Naiset mikä siinä moottoripyörän kyydissä istumisessa viehättää?
Kertokaa te lisää kokemuksia.
Kannattaako hankkia moottoripyörä, vai pysyä kaukana moisesta.
Kommentit (112)
Epämukavaa. Kauhee meteli kypärän sisällä. Viima pureutuu paksuista vaatteista huolimatta ja kesällä sitten kun pysähtyy niin läkähtyy samantien ne paksut vaatteet päällä. Hiuksia on turha kuvitella laittavansa kun kypärän päähän laittaa, aivan littana pienenkin käytön jälkeen. Jos oot vähänkin ahtaanpaikan kammoinen niin myös umpikypärä saattaa hiukan ahdistaa. Onhan se vauhti mukavaa mutta nautinto menee siihen kun koittaa pysyä kyydissä ja samalla miettii, että ajaako joku takaa päälle. Eli mä en ole tarakalla istuja :D
Tykkään enemmän olla auton kyydissä, mutta voisinpa kai moottoripyöränkin kyytiin lähteä, jos tietäisin kuskin olevan varmasti hyvä. Hurjastelijan kyytiin en lähtisi, koska tiedostan että onnettomuudessa voi käydä muutenkin pahasti. Mieluummin silti kyytiin kuin että ajaisin itse, en ikinä uskaltaisi itse ohjaamaan pyörää kun jo autoilukin välillä jännittää ja olen mieluummin kyytiläisenä.
Ei mikään muu viehätä kuin se, että rakas pyytää mukaan ajelulle. Muutama tuhat kilometriä olen kyydissä istunut. Aika tylsää. Mutkat ja ohitukset pelottaa. Aina on mukava pysähtyä ja odotan perille pääsyä.
Ei mikään, en luottais kuskiin niin paljoo, et kyytiin menisin..
Onhan se jännitystä, kun ei tiedä milloin autoilija ajaa sivutieltä eteen.
Vierailija kirjoitti:
Epämukavaa. Kauhee meteli kypärän sisällä. Viima pureutuu paksuista vaatteista huolimatta ja kesällä sitten kun pysähtyy niin läkähtyy samantien ne paksut vaatteet päällä. Hiuksia on turha kuvitella laittavansa kun kypärän päähän laittaa, aivan littana pienenkin käytön jälkeen. Jos oot vähänkin ahtaanpaikan kammoinen niin myös umpikypärä saattaa hiukan ahdistaa. Onhan se vauhti mukavaa mutta nautinto menee siihen kun koittaa pysyä kyydissä ja samalla miettii, että ajaako joku takaa päälle. Eli mä en ole tarakalla istuja :D
Kypärä vaikuttaa myös tuohon metelin voimakkuuteen kypärän sisäpuolella, koska markkinoilla on eniten meluisia(heikosti eristettyjä) kypäriä jotka ovat yleensä halvempia. Sitten on olemassa myös kalliimpia ja hiljaisempia(paremmin eristettä kypärän sisällä) kypäriä, joista yleisin on esimerkiksi Schuberth.
Vierailija kirjoitti:
koska kypärä irtosi törmäyksessä päästä
Todennäköisesti vika käyttäjässä. Kypärissä on yleensä leukahihna joista on olemassa kaksi erilaista, yksi on pikalukko jonka saa aina helposti kiinni. Toinen on sitten D lukko joka on yleensä kestävämpi kuin pikalukko, mutta D lukon kiinnilaittaminen vaatii pientä opettelua että se varmasti pysyy kiinni. Voi olla että käyttämässäsi kypärässä oli D lukko joka ei ollut oikein kiinnitettynä koska kypärä irtosi.
Vierailija kirjoitti:
Hurjastelijan kyytiin en lähtisi, koska tiedostan että onnettomuudessa voi käydä muutenkin pahasti.
Hurjastelijat suosivat eniten kyykkypyöriä/super sport tyypin pyöriä esim. Suzuki GSX-R, Kawasaki Ninja, Honda CBR RR, Yamaha YZF-R. Nämä ovat niitä joilla näet eniten kaahailua kovilla ajonopeuksilla, myös ovat useimmiten uutisissa kovista nopeuksista. Moni näistä myös keulii usein.
Leppoisempaa ja pidempää matkaa ajavat sitten suosivat custom/cruiser pyöriä joita ovat lähes kaikki harrikat. Muilta merkeiltä Honda Shadow, Rebel, Goldwing. Suzuki Intruder, Bouleward. Kawasaki Vulcan. Vaihtoehtoisesti suosivat matkapyöriä esim. Kawasaki Versys, Suzuki V Strom. Honda Africa Twin, Adventure. Näillä pyörillä on myös yleensä myös matkustajillakin mukavinta olla kyydissä pitkilläkin matkoilla.
Ei mikään. Ajan itse mutta kyytiin en menisi. Lähtis korona niin pääsisin taas kiertämään Eurooppaa!
Tyttöni hyppää tarakkaan, jouset pohjaan narahtaa. Kolomosen tarjoon koneeseen, rattaat hauskasti rohisee. En tarvitse Skoodaa en Pobedaa, kun saan Jaawalla kaasuttaa. Römpöti pöti pöts.
Se että saa olla lähellä omaa rakkaimpaa
Minua ei kiinnosta istua kyydissä, tykkään ajaa itse.
Ja vapaus on se joka kiehtoo, ihan jotain muuta kuin autossa istuminen.
En kaahaile mutta lujaa ajan siellä missä se on sallittua. Järki pysyy päässä ja turvallisuus mielessä.
Mahtavaa ajaa esim. Eurooppaan, miehen ja kavereitten kanssa mennään taas!
Ei kyllä kiinnosta, en lähtisi kyytiin kuin korkeintaan jos hengen hädässä pitäisi päästä jotain karkuun, silloinkin mieluummin ajaisin itse jos osaisin. Mutta arvelisin, että jotakuta kiinnostaa se vaaran tunne.