Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppilan mökki, miehen työleiri. Mikä on minun osuuteni?

Vierailija
10.06.2019 |

Huomasin kuormittuvani ja katkeroituvani jo tässä vaiheessa kesää. Vietämme kesällä aikaa sinänsä viihtyisällä mihen vanhempien mökillä, mutta työnjako alkaa risoa. Mies tekee paljon huoltotöitä, puita ym. Minun osakseni jää lastenhoitaminen, ja koska haluan vähentää isäntäparin työtaakkaa niin olen tiskannut ja siivoillut viime vuosina. Mitään vastuullisia tehtäviä en saa hoitaa, esim. saunan kiukaan sytytys vaati luvan kysymisen apelta ja hän seisoi selkäni takana koko ajan neuvomassa ja valittamassa. En ole sen koommin saunanpesään koskenut. Mökillä käy paljon muitakin sukulaisia, miehen sisarukset saavat laittaa ruokaa ja minä siivoan heidän jälkensä kun muuhun en kelpaa. Apen syntymäpäiväjuhlien jälkeen miehen siskot ihan määräsivät, että Sanna tiskaa! Olin silloin viimeisilläni raskaana ja tiskasin kantovedellä alkeellisissa olosuhteissa liki neljä tuntia. Muut seurustelivat toki keskenään. Kertakäyttöisiä astioita ei saa käyttää ja tuohon juhlaan katettiin omasta mielestäni ihan liikaa astioita ja aterimia, niitä tuotiin mökille lisääkin hirveät määrät, kun eihän heidän niistä tarvinnut huolehtia.

Olenko törkeä jos tiskaan vain meidän perheen jäljet ja jonkun kattilan? Vaikka osoitetaankin että Sanna varmaan tiskaa kun se ei laittanut ruokaa eikä tehnyt mitään muutakaan. En tosiaan "saa" osallistua mihinkään vastuullisempaan toimintaan. Nyt mökillä vierailee juuri täysi-ikäiseksi tulleita lapsenlapsia kavereineen, jotka jättävät hirveän sotkun. On oletettu, että minä siivoan nämäkin kun ei ole muuta tekemistä. Jos en siivoa, niin anoppi valittaa särkyjään kovaan ääneen ja miten joutuu taas ottamaan lääkkeitä sen takia. Ehdotuksia miten tätä hommaa voisi tasa-arvoistaa?

Kommentit (397)

Vierailija
41/397 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta kovinkaan mukavalta paikalta viettää vapaa-aikaansa. Olet aikuinen ja voit tehdä mitä haluat, mutta päätät lähteä hankalien ihmisten kyykytettäväksi?

Vierailija
42/397 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaat 4 tuntia? Mitä? Saa olla monta sataa ruokailijaa, että voi kestää noin kauan. Taidat olla aika avuton ja siksi saat vain tiskata, kun ei oikein sekään onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/397 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siinä lähikaupunkia, jotta vosit pakata lapset autoon, hurauttaa tuulettumaan heti aamusta? (Leikkipuisto, "vapaat" ateriat ja muuta mukavaa lasten kanssa, ehkä jokin tapahtuma tai "lasten paikka"?)

Illalla sitten takaisin hyvin syöneinä, väsyneinä ja tyytyväisinä. Vähän vaihtelua tuohon keskitysleirielämään.

Itse en sietäisi noita kuvioita tuossa määrin, vaikka myöntää täytyy, että lähes vastaavaa on ollut tarjolla.

Omat pyyhkeet ja lakanat, ehdottomasti. Vetoa anopin kipuihin ja sairauksiin - ei kai se pese sitä lakanapyykkiä, vanha ihminen?

Lakanoiden ym. valvominen tarkoittaa niiden nuuskimista, haluaa 'hallita' seksielämäänne (jos sitä on, jos ei ole, vaikea ymmärtää, ettet vietä lomia lasten kanssa kotona).

No HYI tuota lakana-asiaa! En ole ikinä ajatellut että jostain nuuskimisesta voisi olla kysymys. :D Yööök. Mies jostain syystä haluaa paljon s eksiä juuri anopin luona mikä on minusta hiukan per voa, enkä syty itse siitä että vanhukset mahdollisesti yllättävät tai vähintään kommentoivat jotain, jos tullaan "sen näköisiä" vaikka saunareissulta. Tilaisuuksia on, mutta mies ei tossuvaihteella ja ollessaan äitin ja isin pikkupoika, niin kii hota minua juurikaan. Haluaisin hänen olevan mies, joka asettuu miehekkäästi (ja sek sikkäästi) vaimonsa puolelle eikä vikisten toteuta äitinsä toiveita.

Suostu vain seksiin - ei se niin kauheaa ole :D - se on nimittäin se konsti, jolla saat miehesi puolellesi. Ja saattaa vaikuttaa myönteisesti omiinkin fiiliksiisi, esim. itsetunto paranee.

Halutessaan seksiä äidin "silmien alla", mies viestii murrosikäisestä uhmasuhteesta äitiinsä.

Sanoisin, että seksin (jos sekstailunne on ilmeistä anopillekin) avulla saat sekä miehen että anopin kuriin. Älä harmittele, ettei "tossu" kiihota, ajattele vaikka isänmaata tai muistele villiä nuoruuden syntejäsi...

Pelaa viisaasti, ei siinä mitään häpeämistä ole, koska anoppikin pelaa. Voita hänet sekä omillasi että hänen aseillaan.

Mies lakanoihin (tai "metsäretkelle"), lakanat omaan pyykkikassiin. Suora puhe toimii näissä: sanot, ettet kehtaa sotkuisia lakanoitanne antaa muiden pestäväksi. (Punastuminen tässä kohtaa, jos vain irtoaa.)

Päätät nyt nauttia mökkeilystä käytettävissäsi olevilla resursseilla.

Tiskaamiset ym. voi myös nostaa pöydälle: ilmoitat x vuoden jälkeen kyllästyneesi ainaiseen tiskaamiseen ja haluat, että työvuoroja vaihdellaan.

Hyvin mahdollista, että kapina järkyttää "totuttuja rakenteita" ja jotain muuttuu jopa positiiviseen suuntaan.

Vierailija
44/397 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siinä lähikaupunkia, jotta vosit pakata lapset autoon, hurauttaa tuulettumaan heti aamusta? (Leikkipuisto, "vapaat" ateriat ja muuta mukavaa lasten kanssa, ehkä jokin tapahtuma tai "lasten paikka"?)

Illalla sitten takaisin hyvin syöneinä, väsyneinä ja tyytyväisinä. Vähän vaihtelua tuohon keskitysleirielämään.

Itse en sietäisi noita kuvioita tuossa määrin, vaikka myöntää täytyy, että lähes vastaavaa on ollut tarjolla.

Omat pyyhkeet ja lakanat, ehdottomasti. Vetoa anopin kipuihin ja sairauksiin - ei kai se pese sitä lakanapyykkiä, vanha ihminen?

Lakanoiden ym. valvominen tarkoittaa niiden nuuskimista, haluaa 'hallita' seksielämäänne (jos sitä on, jos ei ole, vaikea ymmärtää, ettet vietä lomia lasten kanssa kotona).

No HYI tuota lakana-asiaa! En ole ikinä ajatellut että jostain nuuskimisesta voisi olla kysymys. :D Yööök. Mies jostain syystä haluaa paljon s eksiä juuri anopin luona mikä on minusta hiukan per voa, enkä syty itse siitä että vanhukset mahdollisesti yllättävät tai vähintään kommentoivat jotain, jos tullaan "sen näköisiä" vaikka saunareissulta. Tilaisuuksia on, mutta mies ei tossuvaihteella ja ollessaan äitin ja isin pikkupoika, niin kii hota minua juurikaan. Haluaisin hänen olevan mies, joka asettuu miehekkäästi (ja sek sikkäästi) vaimonsa puolelle eikä vikisten toteuta äitinsä toiveita.

Suostu vain seksiin - ei se niin kauheaa ole :D - se on nimittäin se konsti, jolla saat miehesi puolellesi. Ja saattaa vaikuttaa myönteisesti omiinkin fiiliksiisi, esim. itsetunto paranee.

Halutessaan seksiä äidin "silmien alla", mies viestii murrosikäisestä uhmasuhteesta äitiinsä.

Sanoisin, että seksin (jos sekstailunne on ilmeistä anopillekin) avulla saat sekä miehen että anopin kuriin. Älä harmittele, ettei "tossu" kiihota, ajattele vaikka isänmaata tai muistele villiä nuoruuden syntejäsi...

Pelaa viisaasti, ei siinä mitään häpeämistä ole, koska anoppikin pelaa. Voita hänet sekä omillasi että hänen aseillaan.

Mies lakanoihin (tai "metsäretkelle"), lakanat omaan pyykkikassiin. Suora puhe toimii näissä: sanot, ettet kehtaa sotkuisia lakanoitanne antaa muiden pestäväksi. (Punastuminen tässä kohtaa, jos vain irtoaa.)

Päätät nyt nauttia mökkeilystä käytettävissäsi olevilla resursseilla.

Tiskaamiset ym. voi myös nostaa pöydälle: ilmoitat x vuoden jälkeen kyllästyneesi ainaiseen tiskaamiseen ja haluat, että työvuoroja vaihdellaan.

Hyvin mahdollista, että kapina järkyttää "totuttuja rakenteita" ja jotain muuttuu jopa positiiviseen suuntaan.

Tässä ihan loistavia vinkkejä :D

Vierailija
45/397 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olisi heittäydyttävä hornyksi anoppilassa, no ehkä sitäkin voisi kokeilla. :D Hyvää psykologista analyysiä nro 43, kiitos! Myös muille vastaajille tattikset. Jäin miettimään tätä uhmasuhdetta äitiin, nimittäin on todella ristiriitaista että mies haluaa kuksia "äitinsä kotona" niin usein, ja myös koskettelee minua sillä tuulella ollessaan, ihan siveästi kylläkin, mutta esimerkiksi jos halaamme ja äiti/isä tulee näkyviin jostain polun päästä, niin mies päästää heti minusta irti ja vetäytyy kauemmas. Hän ei halua että vanhempansa näkevät mitään hellyyttä välillämme, siis pientäkään. Ehdotin joskus, että kävelläänkö hetki käsi kädessä vaikka tielle päin, vaikka vanhempasi istuvatkin terassilla ja näkevät. Niin ei mies halua sellaistakaan. Joku freudilainen juttu tässä varmaan on. Havahduin asiaan kun tajusin että pariskunnathan saattavat pitää vaikka kättä toisen olalla, halata ja istua lähekkäin. Se on normaalia. Ja miten mies vauhkoaa ja ahdistuu jos äitinsä näkee meidän käyttäytyvän läheisesti ja lempeästi toisiamme kohtaan edes vähän. Mies tuntuu haluavan että esitämme siskoa ja veljeä vanhemmilleen.

Vierailija
46/397 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jouduin anoppilassa aina keittiöön, yleensä kuorimaan perunoita. Majoittua piti aina huonoimpaan tilaan. Keskelle tupaa lattialle tai jonnekin loukkoon. Edes saunaan ei saanut mennä rauhassa.

Lopetin siellä käymisen.

Sen takia varmaan kyseessä onkin anoppila. Ajatteletko, että voit mennä mökille (?) täysihoitoon ja nauttia yksiksesi rauhasta? 

En ajattele mutta ihmettelen että miksi juuri meidän piti aina nukkua lattialla potkittavana tai me emme saaneet saunoa tms mutta miehen siskot sai omat huoneet ja saunavuorot eikä heitä laitettu koskaan piikomaan.

Lattialla potkittavana? Se ei tietenkään ole ok, jos joku on teitä potkinut nukkuessanne. :-D Mutta ehkä tilaa ei vain ollut muualla kuin lattialla. Kai teillä nyt sentään patja oli. Ja äskön puhuit, että ongelmana oli, että ei saanut saunoa rauhassa mutta nyt ette saaneetkaan saunoa ollenkaan. 

Appivanhemmat nousee viideltä ja loikkivat yli js kolistelivat.

Kälyt taas valvoivat myöhään.

Pahimmillaan nukkumarauhaa neljä tuntia.

Nukkumavuorot olisi voinu kiertää.

Saunasn kälyillä oli vuorot ja oma rauha. Meillä ei.

Teltta pihalle? Vähän lisää nukkumarauhaa.

Vierailija
47/397 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jättäisin tuollaisen orjamökkeilyn väliin.

Vierailija
48/397 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskaat 4 tuntia? Mitä? Saa olla monta sataa ruokailijaa, että voi kestää noin kauan. Taidat olla aika avuton ja siksi saat vain tiskata, kun ei oikein sekään onnistu.

Mökkioloissa tiskaaminen ei ole aivan yhtä mutkatonta kuin kotona kaikkien mukavuuksien äärellä.

Tuossa oli kysymys ison vieraslauman jälkeisistä tiskeistä. Ruokailuastiat ja välineet, kahvikupit ym tykötarpeisto, ruokien valmistusastiat jne.

Itse saan kyllä mökkitiskauksessa kulumaan aikaa, koska juuri vierailutilanteet tuottavat paljon tiskiä. Kuumennan vettä vedenkeittimellä sekä kattilassa ja vaihdan sen useita kertoja. Tiskaan lasit ym. arat astiat erikseen, ruokailuvälineet erikseen, lautaset erikseen, padat, kattilat, pannut erikseen. - Välillä on kuivattava osa astioista, koska kuivauskaappiin ei mahdu.

Vierailutilanteissa myös täytyy ottaa ne vieraiden herkät korvat huomioon, joten nuoruudessa sairaalan osastokeittiössä omaksuttu nopea ja tehokas ja meluisa tiskaus hanasta koko ajan valuvan lähes kiehuvan veden huuhdellessa ei vain toimi mökkioloissa.

Vierailija
49/397 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 kuvasikin hyvin, miten tiskaamiseen saa uppoamaan liki neljä tuntia. Minäkin kuivasin vähintään joka toisen satsin, eihän mökin pieni kuivauskaappi vedä sellaista astiamäärää. On alkupala, pääruoka, jälkkäri + kahvit, on maitolasit, olutlasit, viinilasit ja vesilasit... Kattilat, aterimet, kalanrasvaiset pellit ja pannut. Kantovesi jota hellalla kuumennetaan tiskaamiskelpoiseksi pieni erä kerrallaan. Kokeilkaa ihmeessä, skeptikot.

Vierailija
50/397 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran kun komentavat tiskaamaan niin ehdota että menet vuorostasi tyhjentämään huussin, että on edes paskahommiin vaihtelua.

Mites ruuat, oletko saanut omia toiveita, tuleeko appien kukkarosta, nipotetaanko jos tuot pöytään jotain omaa herkkua muillekin jaettavaksi?

Puhu miehellesi. Jää joskus kotiin, niin tajuaa ne muutkin taas ettei siivous ihan hetkessä suju. Tai vuokratkaa ensi kesänä oma mökki.

Voisin ehdottaakin huussin tyhjennystä, hyvä vinkki! Viime vierailulla tajusin olleen ihan lähellä, etten sanonut jotain vastaavaa jo ruokapöydässä kun pohdittiin mitä kukainenkin aterian jälkeen tekee.

Ruoka tulee pääosin appien kukkarosta. Itse tykkäisin viedä mökille syömisiä ja käyttötavaraa ja olen joskus puoliväkisin tehnyt niin, vaikka mies kieltää. Ja appivanhemmat kieltävät myös, he haluavat maksaa kaiken. Edes se ei käy, että toisimme omat lakanat vaan anoppi tuo ja pesee ja huolehtii siitä että vaihdamme lakanoita tarpeeksi usein... Tämä on erittäin alistava kuvio josta haluaisin eroon, koska olemme kaikki kuitenkin aikuisia ihmisiä. Kun appikset tarjoavat ylläpidon, se antaa oikeuden kohdella miten tykkää.  Tuntuu että minut on "ostettu" sinne p askahommiin. Heidän omat lapsensa eivät jotenkin ole itsenäistyneet vaan luottavat siihen että äiti ja isi hoitaa aina kaiken. Minä taas en tähän kuvioon sopeudu ns. ulkopuolisena.

Sillä, että jään kotiin, ei ole mitään vaikutusta. Toki voin sitten olla yksin kotona. Kukaan ei reagoinut mitenkään kun viime kesänä jäin pois juuri tämän asian takia, etten halua olla mikään piika. Mies naurahti että älä sitten ole piika, mutta eihän puolusta minua koskaan itse tilanteessa. Ja anoppi valitsee sellaisen hetken syyllistämiselle ettei mies ole paikalla, just tuo että hän joutuu nyt syömään huumaavia särkylääkkeitä joista tulee huono olo, kun hän joutuu tiskaamaan ja imuroimaan.

Mitä jos ihan suoraan sanot ruuan jälkeen kun jokainen pohtii mitä tekee, että nyt on jonkun muun vuoro tiskata, olet kyllästynyt kerta toisensa jälkeen yksin tiskaamaan. Että onko teistä oikeasti reilua, että sinulle annetaan vain tiskaaminen, taidat nyt valita tosiaan sen huussin tyhjentämisen, että tulee paskahommiin vaihtelua. Ihan ystävällisesti sanot ja annat ajattelemisen aihetta. Et tee ruuan jälkeen yhtään mitään. Korkeintaan luet kirjaa ja juot viiniä. Et ota onkeesi edes anopin sydänalasta puserrusta, varmaan hänen omat lapsensa huolehtivat äidistään.

Kyllä se on ihmisen oma vika jos kerrasta toiseen suostuu toisten pompoteltavaksi. Pitää olla sisua viheltää peli poikki. Vaikka ei enää ikinä olisi asiaa miehen suvun mökille. Et sinä tuon tyylisesti mökkeilystä tai lähinnä yhteiselosta nauti.

Ja jos miehesi sanoo että älä sitten ole piika niin kiva sinun nähdä miten mies reagoi kun sanot ääneen kaikille ettet ole. Ja pidät vaan kiinni siitä mitä mieltä olet, kyllä tähän maailmaan huutoa, mökötystä, mielenosoitusta ja mielipiteitä mahtuu - pitäähän maailmaan yksi minkäkin mahtua.

Hyvä kanta on sanoa rauhallisesti mitä tahtoo ja tehdä sen mukaan, ihan viilipyttynä vaikka muilla menisi pasmat sekaisin.

Vierailija
51/397 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs tällainen miehille tyypillinen tapa: Jos en halua tehdä ruokaa, teen niin pahaa ruokaa, että ei pyydetä kovin usein kokkailemaan. Jos pyydetään sen sijaan tiskaamaan, teen sen tyylillä "yksi harjansipaisu per astia". Homma sujuu nopeasti, eikä sitä paitsi kovin usein edes pyydetä tiskaamaan.

Vierailija
52/397 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menet tuollaiseen paikkaan? Ole kotona ja nauti olostasi kun ei tarvitse tiskata. Mene vaikka kylpylään siksi aikaa.

Vierailija
53/397 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otat sinne mökille mennessä kertakäyttöastioita ison satsin mukaan!

Kun appikset ihmettelevät, että eihän täällä niitä käytetä, niin toteatpahan vaan, että:”Minä en ainakaan halua näissä oloissa tiskata eli juuri täällähän niitä p i t ä ä käyttää. Tai sit joku muu kuin minä tiskaa vastedes.” Ei ole helppo nakki kantaa vesiä, lämmittää ja läträtä.

Vierailija
54/397 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa tai vuokratkaa oma mökki, jossa nykyajan mukavuudet ja kodinkoneet.

Näin meillä ja myös myös sisaruksilla ja piipahdetaan vain kylässä vanhempieni luona.

Jos vietämme yhteistä aikaa, jokainen tuo tullessaan jotakin ruokaa.

Polttopuut, mökin kunnossapito tehdään talkoilla tai ostetaan ulkopuolisena palveluna, sillä myös me lapset halutaan säilyttää vanhempien mökin jälleenmyynti arvo, kun se joskus jää meillä.

En ymmärrä, mitä hohtoa on jonkun polttopuun pilkkomisessa yms. ?

Jos haluatte viettää miehesi vanhempien mökillä, minusta olisi kohtuullista osallistua "talon töihin" tai ostaa palveluja, sillä suvun mökit eivät ole täyshoitoloita.

Vierailija
55/397 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa tai vuokratkaa oma mökki, jossa nykyajan mukavuudet ja kodinkoneet.

Näin meillä ja myös myös sisaruksilla ja piipahdetaan vain kylässä vanhempieni luona.

Jos vietämme yhteistä aikaa, jokainen tuo tullessaan jotakin ruokaa.

Polttopuut, mökin kunnossapito tehdään talkoilla tai ostetaan ulkopuolisena palveluna, sillä myös me lapset halutaan säilyttää vanhempien mökin jälleenmyynti arvo, kun se joskus jää meillä.

En ymmärrä, mitä hohtoa on jonkun polttopuun pilkkomisessa yms. ?

Jos haluatte viettää miehesi vanhempien mökillä, minusta olisi kohtuullista osallistua "talon töihin" tai ostaa palveluja, sillä suvun mökit eivät ole täyshoitoloita.

Lukutaito?

Vierailija
56/397 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jouduin anoppilassa aina keittiöön, yleensä kuorimaan perunoita. Majoittua piti aina huonoimpaan tilaan. Keskelle tupaa lattialle tai jonnekin loukkoon. Edes saunaan ei saanut mennä rauhassa.

Lopetin siellä käymisen.

Sen takia varmaan kyseessä onkin anoppila. Ajatteletko, että voit mennä mökille (?) täysihoitoon ja nauttia yksiksesi rauhasta? 

En ajattele mutta ihmettelen että miksi juuri meidän piti aina nukkua lattialla potkittavana tai me emme saaneet saunoa tms mutta miehen siskot sai omat huoneet ja saunavuorot eikä heitä laitettu koskaan piikomaan.

Lattialla potkittavana? Se ei tietenkään ole ok, jos joku on teitä potkinut nukkuessanne. :-D Mutta ehkä tilaa ei vain ollut muualla kuin lattialla. Kai teillä nyt sentään patja oli. Ja äskön puhuit, että ongelmana oli, että ei saanut saunoa rauhassa mutta nyt ette saaneetkaan saunoa ollenkaan. 

Appivanhemmat nousee viideltä ja loikkivat yli js kolistelivat.

Kälyt taas valvoivat myöhään.

Pahimmillaan nukkumarauhaa neljä tuntia.

Nukkumavuorot olisi voinu kiertää.

Saunasn kälyillä oli vuorot ja oma rauha. Meillä ei.

Ok, sitten ymmärrän, ei kuulosta kovin nautittavalta. Tosin ymmärrän myös, että välttämättä teitä ei ole sinne lattialle laitettu kiusakseen. Aika monelta asialta oikeasti säästyy, kun sanoo suoraan mikä hiertää. Voihan olla, että appivanhemmat eivät itse osanneet ajatella asiaa teidän kantilta. Itse tossa tilanteessa nukkuisin vaikka pihalla teltassa. Tai sitten piipahtaisin vain mökillä, jos kerran nukkumatilaa ei kaikille ole. 

Vierailija
57/397 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa maksaa kantoside jotain parikymppiä ja olkapään kiertäjäkalvosimen vaivat ovat yleisiä, voivat olla työperäisiä tai harrastuksesta. Kuitenkaan käsivartta ei saisi oikein liikutella eikä todellakaan tiskata tai imuroida. Viinin lipittely onnistuu ja lueskelu. Mies joutuu varmaan pesemään selän ja hiukset.

Viikolla valittelua ja kas, työterkka tai tuttu suositteli tätä. Paluumatkalla mökiltä kantositeen voi heittää takapenkille ja no comments. Seuraavana mökkiviikonloppuna olkavarsi oireilee taas. Eihän se murtuma ole eli jos rooli unohtuu itseltä hetkeksi niin ei haittaa, se voi kipuilla tietyssä asennossa esim. tiskatessa.

Vierailija
58/397 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että "pakko" mennä mökille. Tulevatko appiukko ja anoppi hakemaan sut kotoasi aseella uhaten, jos et muuten mökille ilmesty?

Suu auki ja sano sanottavasi. Lopeta tuollainen alistuminen, mikäli mökille meinaat mennä.

Vierailija
59/397 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella törkeää tiskata vain omat tiskit ja siivota omat jäljet, jos muuten käytätte vieraanvaraisuutta.

Tai sitten majoitutte teltassa, syötte omat ruokanne jne.

Vierailija
60/397 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

47 kuvasikin hyvin, miten tiskaamiseen saa uppoamaan liki neljä tuntia. Minäkin kuivasin vähintään joka toisen satsin, eihän mökin pieni kuivauskaappi vedä sellaista astiamäärää. On alkupala, pääruoka, jälkkäri + kahvit, on maitolasit, olutlasit, viinilasit ja vesilasit... Kattilat, aterimet, kalanrasvaiset pellit ja pannut. Kantovesi jota hellalla kuumennetaan tiskaamiskelpoiseksi pieni erä kerrallaan. Kokeilkaa ihmeessä, skeptikot.

Kuumennetaan hellalla? Miksi ihmeessä? Kai siellä on sauna ja saunassa pata tai kiukaan yhteydessä vesivaraaja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan