Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän "epänormaali" suhde 16v tyttäreensä pilaa avoliittomme?

Todella kyllästynyt
07.06.2019 |

Tämä on ainoa paikka minne voin kirjoittaa nimettömänä, tästä minua kalvavasta ongelmasta, joten toivon asiallisia vastauksia. Asumme avoliitossa uusperheessä, jossa on lapsia ikä vuosilta 10-18v. Miehelläni on 16v tytär, johon hänellä on mielestäni jotenkin omituinen suhde. Tai sanotaanko näin, että kun tytär on paikalla, mies ei osoita minulle MITÄÄN hellyyden merkkejä, ei edes puhu minulle. On ikään kuin minua ei olisi olemassakaan. Tämä ärsyttää minua suunnattomasti, joka sitten näkyy ulospäinkin, ja tästä johtuen mes vielä vähemmän huomioi minua. Tämä taas aiheuttaa lisää ärsytystä minussa, ja lopputulos on se, että ne viikot kun tämä 16v tytär on kotona, emme puhu toisillemme, emme huomioi toisiamme mitenkään, olemme kuin ilmaa. Tällä 16v tytärellä ei ole juurikaan ikinä ollut tyttökavereita, ainoastaan poikia. Nyt näyttää ettei hänellä ole enää näitä poikiakaan kavereina, vaan hän on kaikki päivät ja illat kotona, isin kainalossa tietenkin. Isänsä on hänelle niin paras kaveri kuin tietenkin isä. Isi , isi, isi. Kun isi on paikalla, tytär änkeää hänen seuraansa ihan kokoajan, ja pyytää isiään hänen kanssaan joka paikkaan. Tämä tytär ESITTÄÄ jotain roolia kun isi on paikalla, hän lässyttää isilleen kuin pikkulapsi ja esim. nuohoaa lattialla koiramme kanssa, kenestä hän ei todellakaan ole pätkääkään kiinnostunut kun isi ei ole paikalla. Tiedän että minun pitäisi aikuisena vaan kestää, ja olen hakenu jo ulkopuolista apua näihin omiin vaikeisiin tunteisiini. Olen myös puhunut miehelleni siitä, miten minua todellakin loukkaa , kun hän ei kiinnitä minuun mitään huomiota silloin kun tytär on kotona. En voi käsittää miksi. Pelkääkö mies jotenkin näyttää tunteitaan minulle kun tytär on läsnä? He saunovat ja suihkuttelevat yhdessä jne, minun kanssani mies ei tätä tee. He juttelevat, nauravat, löhöävät sohvalla toisiaan silitellen ja ovat kuin mikäkin parisuhteessa oleva pari. Siis vähän jo ällöttää mutta tiedän ettei siinä ole mitään seksuaalista takana. Mielestäni suhde ei kuitenkaan ole ihan terve heidän välillään, ja olen varmaan tosi itsekäs kun mielestäni minullekin kuuluisi osoittaa huomiota välillä. Minä pyykkään, teen ruoat ja siivoan kuitenkin kokoajan kaikkien sotkut.

Olen todella vakavasti miettinyt kokoajan enemmän ja enemmän eroamista, mutta se olisi todella kova paikka myös omilleni lapsilleni itseni lisäksi, koska rakastan miestäni. En vaan enää meinaa kestää tätä hylkimistä ja sitä että katson vieresä kun mies pitää hauskaa tyttärensä kanssa. Ymmärrän että lapset ovat aina ykkösiä mutta joku raja sentään.

Kommentit (767)

Vierailija
621/767 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa selata ketjua, mutta millainen äiti tytöllä on, onko kuvioissa?

Tuli tuosta teinin isässään roikkumisesta mieleen ystäväni joka teininä oli samalainen, siinä syynä oli äitinsä itsemurha joten ymmärrättävästi takertui toiseen vanhempaan. Loppui aikanaan. 

Vierailija
622/767 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuossa kuviossa muitakin ongelmia kuin isän ja tyttären suhde. Mies sulkee ap:n kokonaan ulkopuolelle, ap tekee kaikki kotityöt, ap ja tyttö eivät pidä toisistaan.

Turha tuollaiseen ”parisuhteeseen” on jäädä roikkumaan, ukkohan on tyhmä kuin saapas kun ei tajua mitään eikä osaa lastakaan kasvattaa. Ap, sinun omat lapsesi näkevät tuon kaiken ja oppivat siitä. Joudut paikkailemaan niitä kasvatusvirheitä vielä kaksin käsin.

Todennäköisesti tytär käyttäytyy pian yhtä paskamaisesti myös ap:n lapsia kohtaan, ovathan nämäkin kilpailijoita ja saavat asua isin kanssa koko ajan.

Selviä mielenterveysongelmia tuolla isin tyttärellä, varmaan paras että muutatte pois ennen kuin tapahtuu jotain pahempaa. Tiedä vaikka kateuksissaan kävisi näihin ”uusperhesisaruksiin” käsiksi jos ei kestä minkäänlaista pettymystä.

Mitä pikemmin muutatte, sitä parempi. Näin kesällä löytyy asuntojakin helpommin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/767 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa tämän tytön äiti. Millainen on ? 

Vierailija
624/767 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Puhuin tämän isän kanssa, ja kerroin miten minua ällöttää tämä meininki ja  miten mielestäni ei kuuluisi 16v:n enää haluta mennä isänsä kanssa saunaan tai suihkuun yhtä aikaa, vaan hänen kuuluisi jo itsenäistyä. Isä ymmärsi , ja ei ymmärtänyt. Hän ei näe MITÄÄN seksuaalista asiassa (kuten tiesinkin) joten ei ole osannut edes ajatella asiaa. Kerroin , että HÄNEN tulee tehdä rajat jos tytär ei niitä ymmärrä itse vetää. Isä ei ymmärtänyt MISTÄ rajojen vetämisestä puhun, siis mihin asiaan hänen tulee vetää rajat ja miten, jotta lapsen kehitys menisi oikeaan suuntaan. Kun tämä lapsi on "täydellinen", ei tee siis virheitä, toimii kuten isänsä pyytää jne  niin isä ei ymmärrä tätä rajojen vetoa kun ei ole tarvetta vetää mitään rajoja, kun mitään rajoja ei ylitetä. En oikein osannut sanoa mitään muuta kuin että 16vn kehitystä pitää ohjata enemmän itsenäistymään, eikä ruokkia tätä "taantumista" silittelemällä takaisin kuin jotain pikkulasta.  Tilannehan on siis se, että tosiaan kuten olen kertonut niin tämä TYTÄR roikkuu isässään kuin pieni apina. Jatkuvasti isänsä iholla ja silittämässä ja halaamassa ja pusimassa.  Siis 16v tyttö. Mutta hänellä nyt ei olekaan tosiaan mitään omaa elämää ollenkaan, poikaystävästä puhumattakaan. En tiedä johtuuko tästä että hän kaiken hellyyden osoittaa isälleen vai mistä.  Jotenkin tyttö on sekaisin, ja isänsäkin tämän kyllä sanoi huomanneensa. On kuitenkin yrittänyt toimia parhaansa mukaan, ja sen mukaan mitä tytön psykologi on sanonut, että pitää antaa huomiota, läheisyyttä ja aikaa, jotta tyttö alkaisi puhumaan ongelmistaan. No, itse näen että pahempaan suuntaan on menty.

Kehoitin isää menemään itse terapiaan tai psykologille kysymään neuvoa jos olo on neuvoton. Ja tytön tulisi saada APUA kun on selkeästi taantunut entistä huonommaksi tällä jatkuvalla hellittelyllä ja sylikkäin istumisella. Tyttö saa myös täysin vääristyneen kuvan parisuhteesta tällä meiningillä.

En tiedä, kerroin että jos tilanne ei muutu nyt äkkiä, niin muutan, koska en vaan kestä enää. Saa nähdä muuttuuko mikään. Tuskin.

Lisään vielä, että isä pelkää tyttärensä mielenterveyden puolesta, jos isä alkaa työntämään tyttöä pois luotaan. Eli hän ei raaski esim. näissä sohvatilanteissa olla vain kylmänä kun tyttö väkisin työntää itseään iholle ja silittelee isäänsä ja on siis täysin kuin 5v isäänsä rakastunut tyttö.  Ymmärrän isän neuvottomuutta, hän ei tiedä itsekään miten nyt pitäisi toimia. Enkä tiedä minäkään, kun tyttö on niin ailahtelevainen, että menee täysin tolaltaan jos isä sanoo yhdenkin väärän sanan.

Hienoa, että sait puhuttua asioista. Kiinnostaa kuitenkin, tajuaako mies ollenkaan, miten pa*kamaista sun kannalta on, että tytön ollessa paikalla, sulla ei ole parisuhdetta. Puhuitteko myöskään tuosta, että muut eivät juurikaan osallistu kotitöihin. 16-vuotiaaltakin jo jotain voisi odottaa. Isä voi houkutella tytön kokkaamaan kanssaan sieltä sohvalta.

Vierailija
625/767 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tämän, kyllä itelläkin on vaikeaa tuottaa pettymyksiä. Mutta välillä täytyy, ei lapsi voi valvoa yömyöhään vain koska haluaa. Ymmärrän että et haluaisi satuttaa lastasi henkisesti. Mutta jos et aseta mitään rajoja , hän ei voi silloinkaan hyvin.

Yritä löytää keskitie. Ps. Ex vaimosi kuulostaa inhottavalta, ei puolisoa jätetä sairauden takia! 😡

Vierailija kirjoitti:

Eronneen miehen näkökulma asiaan: minulla on 6-vuotias tytär ja hän on minulle ehdottomasti maailman tärkein ihminen, sen jälkeen omat vanhempani ja veljeni yhtä tärkeinä kakkossijalla kaikki. Olen hyvissä väleissä ex-vaimoni kanssa, voin olla siellä yötäkin vierashuoneessa tarvittaessa, jos olemme esim. lähdössä tyttäreni kanssa matkoille ja kätevämpi mennä sinne illalla ja olla yötä jos esim. lento lähtee aikaisin. Itse asun siis yli sadan kilometrin päässä lentokentästä ja ex-vaimo kymmenen kilometrin päässä.

Tuo vain esimerkkinä että välit ovat hyvät, ikään kuin kaverit edelleen, mutta ei enää aviopari. Nyt saan itse elää kuten haluan enkä kaipaa ikinä enää uutta sellaista parisuhdetta jossa asuisin yhdessä jonkun kanssa. Uusperhe ei tulisi mielenkään. Asun yksin ja tapaan tytärtäni joka on kaikki kaikessa minulle. Vähän ongelmana on ollut se että en pysy kieltämään tytöltäni mitään, siis yhtään mitään.

En kestä nähdä tyttäreni pettymystä tai pahaa mieltä kerta kaikkiaan. Olen menestyvä varakas ja hyvätuloinen ylsityislääkäri, mutta tuntuuhan se joskus liialliselta kun leluihin menee 200€ kuukaudessa. No sama se, meneekö 20€ vai 200€ sinänsä. Ei vaikuta talouteeni mitään tuo käytännössä. Johan maksan kirkollisveroakin 1500-2000€ vuodessa. Ei kuitenkaan tulisi myöskään mieleenkään erota kirkosta, olen harras luterilainen.

Avioero ei johtunut minusta vaan vaimo jätti minut kun olin vakavasti sairaana n. 3,5 vuotta avioliiton lopusta, vaimo ei kestänyt sairauttani ja otti eron. Itse en Jumalan edessä luvattua lupausta rikkoisi ikinä vaan lupasin haluta rakastaa niin myötä kuin vastoinkäymisissä kunnes kuolema meidät erottaa

No tuttu psykologi sanoi että tytöstä kasvaa sietämätön aikuinen jos hänelle ei aiheudu pettymyksiä koskaan. No kyllä niitä tulee, mutta ne saa tuottaa tytön äiti ja samoin päiväkodissa ja esikoulussa joutuu oppimaan ja sietämään pettymyksiä ja sitä ettei saa aina kaikkea mitä haluaa. Mutta minä en niitä pettymyksiä tuota, en kerta kaikkiaan kykene siihen.

Vierailija
626/767 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inbredfinland kirjoitti:

En ihmettele, että Suomi on yksi Euroopan sisäsiittoisimmista maista, jos vielä 2019 joidenkin mielestä on normaalia, että teini-ikäinen tyttö saunoo ja käy suihkussa isänsä kanssa.

Mitä tuo vuosiluku merkkaa? Ei yhtään mitään. Vai meinasitko, että 2018 tai 2017 olis ollut sallittua, mutta ei nyt sentään 2019.

Vierailija
627/767 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytön äiti on täysin normaali, mukava työssäkäyvä ihminen. Heillä on käsittääkseni erittäin lämpimät välit, siis kaikkien heidän lasten kanssa. Eli siellä ei ole ongelmaa. Äidillänsä on myös uusi miessuhde, mutta asuvat eri kaupungeissa, joten tämä tytär saa äitinsä kyllä "täysin omakseen" aina kun siellä on. Lisäksi tytär tykkää kyllä kovasti tästä äidin uudests miehestä.

Meillä ei ole miehen kanssa yhteisiä lapsia. Lapsemme ovat täällä yhtä aikaa, ja yhtä aikaa myös pois kun on toisen vanhemman viikko. 

Vierailija
628/767 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inbredfinland kirjoitti:

En ihmettele, että Suomi on yksi Euroopan sisäsiittoisimmista maista, jos vielä 2019 joidenkin mielestä on normaalia, että teini-ikäinen tyttö saunoo ja käy suihkussa isänsä kanssa.

Mitä tuo vuosiluku merkkaa? Ei yhtään mitään. Vai meinasitko, että 2018 tai 2017 olis ollut sallittua, mutta ei nyt sentään 2019.

Se merkkaa sitä, että että nykyään useimmissa perheissä kyllä raaskittas jo heittää löylyjä ja käydä suihkussa useammassa porukassa tai erikseen, ei tarvii kaikkien yhdessä silkoista säästösyistä, ei eletä enää lamaa.

Vierailija
629/767 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhdessä saunomisessa ole mitään vikaa, jos se ei ahdista ei nuorta eikä vanhempaa. Olen asunut kylässä, jossa koko kylä: lapset, miehet, naiset, vanhat ja nuoret saunoi yhdessä toisinaan. Pohjoisessa Suomessa on aiheeseen liittyen sanonta: "Saunassa ei kahtota eikä kopristella (=puristella tai kosketella)"

Mun oma isä ei anna edes halata. En tiedä mistä johtuu. Kumminkaan alastomuus ei ole tabu. Muistan, kun kerran oltiin eräretkellä, kun olin ehkä 14-15v. Yks osuus matkasta taitettiin soutuveneellä. Oli kuuma kesäpäivä ja iskä kysyi haluaisinko käydä veneestä uimassa. Ei tietenkää semmosella reissulla mitään uimapukuja ollut mukana, ja alusvaatteitakin, jos niitä oli, kun olen tämmöinen hippi, tyhmää kastella. Iskä neuvo, miten pääsen veneestä veteen ja vedestä takas veneeseen venettä kaatamatta. Ei tuntunu ollenkaan luonnottomalta olla isän silmien alla, vaikka olin alasti. Eipä sitä siellä erämaassa toki muut nähneetkään, kuin minä, iskä ja Jumala.

Vierailija
630/767 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja minulla on sama 13vuotiaan tyttären kanssa. Eiköhän se ole normaalia ja se aika mikä on vanhemman ja lapsen niin ei silloin tarvitse lääppiä uutta puolisoa? En minä ole koskaan lasten nähden lääppinyt ketään.

Vierailija
631/767 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasten nähden pidäkään läääppiä. Vai haluatko oikein että mies lapsen nähden sinua luuuskaa nuoleskelis?? Olet sairas.

Vierailija
632/767 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär on varmaan vähän jälkeenjäänyt, vaikuttaa melko huonolta alulta hänen elämälleen tuo touhu.

Vierailija
633/767 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on jo 22 vuotias. Ketju avattu 2019.

Vierailija
634/767 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lasten nähden pidäkään läääppiä. Vai haluatko oikein että mies lapsen nähden sinua luuuskaa nuoleskelis?? Olet sairas.

Minkä takia vastailet ja nostat kuusi vuotta vanhan ketjun??????????

Vierailija
635/767 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytön äiti on täysin normaali, mukava työssäkäyvä ihminen. Heillä on käsittääkseni erittäin lämpimät välit, siis kaikkien heidän lasten kanssa. Eli siellä ei ole ongelmaa. Äidillänsä on myös uusi miessuhde, mutta asuvat eri kaupungeissa, joten tämä tytär saa äitinsä kyllä "täysin omakseen" aina kun siellä on. Lisäksi tytär tykkää kyllä kovasti tästä äidin uudests miehestä.

Meillä ei ole miehen kanssa yhteisiä lapsia. Lapsemme ovat täällä yhtä aikaa, ja yhtä aikaa myös pois kun on toisen vanhemman viikko. 

Kuulostaa oudolta miksi naisen lasten läsnäolo ei vaikuttaisi suhteeseen. Ja miksi tytär ei sauno naisen lasten tai naisen kanssa.

Vierailija
636/767 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kiva kuulla kyllä raportti nykytilanteesta.

Vierailija
637/767 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän tuon nyt kuka tahansa. Tytär pelaa pelejään pitämällä syyllisyydetunnoissaan pyristelevää isäänsä koukussaan. Mies on täysi tossu, jolla ei ole omaa mieltä. Molemmat keskittyvät kiusaamaan aloittajaa, toinen lapsellisuuttaan, ilkeyttään ja omistushalunsa ajamana. Toinen taas tyhmyyttään ja vastuunottoa vältellen. Sinä, aloittaja, tässä pelissä, olet se joka lähtee kentältä ensimmäisenä. Miksi et ole jo lähtenyt, en ymmärrä. Jätät vaan ne sinne toisiaan suihkuttelemaan ja menomatkalla voit käydä  jättämässä lasun.

TÄYSIN SAMAA MIELTÄ

Vierailija
638/767 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, ovatkohan isi ja tytär siirtyneet jo yhdyntöihin. Ehkä sitä tapahtui jo ap:n aikana. Isi varmaan pitää tyttöä naisystävänään ja nukkuvat ja rakastelevat, ehkä tyttö tekee vauvankin isille :)

Vierailija
639/767 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
640/767 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tämä on totta. 16v voi riparin jälkeen mennä luvalla naimisiin, ei sen ikäinen sauno tai suihkuttele isän kanssa. Tosi pervo ajatus! 

Jos ois totta niin tekisin lasun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi