Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän "epänormaali" suhde 16v tyttäreensä pilaa avoliittomme?

Todella kyllästynyt
07.06.2019 |

Tämä on ainoa paikka minne voin kirjoittaa nimettömänä, tästä minua kalvavasta ongelmasta, joten toivon asiallisia vastauksia. Asumme avoliitossa uusperheessä, jossa on lapsia ikä vuosilta 10-18v. Miehelläni on 16v tytär, johon hänellä on mielestäni jotenkin omituinen suhde. Tai sanotaanko näin, että kun tytär on paikalla, mies ei osoita minulle MITÄÄN hellyyden merkkejä, ei edes puhu minulle. On ikään kuin minua ei olisi olemassakaan. Tämä ärsyttää minua suunnattomasti, joka sitten näkyy ulospäinkin, ja tästä johtuen mes vielä vähemmän huomioi minua. Tämä taas aiheuttaa lisää ärsytystä minussa, ja lopputulos on se, että ne viikot kun tämä 16v tytär on kotona, emme puhu toisillemme, emme huomioi toisiamme mitenkään, olemme kuin ilmaa. Tällä 16v tytärellä ei ole juurikaan ikinä ollut tyttökavereita, ainoastaan poikia. Nyt näyttää ettei hänellä ole enää näitä poikiakaan kavereina, vaan hän on kaikki päivät ja illat kotona, isin kainalossa tietenkin. Isänsä on hänelle niin paras kaveri kuin tietenkin isä. Isi , isi, isi. Kun isi on paikalla, tytär änkeää hänen seuraansa ihan kokoajan, ja pyytää isiään hänen kanssaan joka paikkaan. Tämä tytär ESITTÄÄ jotain roolia kun isi on paikalla, hän lässyttää isilleen kuin pikkulapsi ja esim. nuohoaa lattialla koiramme kanssa, kenestä hän ei todellakaan ole pätkääkään kiinnostunut kun isi ei ole paikalla. Tiedän että minun pitäisi aikuisena vaan kestää, ja olen hakenu jo ulkopuolista apua näihin omiin vaikeisiin tunteisiini. Olen myös puhunut miehelleni siitä, miten minua todellakin loukkaa , kun hän ei kiinnitä minuun mitään huomiota silloin kun tytär on kotona. En voi käsittää miksi. Pelkääkö mies jotenkin näyttää tunteitaan minulle kun tytär on läsnä? He saunovat ja suihkuttelevat yhdessä jne, minun kanssani mies ei tätä tee. He juttelevat, nauravat, löhöävät sohvalla toisiaan silitellen ja ovat kuin mikäkin parisuhteessa oleva pari. Siis vähän jo ällöttää mutta tiedän ettei siinä ole mitään seksuaalista takana. Mielestäni suhde ei kuitenkaan ole ihan terve heidän välillään, ja olen varmaan tosi itsekäs kun mielestäni minullekin kuuluisi osoittaa huomiota välillä. Minä pyykkään, teen ruoat ja siivoan kuitenkin kokoajan kaikkien sotkut.

Olen todella vakavasti miettinyt kokoajan enemmän ja enemmän eroamista, mutta se olisi todella kova paikka myös omilleni lapsilleni itseni lisäksi, koska rakastan miestäni. En vaan enää meinaa kestää tätä hylkimistä ja sitä että katson vieresä kun mies pitää hauskaa tyttärensä kanssa. Ymmärrän että lapset ovat aina ykkösiä mutta joku raja sentään.

Kommentit (767)

Vierailija
21/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävää kirjoitti:

Ei oo tervettä tuo ollenkaan, suihkussa yhdessä käyminen, miksi. Itse sanoisin ukkelille suorat sanat epäilyksistäni, ja juttelisin tyttären ja hänen äitinsä kanssa. Kieltäisin tyttöä lässyttämästä ja kysyisin mitä hänellä on tekeillä isänsä kanssa.

Voi luoja, voisin kuvitella mikä soppa syntyisi jos tämän tekisin! Olen samaa mieltä että näin pitäisi pystyä tekemään, mutta mieheni ja myö exänsä leimaisivat minut täysin sekopääksi.  Mies nyt jo kuvittelee minun vihaavan tätä hänen tytärtään kun olen joskus näistä asioista puhunut ja kertonut miten sekä tyttären että käytös loukkaa ja ärsyttää minua. 

Vierailija
22/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sullakaan ap kaikki kotona, jos vielä pohdit onko tuossa mitään epänormaalia ja seksuaalista. Mutta provohan tämä olikin.

Valitettavasti ei ollut provo. 

Toiseen kommenttiin vastaisin, miten olen siis mieleltäni häiriintynyt? Onko se häiriintynyttä että toivoo että mies huomioisi parisuhteessa? Ja kuten sanoin, apua olen hakenut ja kerrottu on ihan ammattilaisten taholta, ettei syy ole nyt yksin minussa kyllä.

No ei ole ihan tervettä olla parisuhteessa miehen kanssa, jolla on tuollainen suhde tyttäreensä. Ja suurin ongelma sulla on tässä mielestäsi se, että jäät huomiotta miehen taholta?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuon tytön ikäinen jo tietää miten ärsyttää henkilöä, josta ei pidä. Oma lapsi menee aina ykköseksi. Sä taas olet täysin vaihdettavissa.

Tuon takia uusperheet eivät kestä, jos lapsi menee ykköseksi. Parisuhteen tulee olla ykkönen - mutta lapsista pidetään silti huolta.

Vierailija
24/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuon tytön ikäinen jo tietää miten ärsyttää henkilöä, josta ei pidä. Oma lapsi menee aina ykköseksi. Sä taas olet täysin vaihdettavissa.

Tuon takia uusperheet eivät kestä, jos lapsi menee ykköseksi. Parisuhteen tulee olla ykkönen - mutta lapsista pidetään silti huolta.

Oman lapsen (tässä tapauksessa teinin) kanssa ei tehdä juttuja, jotka kuuluvat intiimiin suhteeseen.

Vierailija
25/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, parisuhde on kuitenkin sen uusperheenkin kivijalka. Jos siitä ei pidetä huolta ja huomioida toista, niin kaikki kaatuu. Olen tästä puhunut sata kertaa miehelleni mutta nähtävästi ei tajua. Hänen mielestään on täysin luonnollista että lapset ovat aina ykkösiä, kyllä, ymmärrän tämän, mutta jos se maksaa parisuhteen hinnan niin sitten en enäää ymmärrä. Omat lapseni ovat nuorempia kuin miehen, ja he ovat huomattavasti itsenäisempiä ja meillä  on terve lapsi-akuinen suhde.  He eivät kerjää huomiotani vaan saavat rakkautta ja rajoja normaalilla tavalla. 

En tiedä, kai minun on pakko erota ihan oman mielenterveyteni vuoksi ja toivoa että löydän vielä joskus tasavertaisen parisuhteen jossa mieskin on valmis ja haluakas panostamaan parisuhteeseen.

Vierailija
26/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusperheet ei kestä kun ne miehen lapset on aina se uusperheen ongelma. Jos ei muuta niin kuvitellaan kaikkea kuten ap tässä ketjussa.  En ole koskaan kuullut että uusperheessä mies valittaisi naisen lapsista.

Vierailija
27/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette olleet ainakin 6v yhdessä? Kun tiedät mitä tyttö sanoi ollessaan 10v. Miten voi olla mahdollista, ettet ole saanut luotua tuon parempaa suhdetta tyttöön 6v ainoana? 10v on vielä helposti käsiteltävissä versus teini.

Vierailija
28/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisissa perheissä saunotaan yhdessä vielä aikuisenakin, en osaa tuohon sanoa mitään. Minusta teidän ongelma on kommunikointivaikeus, jos et pysty näistä asioista miehesi kanssa puhumaan. Sellainen on kyllä tuhoisaa parisuhteelle. Asioita ei voi vain loputtomiin hautoa omassa mielessä. Ehkä joku pariterapia auttaisi puhumaan riitelemättä?

Vierailija
29/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman lapsen (tässä tapauksessa teinin) kanssa ei tehdä juttuja, jotka kuuluvat intiimiin suhteeseen.

No mikä tässä oli niin intiimiä, ettei perheenjäsenet voi tehdä keskenään?

Vierailija
30/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä teen samanlaisia juttuja lasteni kanssa eikä meidän välillä ole mitään seksuaalista. Toki meidän sohvalla köllöttelyt saa kuulostamaan sairaalta jos tuolla tavalla vihjaillen kirjoittaisi.

Tässä tapauksessa on kyllä nyt menossa jonkinlainen valtataistelu eikä hyvää tai helppoa ratkaisua taida ongelmaan olla..

Vierailija
31/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en suostuisi elämään tuollaisessa parisuhteessa, jossa olen jatkuvasti ilmaa, mutta palvelijaksi kelpaan. Ei voi tehdä hyvää tytöllekään tuollainen loppujen lopuksi.

Vierailija
32/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette olleet ainakin 6v yhdessä? Kun tiedät mitä tyttö sanoi ollessaan 10v. Miten voi olla mahdollista, ettet ole saanut luotua tuon parempaa suhdetta tyttöön 6v ainoana? 10v on vielä helposti käsiteltävissä versus teini.

Asuimme monta vuotta erillään, emmekä nähneet niin paljoa lasten kanssa "uusperheenä" että mitään suhdetta olisi päässyt syntymään. Olemme asuneet vasta 3 vuotta saman katon alla. Tämänkin ratkaisun teimme lasten vuoksi, että emme rynnänneet siis heti saman katon alle.

Vierailija
33/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä näe 16-vuotiaan kanssa saunomisessa mitään väärää jos kumpikaan ei tunne oloaan epämukavaksi. Minkä ikäisenä pitäisi alkaa hävetä kehoaan?

Vierailija
34/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisissa perheissä saunotaan yhdessä vielä aikuisenakin, en osaa tuohon sanoa mitään. Minusta teidän ongelma on kommunikointivaikeus, jos et pysty näistä asioista miehesi kanssa puhumaan. Sellainen on kyllä tuhoisaa parisuhteelle. Asioita ei voi vain loputtomiin hautoa omassa mielessä. Ehkä joku pariterapia auttaisi puhumaan riitelemättä?

Kävimme pariterapiassa yhden kerran talvella, valitettavasti se on niin kallista ettei pystytä siellä käymään montaa kertaa. Olen ollut yhteydessä kirkon parisuhdeapuun ja pyytänyt sieltä apuja. Odottelen vastausta. Tällä yhdellä parisuhdeterapiakäynnillä mies lähinnä puhui ja sai kerrottua oman kantansa, minä en oikein ehtynyt edes puhua.

Vierailija
35/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä saunominen ja suihkuttelu tarkoittaa, käyvätkö he siis suihkussa yhtä aikaa?

Vierailija
36/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän tuon nyt kuka tahansa. Tytär pelaa pelejään pitämällä syyllisyydetunnoissaan pyristelevää isäänsä koukussaan. Mies on täysi tossu, jolla ei ole omaa mieltä. Molemmat keskittyvät kiusaamaan aloittajaa, toinen lapsellisuuttaan, ilkeyttään ja omistushalunsa ajamana. Toinen taas tyhmyyttään ja vastuunottoa vältellen. Sinä, aloittaja, tässä pelissä, olet se joka lähtee kentältä ensimmäisenä. Miksi et ole jo lähtenyt, en ymmärrä. Jätät vaan ne sinne toisiaan suihkuttelemaan ja menomatkalla voit käydä  jättämässä lasun.

Vierailija
37/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävimme pariterapiassa yhden kerran talvella, valitettavasti se on niin kallista ettei pystytä siellä käymään montaa kertaa. Olen ollut yhteydessä kirkon parisuhdeapuun ja pyytänyt sieltä apuja. Odottelen vastausta. Tällä yhdellä parisuhdeterapiakäynnillä mies lähinnä puhui ja sai kerrottua oman kantansa, minä en oikein ehtynyt edes puhua.

Minkälaisista asioista mies puhui siellä? Missä hänen mielestään menee vikaan?

Vierailija
38/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuuden takia ne hajoavat.

Vierailija
39/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaipaat huomiota, mikä estää sinua esim. Halaamasta miestäsi, ja antamasta huomiota itse. Luulisi että saat jonkin reaktion. Joko mies vastaa halaukseesi jolloin saat huomiota tai jos käyttäytyy torjuvasti, voit kysyä mikä on vikana, kun ei voi halata. Tuosta voi jatkaa halailua tai torjunnan jälkeen keskustelua siitä miksi parisuhteesta puuttuu läheisyys.

Vierailija
40/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ihan sairasta. Ehkä yksittäiset teot menisivät vielä normaalin piikkiin, mutta kaikki tuo yhdistettynä on jo ihan kieroa. Miehen ja tyttären välinen suhde EI OLE NORMAALI, vaan tytär ja isä selkeästi ovat muodostaneet välilleen suhteen joka korvaa miehen ja ap:n suhteen. Siis ihan kirjaimellisestikin, kun isä ja tytär syrjäyttävät isän ja apn suhteen tyton ollessa paikalla. 

Jos isä ei suostu pariterapiaan, en kyllä hirveästi näe suhteella mahdollisuuksia. Kysehän ei ole siitä että ap olisi vain mustasukkainen, vaan siitä ettei mies yhtään kunnoita puolisoaan. Tiuskii, syrjii, syyllistää (voi kamala jos aikuinen mies ei käy enää baareissa, sehän on vain kiinni siitä että mamma kieltää...).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi