan kävisi enää lääkärissä niin usein sairauteni takia, lääkkeet eivät ole hirveän kalliita ilman kelakorvaustakaan. Tuo olisi tällähetkellä meille ihan edullinen ratkaisu, sitten kun lapset aloittavat koulun niin ei enää,

Lapsen päivähoito maksaisi tyyliin 1000 e kk.

Vierailija
124/238 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vuokranantaja menis konkurssiin ainakin ja minä ja mun naapurit jäätäisiin kodittomiksi. Tulisi kummallinen ilmiö, jossa tuhannet kodittomat paleltuu kuoliaaksi samalla, kun asuttavassa asunnoissa säilytettäisiin tyhjää ilmaa. Kysyntä romahtaisi rajusti johtuen siitä, että syntyisi käytännössä satoja tuhansia tulottomia tai erittäin pienituloisia ihmisiä, joilla ei ole rahaa kuin peruselintarvikkeisiin. Rajun taloudellisen katastrofin jälkeen päästäisiin tietenkin taloudelliseen harmoniaan, kun elinkelvottomat ovat kuolleet nälkään ja yksityinen käytännössä oligopolimarkkinoilla operoiva sairaanhoito panostaisi vain rikkaiden eli elinkykyisten ihmisten hoitoon jne.

Vierailija
125/238 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen päivähoito maksaisi tyyliin 1000 e kk.

Silti kannattaisi palata töihin.

Vierailija
126/238 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vuokranantaja menis konkurssiin ainakin ja minä ja mun naapurit jäätäisiin kodittomiksi. Tulisi kummallinen ilmiö, jossa tuhannet kodittomat paleltuu kuoliaaksi samalla, kun asuttavassa asunnoissa säilytettäisiin tyhjää ilmaa. Kysyntä romahtaisi rajusti johtuen siitä, että syntyisi käytännössä satoja tuhansia tulottomia tai erittäin pienituloisia ihmisiä, joilla ei ole rahaa kuin peruselintarvikkeisiin. Rajun taloudellisen katastrofin jälkeen päästäisiin tietenkin taloudelliseen harmoniaan, kun elinkelvottomat ovat kuolleet nälkään ja yksityinen käytännössä oligopolimarkkinoilla operoiva sairaanhoito panostaisi vain rikkaiden eli elinkykyisten ihmisten hoitoon jne.

Karseeta sanoa, mutta kuten eläimillä, vain vahvat jää eloon.

Vierailija
127/238 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikollisuus ja tapot, murhat lisääntyy, jotta köyhät pääsee linnaa asumaa ja syömää,

Vierailija
128/238 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskuntarauhaa ylläpitävät verovaroin kustannetut tahot kuten esim poliisi ja vankilat suljettaisiin. Terveyskeskukset, sairaalat, mielisairaalat, vankimielisairaalat, kaikki ajettasiin alas. Kaduilla vaeltelisi värikäs joukko.

Juoksevaa puhdasta juomakelpoista vettä ei tulisi kraanasta.

Vierailija
129/238 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aika pimeää ulkona syksyllä ja talvella kun katu- ja tievalaistus sammuisi.

Vierailija
130/238 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen hyllyt ja bensikset ammottaisivat tyhjyyttään kun rekat ei pääse toimittamaan tavaraa koska tiet ovat niin huonossa kunnossa kun verorahat loppu. Junatkin seisoisivat.

Vierailija
131/238 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tota noi nykyisen hallituksen haukkujat haluaa.

Ei veroja, mutta sittenpä maksatkin itse kaikista palveluista.

Hyvinvointi yhteiskunta ulosliputettu.

Hallituksen haukkujat on runkkuyksiöissään ulisevia ressukoita. Huomiota ne haluaa niillä ulinoillaan.

Vierailija
132/238 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit tällaisen täysin hypoteettisen aloituksen?

Sama kuin jos olisit väittänyt, että entä jos ufo laskeutuu Senaatintorille huomenna. Turhaa pelon lietsontaa.

Vierailija
133/238 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnassa, jossa kaikki julkiset palvelut on ostettava itse (näinhän ap:n mallissa on, kun valtio ei kustanna mitään), ei tuollaisilla palkoilla tee yhtään mitään. Tai kyllä niillä tietysti saa ruuan pöytään ja katon pään päälle, mutta sairastua ei passaa tai on konkurssi edessä. 

Jos yksi työ ei riitä, sitten tehtäisiin lisäkeikkaa sen työn lisäksi. Tässä esimerkissä 1400€/kk hoitajalle jäisi aikaa vaikkapa viikonloput ja arki-illat, jolloin voisi tehdä toista työtä.

Sairastumiskuluja varten olisi edelleen olemassa vakuutukset.

Kun nytkään ei riitä kaikille töitä, niin miten niitä riittäisi, kun sosiaaliturva poistettaisiin? Työttömiähän olisi enemmän, koska virkakoneisto voitaisiin supistaa minimiin?

No tosin poliiseja tarvittaisiin kymmeniä tuhansia lisää, mutta hekin saavat palkkansa veroista, joten olisivat myös työttömiä.

Eli tuo malli tarkoittaisi totaalista anargiaa.

Vierailija
134/238 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne valtion teitä ole. Me ihmiset ne tiet on maksettu.

Sinccis

Vierailija
135/238 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja etenkin autoilijat ovat maksaneet. Eivät julkisten käyttäjät!

Julkisia ikänsä käyttäneet maksavat teiden käytöstä, ikänsä autoilleet eivät. Koska ovat ne jo maksaneet.

Sinccis

Vierailija
136/238 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisataa tuhatta koditonta näin ensi alkuun. Työttömyyden ollessa huipussaan, itsemurhat ja rikollisuus nousee hetkessä.

Ehei .. menee ainakin puoli vuotta, ennenkuin voi potkaista jonkun pihalle.

Sinccis

Mä veikkaan ettei ne sitten Joulu/Tammikuussa kuitenkaan suostuisi lähtemään pakkaseen.

Vierailija
137/238 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa on pahoja virheitä sikäli, että terveydenhoidosta on maksettu koko ajan veroja, jota en ole juurikaan käyttänyt.

Vaatisin siis nämä maksetut rahat valtiolta takaisin.

Sinccis

On luonnollista, että nuorempana maksetaan, vaikkei palvelua käytetä, vanhempana on varmaan enemmän krenkkoja.

Silloin lasken, että olen maksanut veroja "säästöön".

Vierailija
138/238 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko on turhaa pelonlietsontaa asiaan, jota ei tule tapahtumaan. Miksi kirjoitit noin? Minäkin voisin kirjoittaa vaikka kenestä vaikka mitä ja laittaa vain loppuun, että no ei vaiskaan, vitsi vitsi.

Vierailija
139/238 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis löytyyhän niitä maita esim. Afrikasta, joissa ei juurikaan ole sosiaaliturvaa. 

Siellä köyhät kärsii ja kuolevat, jos ovat kuollakseen. Ketään ei kiinnosta.

Pilaavat myös terveytensä tekemällä töitä mistä saa edes vähän rahaa ruokaan.

Sinccis

Tietty, kynnys varastamiseen ja väkivaltaan yms. on alhaisempi.

Vierailija
140/238 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikko on turhaa pelonlietsontaa asiaan, jota ei tule tapahtumaan. Miksi kirjoitit noin? Minäkin voisin kirjoittaa vaikka kenestä vaikka mitä ja laittaa vain loppuun, että no ei vaiskaan, vitsi vitsi.

No ei kai kukaan tosissaan aloitusta ota? Mutta moni haluaa tuet pois viime päivinäkin on saanut lukea kuinka pitää ottaa asumistuet pois ja työttömiä haukutaan loisiksi. Kannattaa miettiä mitä toivoo.