Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko itsekäs jos en lähde miehen suvun mökille juhannuksena?

Vierailija
10.06.2019 |

Tilanne on siis seuraava; olemme olleet yhdessä 7 vuotta ja nämä kaikki juhannukset vietetty miehen suvun mökillä. On ikään kuin perinne. No, itse en ole mökki-ihminen ollenkaan, mutta olen miehen mieliksi lähtenyt joka kerta kun eipä minulla ole parempiakaan ideoita ollut enkä ole halunnut ns. heittäytyä hankalaksi kun mies aina odottaa mökkijuhannusta.

Välini miehen perheeseen ovat aina olleet viileät. En haluaisi sitä, mutta jostain syystä minun naamani on v*tuttanut heitä koko tämän 7 vuotta, ihan alusta asti. Aluksi yritin lähentyä heidän kanssaan, nyt en enää jaksa olla muuta kuin peruskohtelias. Tänä vuonna tilanne on pahentunut. Miehen veli alkoi alkuvuodesta seurustelemaan erään naisen kanssa, jonka tunnen lapsuudesta asti. Välimme eivät ole ikinä olleet hyvät, hän kiusasi minua koulussa ja jatkoi sitä vielä jopa pitkälle lukioajan. Suoraansanottuna tämä nainen ahdistaa minua älyttömästi. :( Hän on kai puhunut minusta miehen perheelle, koska nykyään miehen perheenjäsenetkin avoimesti v*ttuilevat minulle, heti kun teen pienenkin "mokan", esim. ostan vaikka vääränlaisia kukkia kylään mennessämme. Jotain ihan pientäkin mistä saa väännettyä kiusaa. Jos mennään käymään niin miehen siskot ja miehen veljen tyttöystävä ei puhu mulle sanaakaan. Suurinpiirtein hiljenevät kun astun huoneeseen. Tänään mies puhui isänsä kanssa puhelimessa, ja nukkumajärjestyksestä puhuttaessa isänsä oli todennut että "*minun nimeni* voi nukkua vaikka yksin ullakolla." Tuollaisia pieniä kuitteja ihan koko ajan. Mies toteaa noihin vaan vanhemmilleen jotain tyyliin "Noniin lopeta jo".

Yritin viimeksi tänään sanoa miehelle, etten haluaisi tulla tänä vuonna mukaan juhannuksenviettoon, että jos hän menisi kahdestaan lapsemme kanssa, mutta miehen kommentti oli vain että kaikki kuvittelemani kiusa on vitsiä ja että olen itsekäs jos en osallistu perhejuhlaan. Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä? En valehtele, erokin on käynyt mielessä sillä en vaan kertakaikkiaan jaksa nähdä noita ihmisiä. :( Anteeksi pitkä ja sekava teksti. En jotenkin osaa puhua tästä tilanteesta ystävilleni. Pakko purkautua johonkin..

Kommentit (243)

Vierailija
141/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös niitäkin ihmisiä, jotka kokevat, että kaikki kiusaa ja kaikki vihaa ja on heitä vastaan... Sanoi tai teki sitten niin tai näin, niin uhriudutaan ja tehdään kärpäsestä härkänen ja vainoharhoissaan saadaan päähän sellaisia ajatuksia, mitkä ei pidä paikkaansa. Tahallaan käsitetään asiat väärin ja otetaan loukkauksena itseään kohtaan. Just saying...

Jep ja tällainen muka kiusattu voi saada hyvinkin paljon pahaa aikaan ympärilleen, esim. työyhteisössä. Eräs entinen työkaveri koki tulleensa kiusatuksi meidän tiimissä ja julkaisi someen hyvinkin tunnistettavan julkaisun... Hän itse käyttäytyi hyvin epäkohteliaasti, ei tervehtinyt, ei halunnut tulla mukaan esimerkiksi lounaalle jne. Hän oli kyllä hyvin ujo, mutta olisi ilmeisesti kaivannut jotain erityiskohtelua ja päätti sitten syyttää noinkin julmalla tavalla työyhteisöään kiusaajaksi ja siinä sitten jouduttiin esimiehen kanssa juttusille ja setvimään asioita...

Vierailija
142/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa millainen ap:n lapsuus on. Ei siis ilkeilymielessä vaan siksi että jos ap on ollut lapsena alistettu tai kaltoinkohdeltu niin tällainen ihminen vetää kiusaajia/ilkeilijöitä kimppuunsa kuin hunaja mehiläisiä.

Nuo kiusaajat oikein ”haistaa” että tässä sopiva uhri ja käy joukolla kimppuun.

Moni tässä ketjussa vihjaa että ap vaan on ammattiloukkaantuja ja kuvittelee että kaikki kiisaa häntä. Jos aplla on kalteoinkohteluhistoria niin silloin ikävä kyllä tää kiusaaminen on ihan totta. Nimittäin joku siinä on että kiisaajat aina huomaa sen joka on helppo kiusattava ja käy innolla kiusaamaan. Harvoin ne sellaisen kimppuun käy joka on rohkea ja räväkkä ja pitää puolensa.

Mulla on muös pitkä kokemus tästä eli ensin kotikiusattuna, sitten koulukiusattuna, työpaikkaiusattuna jne. Mulla auttoi se kun opin käyttäytymään eri lailla eli ”leikin leijonaa” haavoittuneen saaliseläimen sijasta. Ei ole enää kiusaajat kimppuun käyneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vässykkä tuo sinun miehesi. Ymmärrän että perhe on myös rakas, mutta hänellä on nyt oma perhe sinun kanssasi ja on vastenmielistä miten hän ei tuon paremmin pidä sinun puoliasi ja vielä vähättelee sinuun kohdistuvaa kohtelua. Jos mun mies antaisi perheensä ja sukulaistensa kohdella minua noin - siis ilman syytä - niin olisi ex-mies aika nopeasti.

Mielestäni miehen tulisi nyt olla mies, asettua sinun puolellesi ja sanoa perheelleen, että niin kauan kuin sinua kohdellaan noin, ei häntäkään näy yhteisiä juhannuksia yms viettämässä. Jos ei ole munaa siihen, niin ainakin hänen tulee kunnioittaa sinun haluasi jäädä pois. Et todellakaan ole itsekäs, paitsi terveellä ja tarvittavalla tavalla jos päätät jäädä pois!

Vierailija
144/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi viettää näitä "perinne" jouluja ja  juhannuksia sukulaisten kanssa jos homma ei toimi?

Vierailija
145/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee, mitä lystäät. Todellisuudessa sua ei kukaan kaipaa.

Vierailija
146/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikon kysymykseen sanon suoran vastauksen: Olet terveellä tavalla itsekäs, jos et lähde juhannuksena miehesi sukulaisten kiusattavaksi.

Käske vielä miehesi kertoa sukulaisilleen sellaisia terveisiä, että sinä jäit kotiin, koska et halua kuunnella heidän v*****luaan. Silloin heillä on mahdollisuus oppia, että jos haluavat sinut kemuihinsa, käyttäytyvät sinua kohtaan asiallisesti.

Heh heh, katsos kun nämä tällaiset EIVÄT OPI vaan lisäävät vain kiusaamistaan. Jos niille sanoo asiasta niin kääntävät sen kiusatun viaksi ja kostavat sen.

No miksi pitäisi olla henkistä väkivaltaa harjoittavien ihmisten kanssa tekemisissä, koska on tiedossa että narsistien suhteen paras ratkaisu on olla olematta heidän kanssaan missään tekemisissä.

Se on selitetty ketjussa moneen kertaan. Irtautuminen on vaikeaa ja joskus mahdotonta.

Vaikeata on kyllä, mutta mikä tekee mahdottomaksi? Siihen tarvitaan rohkeutta ja päättäväisyyttä, ilmoitus appilaan että emme tule haukuttavaksi ja sen jälkeen puhelimeen esto päälle. Siitä voi aloittaa.

Mua ärsyttää nää hyvien perheiden onnellisen lapsuuden saaneiden neuvot! Itsekl olisit valmis katkomaan välit vnhempiisi? Et tietenkään ole! Niiltä kun saa apua ja tukea ja turvaa ja he ovat sun elämäsi peruskallio. Et tasan tarkkaan laittaisi välejä poikki pysyvästi kunjäisit yksin.

Sama se on apn miehellä, vaikka vanhemmat ilkeät onkin. Välit katkomalla jäisi yksin ja jos vaikka parisuhde päättyisi jäisi TODELLA yksin.

Minä olen laittanut välit poikki hulluihin vanhempiini jatkuvan kaltoinkohtelun takia ja voin sano että raskasta on. On rankkaa olla väleissä mutta vielä rankempaa välit poikki. Yksin, eristetty, juureton, suvuton (mun tapauksessa isä kosti siten että käänsi koko suvun mua vastaan). Ei tällaista toivo kenellekään.

Tuota, mieleesi ei tullut, että kaiken paskan kokenut, psykopaattivanhemman vallasta irtaantunut, välinsä katkaissut ei voisi antaa muille rohkaisevaa neuvoa jotta ei pitäisi sietää sitä paskaa?

No ei ole rohkaisevaa muuta kuin se että saat olla ilman väkivaltaa ja kiusaamista. Hinta on sitten se että olet yksin ja eristetty ja suvuton. Jokainen itse miettii onko hinta sopiva vai ehkä liikaa. Se on helppo uhota ensin mutta kun tajuaa sitten että mitään sukujouluja, sukujuhlia, yhteisiä tapahtumia ei ole enää KOSKAAN, huomas sen että hinta olikin kallis.

Miksi haluaisit sellaisten sukulaisten kanssa olla tekemisissä, jotka ovat narisistin seurakuntalaisia, juoruajia, valheiden levittäjiä, yksinkertaisia tunnevammaisia ja itsekkäitä?

Niin toistan: ilman sukua olet totaalisen yksin, juureton ja suvuton, eristetty. Sinulla ei selvästikään ole mitään kokemusta asiasta.

Oletpa kova vähättelemään. En ole suvusta mitenkään riippuvainen, enää. Minulla on oma perhe ja ystävät. Juuret ja muistot on mitä on, olen ne käsitellyt ja oppinut hyväksymään menneisyyden, koska halusin muutoksen OMAAN elämääni. Minulla ei ole mitään hävettävää, en pelkää enää, enkä ole alistettu. Miten sinä koet tilanteesi?

Vierailija
147/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös niitäkin ihmisiä, jotka kokevat, että kaikki kiusaa ja kaikki vihaa ja on heitä vastaan... Sanoi tai teki sitten niin tai näin, niin uhriudutaan ja tehdään kärpäsestä härkänen ja vainoharhoissaan saadaan päähän sellaisia ajatuksia, mitkä ei pidä paikkaansa. Tahallaan käsitetään asiat väärin ja otetaan loukkauksena itseään kohtaan. Just saying...

Totta. Mutta ainakin APn tapauksessa (jos kirjoitus siis on 100% rehellinen) tuo on selkeää kiusaamista eikä mm. tuota miehen isän kommenttia voi ymmärtää väärin, aivan selkeää vttuilua. Kyllähän sitä helposti voi herkkänä ihmisenä tulkita asioita väärin (itsellä omakohtaista kokemusta) mutta joskus toisten käytös on niin selvästi ilkeää, ettei sitä voi laittaa oman mielikuvituksen piikkiin.

Vierailija
148/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene, tee jotain mukavaa.

Ei sun tarvitse mennä.

Vierailija
149/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee, mitä lystäät. Todellisuudessa sua ei kukaan kaipaa.

Olipa asiallinen kommentti. Onko olosi nyt parempi, kun pääsit purkamaan omaa pahaa oloasi täällä netissä johonkin sinulle tuntemattomaan ihmiseen?

Vierailija
150/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kirosana tuo ”itsekäs” on? Ihmisen on hyvä olla itsekäs eikä tanssia toisten pillin mukaan. Totta kai kaveria autetaan ja läheisien hyvinvointi otetaan huomioon mutta pakkoseurustelu epämiellyttävien ihmisten kanssa ei tuota mitään lisäarvoa kenellekään.

Vierailija
151/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kirosana tuo ”itsekäs” on? Ihmisen on hyvä olla itsekäs eikä tanssia toisten pillin mukaan. Totta kai kaveria autetaan ja läheisien hyvinvointi otetaan huomioon mutta pakkoseurustelu epämiellyttävien ihmisten kanssa ei tuota mitään lisäarvoa kenellekään.

Aivan, tabuja tuntuu olevan myös omanarvontunto, kaltoinkohtelun lopettaminen, ratkaisunteko, kissan nostaminen pöydälle, oman ja oman perheen elämän suojelu ja elämästä nauttiminen.

Vierailija
152/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Mutta ainakin APn tapauksessa (jos kirjoitus siis on 100% rehellinen) tuo on selkeää kiusaamista eikä mm. tuota miehen isän kommenttia voi ymmärtää väärin, aivan selkeää vttuilua. Kyllähän sitä helposti voi herkkänä ihmisenä tulkita asioita väärin (itsellä omakohtaista kokemusta) mutta joskus toisten käytös on niin selvästi ilkeää, ettei sitä voi laittaa oman mielikuvituksen piikkiin.

Juu, mutta miksi ihmeessä mies menee kertomaan tuollaisia typeriä isänsä letkautuksia ap:lle, kun tietää, että se varmasti loukkaa ja vaikka olisikin jotain isänsä tyhmää huumoria?

Vierailija
153/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näitä: Mökki/anoppi/appi/mies -tarinoita on ollut melkoisesti.

Avohoito ei tuota tulosta.

Vierailija
154/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, mutta miksi ihmeessä mies menee kertomaan tuollaisia typeriä isänsä letkautuksia ap:lle, kun tietää, että se varmasti loukkaa ja vaikka olisikin jotain isänsä tyhmää huumoria?

Itseasiassa mies ei kertonut tuota minulle vaan kuulin sen selkeästi kun istuimme vierekkäin puhelun aikana suht hiljaisessa olkkarissa. Tuskin olisikaan kertonut minulle asiasta. Ja teille jotka kyselette että miksi sinne pitää mennä jos on niin vaikeaa, kuten sanoin niin tilanne on pahentunut nyt ja nälvimistä ei ole ennen juuri esiintynyt. Vain kylmää käytöstä, ja en kai ole kokenut sen olevan tarpeeksi hyvä syy jättää menemättä kun perheenä olen halunnut olla ja mies ja lapsi ovat viihtyneet mökillä. Parastahan olisi kun miehen vanhemmat ja muut eivät siellä olisi samaan aikaan, mutta se on aika mahdotonta kun melkein asuvat siellä kesät.

Mies otti yllättävän raskaasti tuon aamuisen. Siis sillä tavalla että syyttää itseään kun ei ole puuttunut asiaan aikaisemmin. Uskon että hänkin on ollut hämmentynyt tästä yllättävästä vanhempiensa suorasanaisuudesta, vaikkei se mikään hyvä puolustus olekaan. Kyllä minäkin tiedän että mies olisi voinut sanoa vanhemmilleen ja muille tiukasti jo aiemmin, mutta olen ylpeä että hän tajusi sen nyt ja aikoo tehdä asialle jotain. Ja vieläpä ihan konkreettisesti "valitsemalla puolensa", kun lähteekin minun mukanani minun äidilleni eikä suunniteltua mökkiperinnettä viettämään.

Päivittelen tänne tilannetta vielä kun apen kanssa on puhuttu.

Vierailija
155/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikon kysymykseen sanon suoran vastauksen: Olet terveellä tavalla itsekäs, jos et lähde juhannuksena miehesi sukulaisten kiusattavaksi.

Käske vielä miehesi kertoa sukulaisilleen sellaisia terveisiä, että sinä jäit kotiin, koska et halua kuunnella heidän v*****luaan. Silloin heillä on mahdollisuus oppia, että jos haluavat sinut kemuihinsa, käyttäytyvät sinua kohtaan asiallisesti.

Emmä tiedä kannattaako edes lähteä mitään syitä selittelemään. Hulluille se on vaan bensaa liekkeihin. Pimeät oikein innostuvat kun saavat jostain poikkipuolisesta lisää vettä myllyyn ja kiihdyttävät itsensä raivoon tuollaisesta. Jos ei itse nauti draamasta ja ”välien menemisestä” niin ei kannata lähteä tuohon.

Paras vaan ilmoittaa, ettei tule ja pitää jatkossakin porukan riittävän etäällä. Jos on jotain asiaa pakko hoitaa, niin lyhyesti ja asiallisesti ja ravistelee kaiken sieltä päin tulevan ka kan selästään.

Vierailija
156/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko sinä ap olevasi täysin syytön tähän kaikkeen? Vai onko miehesikin perheessään parjattu ja huonompi, kuin vaikka veljensä ja näin ollen kaikki miehen valinnat vaimosta lähtien ovat huonoa? Muuten kuullostaa kyllä hyvin oudolta, että kaikki nälvii ja kiusaa...

Vierailija
157/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö sinä ap syyn miksi nälvivät sinua? Kyllä siihen aina on jokin syy.

Vierailija
158/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö sinä ap syyn miksi nälvivät sinua? Kyllä siihen aina on jokin syy.

Joo, on syy. Se että apxon kiltti ja kohelias ja välttelee konflikteja. Hyeenat hyökkää mielellään tuollaisen kimppuun.

Vierailija
159/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä vapaa-aikaani mihinkään, mikä ei miellytä minua itseäni. Tämä sisältää mm. kaikki sukulaistapahtumat. En ole ikinä käynyt missään puolisoni suvun tilaisuuksissa, en edes hänen vanhempiensa luona. Tämä on minulle tosi helppoa, koska osaan pitää rajoistani kiinni.

Vierailija
160/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Miksi KUKAAN haaskaa lyhyttä, ainutta elämäänsä tympeiden ihmisten seurassa?

Pidä ihana, rauhallinen juhannus itseksesi kotona, osta mansikoita ja haluamiasi kukkia, syö kevyesti ja kuuntele musiikkia ja ole vaikka alasti jos niin haluat.

Minä teen nykyään näin ja mulla on ihanaa!

Mikään ei ole turhempaa kuin typerien ihmisten seurassa happaneminen vain siksi, että ne ovat muka sukua.