Naiset mikä siinä moottoripyörän kyydissä istumisessa viehättää?
Kertokaa te lisää kokemuksia.
Kannattaako hankkia moottoripyörä, vai pysyä kaukana moisesta.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moottoripyöräilyssä viehättää vauhti ja se, että ajaessa kokee ympäristön paremmin kuin autossa. Mutta en mä jaksanut istua kyytissä kuin yhden kesän, se on nimittäin tosi raskasta. Seuraavana kesänä hommasin oman pyörän.
Joo, ja voi tuntea paremmin alla kuumana polttavan asfaltin kun siihen iskeytyy kovassa vauhdissa kolarissa.
Kiinnostaa, missä mielessä kirjoitit tuon viestin. Oletko huolissasi turvallisuudestani? Luuletko, että en ole tietoinen moottoripyöräilyn vaaroista? Joku muu, mikä?
Varmasti tiedät riskit. Pelottaa kaikkien puolesta jotka tekevät vaarallisia juttuja. Mulla vaan tulee mieleen moottoripyöräilystä pelkästään negatiivisia juttuja. Toivon turvallista matkaa kaikille.
Ei kannata pelätä toisten puolesta, varsinkaan tuntemattomien. Se on vain turhaa painolastia. Harrastan moottoripyöräilyn lisäksi ratsastamista, joten onhan näitä riskejä elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moottoripyöräilyssä viehättää vauhti ja se, että ajaessa kokee ympäristön paremmin kuin autossa. Mutta en mä jaksanut istua kyytissä kuin yhden kesän, se on nimittäin tosi raskasta. Seuraavana kesänä hommasin oman pyörän.
Joo, ja voi tuntea paremmin alla kuumana polttavan asfaltin kun siihen iskeytyy kovassa vauhdissa kolarissa.
Minäkään en ikinä mene auton kyytiin, kokoajan saa lukea kuolonkolareista, hullu saa olla jos moiseen kuolemanloukkuun menee kyytiin
Kyllähän se henki lähtee heittämällä autossakin, kun sopivasti mäjähtää. Autoilijoita vaan suojaa sellainen valheellinen turvallisuudentunne mikä tulee siitä, että niitä ympäröi se ohut auton kuori joka blokkaa ilmavirran ja kaiken muun.
Motoristilla sellaista valheellista turvallisuudentunnetta ei ole, ja järkevä yksilö ajaakin sitten sen mukaan. Turhan usein niitä vaaratilanteita motoristille aiheuttaa joku autoilija eikä motoristin oma toiminta.
Nuorempana tuli oltua joskus kyydissä, mutta en kyllä koskaan oppinut tykkäämään siitä, vaikka opin rentouttamaan itseni ja myötäilemään liikkeitä kaarteissa. Kyydittävä istuu suurimmassa osassa pyöriä inhottavan korkealla, kuljettajasta ei saa kunnon otetta ja jos pitää takaa kiinni kaikki kiihdytystilanteet tuntuu siltä että tippuu kyydistä. Kerran olin kyydissä painava reppu selässä, ihan painajaista. Mielelläni kyllä edelleen lepuutan silmiä moottoripyöräilijöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ikinä mene auton kyytiin, kokoajan saa lukea kuolonkolareista, hullu saa olla jos moiseen kuolemanloukkuun menee kyytiin
Millä kulkuneuvolla sitten liikut?
Lähinnä tuli tämä mieleen, kun ystävä on hankkinut moottoripyörän ja pyysi minua mukaan pyörän kyytiin. Saatan lähteä tai olla lähtemättä. En tiedä uskallanko
ap
Ei mikään.
Tasan kerran olen ollut kyydissä enkä enää toista kertaa mene. Mulla on oma pyörä ja ajan itse. Mun kyytiin ei myöskään tule kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä tuli tämä mieleen, kun ystävä on hankkinut moottoripyörän ja pyysi minua mukaan pyörän kyytiin. Saatan lähteä tai olla lähtemättä. En tiedä uskallanko
ap
Kysyit kuitenkin avauksessasi, kannattaako hankkia moottoripyörä!
Jos ystävälläsi ei ole vielä paljon kokemusta ajamisesta, ei ehkä kannata mennä.
Kaamea kokemus viime kesältä. Lähdin erään ystävän prätkän kyytiin, ja sain siitä itseni kipeäksi. Sain kypärän lainaksi ja sekin oli väärän kokoinen. Ei mitään suojia ja pyörivä kypärä päässä. Kovemmassa vauhdissa kypärä meinasi lähteä päästä pois. Oli sit seuraava päivänä niskat jumissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apKysyit kuitenkin avauksessasi, kannattaako hankkia moottoripyörä!
Jos ystävälläsi ei ole vielä paljon kokemusta ajamisesta, ei ehkä kannata mennä.
Haaveissa on myös oman pyörän hankinta jos innostun ja olisi varaa.
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei missään nimessä kyytiin ellei ole kokenut kuljettaja. Ihan tuore kuski ei osaa tasan muuta kuin ajaa suoraan, eikä sitäkään turvallisesti. Moottoripyörällä ajaminen on aivan oma taiteen lajinsa, eikä esim. jarrutus ja väistö välttämättä luonnistu kokeneeltakaan tyypiltä. Kysy siltä kumpi jarru on tärkeämpi ja tuleeko vastaohjaus selkäytimestä unissaankin. Jos edes näitä kahta asiaa ei oikeasti tiedä ja hallitse, ei pitäisi olla mitään asiaa liikenteeseen prätkällä. Melkoinen saarna tuli, mutta minkäs teet kun se on faktaa.
M yli 20 vuotta ajokokemusta
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se henki lähtee heittämällä autossakin, kun sopivasti mäjähtää. Autoilijoita vaan suojaa sellainen valheellinen turvallisuudentunne mikä tulee siitä, että niitä ympäröi se ohut auton kuori joka blokkaa ilmavirran ja kaiken muun.
Motoristilla sellaista valheellista turvallisuudentunnetta ei ole, ja järkevä yksilö ajaakin sitten sen mukaan. Turhan usein niitä vaaratilanteita motoristille aiheuttaa joku autoilija eikä motoristin oma toiminta.
Samaa mieltä. Itse kun ajan moottoripyörällä niin sillä olettamuksella ajelen, että kukaan ei nää minua. Eli varon lähtökohtaisesti kaikkia, vaikka se etuajooikeus itsellä olisi niin silti.
Samaa mieltä. Itse kun ajan moottoripyörällä niin sillä olettamuksella ajelen, että kukaan ei nää minua. Eli varon lähtökohtaisesti kaikkia, vaikka se etuajooikeus itsellä olisi niin silti.[/quote]
Jaa. Mä olen kyllä itse sitä mieltä, että 90% moottoripyöräilijöistä on kusipäitä, ja ihan itse aiheuttavat onnettomuutensa. Sellaista motokuskia ei olekaan, joka ajaisi rajoitusten mukaan. Aina on vähintään 200 lasissa. Ja liikennevaloissa ei ymmärretä seistä, se on "fiksumpaa" pujotella jonossa seisovien autojen välissä. Että siitä vaan, senkus tapatte itsenne, ei oo multa pois.
oon istunu siitä asti iskän kyydissä kun jalat ylti jalkatapeille, isällä ei ole autokorttia ollenkaan. Onhan se vaan niin mukavaa :D
Ajoin itse kortin heti kun oli mahdollista ja ostin oman pyörän. Huomattavasti kivempaa ajaa itse. Toisen kyydissä pelotti istua.
Vierailija kirjoitti:
Sanon muuten sen verran, että jos nyt ihan oikeasti meinaat hommata sen pyörän siitä syystä, että saisit sillä naisia, hommaat kunnollisen ajokokemuksen ennen kuin otat yhtään ketään kyytiin. Se kyytiminen ei nimittäin ole ihan helppoa.
nro 3
Mitäs vaikeeta siinä on 😂? T: moottoripyöräilevä vanhamummu.
Se on raskasta. En tykkää yhtään enkä enää mene kyytiin. Helvetinmoinen hiki tulee ja hiukset menee pilalle. Ei ole mun juttu. Vauhti kyllä kiehtoo ja katse viipyy aina pyörissä, mutta siihen se jää.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Itse kun ajan moottoripyörällä niin sillä olettamuksella ajelen, että kukaan ei nää minua. Eli varon lähtökohtaisesti kaikkia, vaikka se etuajooikeus itsellä olisi niin silti.
Jaa. Mä olen kyllä itse sitä mieltä, että 90% moottoripyöräilijöistä on kusipäitä, ja ihan itse aiheuttavat onnettomuutensa. Sellaista motokuskia ei olekaan, joka ajaisi rajoitusten mukaan. Aina on vähintään 200 lasissa. Ja liikennevaloissa ei ymmärretä seistä, se on "fiksumpaa" pujotella jonossa seisovien autojen välissä. Että siitä vaan, senkus tapatte itsenne, ei oo multa pois.
Kerroin juuri omista vastuullisista ajotavoistani ja tulet aukomaan päätäsi? Et kovin fiksulta vaikuta.
Varmasti tiedät riskit. Pelottaa kaikkien puolesta jotka tekevät vaarallisia juttuja. Mulla vaan tulee mieleen moottoripyöräilystä pelkästään negatiivisia juttuja. Toivon turvallista matkaa kaikille.