Miten joitakin ottaa niin koville toisten tatuoinnit?
Joka päivä aloituksia, miten tatuoinnit pilaa "markkina-arvon", ovat rumia, ovat pois muodista jne. Mitä se sinun elämää liikuttaa, mitä muut tekevät?
Kommentit (64)
Juttelin kerran yhden artistin kanssa uimalan saunassa.
Me kävimme samana vkonpäivänä, 3 h ennen sulkemisaikaa uimalassa ja törmäsimme usein saunassa ja aloimme juttelemaan.
Hän itse kertoi mitä tekee ja kysyi mielipidettäni. Vastasin en tykkää itselläni, mutta muiden eivät haittaa, jokaisella on oma kroppa.
Hän itse kertoi usein näkee nopeasti milloin leima on otettu. Tatuoinnit ovat niin tuore juttu.
Joskus otettiin alaselkään näitä kuvioita jne.
Kaikki kehuu olevansa persoonallisia, silti aika näkyy.
Kyllä ne pilaa ihmisen. Aina ihmettelee, että miksi?!
Ihmetys-I kirjoitti:
Ei minua itse tatutoinneissa mikään oikeastaan häiritse. Lähinnä mietityttää se niiden itse kuvien estetiikka ja miksi se on sellainen kuin on. Jotenkin hirveän naivia ja perinteistä kuvastoa visuaalisesti suurelta osin. Missä ovat taiteellisesti uutta luovat ja kunnianhimoiset tatuoinnit?
Tähän ajatukseen samaistun. Jotkin kuvat kieltämättä herättävät ihmetystä, mutta eivät ne minua sinänsä häiritsekään. En vain itse ottaisi samanlaista. Toisaalta kuvan kantaja voi pitää (ja toivottavasti pitääkin) sitä esteettisenä. Jos ottaisin tatuoinnin, haluaisin ehdottomasti piirtää sen itse, jotta varmasti saisin juuri sellaisen kuin haluan.
m-geri kirjoitti:
Moni perustelee täällä, että ne ärsyttää koska ovat rumia ja tekevät ihmisestä vähemmän viehättävän. (Aivan kuin kaikkien pitäisi olla olemassa miellyttääkseen toisten silmää? )Tokihan jos on joku kännissä itse tehty räpellys niin varmasti on ruma. MUTTA: ettekö ymmärrä, että ihmiset joilla on tatuointeja, pitävät niitä nimenomaan esteettisinä? Eivät kaikki pidä samoista asioista. Toiset pitää lyhyistä blondeistä, toiset pitkistä bruneteista. Toiset tatuoiduista, toiset kuvattomista. Omalla kohdalla jos jäbä on ihan ok näkönen ilman tatuointeja, en niinkään kiinnitä huomiota, mutta tatuointien kanssa sama mies on heti paljon vetävämpi. Sisin on silti se tärkein, joten voisin seurustella myös tatuoimattoman kanssa, vaikka se omaan makuuni hieman tylsä lookki onkin.
Tatuoitujen haukkujille vielä kysymys: eikö toisten tuomitseminen ja arvostelu ulkonäön perusteella ole aika last season ja kerro sivistymättömästä ja keskenkasvuisesta WT-ajatusmaailmasta?
Eikö kysymykseen vastaajan ja siinä samalla eriävän mielipiteensä kertovan leimaaminen haukkujaksi ja arvostelijaksi ole merkki sivistymättömyydestä ja kyvyttömyydestä osallistua keskusteluun? Miksi joku kysymys yleensä pitää esittää, jos siihen ei halua vastausta? Mä en ainakaan ole haukkunut ketään, eikä mulla edelleenkään ota koville kenenkään tatuoinnit. Itsellänikin on yksi, onneksi pieni ja piilossa. Sillä oli mulle merkitys 32 vuotta sitten, mutta olisin tullut toimeen ilmankin. Onneksi (itseni kannalta huom) silloin trendinä olivat pienehköt kuvat. (numero 1)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne pilaa ihmisen. Aina ihmettelee, että miksi?!
Millä tavalla pilaavat? Silläkö tavalla, että jos vaikka tapaat jonkun uuden ihmisen, jolla on tatuointeja vaatteiden alla, tiedät heti, että hän on pilalla, vaikka et niitä tatuointeja näkisikään?
Kun katselee noin kolmekymppisiä, tukkansa räikeäksi värjänneitä ja kummalliseen malliin kynineitä, käsivarret, selät ja pahimmillaan kaulat täyteen rumia kuvia värkänneitä ihmisiä miettii haluaako ihmiset tosiaan näyttää halvoilta, ilmeisesti haluaa. Tsekatkaapa yliopisto-opiskelijoita oikiksessa tai kauppiksessa, tai lääkäriksi lukevia. Joitakin tatuointeja voi olla, joo, mutta suurimmalla osalla iho on sileä. Jos jo nuorena vetää nahkansa täyteen kuvia on noista huomattavasti hankalampaa päästä eroon kuin hiusväreistä. Luokkanousut käyvät hankalammiksi? Ja miltä näyttää suuri tatuonti kehossa kun ikää on tullut +30 vuotta ja saman verran kiloja?
Kateelliset ja köyhät ruikuttaa. Älä välitä. :)
Tällä palstalla ja netissä yleensäkin monia tuntuu kiinnostavan aivan sairaalloisella tavalla hyvin monet toisten asiat. Tatuointien ja muutenkin ulkonäön lisäksi ainakin toisten seksuaalisuus ja rakkaussuhteet vaikuttavat olevan huutelijoille erittäin tärkeitä. Vaikka eivät tietenkään vaikuta heihin millään tavalla. Kai näillä ihmisillä vaan on jotenkin todella vaikea elää sellaisessa maailmassa, jossa kaikki eivät toimi kaikissa asioissa täsmälleen samalla tavalla kuin mitä heille on lapsena opetettu.
Vierailija kirjoitti:
Kun katselee noin kolmekymppisiä, tukkansa räikeäksi värjänneitä ja kummalliseen malliin kynineitä, käsivarret, selät ja pahimmillaan kaulat täyteen rumia kuvia värkänneitä ihmisiä miettii haluaako ihmiset tosiaan näyttää halvoilta, ilmeisesti haluaa. Tsekatkaapa yliopisto-opiskelijoita oikiksessa tai kauppiksessa, tai lääkäriksi lukevia. Joitakin tatuointeja voi olla, joo, mutta suurimmalla osalla iho on sileä. Jos jo nuorena vetää nahkansa täyteen kuvia on noista huomattavasti hankalampaa päästä eroon kuin hiusväreistä. Luokkanousut käyvät hankalammiksi? Ja miltä näyttää suuri tatuonti kehossa kun ikää on tullut +30 vuotta ja saman verran kiloja?
Luehan tuo oma vastauksesi ja mieti, millaisen kuvan se sinusta antaa ihmisenä.
B luokan porukkaa niin se vain on.
Yhtälailla minua oksettaa aikuisten ihmisten keskenkasvuinen käytös ja asenteet kuin jotakin joku tatuointi.
Monet oppivat ympäristön paineesta ruotimaan toisten ulkonäköä ja tekemään siitä omia johtopäätöksiä ja pitää niitä todellisina ilman, että koskaan tutustuvat henkilöön sen tarkemmin. Joskus harmittaa miten lukkiutuneita ja sokeita jotkut on omalle toiminnalleen ilman, että koskaan kyseenalaistavat käyttäytymismalliaan.
Kekustelua vartenhan tää on.
Jossa jokainen voi tuoda vapaasti mielipiteensä julki.
Ja aivan hirveitähän noi on.
Vierailija kirjoitti:
Kekustelua vartenhan tää on.
Jossa jokainen voi tuoda vapaasti mielipiteensä julki.
Ja aivan hirveitähän noi on.
Niin on. Ja jokainen voi myös kertoa, millaisen käsityksen saa ihmisestä, joka tänne mielipiteensä kirjoittaa.
Tatuoinneissa, tai paremminkin niiden ottamisen perusteluissa, hämää eniten se että niillä kuulemma korostetaan omaa persoonallisuutta mutta silti ne tatuoinnit ovat ihan samanlaisia kuin tuhansilla muillakin. Nykyään joku erottuminen ja persoonan korostaminen on melkein helpompaa tatuoimattomana kuin tatuoituna.
Kummastuttaa vain nuo "kauppalaput" jotka tatuoitu vatsaan ja reisiin ja tekstit demistä.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni vanhempi lääkäri, jonka vastaanotolla olen käynyt ovat olleet hyvinkin näyttävästi tatuoituja, mitä nyt näkee kunkin vaatetukselta. Uusittuja ja myös vanhoja tatuointeja miehillä sekä naisilla, jotka ovat yli 50 vuotiaita lääkäreitä. Mutta joo hyvä tuuri itelle sattunut täällä kehäkolmosen yläpuolisessa periferiassa. Harvinaisempaa nähdä tämän ikäluokan edustajien tatuointeja, mutta oli pakko tuoda tääkin nyt esille :D Ootko muuten koskaan ajatellut, että olisit ehkä pikkasen turhan asenteellinen mitä tulee toisten ihmisten ulkonäköön? Ehkä se näkemäsi ihminen, jota näit 2 sekuntia voi olla jotain muutakin kuin äkkiseltään tuomittu wt duunari. Ehkä ihmisiä ei kiinnosta kovin paljoa miltä he näyttävät kun omassa elämässä on kaikki hyvin, ehkäpä jopa paremmin kuin hyvin.
Tatuoinnit ovat wt:n tapa tunnistaa toisensa ja siten heillä on tieto siitä kuinka toista voi lähestyä. Esim. tupakan pummaaminen onnistuu paremmin, kun tietää että toinenkin polttaa.
No muuttuisi tämä palsta tosi tylsäksi eikä tänne kukaan enää tulisi, jos ei olisi erilaisia mielipiteitä ja räväkkää kommentointia. Täällähän arvostellaan milloin mitäkin. Miksi ei tatuointeja? Nähtäväksi ne on otettu vai kuinka? Usein näkee, että vaate on valittu niin, että tatuoinnit näkyvät. Ja kun tatuointi on nykyään keskiluokkaisen elämän ilmentymä, niin aiempi "paheellisuuden" leima ei enää haittaa.
Voin nelikymppisenä kertoa, mikä tatuoinneissa hämää (en ole kirjoitellut aiempiin ketjuihin).
Aiemmin tatuoinnit olivat paheksutumpia, niitä oli tyyliin rikollisilla. Nyt tatuointeja on yleisesti minua 10-20 vuotta nuoremmilla. Sukupolviero.
Minua häiritsee se, että tatuoinnit ovat muka normaaleja ja "persoonallisia", vaikka oikeasti nämä ajatukset on vain tuutattu läpi nuoremmalle sukupolvelle vähän samaan tapaan kuin omalle ikäpolvelleni tupakointi yleisesti oli paljon normaalimpi asia. Kärjistäen siis tatuoinnit ovat yksillöllisyyden korostusta, ehdottomuuden korotustusta, ehkä siinä on hieman sitä pientä kapinallisuuttakin. Kuten tupakointi omalle sukupolvelleni.
Tatuoinnit siis siten ovat somessa yms. jotain, mistä pitäisi ajatella, että ovat "hienoja". Useimmiten omasta mielestäni eivät ole. Harva on, useimmat ovat melko persoonattomia. Tämä ristiriita hämää.