Kenelle on ok lähettää sydän emoji? Kenelle ei?
Kenelle voisit lähettää sydän emoji? Kenelle se on tod.epäsopivaa? Kerro mielipiteesi!
Kommentit (170)
Pitää tietää mitä emoji viestii. Punainen sydän kertoo muutakin kuin rakastamista tai sen suuntaisia tunteita. Käykää itse kurkkaamassa mitä mitkäkin ja minkä väriset emojit tarkoittavat.
Lähetän sydämen kenelle vain, jos on kyseessä esim söpön lemmikin ihastelu. Muissa asioissa jätän heteromiehille laittamatta sydämet.
Vierailija kirjoitti:
Ite oon laittanu vaikka keille. Sillä symboloidaan erityistä pitämistä/ihastelua johonkin asiaan. Sydämen näköisellä emojilla voi viestiä muutakin kuin rakkautta.
Lähetin ystävällisenä tykkäyksenä yhteen viestiin. Sai olla viimeinen kerta, palkittiin välittömästi kusipäisyydellä ja vittuilulla. Seuraavan kerran tulee suoraan keskisormea.
Laitan puolisolle ja ystäville. Itsekin ajattelen että ne symboloivat ystävyyttä ja rakkautta.
Mutta kyllä näitä on tullut vastaan esim. kun olen ostanut jotain facebook-kirppikseltä. Minusta se tuntui vähän huvittavalta että joku on niin onnessaan jonkun lipaston kaupasta, mutta mikäs siinä. Olen aina ollut vähän tällainen vanhanajan jäyhä suomalainen :D
Mieheni laittoi työkaverille. Saatana pihalle lens,,
Mieheni kakkosnainen lähetti minulle sydänemojin (viestissä, jossa kertoi, että minun pitää ymmärtää päästää miehestäni irti).
Vähintäänkin kummallisena pidin kyllä sydänemojia tässä viestissä.
Laitan perheenjäsenille ja lähimmille ystäville 😊
Instagramissa käytän erityisesti niille jotka laittaa myös mulle. Muissa tilanteissa en ellei kyseessä ole todella hyvin tuntemani läheinen.
Työpaikat, koulut käyttää. EI EI JA EI !!!!!
Tässä laulussa pohditaan sydänemojiin liittyvää problematiikkaa:
Jos mies laittaa naiselle, tai nainen miehelle, muuten kun parisuhteessa, niin kyllä se kertoo lämpimistä tunteista, ja se on varmaan ihan ok, paitsi jos on jo oma kumppani.
Jos minun puolisoni laittaisi sydänemojia tai sydänsilmiä tai silmäniskua (tai mitään minkä voisi edes etäisesti tulkita väärin tai flirttailuksi) toista sukupuolta olevalle kaverille / työkaverille niin kyllä se menisi jo yli meidän rajojen.
Voi laittaa hymynaaman, peukalon tms jos haluaa ilmaista että joku juttu on tosi jees tai on onnistuttu.
Onko Teamsissä ja Slackissä jotenkin tyrkyllä sydän emoji, niinku kaikilla käyttäjillä.
Jos sovellus tyrkyttää sitä ekana tai jos sen kirjoittaa ihan itse, iso ero!
Tulipunainen sydän on tarkoitettu miehelleni ja ne missä on kaksi pientä vaaleanpunaista on lapsille käytössä.
Vihreetä sydäntä käytän muille läheisille ja rakkaille.
Kerran esimies laittoi mulle tekstarina pikaista paranemista ja tulipunaisen sydän emojin, niin mulle tuli vähän likainen olo. ;D Itse olen ottanut käytännöksi, etten työviesteissä käytä ollenkaan emojeita. Varmuuden vuoksi.
Punaista sydan emojta voi käyttää monissa paikoissa. Voin käyttää sitä näyttääkseni että yhdyn sydämmestäni jonkun kommenttiin, myös kun ystäväni kirjoittavat kaipuustaan poismenneitä omaisiaan kohtaan ja myös jos joku kirjoittaa päivästänsä joka on ollut kaikin puolin kamala. Sydämmellä näytän että ymmärrän heitä.
Ne teidän akkojen viljelevät sydämet EI tarkoita MITÄÄN. Tai tarkoittaa ne lähinnä että HV.
Ihmiset jotka eivät osaa ilmaista itseään sanoin tyrkyttää noita.
Sydän emojii on ok lähettää Giga Chadille.
Vierailija kirjoitti:
Ne teidän akkojen viljelevät sydämet EI tarkoita MITÄÄN. Tai tarkoittaa ne lähinnä että HV.
Kyllä ne mulle tarkoittaa. En mä oleta niitä saavani, mutta silloin kun mä laitan omani tekstini tueksi, niin kaikella rakkaudella sen teen. Se on mulle tärkeetä, vaikkei lukija sitä asiaa niin kokisikaan.
Akka50
Piirtäisitkö niille kaikille sydämen, joille lähetät sen emojina?
Minä saan usein sydämiä. Itsekin käytän kun on ilahduttava juttu, erikoiskivaa. Ihan vapaasti on käytössä. Monen kanssa myös toivotellaan hyvät yöt. Terv isoäiti.