Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olikos opetusministeri Li Anderssonilla vain kandin paperit?

Vierailija
13.06.2019 |

Sinänsä vähän huvittaa kun puhuu telkkarissa korkeakoulutuksesta....

Kommentit (168)

Vierailija
1/168 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan hän silti akateemisesti koulutettu.

Vierailija
2/168 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana pitää olla tyytyväinen, jos ministerillä on kandin paperit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/168 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin huolettaa täysin olematon työkokemus.

Vierailija
4/168 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No koska Suomessa on viimeksi ollut joku ministeri jolla on ihan oikeaa työkokemusta?

Vierailija
5/168 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koska Suomessa on viimeksi ollut joku ministeri jolla on ihan oikeaa työkokemusta?

Zibilä.

Vierailija
6/168 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiotieteiden maisteri. 6 laudaturia.

Vierailija
7/168 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun minä opiskelin yliopistossa, kandidaatin tutkinto oli ylempi korkeakoulututkinto, ja maisterin arvonimen kandidaatti sai maksusta.

Nyt ymmärtääkseni maisteri on sama kuin ennen kandidaatti. Kumpaankin vaaditaan pro gradu -tutkielma.

Vierailija
8/168 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiotieteiden maisteri. 6 laudaturia.

Onko ihan vasta valmistunut? Wikipedian mukaan on vain kandi.

Vierailija
9/168 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun minä opiskelin yliopistossa, kandidaatin tutkinto oli ylempi korkeakoulututkinto, ja maisterin arvonimen kandidaatti sai maksusta.

Nyt ymmärtääkseni maisteri on sama kuin ennen kandidaatti. Kumpaankin vaaditaan pro gradu -tutkielma.

Valitettavasti näi ei ole. Vielä 80-luvulla kaikkien tavoitteena oli kandi, johon tehtiin gradu, maisterin arvon sai sitten halutessaan ostaa päälle.

Nykysessä kaksivaiheisessa tutkinnossa kandi on välitutkinto, jossa ei ole pro gradua, maisterin tutkinnon saa kun tekee päälle maisterin. maisteri voi tehdä myös yhtäkyytiä.

Itse olen vielä kandi, teen maisterin joskus kun on aikaa ja rahaa.

Vierailija
10/168 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Li Andersson on valtiotieteiden kandidaatti, joka on ylempi korkeakoulututkinto. Seuraava tutkinto olisi lisensiaatti tai (nykyään) suoraan tohtori. Vastaa siis maisterin tutkintoa. Näissä on vain nimikkeissä ollut vaihtelua.

Vierailija
11/168 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan riittää kun ministeri on hyvämaineinen Suomen kansalainen. Pitäisi olla syntyperäinen äidinkielenään suomea puhuva kansalainen.

Vierailija
12/168 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Li Andersson on valtiotieteiden kandidaatti, joka on ylempi korkeakoulututkinto. Seuraava tutkinto olisi lisensiaatti tai (nykyään) suoraan tohtori. Vastaa siis maisterin tutkintoa. Näissä on vain nimikkeissä ollut vaihtelua.

Kandi on alempi korkeakoulututkinto.

Vierailija
13/168 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei kopioi graduaan kuten Halla-aho ja Huhtasaari

Vierailija
14/168 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos niin, että ap:lla oli vain lähärin tutkinto?

Vierailija
15/168 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttaa olematon työkokemus sekä ala jolta kandin sinänsä arvostettava tutkinto on. Kehui kerran radiossa työkokemuksenaan toimistotyöskentelyä ja paperien täyttämistä.

Työelämä ei ole kopiokoneen luona hameen nostelua ja vihjailevia hymyjä kahvihuoneessa mukin takaa.

Onhan. Siitä mulle on maksettu palkkaa jo 20 vuotta.

Vierailija
16/168 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan riittää kun ministeri on hyvämaineinen Suomen kansalainen. Pitäisi olla syntyperäinen äidinkielenään suomea puhuva kansalainen.

Miksi?

Vierailija
17/168 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olematon työkokemus huolettaa minuakin. Ihminen ei ole itseään koskaan elättänyt työnteolla, niin ei oikeasti osata asettua työtä tekevän osaan. Ja sehän näkyy Lin toiminnassa.

Me lähetetään Huhtasaari mepiksi. Se on varmaan tosi kauheaa kun hänellä ei ole päivänkään työkokemusta 😬

Vierailija
18/168 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti näi ei ole. Vielä 80-luvulla kaikkien tavoitteena oli kandi, johon tehtiin gradu, maisterin arvon sai sitten halutessaan ostaa päälle.

Nykysessä kaksivaiheisessa tutkinnossa kandi on välitutkinto, jossa ei ole pro gradua, maisterin tutkinnon saa kun tekee päälle maisterin. maisteri voi tehdä myös yhtäkyytiä.

Itse olen vielä kandi, teen maisterin joskus kun on aikaa ja rahaa.

Kyllä vaan entinen 80-luvun kandi on täysin sama asia kuin nykyinen maisteri. Tai itse asiassa se ero, että nykyinen maisterintutkinto voi olla suppeampi kuin silloinen kandin tutkinto, kuten omalla alallani nykyinen maisterintutkinto on 30op suppeampi kuin ennen kandi-nimellä. Minulla on yli 5-vuotinen kandin tutkinto.

Vierailija
19/168 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olematon työkokemus huolettaa minuakin. Ihminen ei ole itseään koskaan elättänyt työnteolla, niin ei oikeasti osata asettua työtä tekevän osaan. Ja sehän näkyy Lin toiminnassa.

Me lähetetään Huhtasaari mepiksi. Se on varmaan tosi kauheaa kun hänellä ei ole päivänkään työkokemusta 😬

Huhtasaari on toiminut opettajana. Älä levitä valeita.

Vierailija
20/168 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kaveriksi kansakoulunkin reputtanut Hakkarainen. Siitä sitä lystiä riittää :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi