Kenelle on ok lähettää sydän emoji? Kenelle ei?
Kenelle voisit lähettää sydän emoji? Kenelle se on tod.epäsopivaa? Kerro mielipiteesi!
Kommentit (170)
Kaikille sukulaisille ja naisystäville (olen nainen) ei työkavereille.
Käytän säännöllisesti tiettyjen kaverien (joihin lukeutuu mm. miespuolinen työbestis ja yks miespuolinen frendi) kanssa ja myös esim. työpaikan slackissa. Yks tietty sydänemoji ollaan varattu miehen kanssa toisillemme, eli sitä ei käytetä muiden kanssa.
Ei tuu mieleen, kenelle en laittais missään nimessä. Tai en tietenkään kenellekään ärsyttävälle tyypille.
Kai se riippuu vähän siitä, mikä on viestin aihe. Jos kirjoitan vaikka "Minä rakastan Fellinin leffoja" ja laitan perään sydämen, niin ei kai kukaan ole niin nuija, että tulkitsee sen itselleen tarkoitetuksi rakkaudentunnustukseksi.
Kerran käytin sydämiä kun yritin seurustelua. Sen jälkeen se on tuntunut erittäin vastenmieliseltä, enkä pysty laittamaan edes sellaiselle joka laittaa niitä ystävämielessä minulle.
En ole ajatellut asiaa noin. Laitan sydämen, jos vaikka henkilö on sairastanut kovasti (ihan sama onko työkaveri, kaveri tai vaikka puolituttu naapuri) ja tunnen empatiaa häntä kohtaan.
Joskus sydän on ihan vain -kiitos pelastit päiväni- tyyppinen reaktio jos kollega jeesaa jossakin.
Kai tämä on jokaisella vähän erilaista. Jotkut viljelee niitä todella herkästi. Itselläni se vaatii paljon, pitää olla oikeasti erittäin läheinen ihminen. En ole varsinaisesti missään somessa (joo tiedän että joidenkin mielestä nämä keskustelupastatkin on sama asia kuin somesovellukset), mutta jos olisin niin voisin laittaa sydämen jonkun epäläheisen ihmisen ihastuttavaan videoon esimerkiksi omasta vauvastaan, lemmikistään, tai esimerkiksi itse kutomistaan sukista. Mutta koska minä lähinnä vain keskustelen ihmisten kanssa enkä näe mitään kuvia, niin tulee laitettua sydäntä harvoin. Olen joskus tällä palstalla laittanut sydämen, jos jonkun vuodatus on oikein kunnolla liikuttanut minua.
On kyllä vähän vaikeaa käyttää sydäntä, koska mulle se on jotenkin intiimi symboli. Tullut kuitenkin käytettyä reaktioina työviesteihinkin kun muutkin käyttää.
Muutenkin on kyllä joskus ongelmia, koska oon huomannut että nuoret käyttää ihan yltiöpäisesti kaikkia hymiöitä. Itse oo maltillisempi, mutta sitten pelkään taas että vaikutan tylyltä jos laitan VAIN neljä rolls on the floor laughing -hymiötä peräkkäin (ja sekin on varmaan "väärä" hymiö siihen kohtaan). Yritä tässä sit!
Minä laitoin puolittain vahingossa esimiehelleni. Onneksi hän on käyttäytynyt ihan normaalisti sen jälkeenkin vielä.
Kyllä meillä lentelee teamsissa sydämet joko kiitokseksi tai huumori-kettuilu-mielessä työkaverien kanssa. Oli sukupuoli mitä tahansa. Whatsapissa kaverit, sukulaiset ja puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Kai se riippuu vähän siitä, mikä on viestin aihe. Jos kirjoitan vaikka "Minä rakastan Fellinin leffoja" ja laitan perään sydämen, niin ei kai kukaan ole niin nuija, että tulkitsee sen itselleen tarkoitetuksi rakkaudentunnustukseksi.
Ei kukaan naispuolinen henkilö ole niin nuija.
Miehenä saan usein punaisia sydän-emojeita kolmelta läheiseltä ystävänaiselta. Tulkitsen asian niin päin, että he nykyään "uskaltavat" käyttää niitä, kun luottavat minuun, etten tulkitse niitä miksikään romanttisiksi eleiksi tms. Viestit on tyyliin "oli kiva nähä ja jutella tänään (sydän-emoji)".
Ajattelen, että naiset on vapaantuneempia käyttämään sydän- ja muita söpöjä emojeita. Miehetkin luultavasti haluaisivat käyttää niitä enemmän, mutta pelkäävät tulevansa väärin ymmärretyksi, lähettivätpä he niitä miehille tai naisille.
Ap:lle ja jotta Ap ymmärtää ertä olen tosissani nii pannaan keuhkot kaupan päälle
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle ja jotta Ap ymmärtää ertä olen tosissani nii pannaan keuhkot kaupan päälle
🧡
Vierailija kirjoitti:
Meijän työyhteisön whatsapp ryhmässä jätkätki laittelee sydämiä. Sitä voi käyttää myös sarkastisesti/ironisesti.
Tämä. Mieheni työryhmässä lentää myös 😘😘😘💋💋💋💋😍😍😍🥰🥰🥰
Jotenkin hellyyttävää koska kyse on raavaista partaäijistä. He kyllä herkästi halaavat, kehuvat ja muiskauttavat livenäkin otsalle jos tilanne/tunne sitä vaatii. Joillain miehillä ei kyllä kantti kestä edes kavereiden kesken.
Mies lähettää niitä naispuolisille työkavereille.
Se sydänhän voi myös viitata tykkäyksenä puheena olevaan asiaan. Miksi kaiken pitäisi merkitä jotain syvällistä, tai ennemmin, miksi joku merkki saisi merkitä ainoastaan romanttista rakkautta? Kai sillä voi osoittaa esim kiitollisuutta vieraammallekin ihmiselle, reagoida kerrottuun asiaan, esim kertoa olevansa iloinen, että kertojan tilanne kääntyi hyväksi jne
Ihan lähetän kelle vaan, jos keskustelu aiheuttaa hyvän tunteen. Viimeisimmäksi esim tuntemattomalle ihmiselle, jonka kissan löysin ulkoa, ja otin talteen, omistaja löytyi. Hän kiitti sydämien kera, vastasin sydämien kera, että pääasia että kissa on kunnossa ja kotona
Sydämiä on myös erivärisiä, punaista käytetään yleisesti sekä romanttisessa mielessä. Sininen 💙 on toinen usein käytetty väri ja sillä halutaan korostaa platonisuutta.
Meillä se on yleisesti käytössä töissä. IT alalla ollaan. Hyvin herkästi esim Teams chatissa käytetään sydäntä
Kaikille sukulaisille ja samaa sukupuolta oleville ystäville.