Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän "epänormaali" suhde 16v tyttäreensä pilaa avoliittomme?

Todella kyllästynyt
07.06.2019 |

Tämä on ainoa paikka minne voin kirjoittaa nimettömänä, tästä minua kalvavasta ongelmasta, joten toivon asiallisia vastauksia. Asumme avoliitossa uusperheessä, jossa on lapsia ikä vuosilta 10-18v. Miehelläni on 16v tytär, johon hänellä on mielestäni jotenkin omituinen suhde. Tai sanotaanko näin, että kun tytär on paikalla, mies ei osoita minulle MITÄÄN hellyyden merkkejä, ei edes puhu minulle. On ikään kuin minua ei olisi olemassakaan. Tämä ärsyttää minua suunnattomasti, joka sitten näkyy ulospäinkin, ja tästä johtuen mes vielä vähemmän huomioi minua. Tämä taas aiheuttaa lisää ärsytystä minussa, ja lopputulos on se, että ne viikot kun tämä 16v tytär on kotona, emme puhu toisillemme, emme huomioi toisiamme mitenkään, olemme kuin ilmaa. Tällä 16v tytärellä ei ole juurikaan ikinä ollut tyttökavereita, ainoastaan poikia. Nyt näyttää ettei hänellä ole enää näitä poikiakaan kavereina, vaan hän on kaikki päivät ja illat kotona, isin kainalossa tietenkin. Isänsä on hänelle niin paras kaveri kuin tietenkin isä. Isi , isi, isi. Kun isi on paikalla, tytär änkeää hänen seuraansa ihan kokoajan, ja pyytää isiään hänen kanssaan joka paikkaan. Tämä tytär ESITTÄÄ jotain roolia kun isi on paikalla, hän lässyttää isilleen kuin pikkulapsi ja esim. nuohoaa lattialla koiramme kanssa, kenestä hän ei todellakaan ole pätkääkään kiinnostunut kun isi ei ole paikalla. Tiedän että minun pitäisi aikuisena vaan kestää, ja olen hakenu jo ulkopuolista apua näihin omiin vaikeisiin tunteisiini. Olen myös puhunut miehelleni siitä, miten minua todellakin loukkaa , kun hän ei kiinnitä minuun mitään huomiota silloin kun tytär on kotona. En voi käsittää miksi. Pelkääkö mies jotenkin näyttää tunteitaan minulle kun tytär on läsnä? He saunovat ja suihkuttelevat yhdessä jne, minun kanssani mies ei tätä tee. He juttelevat, nauravat, löhöävät sohvalla toisiaan silitellen ja ovat kuin mikäkin parisuhteessa oleva pari. Siis vähän jo ällöttää mutta tiedän ettei siinä ole mitään seksuaalista takana. Mielestäni suhde ei kuitenkaan ole ihan terve heidän välillään, ja olen varmaan tosi itsekäs kun mielestäni minullekin kuuluisi osoittaa huomiota välillä. Minä pyykkään, teen ruoat ja siivoan kuitenkin kokoajan kaikkien sotkut.

Olen todella vakavasti miettinyt kokoajan enemmän ja enemmän eroamista, mutta se olisi todella kova paikka myös omilleni lapsilleni itseni lisäksi, koska rakastan miestäni. En vaan enää meinaa kestää tätä hylkimistä ja sitä että katson vieresä kun mies pitää hauskaa tyttärensä kanssa. Ymmärrän että lapset ovat aina ykkösiä mutta joku raja sentään.

Kommentit (767)

Vierailija
1/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan siinä jotain seksuaalista heidän välillään. Ei muuten isät käy 16v tytärten kanssa saunassa ja suihkussa.

Vierailija
2/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Kateellinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä pidä enää normaalina että 16 vuotias tyttö saunoo ja suihkuttelee isänsä kanssa. Ei tuo ole tervettä kummaltakaan

Vierailija
4/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolainen uusperhe

Vierailija
5/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että luonteeltaan tyttö on itseään täynnä ollut aina, sanoi jo 10 vuotiaana, että kaikki rakastavat häntä koulussa ja hän saa valita kenet pojan haluaa. No, hän on pari kertaa nyt 16 vuotiaaksi päästyään seurustellut pari kertaa, mutta tullut jätetyksi. Hän on käynyt myös koulupsykologilla henkisten ongelmien vuoksi, mitä mm. tämä meidän uusioperhe hänelle aiheuttaa. Olen miettinyt, onko siinä syy, että mies haluaa antaa KAIKEN huomionsa tälle tyttärelle, ja on hänelle kaikesta mielikielin. Minä myöskään en saisi osoittaa miehen mielestä mitään negatiivisia tunteita tätä tyttöä kohtaan saatikka kieltää tai komentaa tätä.  Tämä tyttö ei tee mitään kotitöitä, häneltä ei  vaadita mitään. Pelkästään hymyillään ja ollaan ihania hänelle, mutta minut voikin sitten unohtaa kokonaan. Olen asiasta todella surullinen ja loukkaantunut, enkä halua yleensä tämän "kaksikon" kanssa olla juurikaan edes samassa huoneessa, koska en kestä katsella tätä isän ja tyttären parisuhdeleikkiä, näin karkeasti sanottuna.

Vierailija
6/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon tytön ikäinen jo tietää miten ärsyttää henkilöä, josta ei pidä. Oma lapsi menee aina ykköseksi. Sä taas olet täysin vaihdettavissa.

Vierailija
7/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

omg

Vierailija
8/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleltäsi häiriytynyt olet . Hanki ammattiapua.

Vierailija
9/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sullakaan ap kaikki kotona, jos vielä pohdit onko tuossa mitään epänormaalia ja seksuaalista. Mutta provohan tämä olikin.

Vierailija
10/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne helpottaa varmasti parin vuoden päästä, kun tyttö muuttaa omilleen, ellei tällä ole suunnitelmissa jäädä isän hoteisiin pysyvästi.

Voi olla, että vanhempien ero on miehen lapsista aikanaan ollut vaikeinta tuolle tytölle, ja suhde on siitä pikku hiljaa lähtenyt vinoutumaan, kun isä on syyllisyydentuntoisena yrittänyt hyvitellä tyttöä. Jos mies ei näe suhteessa mitään outoa eikä suostu keskustelemaan asiasta, ei se tietenkään hyvä lähtökohta ole. Ei ole normaalia, että murrosiän ohittanut ja aikuisikää lähestyvä lapsi suihkuttelee vanhemman kanssa ja kyhnää tämän kainalossa sohvalla. Millaiset välit tytöllä on äitiinsä? Toimiiko kommunikaatio perheiden välillä?

Vierailija
11/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan tajunnut tätä. Tottakai olen mustasukkainen mieheni huomiosta, mutta mielestäni ei ole NORMAALIA , jos hän rakastaisi minua, minuakaan täysin hyljeksiä?? Eikös parisuhdettakin kuitenkin kuuluisi jotenkin hoitaa vaikka hänen rakas tytär onkin paikalla? Luonnollisesti tämä kaikki on mieheni mielestä minun syytä, koska minä olen vetäytyvä enkä puhu, se on yksin minun vikaani ja siitä syystä hänkin saa olla kylmä. 

Vierailija
12/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa tytölle näyttää että miten kondmia käytetään, niin ei tule vahingossa raskaaksi, kun harrastaa epänormaaleja juttuja isän kanssa.

Vierailija
13/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuossa ihan selkeästi on jotain seksuaalista. Ei aikuinen mies todellakaan enää suihkuttele ja sauno 16-vuotiaan kanssa. Tai makaa sohvalla hiplailemassa toisiaan.

Vierailija
14/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vastauksia ap on saanut.

Kaikki muu kertoma menee normaaliuden piikkiin, paitsi tuo suihkuttelu.

Luulen, että mustasukkaisuus tulee lapsen taholta niin voimakkaana, että isä toimii noin.

Vierailija
15/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee jotain. Nyt voi olla niinkin, että miehesi on alkanut osoittaa huomiota ja hellyyttä tyttärelleen, jos tyttö on ollut mustasukkainen sinusta ja samasta syystä jättänyt sinut huomioimatta. Väärin tehty sinua kohtaan. Ehkäpä hyvä tarkoitus on kääntynyt huonoksi...16v tyttä saunoo ja suihkuttelee isänsä kanssa. Jos miehesi ei suostu puhumaan, varaa aika jostain tai käy vaikka kirkon työntekijän kanssa juttelemassa. Ei ole normaalia, että aikuinen mies suihkuttelee tuon ikäisen tyttönsä kanssa.

Vierailija
16/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sullakaan ap kaikki kotona, jos vielä pohdit onko tuossa mitään epänormaalia ja seksuaalista. Mutta provohan tämä olikin.

Valitettavasti ei ollut provo. 

Toiseen kommenttiin vastaisin, miten olen siis mieleltäni häiriintynyt? Onko se häiriintynyttä että toivoo että mies huomioisi parisuhteessa? Ja kuten sanoin, apua olen hakenut ja kerrottu on ihan ammattilaisten taholta, ettei syy ole nyt yksin minussa kyllä.

Vierailija
17/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tervettä tuo ollenkaan, suihkussa yhdessä käyminen, miksi. Itse sanoisin ukkelille suorat sanat epäilyksistäni, ja juttelisin tyttären ja hänen äitinsä kanssa. Kieltäisin tyttöä lässyttämästä ja kysyisin mitä hänellä on tekeillä isänsä kanssa.

Vierailija
18/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme vastauksia ap on saanut.

Kaikki muu kertoma menee normaaliuden piikkiin, paitsi tuo suihkuttelu.

Luulen, että mustasukkaisuus tulee lapsen taholta niin voimakkaana, että isä toimii noin.

Mutta se suihkuttelu tässä pahinta onkin, aikuinen mies ja 16v tyttö. Ei, puutu ihmeessä asiaan. Teet palveluksen molemmille.

Vierailija
19/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan siinä jotain seksuaalista heidän välillään. Ei muuten isät käy 16v tytärten kanssa saunassa ja suihkussa.

Mun mies käy edelleen saunassa äitinsä kanssa, jos sopiva tilaisuus tulee. Äiti on jo 70-vuotias. Heillä nyt vaan on tällainen saunakulttuuri, siinä ei todellakaan ole mitään seksuaalista. Itse taas saunon mielummin yksin..

Vierailija
20/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee jotain. Nyt voi olla niinkin, että miehesi on alkanut osoittaa huomiota ja hellyyttä tyttärelleen, jos tyttö on ollut mustasukkainen sinusta ja samasta syystä jättänyt sinut huomioimatta. Väärin tehty sinua kohtaan. Ehkäpä hyvä tarkoitus on kääntynyt huonoksi...16v tyttä saunoo ja suihkuttelee isänsä kanssa. Jos miehesi ei suostu puhumaan, varaa aika jostain tai käy vaikka kirkon työntekijän kanssa juttelemassa. Ei ole normaalia, että aikuinen mies suihkuttelee tuon ikäisen tyttönsä kanssa.

Voin vannoa että heille tämä suihkuttelu ja yhdessä saunomiinen on täysin normaalia. Tämä tytär etenkin pyytämällä pyytää isäänsä usein saunaan jne. Siis en itse ymmärrä kyllä... Jos mainitsen tästä miehelleni epäormaalina asiana, hän vain suuttuu ja väittää minua hulluksi. Näin se on lähes joka jutussa muutenkin, että minussa on aina se vika loppujen lopuksi. Hän myös väittää että olen kontrolloiva ja hän on jo kuulemma muuttanut itseäni vuokseni ihan hirveästi. Esim. vähentänyt viinan käyttöä ja baareissa juoksemista. Ok,  kiva. Eli en ole siinä asemassa, että voisin oikein mistään kertoa ja puhua ilman että minussa on loppujen lopuksi vika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi