Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö parisuhteessa myös vaimon päästä matkustelemaan vaikka ei olisi maksukykyä?

Vierailija
13.06.2019 |

Jos vaimolla ei ole omaa maksukykyä tarpeeksi esimerkiksi kunnon ulkomaanmatkaan niin onko mielestänne OK, että matkalle menee vain mies tai ehkä mies ja lapset? Vaimo jää yksin kotiin.

Entä jos mies maksaakin matkan myös vaimolle niin pitääkö miehen vastavuoroisesti päästä 200:n euron kampaamokäyneille ja munakarvojen vahaukseen? Helpostihan siinä käy naisilla niin ”ettei ole varaa yli tonnin matkaan”...

Kommentit (231)

Vierailija
121/231 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan koskaan tuu ymmärtämään ihmisiä, joille parisuhteessa, etenkin lapsien jälkeen, on olemassa joku mun ja sun elintaso. Mulle se on perheen elintaso, piste! Ja mä oon meistä se harkitsevainen ja varakkaampi.

Oon yrittänyt ymmärtää, mutta kun en ymmärrä. No mulle lähisukukin on lähes samaa tasoa, mutta eipä meillä ketään loiseläjiä olekaan. Ehkä tilanne olis toinen, jos lähipiiriin kuuluisi joku itsekäs hyötyjä.

Muuten ihan kulunut provon aihe.

Mun olis hyvin vaikea kokea miehen tienaamia rahoja omikseni.

Noo kyllä sinä ymmärrät sitten kun hoidat teidän yhteisiä lapsia kotona sekä peset miehen pyykkejä ja saat siitä sen 300e / kk ja mies miettii mitä kivaa ostaisi omilla rahoillaan jotka ihan itse tienasi kun sinä piioit kotona ;)

Mikä sinua estää töihin menemästä?

Jos kotona on pieni vauva, niin töihin meno on liki mahdotonta. Paitsi jos mies jää kotiin.

Precis. Valinnan mahdollisuus on ollut olemassa alusta alkaen. Seuraavaksi varmaan kerrot, että sinun kannatti jäädä kotiin, koska miehellä on parempi palkka, hänen urakehityksensä kannalta kotiinjääminen ei ollut vaihtoehto tai hän on yrittäjä. Eli precis: olet laskenut oman elintasosi parempituloisen miehen varaan ja valinnut kodin ja lapset omien palkkatulojen sijaan.

Mies voi aina sanoa, että ei halua lapsia. Eikun palstamiehistä ihan jokainen on tullut isäksi sillä, että vaimo on huijannut ehkäisystä.

Otetaanpa uusiksi: jos kotona on pieni vauva, niin töihin meno on liki mahdotonta. Paitsi jos mies jää kotiin.

Ja sinun elämäsi kaatuu yhteen vuoteen kun olet vauvan kanssa kotona? Vai teetkö niitä lapsia kuin kone ja syytä vieläki muita miten et voi töissä käydä?

Mitä sinä sönkötät?? Ei elämä siihen kaadu mutta silloin EI OLE NIIN PALJON RAHAA käytössä luin töissäkäydessä, siitä tämä lanka lähti.

Vierailija
122/231 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoidan jonkun paskapersekakaroita kotona ilman tienestejä, niin hän silloin maksaa siitä minulle (puolet).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/231 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän syystä vaimolla ei ole varaa matkusteluun, kun lähes kaikki naiset Suomessa on työelämässä mukana.

Vai menevätkö vaimon rahat ruokaan, lasten haalareihin ja kenkiin?

Jos nainen hoitovapaalla työstä, hoitamassa yhteisiä lapsia kotona, kantaako hän heistä myös taloudellisen vastuun yksin, eikä isä maksa puolisolleen perhevapaan aikana ansionmenetystä ja muita etuja, mitä etuja työssäkäynnin aikana menettää

Tämä on yleistä, jos palstaan on uskominen, kun naiset kertovat, kuinka perhevapaan aikana kuinka ovat käyttäneet säästönsä, jotkut jopa ottaneet lainaa, kun mies ei kanna perheestään vastuuta, kun se on muualla maailmassa ja ennen myös Suomessa ihan kunnia-asia miehelle.

Ja eihån silloin pääse vaimo matkustelemaan, kun elää kädestä suuhun ja kantaa lähes yksin vastuun lapsista.

Jep ja jotkut naiset ihan tosissaan selittävät miten ovat YLPEITÄ siitä että maksavat hoitovapaallakin omista säästöistään puolet menoista. Ihan oikeasti. Miten alistettu piika voi ihminen olla? Ei mitään oman arvon tuntoa.

Vierailija
124/231 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kinkkinen kysymys, jos vaimo todellakin tuhlaa kaikki rahat kampaamoon, laukkuihin ja vaatteisiin eikä säästä yhtään yhteiseen lomakassaan. Tuossa tapauksessa voisi vaimon jättää kotiin. 

Vierailija
125/231 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään pidä maksaa, jos parisuhde on tuolla mallilla. Asenteesi ei ennusta pitkää parisuhdetta.

Normaalissa ja onnellisessa parisuhteessa, halutaan ihan itse viettää mahdollisimman paljon aikaa yhdessä ja jakaa puolison kanssa kaikki elämykset ja ilot. Ja se, kuka sen maksaa, ei ole merkitystä tai on toisarvoista.

Ja sitä kutsutaan rakkaudeksi.

Vierailija
126/231 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matka pitää vaan mitoittaa niin, että siihen on kummallakin varaa.

Jos toinen tuhlaa rahansa kaikenlaiseen humpuukiin, niin todellako hänelle pitää vielä matkat maksaa?

Jättää vaan kotiin, niin eiköhän opi vähän säästämään. 

Vierailija
127/231 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö parisuhteessa myös miehen saada seksiä, vaikka ei olisi ulkonäköä?

Onko ok, että nainen lähtee yksin seksilomalle, vai pitääkö hänen raahata mies mukanaan ja palkata vaikka joku prostituoitu tai muuten nähdä erikseen vaivaa jotta mieskin saisi seksiä?

Vierailija
128/231 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan koskaan tuu ymmärtämään ihmisiä, joille parisuhteessa, etenkin lapsien jälkeen, on olemassa joku mun ja sun elintaso. Mulle se on perheen elintaso, piste! Ja mä oon meistä se harkitsevainen ja varakkaampi.

Oon yrittänyt ymmärtää, mutta kun en ymmärrä. No mulle lähisukukin on lähes samaa tasoa, mutta eipä meillä ketään loiseläjiä olekaan. Ehkä tilanne olis toinen, jos lähipiiriin kuuluisi joku itsekäs hyötyjä.

Noo kyllä sinä ymmärrät sitten kun hoidat teidän yhteisiä lapsia kotona sekä peset miehen pyykkejä ja saat siitä sen 300e / kk ja mies miettii mitä kivaa ostaisi omilla rahoillaan jotka ihan itse tienasi kun sinä piioit kotona ;)

Jos kotona on pieni vauva, niin töihin meno on liki mahdotonta. Paitsi jos mies jää kotiin.

Precis. Valinnan mahdollisuus on ollut olemassa alusta alkaen. Seuraavaksi varmaan kerrot, että sinun kannatti jäädä kotiin, koska miehellä on parempi palkka, hänen urakehityksensä kannalta kotiinjääminen ei ollut vaihtoehto tai hän on yrittäjä. Eli precis: olet laskenut oman elintasosi parempituloisen miehen varaan ja valinnut kodin ja lapset omien palkkatulojen sijaan.

Mies voi aina sanoa, että ei halua lapsia. Eikun palstamiehistä ihan jokainen on tullut isäksi sillä, että vaimo on huijannut ehkäisystä.

Otetaanpa uusiksi: jos kotona on pieni vauva, niin töihin meno on liki mahdotonta. Paitsi jos mies jää kotiin.

Ja sinun elämäsi kaatuu yhteen vuoteen kun olet vauvan kanssa kotona? Vai teetkö niitä lapsia kuin kone ja syytä vieläki muita miten et voi töissä käydä?

Mitä sinä sönkötät?? Ei elämä siihen kaadu mutta silloin EI OLE NIIN PALJON RAHAA käytössä luin töissäkäydessä, siitä tämä lanka lähti.

Mutta silloin perheen rahat ovat yhteiset tai mies maksaan oman osuutensa äidin ansionmenetyksestä ja muista eduista, onhan lapsi yhteinen projekti.

Vierailija
129/231 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö parisuhteessa miehen päästä matkustelemaan, vaikka ei ole maksukykyä? Jos miehellä ei ole omaa maksukykyä tarpeeksi esimerkiksi kunnon ulkomaanmatkaan niin onko mielestänne OK, että matkalle menee vain vaimo tai ehkä vaimo ja lapset? Mies jää yksin kotiin.

Ei mielestäni ole ok. Tai siis on, jos pariskunnan osapuolet eivät välitä toisitaan ja he ovat yhdessä jostain muusta syystä. Mutta jos rakastaa toista ja välittää hänestä, ei ole vaihtoehtona se, että jättää tämän matkalta pois.

Onko se rakastamista, jos törsää ja tuhlaa rahansa ja sitten olettaa toisen maksavan vielä matkan?

Vierailija
130/231 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta silloin perheen rahat ovat yhteiset tai mies maksaan oman osuutensa äidin ansionmenetyksestä ja muista eduista, onhan lapsi yhteinen projekti.

Niin, jos lukisit keskustelun varmaan ymmärtäisit. Joku sanoi että hänen olisi vaikea kokea miehen rahat omikseen. Johon vastattiin että ymmärrät sitten kun sinä hoidat lasta kotona eikä ole mahdollista käydä töissä ja miehen rahat on ”vaan miehen rahoja” että kyllä koet että ne on perheen rahoja silloin. Sitten joku uli alkoi sönköttää että mene töihin! Niin, vastasyntyneen kanssa vai.

Vierailija
131/231 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep ja jotkut naiset ihan tosissaan selittävät miten ovat YLPEITÄ siitä että maksavat hoitovapaallakin omista säästöistään puolet menoista. Ihan oikeasti. Miten alistettu piika voi ihminen olla? Ei mitään oman arvon tuntoa.[/quote]

Onkohan siinä joku sellainen idea ettei muuten saa miestä, ostetaan se mies niin kuin miehetkin ostavat köyhistä maista nuoria naisia. 

Ei meillä matkusteta jos ei kummatkin pääse. Jos toisella on ylimääräistä niin ei sillä lähdetä yksin etelän lomille yksin, johan olisi sairasta! Luojan kiitos ei mies tarvi kampaajaa eikä vahauksia, auton vahaaminen on riittänyt tähän asti. 

Vierailija
132/231 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän syystä vaimolla ei ole varaa matkusteluun, kun lähes kaikki naiset Suomessa on työelämässä mukana.

Jos nainen hoitovapaalla työstä, hoitamassa yhteisiä lapsia kotona, kantaako hän heistä myös taloudellisen vastuun yksin, eikä isä maksa puolisolleen perhevapaan aikana ansionmenetystä ja muita etuja, mitä etuja työssäkäynnin aikana menettää

Tämä on yleistä, jos palstaan on uskominen, kun naiset kertovat, kuinka perhevapaan aikana kuinka ovat käyttäneet säästönsä, jotkut jopa ottaneet lainaa, kun mies ei kanna perheestään vastuuta, kun se on muualla maailmassa ja ennen myös Suomessa ihan kunnia-asia miehelle.

Ja eihån silloin pääse vaimo matkustelemaan, kun elää kädestä suuhun ja kantaa lähes yksin vastuun lapsista.

Jep ja jotkut naiset ihan tosissaan selittävät miten ovat YLPEITÄ siitä että maksavat hoitovapaallakin omista säästöistään puolet menoista. Ihan oikeasti. Miten alistettu piika voi ihminen olla? Ei mitään oman arvon tuntoa.

Nämä ovat aivan käsittämättömiä tapauksia.

Tunnen itse naisia, jotka ovat säästäneet etukäteen äitiyslomaa varten. Ihan vaan siksi että voisivat myös äitiysloman aikana maksaa puolet yhteisistä kuluista. Yleensä nämä naiset maksavat lapsen kulut yksin. Ja ovat ylpeitä tästä.

En ymmärrä mikä saa heidät kantamaan yksin taloudellisen vastuun lapsesta. Miehet vaan jatkavat elämäänsä kuin poikamiehenä ollessaan. Saavat vielä lisäetuna ilmaisen kodinhoidon, edullisen kodin ja ruoat kun puoliso maksaa puolet kaikesta. Tietysti myös ruoasta vaikka mies syö siitä suurimman osan.

Yhteistä näille naisille on se, että ovat "vahvoja ja itsenäisiä" naisia. Silti he vaikuttavat alistetuilta ja hyväksikäytetyiltä miestensä nyppiessä rusinat pullasta.

Vierailija
133/231 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat aivan käsittämättömiä tapauksia.

Tunnen itse naisia, jotka ovat säästäneet etukäteen äitiyslomaa varten. Ihan vaan siksi että voisivat myös äitiysloman aikana maksaa puolet yhteisistä kuluista. Yleensä nämä naiset maksavat lapsen kulut yksin. Ja ovat ylpeitä tästä.

En ymmärrä mikä saa heidät kantamaan yksin taloudellisen vastuun lapsesta. Miehet vaan jatkavat elämäänsä kuin poikamiehenä ollessaan. Saavat vielä lisäetuna ilmaisen kodinhoidon, edullisen kodin ja ruoat kun puoliso maksaa puolet kaikesta. Tietysti myös ruoasta vaikka mies syö siitä suurimman osan.

Yhteistä näille naisille on se, että ovat "vahvoja ja itsenäisiä" naisia. Silti he vaikuttavat alistetuilta ja hyväksikäytetyiltä miestensä nyppiessä rusinat pullasta.

Jep!! En ymmärrä miten he saavat väännettyä sen niin että HE ovat itsenäisiä ja vahvoja, vaikka HEITÄ juuri käytetään hyväksi! ”Minä en ainakaan ole L.loinen.” Juu et totisesti, tyhmä muuten vaan.

Vierailija
134/231 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen tuhlaa rahansa kaikenlaiseen humpuukiin, niin todellako hänelle pitää vielä matkat maksaa?

Eikö miehet sitten "tuhlaa" rahojaan? Ainakin meillä mies käy muutaman viikon väleinen parturissa, ostaa hygienia-tuotteita, vaatteita, harrastuksiin menee kuukaudessa melkoinen siivu jne.

Vierailija
135/231 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on yhteiset rahat. Niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina. Meille perhe ja parisuhde on yksikkö. Toki kummallakin on mahdollisuus omiin reissuihin mutta mieluiten reissaamme yhdessä.

Vierailija
136/231 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen projekti on yhteiselämä eikä siihen lasta tarvita. Olen nähnyt tapauksia missä vaimo elää köyhyydessä ja mies säästää perilliselle perintöä, niin outoja systeemejä ettei voi ymmärtää. 

Vierailija
137/231 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö miehet sitten "tuhlaa" rahojaan? Ainakin meillä mies käy muutaman viikon väleinen parturissa, ostaa hygienia-tuotteita, vaatteita, harrastuksiin menee kuukaudessa melkoinen siivu jne.

Eksä ei ainakaan tuhlannut. Ei käynyt koskaan parturissa, kaikki vaatteet osti alennusmyynnistä ja juoksuharrastukseen ei mennyt rahaa. 

Kyllä minä tuhlasin paljon paljon enemmän juurikin kampaajalle, vaatteisiin, laukkuihin ja koruihin. 

Tosin rahaa jäi vielä matkustamiseenkin. 

Vierailija
138/231 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jotkut naiset laittavat aivonsa narikkaan, kun syntyy lapsi.

Ennen ei yksikäån nainen olisi suostununut hoitamaan kotona lasta, ilman, että myös mies olisi osallistunut ansion menetykseen.

Meitä äitejä neuvottiin jo 70-80-luvulla neuvolassa ja lehdet esim Vauva-lehti ja KaksPlus valisti äitejä, ettei tähän pidä suostua.

Ja eron tulessa, miehet saattoivat maksaa elatusmaksua, jos oli hoitanut lapsia kotona. Elatusmaksu tuli tietenkin lasten elstusmaksujen päälle.

Vierailija
139/231 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono vitsi.

Minulla oli nuorena avopuoliso, joka tuhlasi rahansa niin ettei pakollisiin kuluihin jäänyt mitään.

Se tuhlaaminen ja vspaamatkustaminen alkoi pikkuhiljaa niin ettei sitä aluksi edes tajunnut.

Jossain vaiheessa vaan huomasin maksavani kaiken yksin. Oltiin kumpikin opiskelijoita, eikä rahaa ollut paljon.

Mies tuhlasi omansa lähinnä ruokaan ja tupakkaan. Hänen oli pakko saada syödä ulkona joka päivä. Koulussakin piti saada välitunnilla ostaa limsaa ja kahvia. Joskus riideltiinkin siitä että tarvitseeko hän joka päivä lumsapullon.

Hänellä ei ollut mitään tajua rahasta. Saattoi tyytyväisenä ostaa sisäfilettä, vaikka eihän sellaiseen opiskelijabudjetilla ollut varaa. Tai, no hänellä oli kun minä maksoin vuokran ja rahoitin arjen.

Itse en päässyt edes elokuviin, sillä yksin en saanut mennä eikä miehellä ollut varaa maksaa omaa lippuaan. Olisi pitänyt maksaa miehenkin lippu, ja tietysti myös leffaherkut hänelle.

Pari vuotta ihmettelin sitä touhua ennenkuin erosin ja muutin asumaan yksin. Mies siinä sitten vinkui kaikille mahdollisille tutuille, että olin käyttänyt häntä taloudellisesti hyväkseni.

Onneksi pääsin eroon siitä tyypistä.

Vierailija
140/231 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mikän parisuhde ole jos ei oteta toista huomioon tuollaisessa asiassa. En itse nauttisi lomasta rikkaampana yksin, maksaisin kumppanin mukaan. Sitten vaikka 1 matka vuodessa yhdessä kuin kaksi yksin.

Nämä palstan parisuhde- raha-aloitukset on aina yhtä itsekkäitä. Ihan hirveää kuraa ja hiustenhalkomista.