Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko itsekäs jos en lähde miehen suvun mökille juhannuksena?

Vierailija
10.06.2019 |

Tilanne on siis seuraava; olemme olleet yhdessä 7 vuotta ja nämä kaikki juhannukset vietetty miehen suvun mökillä. On ikään kuin perinne. No, itse en ole mökki-ihminen ollenkaan, mutta olen miehen mieliksi lähtenyt joka kerta kun eipä minulla ole parempiakaan ideoita ollut enkä ole halunnut ns. heittäytyä hankalaksi kun mies aina odottaa mökkijuhannusta.

Välini miehen perheeseen ovat aina olleet viileät. En haluaisi sitä, mutta jostain syystä minun naamani on v*tuttanut heitä koko tämän 7 vuotta, ihan alusta asti. Aluksi yritin lähentyä heidän kanssaan, nyt en enää jaksa olla muuta kuin peruskohtelias. Tänä vuonna tilanne on pahentunut. Miehen veli alkoi alkuvuodesta seurustelemaan erään naisen kanssa, jonka tunnen lapsuudesta asti. Välimme eivät ole ikinä olleet hyvät, hän kiusasi minua koulussa ja jatkoi sitä vielä jopa pitkälle lukioajan. Suoraansanottuna tämä nainen ahdistaa minua älyttömästi. :( Hän on kai puhunut minusta miehen perheelle, koska nykyään miehen perheenjäsenetkin avoimesti v*ttuilevat minulle, heti kun teen pienenkin "mokan", esim. ostan vaikka vääränlaisia kukkia kylään mennessämme. Jotain ihan pientäkin mistä saa väännettyä kiusaa. Jos mennään käymään niin miehen siskot ja miehen veljen tyttöystävä ei puhu mulle sanaakaan. Suurinpiirtein hiljenevät kun astun huoneeseen. Tänään mies puhui isänsä kanssa puhelimessa, ja nukkumajärjestyksestä puhuttaessa isänsä oli todennut että "*minun nimeni* voi nukkua vaikka yksin ullakolla." Tuollaisia pieniä kuitteja ihan koko ajan. Mies toteaa noihin vaan vanhemmilleen jotain tyyliin "Noniin lopeta jo".

Yritin viimeksi tänään sanoa miehelle, etten haluaisi tulla tänä vuonna mukaan juhannuksenviettoon, että jos hän menisi kahdestaan lapsemme kanssa, mutta miehen kommentti oli vain että kaikki kuvittelemani kiusa on vitsiä ja että olen itsekäs jos en osallistu perhejuhlaan. Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä? En valehtele, erokin on käynyt mielessä sillä en vaan kertakaikkiaan jaksa nähdä noita ihmisiä. :( Anteeksi pitkä ja sekava teksti. En jotenkin osaa puhua tästä tilanteesta ystävilleni. Pakko purkautua johonkin..

Kommentit (243)

Vierailija
181/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö sinä ap syyn miksi nälvivät sinua? Kyllä siihen aina on jokin syy.

Joo, on syy. Se että apxon kiltti ja kohelias ja välttelee konflikteja. Hyeenat hyökkää mielellään tuollaisen kimppuun.

Jos on aidosti kiltti ja kohtelias, niin ei todellakaan koko perhe hyökkää kimppuun.

Todellakin hyökkää, kun narsisti alkaa supista valheitaaan muille perheenjäsenille. Narsistien ensisijainen kohde on empaattinen ihminen.

Kuka se narsisti nyt tässä porukassa olisi? Appi? Miehen veljen uusi naisystävä? Jos alusta asti on ollut pingottunut tunnelma, niin kyllähän sieltä taustalta löytyy jotain... Ap:n mies ollut perheessään parjattu ja huonompi, kuin muut sisarukset, ap:n ja miehen vanhemmilla jotain keskinäisiä riitoja, ap:n taustalla jotain rikollisuutta, ap rikkonut miehensä edellisen parisuhteen tms.

En ole rikollinen, enkä ole rikkonut kenenkään parisuhdetta ikinä elämässäni. Mies on ollut ihan tavallisessa roolissa perheessä, eikä ketään lapsista ole sorrettu. Riitojakaan ei ole ollut. Että mene ja tiedä. Minä olen luonteeltani rauhallinen ja kiltti, minulla on hyvä koulutus ja hyvä työpaikka. En keksi itsestäni mitään selkeästi erottuvaa piirrettä tai ominaisuutta mikä voisi herättää närää. Voi olla että he ovat keksineet, ja sen perusteella inhoavat, mutta toisaalta on myös oikeasti olemassa ihmisiä jotka ihan vaan lämpimikseen valikoivat ihmisen kenestä päättävät olla pitämättä.

-Ap

Vierailija
182/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, on syy. Se että apxon kiltti ja kohelias ja välttelee konflikteja. Hyeenat hyökkää mielellään tuollaisen kimppuun.

Jos on aidosti kiltti ja kohtelias, niin ei todellakaan koko perhe hyökkää kimppuun.

Todellakin hyökkää, kun narsisti alkaa supista valheitaaan muille perheenjäsenille. Narsistien ensisijainen kohde on empaattinen ihminen.

Kuka se narsisti nyt tässä porukassa olisi? Appi? Miehen veljen uusi naisystävä? Jos alusta asti on ollut pingottunut tunnelma, niin kyllähän sieltä taustalta löytyy jotain... Ap:n mies ollut perheessään parjattu ja huonompi, kuin muut sisarukset, ap:n ja miehen vanhemmilla jotain keskinäisiä riitoja, ap:n taustalla jotain rikollisuutta, ap rikkonut miehensä edellisen parisuhteen tms.

Kaikesta päätellen narsisti on jompikumpi ap:n miehen vanhemmista. Ellei narsisti, niin sitten henkiseen väkivaltaan viehkoontunut. Jos ap on rikollinen tai vamppi, on poika valinnut puolisonsa ja lapsensa äidin. Nälviminen ja syrjiminen on törkeätä vanhemmilta, jotka kasvattivat poikansa rikollisvampin puolisoksi.

Jos ap on rikollinen tai vamppi, niin silloinhan se nimenomaa olisi se syy perheen käytökselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap VIERAANNUTTAA lapsensa miehensä suvusta.

Oletko Ap kysynyt lapselta vihaako tämä isänsä sukua?

mitä..eikö?

Eihän APN lapsi kuulu mitenkään miehen suvulle. On ihan APN ja hänen miehensä välinen asia minne heidän lapsensa menee tai on menemättä. Henkilökohtaisesti katkaisisin kaiken yhteydenpidon tuollaiseen sukuun.

Vierailija
184/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole rikollinen, enkä ole rikkonut kenenkään parisuhdetta ikinä elämässäni. Mies on ollut ihan tavallisessa roolissa perheessä, eikä ketään lapsista ole sorrettu. Riitojakaan ei ole ollut. Että mene ja tiedä. Minä olen luonteeltani rauhallinen ja kiltti, minulla on hyvä koulutus ja hyvä työpaikka. En keksi itsestäni mitään selekeästi erottuvaa piirrettä tai ominaisuutta mikä voisi herättää närää. Voi olla että he ovat keksineet, ja sen perusteella inhoavat, mutta toisaalta on myös oikeasti olemassa ihmisiä jotka ihan vaan lämpimikseen valikoivat ihmisen kenestä päättävät olla pitämättä.

-Ap

Rauhallinen ja kiltti eli ujo ja hiljainen? Jotkut idiootit eivät pidä ihmisistä, jotka eivät puhu ja tuo omia mielipiteitään esille. Jos olet ensitapaamisiin mennyt aina kädet vapisten "anteeksi, että olen olemassa" -asenteella, niin miehen räväkät ja puheliaat vanhemmat pitävät sinua outona hissukkana.

Vierailija
185/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta päätellen narsisti on jompikumpi ap:n miehen vanhemmista. Ellei narsisti, niin sitten henkiseen väkivaltaan viehkoontunut. Jos ap on rikollinen tai vamppi, on poika valinnut puolisonsa ja lapsensa äidin. Nälviminen ja syrjiminen on törkeätä vanhemmilta, jotka kasvattivat poikansa rikollisvampin puolisoksi.

Jos ap on rikollinen tai vamppi, niin silloinhan se nimenomaa olisi se syy perheen käytökselle.

Varmasti, jos ap on kähveltänyt anopin kultasormukset ja liehitellyt appeakin ensitapaamisesta lähtien. Sellaisesta ei taida olla kyse, olet väärillä jäljilä.

Vierailija
186/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös niitäkin ihmisiä, jotka kokevat, että kaikki kiusaa ja kaikki vihaa ja on heitä vastaan... Sanoi tai teki sitten niin tai näin, niin uhriudutaan ja tehdään kärpäsestä härkänen ja vainoharhoissaan saadaan päähän sellaisia ajatuksia, mitkä ei pidä paikkaansa. Tahallaan käsitetään asiat väärin ja otetaan loukkauksena itseään kohtaan. Just saying...

Totta. Mutta ainakin APn tapauksessa (jos kirjoitus siis on 100% rehellinen) tuo on selkeää kiusaamista eikä mm. tuota miehen isän kommenttia voi ymmärtää väärin, aivan selkeää vttuilua. Kyllähän sitä helposti voi herkkänä ihmisenä tulkita asioita väärin (itsellä omakohtaista kokemusta) mutta joskus toisten käytös on niin selvästi ilkeää, ettei sitä voi laittaa oman mielikuvituksen piikkiin.

Juu, mutta miksi ihmeessä mies menee kertomaan tuollaisia typeriä isänsä letkautuksia ap:lle, kun tietää, että se varmasti loukkaa ja vaikka olisikin jotain isänsä tyhmää huumoria?

Tuo on ihan oma ihmistyyppiä. Oma äiti on kertonut minulle heti, jos joku on arvostellut minua. Ei se oikein kivalta ole tuntunut, kun iloisena olen jutellut isän tai jonkun kaupassa tapaamani äidin ystävän kanssa ja tuntia myöhemmin soittaa äiti kertoen "se sanoi sinusta sitä ja tätä". Yleensä arvostelun aihe on ollut ulkonäköni tai silloinen tyttömyyteni.

Miten äitisi puolusti sinua haukkujille? Niinkin voi olla, että haukkuja onkin oma äiti, joka syylistää lastaan kertomalla haukkujan olevan joku toinen.

Ei puolustanut mitenkään. Kyllä haukkuja oli aina se, jonka kanssa olin jutellut, ei äiti muuten niitä asioita olisi tiennyt.

Vierailija
187/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole rikollinen, enkä ole rikkonut kenenkään parisuhdetta ikinä elämässäni. Mies on ollut ihan tavallisessa roolissa perheessä, eikä ketään lapsista ole sorrettu. Riitojakaan ei ole ollut. Että mene ja tiedä. Minä olen luonteeltani rauhallinen ja kiltti, minulla on hyvä koulutus ja hyvä työpaikka. En keksi itsestäni mitään selekeästi erottuvaa piirrettä tai ominaisuutta mikä voisi herättää närää. Voi olla että he ovat keksineet, ja sen perusteella inhoavat, mutta toisaalta on myös oikeasti olemassa ihmisiä jotka ihan vaan lämpimikseen valikoivat ihmisen kenestä päättävät olla pitämättä.

-Ap

Rauhallinen ja kiltti eli ujo ja hiljainen? Jotkut idiootit eivät pidä ihmisistä, jotka eivät puhu ja tuo omia mielipiteitään esille. Jos olet ensitapaamisiin mennyt aina kädet vapisten "anteeksi, että olen olemassa" -asenteella, niin miehen räväkät ja puheliaat vanhemmat pitävät sinua outona hissukkana.

Sitä suuremmalla syyllä silloin appivanhemmat ovat päästään vialla.

Vierailija
188/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Ja tämä ei ollut mikään loukkaus ap:ta kohtaan, vaan ihan oikeasti on yllättävän paljonkin tällaisia ihmisiä, jotka eivät ymmärrä ujoutta ja hiljaisuutta, koska itse ovat koko ajan äänessä ja määrätietoisia. Kyllä olen monen monta kertaa kuullut, kun jotain hiljaista ja ujoa ihmistä arvostellaan, kun se on tuollainen saamaton möllöttäjä eikä sano mitään eikä osaa edes kysymyksiin vastailla.

Vierailija
189/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihmetellään miten muka voidaan inhota ilman syytä. Minun appeni inhoaa helsinkiläisiä. En usko että tää edes on niin epätavallinen inho kun tätäkin palstaa lukee. Hänestä kaikki mikä Helsingistä tulee on paskaa. Piste. Minä nyt sitten olen syntyperäinen helsinkiläinen, se riitti ja riittää. Yhtään kertaa en ole häntä tavannut etten olisi tätä inhoa silmilleni saanut.

Hän myös haluaisi että muuttaisimme Mikkeliin tms mikä nyt vaan ei ole suunnitelmissa. Häämme hän haukkui tuoreeltaan paikan päällä koska ne pidettiin Helsingissä. Eikä meillä edes ollut hevoskärryjä.

Vierailija
190/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Sitä suuremmalla syyllä silloin appivanhemmat ovat päästään vialla.

Varmasti. Mutta tällaisia ahdasmielisiä juntteja on vaikka kuinka ja he eivät yhtään ymmärrä erilaisuutta ja pitävät sitä jonain negatiivisena asiana.

Vierailija
191/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukat voi olla vääränlaisia??? En ole nähnyt niissä käyttöselostetta itseltään Jumalalta mutta ehkä he sitten ovat.

esim ostaa hyasintti allergiselle. Onhan näitä mahdollisuuksia.

Vierailija
192/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt miehesi pitäisi käytttäytyä kuten MIES ja tehdä kuten Raamatussakin jo sanotaan: erota isästään ja äidistään ja liittyä vaimoonsa. Sisältää vaimon puolustamisen tuollaisissa täysin käsittämättömissä kiusaamistilanteissa.

Todella ilkeää ja typerää, kummallista myös ! Voi vielä ajatella, että aina yksi sukulainen käyttäytyy huonosti, mutta mitä tuollainen on, et kaikki kiusaa  =( ?

Vierailija
193/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Itseäni harmittaa, että pilasin itseltäni lukuisia jouluja miehen vanhempien luona.  Vanhemmat eivät välttämättä inhonneet minua, mutta palvoivat miehen exää ja minä olin heille lähinnä ilmaa. Minulle ei puhuttu ja 10 vuoteen he eivät välittäneet opetella nimeäni. Exää kaivattiin jokaisessa keskustelussa, yhtenä jouluna miehen äiti harmitteli kun hänen mielestään mieheni olisi pitänyt tuoda exänsä mukaan joulunviettoon. En tiedä olisiko äidin mielikuvissa minut jätetty kokonaan pois reissusta vai olisimmeko kolmestaan tulleet sinne :D

Monta vuotta joulunalusaika meni riidellessä kun mieheni vaati että minun on lähdettävä mukaan. Minä yritin selittää, ettei minua siellä kukaan edes kaipaa, hyvä jos edes huomaavat etten ole paikalla. Nuo joulunvietot olivat todella masentavia ja tylsiä, joten luulen että mieheni yksinkertaisesti halusi minut kärsimään kanssaan, koska itse ei voinut jäädä pois. Tässä asiassa hän oli mielestäni se itsekäs.

Lopulta sain sen verran ryhtiä että viimein kieltäydyin lähtemästä. Riidathan niistä alkuun tuli, mutta lopulta mieskin hyväksyi asian. Hänen vanhemmilleen se oli varmasti täysin ok koko ajan. Minulle tärkeintä oli, että sain viimein joulun takaisin. Olen jouluihminen ja vihdoin saan taas nauttia siitä.

Vierailija
194/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun suku kusee, kannattaa aloittaa uudet perinteet omien ihmisten kanssa. Lapsillekin kivempaa.

Vierailija
195/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut juuri muuta kuin aloituksen.

ÄLÄ, HYVÄ IHMINEN, MENE KIDUTTAMAAN ITSEÄSI JONKUN ITSEKKÄÄN HARPUN MÖKILLE!

Vääränlaiset kukat, väärä sinä, väärää kaikki, mitä teet.

Tiedoksesi: et ole vääränlainen, vaan sinä, hyvä, oma itsesi, eikä miehesi suvun tarvitse muuta kui katsoa peiliin tajuamatta näkemäänsä.

Tsemppiä!

Ethän pilaa juhannustasi, ethän?

PS. Minkä ikäinen se harppuuna on?

Vierailija
196/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule... Koko perhe yhtenä rintamana on kokemus myös täällä. Kultamussukan olisi pitänyt naida joku tohtori kolmessa työssä koti- ja talkootöiden ohella paahtava varmaan. Niitä lapsenlapsia silti kiitos. Kyllä noita on olemassa.

Vierailija
197/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä..eikö?

Jee kakkapylly tuli provoomaan, olikin jo ikävä! <3

?????mikä ihmeen kakkapylly?.

Vierailija
198/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut juuri muuta kuin aloituksen.

ÄLÄ, HYVÄ IHMINEN, MENE KIDUTTAMAAN ITSEÄSI JONKUN ITSEKKÄÄN HARPUN MÖKILLE!

Vääränlaiset kukat, väärä sinä, väärää kaikki, mitä teet.

Tiedoksesi: et ole vääränlainen, vaan sinä, hyvä, oma itsesi, eikä miehesi suvun tarvitse muuta kui katsoa peiliin tajuamatta näkemäänsä.

Tsemppiä!

Ethän pilaa juhannustasi, ethän?

PS. Minkä ikäinen se harppuuna on?

Voi kiitos sinä ihana! :) En varmasti pilaa, uudet suunnitelmat jo sovittuna ja lähdetään koko perhe viettämään juhannusta mukavaan seuraan.

Miehen vanhemmat ovat n. 65-vuotiaita.

-Ap

Vierailija
199/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä..eikö?

Eihän APN lapsi kuulu mitenkään miehen suvulle. On ihan APN ja hänen miehensä välinen asia minne heidän lapsensa menee tai on menemättä. Henkilökohtaisesti katkaisisin kaiken yhteydenpidon tuollaiseen sukuun.

voipi olla vaikeaa ,kun on se mies ja lapsi...

Vierailija
200/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää herranen aika vaan jääkö mihinkään kotinurkkiin nyyhkimään juhannuksena tai muuten ne nauravat teille makeasti. Menette äidillesi ja tunget sieltä somen täyteen kauniita yhdessäolokuvia sopivine hasdageineen, kuten #ilovemyfamily #cookingwithmymother #bestjuhannusever #happycouple.

Kun näytätte, että ette ole mitään miehen perheen likasankoja, joiden on aina pakko mennä heidän luokseen, niin voi olla, että sielläkin suunnalla valot syttyy. Ja mitä tulee kiusaajiin, niin pahinta myrkkyä heille on se, että kiusattavalla on hauskaa ja että tämä on onnellinen.

Tämä on suunnitelmana! Äitini on innoissaan että mennään sinne, myös hänen ystävänsä miehensä kanssa on menossa ja he ovat oikein mukavia, että eiköhän meille tule kiva juhannus :)

Ja teille jotka kysytte että onkohan minussa syytä riitaan, voin rehellisesti sanoa etten keksi mitä olen tehnyt väärin. Alusta asti olen ollut mukava ja kohtelias. En ole tuppautunut seuraan mutta en myöskään eristäytynyt. Ennen kuin vasta nyt, luulen että uusi taktiikkani on välttely. Olen varmaan onnellisempi niin.

Ja lastamme en ole koskaan heiltä ollut "viemässä pois" niinkuin joku tuolla epäili. 🙄 Lapsi viihtyy heidän kanssaan ihan hyvin ja lapselle ovat tosi kilttejä.

-Ap

Minulle vaan ei jostain syystä mene jakeluun, että miten ihmeessä koko perhe voi ilman mitään syytä kääntyä yhtä ihmistä vastaan? Enkä siis tarkoita, että ap olisi tehnyt mitään väärää tai käyttäytynyt töykeästi, mutta joku hänessä on oltava ns. väärää miehen perheen silmissä (puhetapa, ulkonäkö, tyyli, ajatusmaailma). Onko miehellä lämpimät välit perheeseensä?

Täällä riitti se, etteivät päässeet yli poikansa erosta ja exästään, sekä kummankin uudesta elämästä. Uusi on automaattisesti huonompi, mistä muistutettiin jatkuvasti.