Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän "epänormaali" suhde 16v tyttäreensä pilaa avoliittomme?

Todella kyllästynyt
07.06.2019 |

Tämä on ainoa paikka minne voin kirjoittaa nimettömänä, tästä minua kalvavasta ongelmasta, joten toivon asiallisia vastauksia. Asumme avoliitossa uusperheessä, jossa on lapsia ikä vuosilta 10-18v. Miehelläni on 16v tytär, johon hänellä on mielestäni jotenkin omituinen suhde. Tai sanotaanko näin, että kun tytär on paikalla, mies ei osoita minulle MITÄÄN hellyyden merkkejä, ei edes puhu minulle. On ikään kuin minua ei olisi olemassakaan. Tämä ärsyttää minua suunnattomasti, joka sitten näkyy ulospäinkin, ja tästä johtuen mes vielä vähemmän huomioi minua. Tämä taas aiheuttaa lisää ärsytystä minussa, ja lopputulos on se, että ne viikot kun tämä 16v tytär on kotona, emme puhu toisillemme, emme huomioi toisiamme mitenkään, olemme kuin ilmaa. Tällä 16v tytärellä ei ole juurikaan ikinä ollut tyttökavereita, ainoastaan poikia. Nyt näyttää ettei hänellä ole enää näitä poikiakaan kavereina, vaan hän on kaikki päivät ja illat kotona, isin kainalossa tietenkin. Isänsä on hänelle niin paras kaveri kuin tietenkin isä. Isi , isi, isi. Kun isi on paikalla, tytär änkeää hänen seuraansa ihan kokoajan, ja pyytää isiään hänen kanssaan joka paikkaan. Tämä tytär ESITTÄÄ jotain roolia kun isi on paikalla, hän lässyttää isilleen kuin pikkulapsi ja esim. nuohoaa lattialla koiramme kanssa, kenestä hän ei todellakaan ole pätkääkään kiinnostunut kun isi ei ole paikalla. Tiedän että minun pitäisi aikuisena vaan kestää, ja olen hakenu jo ulkopuolista apua näihin omiin vaikeisiin tunteisiini. Olen myös puhunut miehelleni siitä, miten minua todellakin loukkaa , kun hän ei kiinnitä minuun mitään huomiota silloin kun tytär on kotona. En voi käsittää miksi. Pelkääkö mies jotenkin näyttää tunteitaan minulle kun tytär on läsnä? He saunovat ja suihkuttelevat yhdessä jne, minun kanssani mies ei tätä tee. He juttelevat, nauravat, löhöävät sohvalla toisiaan silitellen ja ovat kuin mikäkin parisuhteessa oleva pari. Siis vähän jo ällöttää mutta tiedän ettei siinä ole mitään seksuaalista takana. Mielestäni suhde ei kuitenkaan ole ihan terve heidän välillään, ja olen varmaan tosi itsekäs kun mielestäni minullekin kuuluisi osoittaa huomiota välillä. Minä pyykkään, teen ruoat ja siivoan kuitenkin kokoajan kaikkien sotkut.

Olen todella vakavasti miettinyt kokoajan enemmän ja enemmän eroamista, mutta se olisi todella kova paikka myös omilleni lapsilleni itseni lisäksi, koska rakastan miestäni. En vaan enää meinaa kestää tätä hylkimistä ja sitä että katson vieresä kun mies pitää hauskaa tyttärensä kanssa. Ymmärrän että lapset ovat aina ykkösiä mutta joku raja sentään.

Kommentit (767)

Vierailija
641/767 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee jotain. Nyt voi olla niinkin, että miehesi on alkanut osoittaa huomiota ja hellyyttä tyttärelleen, jos tyttö on ollut mustasukkainen sinusta ja samasta syystä jättänyt sinut huomioimatta. Väärin tehty sinua kohtaan. Ehkäpä hyvä tarkoitus on kääntynyt huonoksi...16v tyttä saunoo ja suihkuttelee isänsä kanssa. Jos miehesi ei suostu puhumaan, varaa aika jostain tai käy vaikka kirkon työntekijän kanssa juttelemassa. Ei ole normaalia, että aikuinen mies suihkuttelee tuon ikäisen tyttönsä kanssa.

Kirkon työntekijän kanssa ? Mitä hittoa ?

Lasun paikka

Vierailija
642/767 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittaisit nyt vaan kestää nuo viikot, kun tytär on teillä. Hänelle vanhempien ero on varmaan ottanut koville, joten isän ikävä on kova. Tietysti hän kokee myös mustasukkaisuutta, mikä on ihan normaalia. Toki sinunkin mustasukkaisuutesi on normaalia, mutta aikuisena sinun pitää osata hallita tunteesi. Suihkuttelu, saunominen ja läheisyys on heille varmaan aina ollut ihan normaalia, kuten on monelle perheelle, joiden pitää ehtiä tunnin saunavuoron aikana koko perhe saunomaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/767 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän näille kuuluu nyt vuonna 2025?

Alotus tehty 2019. Kuus vuotta sitten.

Vierailija
644/767 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperhe ei ole perhe! Kärsi nyt, mitäs erosit.

Vierailija
645/767 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
646/767 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että tämä on totta. 16v voi riparin jälkeen mennä luvalla naimisiin, ei sen ikäinen sauno tai suihkuttele isän kanssa. Tosi pervo ajatus! 

Jos ois totta niin tekisin lasun.

Tosielämässä tapahtuu kummallisia ja uskomattomia asioita. Ystävättäreni kertoi, että hänen ollesssan teini-ikäinen  hänen lapsuudenkotiinsa tuli kylään sukulaistäti ja tämän aikuinen poika. Ystäväni äiti aikoi majoittaa vieraat kahteen eri huoneeseen. Vieraat kieltäytyivät erillisistä huoneista. He menivät nukkumaan kapeaan yhden hengen sänkyyn. Talon isäntäväki oli käuhistunut.

Vierailija
647/767 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän tuon nyt kuka tahansa. Tytär pelaa pelejään pitämällä syyllisyydetunnoissaan pyristelevää isäänsä koukussaan. Mies on täysi tossu, jolla ei ole omaa mieltä. Molemmat keskittyvät kiusaamaan aloittajaa, toinen lapsellisuuttaan, ilkeyttään ja omistushalunsa ajamana. Toinen taas tyhmyyttään ja vastuunottoa vältellen. Sinä, aloittaja, tässä pelissä, olet se joka lähtee kentältä ensimmäisenä. Miksi et ole jo lähtenyt, en ymmärrä. Jätät vaan ne sinne toisiaan suihkuttelemaan ja menomatkalla voit käydä  jättämässä lasun.

TÄYSIN SAMAA MIELTÄ

Ketju on vanha, joten ongelma kenties jo ohi. Kuvaillussa isä-lapsi suhteessa on täytynyt olla jotain rikollista. Tai sitten murrosikäinen tyttö on yrittänyt epätoivoisilla keinoilla pilata isänsä uuden parisuhteen ja saada isän palaamaan takaisin alkuperäisen perheen luokse. Tätä tkuviota apahtuu yleisesti olemalla ilkeä ja törkeä oman vanhemman uutta puolisoa kohtaan. Kun sitä jatkuu tarpeeksi monta vuotta, sillä on joskus toivottu vaikutus. Toisin sanoen vanhemman uusi suhde epäonnistuu, mutta vanhempi ei silti palaa aikaisempaan perheeseensä, koska eroon oli tietenkin joku hyvä syy.

Vierailija
648/767 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusperhe ei ole perhe! Kärsi nyt, mitäs erosit.

Erikoinen ajatus. Avioeroja tapahtui jo tuhansia vuosia sitten. Ne eivät ole mikään uusi ilmiö. Ja nk uusperheitä on historian aikana ollut paljon. Ihmiset kuolivat nuorena, jopa kuninkaallisetkin elivät vain 45-vuotiaaksi tai vähän vanhemmaksi. Tottakai lesket menivät naimisiin, kun elämä oli helpompaa perheenä ja siihen aikaan oli miesten ja naisten työt  erikseen. Monia tauteja ei pystytty hoitamaan. Lisäksi miehiä loukkaantui sodissa. Moni nainen kuoli synnytykseen. 

Vierailija
649/767 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sullakaan ap kaikki kotona, jos vielä pohdit onko tuossa mitään epänormaalia ja seksuaalista. Mutta provohan tämä olikin.

Mussakin on sitten jotain vikaa, kun vähän samanlaisia ajatuksia.

Tosin miehen tytär on jo parikymppinen ja muuttanut omilleen. Mutta tosi kiinni isissä ja toisinpäin.

Mieheni on monesti alkanut puhua hänestä juuri harrastetuamme seksiä, mikä on häiritsevää. Lisäksi kyläillessämme samoissa paikoissa mies istuu tyttärensä vieressä ja pitää kainalossa samalla tavalla kuin muuten minua. Ja hipsuttaa niskaa niin kuin tekee minulle esileikkinä... Katson tätä sitten vierestä.

Mutt eihän tuota voi ottaa puheeksi millään järkevällä tavalla, mikä ei aiheuttaisi riitaa. Jopa eroa.

Vierailija
650/767 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PITIKÖ KAIVAA TÄMÄ 6 VUOTTA VANHA PERVON FANTASIA ETUSIVULLE?

Ketju on aloitettu vuonna 2019. Tämä oletettu teini on jo aikuinen.

Vierailija
651/767 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi lukea koko ketjua, mutta itselläni kariutui yksi parisuhde vähän vastaavaan tilanteeseen. Tytär tosin oli nuorempi, mutta näytti kovasti äidiltään ja oli samanluonteinenkin (mies siis kertoi, että tytär muistuttaa luonteeltaan kovasti äitiään).

Mies oli tytölle kuin palvelija, ihaili hänen jokaista sanaansa ja käytti kaiken aikansa tytön miellyttämiseen. Aluksi ajattelin, että on normaalia vuoroviikkoisän ikävää, haluaa keskittyä lapseensa, mutta alkoi olla liian rankkaa katsoa vierestä, kun tytölle alkoi tulla ongelmia kaverisuhteissa, koulussa ja harrastuksissa, koska oletti, että kaikki ihailevat ja tekevät hänen mielensä mukaan. Tyttö myös käytti tilannetta hyväkseen ja vaatimukset kasvoivat koko ajan. Ajattelin, että etsi rajaa, kuinka pitkälle isä on valmis menemään, mutta sitä.rajaa ei koskaan tullut. (Esim. tyttö halusi tilata ruokaa, tilattiin, mutta kun ruokq tuli tytön teki mieli jotain muuta, kiukkusi ja huusi ja mies tilasi hänelle jotain muuta, tyttö raivosi, että ei jaksa odottaa ja mies lähti autolla hakemaan toisesta ravintolasta tytön haluamaa...)

Mies ei missään kohtaa nähnyt tässä mitään väärää, kertoi vaan, kuinka tytär on niin ainutlaatuisen kaunis ja älykäs ja kaikki ongelmat johtuvat vain hänen herkkyydestään.

Lähdin siinä muutaman vuoden päästä pois, miehelle en kertonut tarkalleen oikeaa syytä, koska ei olisi sitä ymmärtänyt. Mutta itse luulen, että mies kaipasi tytön kautta tämän äitiä ja jotenkin korvasi sitä menetettyå parisuhdetta oudolla tavalla. Pelkäsi, että menettää tytön, jos ei miellytä tätä koko ajan. Pelkäsi myös tytön kiukuttelua, joten yritti koko ajan ennakoida, ettei tyttö suuttuisi.

Vierailija
652/767 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta olisipa hauskaa, jos ap olisi sattumalta paikalla ja kertoisi, miten menee nyt. Tämä.tytär jo aikuinen.

Vierailija
653/767 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee huoli-ilmoitus koska ei ole normaalia teini-ikäiselle tytölle käydä isänsä kanssa suihkussa. Tytöt viimeistään 12-vuotiaana lopettavat tällaisen käyyöksen. Onko tyttärellä kehitysvamma?

Oletko kertonut miehesi erälle, siis tytön äidille, että epäilet miehesi olevan pedofiili? Hän voisi tehdä tytön isästä rikosilmoituksen.

Vierailija
654/767 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee huoli-ilmoitus koska ei ole normaalia teini-ikäiselle tytölle käydä isänsä kanssa suihkussa. Tytöt viimeistään 12-vuotiaana lopettavat tällaisen käyyöksen. Onko tyttärellä kehitysvamma?

Oletko kertonut miehesi erälle, siis tytön äidille, että epäilet miehesi olevan pedofiili? Hän voisi tehdä tytön isästä rikosilmoituksen.

Sorry, en tajunnut, että vanha aloitus. No ehkä joku painii samantapaisen asian kanssa. Kannattaa rollia lapsen toiselle vanhemmalle, jos epäilee vanhempi-lapsi -suhteessa olevan jotain häiriintynyttä.

Sama

Vierailija
655/767 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ällöttävältä. Kuulostaa että mies pitää sitä tytärtä kuin jotain likkakamua. Ei tuohon ikään kuulu tuollainen. Eri asia olisi jos tyttö olisi joku alle kouluikäinen. Eikö sen ikäinen osaa itse käydä suihkussa? Eri asia olisi jos mies esim pesisi 3-vuotiaan lapsen hiuksia joka ei vielä itse osaa pestä hiuksia. 

Vierailija
656/767 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee jotain. Nyt voi olla niinkin, että miehesi on alkanut osoittaa huomiota ja hellyyttä tyttärelleen, jos tyttö on ollut mustasukkainen sinusta ja samasta syystä jättänyt sinut huomioimatta. Väärin tehty sinua kohtaan. Ehkäpä hyvä tarkoitus on kääntynyt huonoksi...16v tyttä saunoo ja suihkuttelee isänsä kanssa. Jos miehesi ei suostu puhumaan, varaa aika jostain tai käy vaikka kirkon työntekijän kanssa juttelemassa. Ei ole normaalia, että aikuinen mies suihkuttelee tuon ikäisen tyttönsä kanssa.

Kirkon työntekijän kanssa ? Mitä hittoa ?

Tarkoittanee kirkon parisuhdeterapeuttia, ei mitään pastoria. Tässä aloituksessa kun oli myös toi vinksahtanut pariduhde, ei pelkästään isin kanssa suihkutteleva teinityttö.

Vierailija
657/767 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä saunomisesta ja suihkuttelusta.

Monikin kuulemma tekee niin, normitouhua eikä mitään seksuaalista. Ammattipiireissä ollaan yleensä eri mieltä. MIeleltäänkin täysi terve ja tasapainoinen tyttö on juuri muuttunut fyysisesti naiseksi ja oma seksuaalisuus on herännyt... normityttö on himpun verran häveliäs jopa naispuolisten seurassa. JOs ei ole, niin se on erikoista ja outoa.

Se seksuaalisuus on herännyt jo vuosia sitten ... Nyt mennään sitten jo aika sakealla tasolla kun tuohon vielä yhdistetään MT-ongelmat sun muut hajonneen perheen kukkaset 0.o

Vierailija
658/767 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä (ei tosin välttämättä näin pahoja) on vuoroviikkoisissä paljon. Ei oikein osata olla kasvattajana, vaan ollaan kaverina ja miellyttäjänä ja lapsethan siinä joutuu kärsimään, kun eivät opi normaaleja sosiaalisia taitoja.

Sitten vastapainoksi on ne hylkääjäisät, jotka eivät välitä tuon taivaallista lapsistaan.

Olkaa onnellsia jos löydätte tasapainoisen eronneen miehen, joka osaa kasvattaa lapsensa rakkaudella ja rajoilla.

Vierailija
659/767 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en lukenut kuin aloituksen ja uusimmat viestit. Minä ja siskoni kyllä saunoimme isän kanssa ihan siihen asti, kun 19-vuotiaina muutimme pois kotoa. Se oli siihen aikaan ihan normaalia, mutta ehkäpä nykyään ei sitten.

Vierailija
660/767 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 v tyttö suihkuttelee isänsä kanssa?!? Huh huh. En olisi niinkään huolissani siitä ettei ukko huomioi sinua, vaan siitä että huomioi tytärtään noin kyseenalaisella tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi