Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän "epänormaali" suhde 16v tyttäreensä pilaa avoliittomme?

Todella kyllästynyt
07.06.2019 |

Tämä on ainoa paikka minne voin kirjoittaa nimettömänä, tästä minua kalvavasta ongelmasta, joten toivon asiallisia vastauksia. Asumme avoliitossa uusperheessä, jossa on lapsia ikä vuosilta 10-18v. Miehelläni on 16v tytär, johon hänellä on mielestäni jotenkin omituinen suhde. Tai sanotaanko näin, että kun tytär on paikalla, mies ei osoita minulle MITÄÄN hellyyden merkkejä, ei edes puhu minulle. On ikään kuin minua ei olisi olemassakaan. Tämä ärsyttää minua suunnattomasti, joka sitten näkyy ulospäinkin, ja tästä johtuen mes vielä vähemmän huomioi minua. Tämä taas aiheuttaa lisää ärsytystä minussa, ja lopputulos on se, että ne viikot kun tämä 16v tytär on kotona, emme puhu toisillemme, emme huomioi toisiamme mitenkään, olemme kuin ilmaa. Tällä 16v tytärellä ei ole juurikaan ikinä ollut tyttökavereita, ainoastaan poikia. Nyt näyttää ettei hänellä ole enää näitä poikiakaan kavereina, vaan hän on kaikki päivät ja illat kotona, isin kainalossa tietenkin. Isänsä on hänelle niin paras kaveri kuin tietenkin isä. Isi , isi, isi. Kun isi on paikalla, tytär änkeää hänen seuraansa ihan kokoajan, ja pyytää isiään hänen kanssaan joka paikkaan. Tämä tytär ESITTÄÄ jotain roolia kun isi on paikalla, hän lässyttää isilleen kuin pikkulapsi ja esim. nuohoaa lattialla koiramme kanssa, kenestä hän ei todellakaan ole pätkääkään kiinnostunut kun isi ei ole paikalla. Tiedän että minun pitäisi aikuisena vaan kestää, ja olen hakenu jo ulkopuolista apua näihin omiin vaikeisiin tunteisiini. Olen myös puhunut miehelleni siitä, miten minua todellakin loukkaa , kun hän ei kiinnitä minuun mitään huomiota silloin kun tytär on kotona. En voi käsittää miksi. Pelkääkö mies jotenkin näyttää tunteitaan minulle kun tytär on läsnä? He saunovat ja suihkuttelevat yhdessä jne, minun kanssani mies ei tätä tee. He juttelevat, nauravat, löhöävät sohvalla toisiaan silitellen ja ovat kuin mikäkin parisuhteessa oleva pari. Siis vähän jo ällöttää mutta tiedän ettei siinä ole mitään seksuaalista takana. Mielestäni suhde ei kuitenkaan ole ihan terve heidän välillään, ja olen varmaan tosi itsekäs kun mielestäni minullekin kuuluisi osoittaa huomiota välillä. Minä pyykkään, teen ruoat ja siivoan kuitenkin kokoajan kaikkien sotkut.

Olen todella vakavasti miettinyt kokoajan enemmän ja enemmän eroamista, mutta se olisi todella kova paikka myös omilleni lapsilleni itseni lisäksi, koska rakastan miestäni. En vaan enää meinaa kestää tätä hylkimistä ja sitä että katson vieresä kun mies pitää hauskaa tyttärensä kanssa. Ymmärrän että lapset ovat aina ykkösiä mutta joku raja sentään.

Kommentit (767)

Vierailija
41/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkää vain omaa elämää, teille ei kuulu millään tapaa mitä kaksi aikuista tekee keskenään.

Vierailija
42/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko yhteisestä suihkuttelusta yleisesti esim. Tuttavien kanssa kahvipöydässä eli onko asia niin yleisesti hyväksytty ja normaali ettei sitä hävetä vai onko asia perheen sisäinen salaisuus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkää vain omaa elämää, teille ei kuulu millään tapaa mitä kaksi aikuista tekee keskenään.

Minkähän aloituksen sä olet lukenut..?

Vierailija
44/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko yhteisestä suihkuttelusta yleisesti esim. Tuttavien kanssa kahvipöydässä eli onko asia niin yleisesti hyväksytty ja normaali ettei sitä hävetä vai onko asia perheen sisäinen salaisuus?

En ole kyllä koskaan puhunut vieraiden kanssa perheen suihku- ja saunatavoista. Mitä puhumista niissä on?

Eri

Vierailija
45/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä saunomisesta ja suihkuttelusta.

Monikin kuulemma tekee niin, normitouhua eikä mitään seksuaalista. Ammattipiireissä ollaan yleensä eri mieltä. MIeleltäänkin täysi terve ja tasapainoinen tyttö on juuri muuttunut fyysisesti naiseksi ja oma seksuaalisuus on herännyt... normityttö on himpun verran häveliäs jopa naispuolisten seurassa. JOs ei ole, niin se on erikoista ja outoa.

Vierailija
46/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä saunominen ja suihkuttelu tarkoittaa, käyvätkö he siis suihkussa yhtä aikaa?

Käyvät, itse en halunnut 16venä isäni kanssa saunaan enkä suihkuun mutta jos tytär itse haluaa niin tuskin siinä mitään sairasta sitten on. Eri asia jos isä haluaisi tyttärensä kanssa varta vasten.

Vierailija
47/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä jyrkkä suhtautuminen yhteissaunaan oman perheen kesken. Itse olen isäpuoleni ja muiden perheenjäsenten kanssa yhteissaunonut kohta 20 vuotta (alkaen 10-v iässä noin suunnilleen) ja siinä ei ole mitään seksiin viittavaa tai vastaavalla tavalla epäsopivaa seksuaalista jännitettä.

Minun korvaani särähtää enemmän tuo aloittajan huomioimattomuus: mielestäni olisi tervettä lapsen kannalta näyttää aikuisten välistä parisuhdeläheisyyttä. Esimerkiksi keskustelut, halaukset, pusut yms. pitäisi olla ihan normaalia parisuhdeläheisyyttä myös lasten läsnäollessa ja sen blokkaaminen viestii jotain outoa. Lastaan saa halailla ja nauttia yhteisestä ajasta, mutta se ei tulisi olla tuolla tapaa toista poissulkevaa. Ei tytärkään saa tasapainoista perhe- tai parisuhdemallia, kun isä käyttäytyy noin.

Vierailija
48/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaipaat huomiota, mikä estää sinua esim. Halaamasta miestäsi, ja antamasta huomiota itse. Luulisi että saat jonkin reaktion. Joko mies vastaa halaukseesi jolloin saat huomiota tai jos käyttäytyy torjuvasti, voit kysyä mikä on vikana, kun ei voi halata. Tuosta voi jatkaa halailua tai torjunnan jälkeen keskustelua siitä miksi parisuhteesta puuttuu läheisyys.

Teinkin aikani juuri näin, mutta enäää en vaan jaksa. En yksinkertaisesti jaksa kerjätä huomiota ja hellyyttä enää. Mielestäni se on parisuhteessa molempien tehtävä, luonnostaan.

Vierailija
49/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pn ainoa aikuinen tossa uusperheessä. Käytännössä isä seurustelee tyrtärensä kanssa, ap on siinä kolmas pyörä.

Vierailija
50/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää tekisi sille lapselle nähdä, että isä osoittaa kiinnostuksen muuhun kuin tyttäreen.

Tytär voi myös luulla, että hänen pitää miellyttää isää...kun kerran kaikki kaverit on jääneet.

lapsihan se tyttö on ja tarvitsisi mallin normaalista aikuisten suhteesta....

Te aikuiset mökötätte ja isä flirttailee tyttärensä kanssa...?

Sairas homma.

Saattaa tyttö luulla, että isällä on toinenkin surkea suhde ja isä-tytärsuhde on sitten hoivasuhde. Vanhempaansa miellyttää.

Ei pääse tyttö irti eikä pääse normaalisti kehittymään.

Isä psykologin juttusille. Hän ei nyt oikein ole kärryillä ja aiheuttaa vaan hallaa tyttären kehitykselle.

Vierailija
51/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli niin ahdistava fiilis ap:n kuvailusta, että ero taitaa olla paras vaihtoehto. Voimia!

Vierailija
52/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä saunomisesta ja suihkuttelusta.

Monikin kuulemma tekee niin, normitouhua eikä mitään seksuaalista. Ammattipiireissä ollaan yleensä eri mieltä. MIeleltäänkin täysi terve ja tasapainoinen tyttö on juuri muuttunut fyysisesti naiseksi ja oma seksuaalisuus on herännyt... normityttö on himpun verran häveliäs jopa naispuolisten seurassa. JOs ei ole, niin se on erikoista ja outoa.

Ammattipiireissä tuskin leimataan heti epänormaaliksi. On ehkä tilanteita joissa enemmistö käyttäytyy toisin, mutta tuo ap:n perheen tapa on silti Suomessa myös aika yleistä, että lapset ja vanhemmat saunoo yhdessä vielä isompina ja aikuisinakin. Olen oikeastaan yllättynyt että tämä on mennyt Suomessakin tällaiseksi että kauhistellaan yhteissaunomista. Vähän amerikkalaista.

Vierailija
53/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisissa perheissä saunotaan yhdessä vielä aikuisenakin, en osaa tuohon sanoa mitään. Minusta teidän ongelma on kommunikointivaikeus, jos et pysty näistä asioista miehesi kanssa puhumaan. Sellainen on kyllä tuhoisaa parisuhteelle. Asioita ei voi vain loputtomiin hautoa omassa mielessä. Ehkä joku pariterapia auttaisi puhumaan riitelemättä?

Kävimme pariterapiassa yhden kerran talvella, valitettavasti se on niin kallista ettei pystytä siellä käymään montaa kertaa. Olen ollut yhteydessä kirkon parisuhdeapuun ja pyytänyt sieltä apuja. Odottelen vastausta. Tällä yhdellä parisuhdeterapiakäynnillä mies lähinnä puhui ja sai kerrottua oman kantansa, minä en oikein ehtynyt edes puhua.

Minkälaisista asioista mies puhui siellä? Missä hänen mielestään menee vikaan?

Ei ehditty hirveästi (kuten ne tietävät ketkä käyneet, yksi kerta ei riitä kuin pintaraapaisuun) jutella, mutta mies lähinnä kertoi taustoja ja siitä miten minä olen mustasukkainen.  Ei ehditty tähän uusperhekuvioon ollenkaan, ja siihen miten mies käyttäytyy parisuhteessa.  Vähän asiasta puhuttiin, ja tämä vanhempi rouva terapeutti oli sitä mieltä,  että lapset on toki aina ykkösiä, mutta kyllä jokainen nainenkin haluaa sitä "prinsessakohtelua" . No, minä en kaipaa prinsessakohtelua (olen jo tottunut etten saa ikinä mitään lahjoja tms ylimääräistä huomiota) vaan riittäisi ihan normaali huomiointi että voisi tuntea olevansa edes jotenkin tärkeä ja rakas toiselle. 

Vierailija
54/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltä, miksi hän kanssasi edes on. Ei hän sinua rakasta eikä kunnioita, jos tytön ollessa paikalla sinulle ei edes puhuta. Ihan järkyttävää käytöstä. Miten muut lapset suhtautuvat asiaan? Pakostihan hekin huomaavat miehen erilaisen käytöksen tytön ollessa paikalla / tytön erilaisen käytöksen, kun isä ei ole paikalla. Tuokin ihmetyttää, että olet vain ruuanlaittaja ja pyykkäri. Eikö perheessä kukaan muu osallistu kotitöihin? Itse nostaisin kytkintä. Ei tuo ole mikään parisuhde.

Vierailija
55/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Käyvät, itse en halunnut 16venä isäni kanssa saunaan enkä suihkuun mutta jos tytär itse haluaa niin tuskin siinä mitään sairasta sitten on. Eri asia jos isä haluaisi tyttärensä kanssa varta vasten.

Miksi näin? Kyllä myos lasten suhde aikuiseen voi olla kieroutunut, jos lapsi on kieroutunut. Toki hän ei siitä ole samalla lailla vastuussa kuin aikuinen, vaan aikuisen pitäisi vetää se raja jos lapsi ei osaa. Vrt esiteini voi harjoitella flirttaamista aikuisille miehille - jos aikuinen ei osaa lopettaa ko käytostä vaan menee siihen mukaan, ei se tarkoita että asiassa ei olisi mitään sairasta (koska se tapahtui teinin aloitteesta ja "halusta"). 

Vierailija
56/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emotionaalista insestiä ehkä, usein näyttäytyy juuri niin että lapsi ja vanhempi vaikuttavat kuin pariskunnalta vaikka mitään fyysistä ei välillään tapahdu, on hyvin haitallista lapsen kehitykselle. Yksittäisestä asiasta sitä ei voi nähdä esim yhdessä saunominen, voi olla ihan viatonta, mutta kokonaisuutena tuosta kuvaamastasi saa kyllä sen kuvan että siitä voisi olla kyse.

Vierailija
57/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisissa perheissä saunotaan yhdessä vielä aikuisenakin, en osaa tuohon sanoa mitään. Minusta teidän ongelma on kommunikointivaikeus, jos et pysty näistä asioista miehesi kanssa puhumaan. Sellainen on kyllä tuhoisaa parisuhteelle. Asioita ei voi vain loputtomiin hautoa omassa mielessä. Ehkä joku pariterapia auttaisi puhumaan riitelemättä?

Kävimme pariterapiassa yhden kerran talvella, valitettavasti se on niin kallista ettei pystytä siellä käymään montaa kertaa. Olen ollut yhteydessä kirkon parisuhdeapuun ja pyytänyt sieltä apuja. Odottelen vastausta. Tällä yhdellä parisuhdeterapiakäynnillä mies lähinnä puhui ja sai kerrottua oman kantansa, minä en oikein ehtynyt edes puhua.

Minkälaisista asioista mies puhui siellä? Missä hänen mielestään menee vikaan?

Ei ehditty hirveästi (kuten ne tietävät ketkä käyneet, yksi kerta ei riitä kuin pintaraapaisuun) jutella, mutta mies lähinnä kertoi taustoja ja siitä miten minä olen mustasukkainen.  Ei ehditty tähän uusperhekuvioon ollenkaan, ja siihen miten mies käyttäytyy parisuhteessa.  Vähän asiasta puhuttiin, ja tämä vanhempi rouva terapeutti oli sitä mieltä,  että lapset on toki aina ykkösiä, mutta kyllä jokainen nainenkin haluaa sitä "prinsessakohtelua" . No, minä en kaipaa prinsessakohtelua (olen jo tottunut etten saa ikinä mitään lahjoja tms ylimääräistä huomiota) vaan riittäisi ihan normaali huomiointi että voisi tuntea olevansa edes jotenkin tärkeä ja rakas toiselle. 

Oletko sitten mustasukkainen, noin yleensä?

Vierailija
58/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootkö sää AP ihan aikuinen?

Ainoa ongelma on sinun pääsi sisällä.

Vierailija
59/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v ei ole lapsi lain mukaan.

Vierailija
60/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää tekisi sille lapselle nähdä, että isä osoittaa kiinnostuksen muuhun kuin tyttäreen.

Tytär voi myös luulla, että hänen pitää miellyttää isää...kun kerran kaikki kaverit on jääneet.

lapsihan se tyttö on ja tarvitsisi mallin normaalista aikuisten suhteesta....

Te aikuiset mökötätte ja isä flirttailee tyttärensä kanssa...?

Sairas homma.

Saattaa tyttö luulla, että isällä on toinenkin surkea suhde ja isä-tytärsuhde on sitten hoivasuhde. Vanhempaansa miellyttää.

Ei pääse tyttö irti eikä pääse normaalisti kehittymään.

Isä psykologin juttusille. Hän ei nyt oikein ole kärryillä ja aiheuttaa vaan hallaa tyttären kehitykselle.

Jep, mielestäni tilanne ja isänsä käytös (ei ota vastuuta vanhempana, vaan on aina halunnut olla enemmänkin kaveri lapsilleen) ei ruoki tyttären normaalia  kehitystä. Mies on niin hyvä puhumaan, että osaa aina kääntää asiat toisen viaksi, ja terapeutilla tuskin kertoisi mitään sellaista mikä "vaarantaisi" hänen rooliaan tässä perheessä kunnollisena ja lapsensa parasta ajattelevana isänä.  Tuo hoivasuhde on just oikea sana, en vaan tiedä kumpi hoivaa kumpaa, isä tytärtään vai tytär isäänsä vai molemminpuolin. Joka tapauksessa olen ihan loppu, ja meinaan menettää järkeni joka kerta kun tämä tyttö astuu kotiimme. Joka on muuten HEIDÄN kotinsa , mehän olemme vain muuttaneet tänne, koska emme löytäneet yhteistä taloa, ja mies ei halunnut että HÄNEN lapsensa joutuvat muuttamaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän