Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän "epänormaali" suhde 16v tyttäreensä pilaa avoliittomme?

Todella kyllästynyt
07.06.2019 |

Tämä on ainoa paikka minne voin kirjoittaa nimettömänä, tästä minua kalvavasta ongelmasta, joten toivon asiallisia vastauksia. Asumme avoliitossa uusperheessä, jossa on lapsia ikä vuosilta 10-18v. Miehelläni on 16v tytär, johon hänellä on mielestäni jotenkin omituinen suhde. Tai sanotaanko näin, että kun tytär on paikalla, mies ei osoita minulle MITÄÄN hellyyden merkkejä, ei edes puhu minulle. On ikään kuin minua ei olisi olemassakaan. Tämä ärsyttää minua suunnattomasti, joka sitten näkyy ulospäinkin, ja tästä johtuen mes vielä vähemmän huomioi minua. Tämä taas aiheuttaa lisää ärsytystä minussa, ja lopputulos on se, että ne viikot kun tämä 16v tytär on kotona, emme puhu toisillemme, emme huomioi toisiamme mitenkään, olemme kuin ilmaa. Tällä 16v tytärellä ei ole juurikaan ikinä ollut tyttökavereita, ainoastaan poikia. Nyt näyttää ettei hänellä ole enää näitä poikiakaan kavereina, vaan hän on kaikki päivät ja illat kotona, isin kainalossa tietenkin. Isänsä on hänelle niin paras kaveri kuin tietenkin isä. Isi , isi, isi. Kun isi on paikalla, tytär änkeää hänen seuraansa ihan kokoajan, ja pyytää isiään hänen kanssaan joka paikkaan. Tämä tytär ESITTÄÄ jotain roolia kun isi on paikalla, hän lässyttää isilleen kuin pikkulapsi ja esim. nuohoaa lattialla koiramme kanssa, kenestä hän ei todellakaan ole pätkääkään kiinnostunut kun isi ei ole paikalla. Tiedän että minun pitäisi aikuisena vaan kestää, ja olen hakenu jo ulkopuolista apua näihin omiin vaikeisiin tunteisiini. Olen myös puhunut miehelleni siitä, miten minua todellakin loukkaa , kun hän ei kiinnitä minuun mitään huomiota silloin kun tytär on kotona. En voi käsittää miksi. Pelkääkö mies jotenkin näyttää tunteitaan minulle kun tytär on läsnä? He saunovat ja suihkuttelevat yhdessä jne, minun kanssani mies ei tätä tee. He juttelevat, nauravat, löhöävät sohvalla toisiaan silitellen ja ovat kuin mikäkin parisuhteessa oleva pari. Siis vähän jo ällöttää mutta tiedän ettei siinä ole mitään seksuaalista takana. Mielestäni suhde ei kuitenkaan ole ihan terve heidän välillään, ja olen varmaan tosi itsekäs kun mielestäni minullekin kuuluisi osoittaa huomiota välillä. Minä pyykkään, teen ruoat ja siivoan kuitenkin kokoajan kaikkien sotkut.

Olen todella vakavasti miettinyt kokoajan enemmän ja enemmän eroamista, mutta se olisi todella kova paikka myös omilleni lapsilleni itseni lisäksi, koska rakastan miestäni. En vaan enää meinaa kestää tätä hylkimistä ja sitä että katson vieresä kun mies pitää hauskaa tyttärensä kanssa. Ymmärrän että lapset ovat aina ykkösiä mutta joku raja sentään.

Kommentit (767)

Vierailija
81/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako tuota suhdetta enää jatkaa, jos olet jo ap siinä pisteessä ettet välitä? Sinunkin lapsesi saavat aivan kieron kuvan parisuhteesta, joten "lasten takia" ei ainakaan suhteeseen kannata jäädä.

Vierailija
82/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä olisi tyttärellä ja isällä niin hauskaa jos Ap ei olisi paikalla.

Naulankantaan.

Olisi mielenkiintoista nähdä ilta olohuoneessa ilman ap:n läsnäoloa. Jos tytär edes olisi olohuoneessa.

Iskä katsoisi telkkaria, tytär räpläisi kännykkäänsä, välimatkaa toisiinsa ainakin metri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

16v ei ole lapsi lain mukaan.

Niin, mutta on lapsi.

Lapsi miellyttää isänsä tahtoa tai sitä mitä luulee isänsä haluavan.

Tuossa isällä on valta. Hän voi osoittaa olevansa aikuinen ja aikuisen kanssa parisuhteessa..... mutta hän osoittaakin kiintymyksensä tyttärelleen.

Tytär ei näe sitä aikuisten välistä tervettä suhdetta vaan hänet on otettu tuohon paikkaajan paikalle. Kylmät aikuisten välit tytär näkee.

Siten minä sen näkisin 16-vuotiaan silmin...että isää pitää miellyttää, kun ei se edes puhu tai osoita mitään tuota aikuista naistaan kohtaan.

Ei se olisi tyttäreltä pois, jos hän näkisi, että isä voi hyvin uudessa parisuhteessa uuden aikuisen naisen kanssa. Hän voisi siitä tervehtyä.

Nyt häntä kyllä viedään todella kieroon.

On lapsi ihan lainkin mukaan. 

Vierailija
84/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltä paha virhe solmia enää uutta suhdetta, varsinkaan tuollaisen kyylän kanssa.

Vierailija
85/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisissa perheissä saunotaan yhdessä vielä aikuisenakin, en osaa tuohon sanoa mitään. Minusta teidän ongelma on kommunikointivaikeus, jos et pysty näistä asioista miehesi kanssa puhumaan. Sellainen on kyllä tuhoisaa parisuhteelle. Asioita ei voi vain loputtomiin hautoa omassa mielessä. Ehkä joku pariterapia auttaisi puhumaan riitelemättä?

Kävimme pariterapiassa yhden kerran talvella, valitettavasti se on niin kallista ettei pystytä siellä käymään montaa kertaa. Olen ollut yhteydessä kirkon parisuhdeapuun ja pyytänyt sieltä apuja. Odottelen vastausta. Tällä yhdellä parisuhdeterapiakäynnillä mies lähinnä puhui ja sai kerrottua oman kantansa, minä en oikein ehtynyt edes puhua.

Minkälaisista asioista mies puhui siellä? Missä hänen mielestään menee vikaan?

Ei ehditty hirveästi (kuten ne tietävät ketkä käyneet, yksi kerta ei riitä kuin pintaraapaisuun) jutella, mutta mies lähinnä kertoi taustoja ja siitä miten minä olen mustasukkainen.  Ei ehditty tähän uusperhekuvioon ollenkaan, ja siihen miten mies käyttäytyy parisuhteessa.  Vähän asiasta puhuttiin, ja tämä vanhempi rouva terapeutti oli sitä mieltä,  että lapset on toki aina ykkösiä, mutta kyllä jokainen nainenkin haluaa sitä "prinsessakohtelua" . No, minä en kaipaa prinsessakohtelua (olen jo tottunut etten saa ikinä mitään lahjoja tms ylimääräistä huomiota) vaan riittäisi ihan normaali huomiointi että voisi tuntea olevansa edes jotenkin tärkeä ja rakas toiselle. 

Oletko sitten mustasukkainen, noin yleensä?

Olen ollut, koska mies on jäänyt kiinni esim. toisella naiselle viestittelystä ja pusujen lähettämisestä. Ei tee tätä enään ja myönsi että oli virhe jne. Tästä on jo aikaa. Enään en ole mustis, enkä juurikaan edes välitä.  Miksi välittäisin jos mieskään ei välitä minusta. 

Mietin että mikä syy siinä on että mies tuntee tarvitsevansa tyttärensä tuohon rooliin. Eikö hän luota teidän suhteeseenne vai mikä. Onko teillä joskus kuitenkin ollut lämpimät ja läheiset välit vai onko se aina ollut tuollaista?

Vierailija
86/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee jotain. Nyt voi olla niinkin, että miehesi on alkanut osoittaa huomiota ja hellyyttä tyttärelleen, jos tyttö on ollut mustasukkainen sinusta ja samasta syystä jättänyt sinut huomioimatta. Väärin tehty sinua kohtaan. Ehkäpä hyvä tarkoitus on kääntynyt huonoksi...16v tyttä saunoo ja suihkuttelee isänsä kanssa. Jos miehesi ei suostu puhumaan, varaa aika jostain tai käy vaikka kirkon työntekijän kanssa juttelemassa. Ei ole normaalia, että aikuinen mies suihkuttelee tuon ikäisen tyttönsä kanssa.

Voin vannoa että heille tämä suihkuttelu ja yhdessä saunomiinen on täysin normaalia. Tämä tytär etenkin pyytämällä pyytää isäänsä usein saunaan jne. Siis en itse ymmärrä kyllä... Jos mainitsen tästä miehelleni epäormaalina asiana, hän vain suuttuu ja väittää minua hulluksi. Näin se on lähes joka jutussa muutenkin, että minussa on aina se vika loppujen lopuksi. Hän myös väittää että olen kontrolloiva ja hän on jo kuulemma muuttanut itseäni vuokseni ihan hirveästi. Esim. vähentänyt viinan käyttöä ja baareissa juoksemista. Ok,  kiva. Eli en ole siinä asemassa, että voisin oikein mistään kertoa ja puhua ilman että minussa on loppujen lopuksi vika.

No tuollainen dissaus miehesi taholta ei ole ok. Vaikka lapsi toki tärkein, mutta kohtelee sinua todella huonosti. Miettisin kyllä haluatko olla tuollaisen miehen kanssa? Ei kuulosta rakkaudelta miehen käytös.Miten mies kohtelee muita lapsia?

Vierailija
87/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi paha jo tuo, miten puolisoa kohdellaan ja mitä aiheuttaa tyttären kehitykselle. Mutta perheessä on muitakin lapsia, jotka joutuvat tuollaista katselemaan.

Vierailija
88/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vaihdettavissa, lapsi ei, ja ap voisi ihan itse ymmärtää lähteä miehen ja hänen lapsensa asunnosta.

Vierailija
89/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuossa ihan selkeästi on jotain seksuaalista. Ei aikuinen mies todellakaan enää suihkuttele ja sauno 16-vuotiaan kanssa. Tai makaa sohvalla hiplailemassa toisiaan.

Mieheni tytär on 14, ja yhä tulee meidän kanssa saunaan. Ei nyt ole viitsitty lähteä kieltämään, ja käskemään mennä tytärtä yksin erikseen, kun kerran kaikille sopii että yhdessä mennään. Olisiopa kiva sanoa tytölle "et voi tulla enää kanssamme saunaan, koska olet 14v. 

Vierailija
90/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista kyllä tuollaiset yhteissuihkut... Saunominen nyt vielä on joten kuten ok, mutta suihkuttelu... Mutta miettii itseä 16v., niin en todellakaan enää saunonut isäni kanssa, vaikka aina olen isän kanssa ollut läheinen.

Vierailija
91/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme vastauksia ap on saanut.

Kaikki muu kertoma menee normaaliuden piikkiin, paitsi tuo suihkuttelu.

Luulen, että mustasukkaisuus tulee lapsen taholta niin voimakkaana, että isä toimii noin.

Normaalin piikkiin? Normaalia kohdella lapsen takia puolisoa kuin ilmaa? Ihan normasli parsuhdemalli. Normaalia, ettei 16-vuotiasta saa kieltää tai ettei häneltä saa vaatia mitään? Omasta mielestäni koko kuviossa on hyvin vähän mitään normaalia.

Vierailija
92/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee jotain. Nyt voi olla niinkin, että miehesi on alkanut osoittaa huomiota ja hellyyttä tyttärelleen, jos tyttö on ollut mustasukkainen sinusta ja samasta syystä jättänyt sinut huomioimatta. Väärin tehty sinua kohtaan. Ehkäpä hyvä tarkoitus on kääntynyt huonoksi...16v tyttä saunoo ja suihkuttelee isänsä kanssa. Jos miehesi ei suostu puhumaan, varaa aika jostain tai käy vaikka kirkon työntekijän kanssa juttelemassa. Ei ole normaalia, että aikuinen mies suihkuttelee tuon ikäisen tyttönsä kanssa.

Voin vannoa että heille tämä suihkuttelu ja yhdessä saunomiinen on täysin normaalia. Tämä tytär etenkin pyytämällä pyytää isäänsä usein saunaan jne. Siis en itse ymmärrä kyllä... Jos mainitsen tästä miehelleni epäormaalina asiana, hän vain suuttuu ja väittää minua hulluksi. Näin se on lähes joka jutussa muutenkin, että minussa on aina se vika loppujen lopuksi. Hän myös väittää että olen kontrolloiva ja hän on jo kuulemma muuttanut itseäni vuokseni ihan hirveästi. Esim. vähentänyt viinan käyttöä ja baareissa juoksemista. Ok,  kiva. Eli en ole siinä asemassa, että voisin oikein mistään kertoa ja puhua ilman että minussa on loppujen lopuksi vika.

No tuollainen dissaus miehesi taholta ei ole ok. Vaikka lapsi toki tärkein, mutta kohtelee sinua todella huonosti. Miettisin kyllä haluatko olla tuollaisen miehen kanssa? Ei kuulosta rakkaudelta miehen käytös.Miten mies kohtelee muita lapsia?

Aivan niinkuin minun suustani. Ap voisi ottaa kamppeensa ja häipyä sieltä miehen ja hänen lapsensa asunnosta.

Vierailija
93/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä olisi tyttärellä ja isällä niin hauskaa jos Ap ei olisi paikalla.

Naulankantaan.

Olisi mielenkiintoista nähdä ilta olohuoneessa ilman ap:n läsnäoloa. Jos tytär edes olisi olohuoneessa.

Iskä katsoisi telkkaria, tytär räpläisi kännykkäänsä, välimatkaa toisiinsa ainakin metri.

Niin..tytärhän esittää älytöntä roolia kun isänsä on paikalla ja kun minä olen paikalla. Joku mättää tosi pahasti mutta en tiedä itsekään mikä. Olen myös aika varma että jos minua ei olisi, tilanne olisi monin tavoin eri. Jotenkin tytär ehkä pelkää että isi ei enää huomioikaan häntä tai jotain. En tiedä. Mutta olen aikuisena jo ihan loppu tähän valtataisteluun ja kilpailuun.

Vierailija
94/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuossa ihan selkeästi on jotain seksuaalista. Ei aikuinen mies todellakaan enää suihkuttele ja sauno 16-vuotiaan kanssa. Tai makaa sohvalla hiplailemassa toisiaan.

Mieheni tytär on 14, ja yhä tulee meidän kanssa saunaan. Ei nyt ole viitsitty lähteä kieltämään, ja käskemään mennä tytärtä yksin erikseen, kun kerran kaikille sopii että yhdessä mennään. Olisiopa kiva sanoa tytölle "et voi tulla enää kanssamme saunaan, koska olet 14v. 

Teidän kanssanne. Ei niin, että sä olet ilmaa, sulle ei puhuta ja mies ja tytär lirkuttelevat saunomisesta kahdestaan. Itsekään en lapsena lopettanut vanhempieni kanssa saunomista. Olin 13, kun isäni ehdotti, että hän käy eri aikaan kuin minä.

Vierailija
95/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoahan tuo on, että ovat noin läheisissä väleissä isänsä kanssa!

Normaalia esim. Italiassa ja Espanjassa. Täällä meillä Suomessa on totuttu kylmään kiinntymyssuhteeseen, joten jos joku poikkeaa vahvasta normista, emme yksinkertaisesti sulata sitä. Kateuttahan tuo on ap:lta, lapsellista sellaista. Kilpailla nyt teinityttöä vastaan. Mitä jos osoittaisit rakkautta katkeruutesi sijaan? Ehkä mieskin lämpenisi, kun huomaisi sinun oikeasti välittävän hänelle tärkeimmästä ihmisestä - omasta lapsestaan.

Vierailija
96/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille hyödyllisin tapa ajatella parisuhdetta on ymmärtää,, että kyse on lojaaliussuhteesta, joka menee muiden lojaliteettien edelle. Miksi edes mennä parisuhteeseen, jos haluaa pitää ykköspaikalla omaa vanhempaa tai lastaan? Joka tapauksessa tuollaisen aseman antaminen vanhemmalleen tai lapselleen on omiaan tuottamaan lähinnä tasapainottoman riippuvuussuhteen.

Vierailija
97/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä tosi kummalta. Itse olen aina ollut "isin tyttö" (olen vasta parikymppinen), mutta kyllä se on melkolailla toisella tavalla toteutunut. Lähinnä ollaan tykätty harrastaa liikuntaa yhdessä ja jutellaan paljon. Kahden kesken sohvalla toistemme silittely tai kahdestaan suihkussa ja saunassa käyminen sen sijaan tuntuisi jotenkin tosi oudolta ja pervolta. Saunon mökillä käydessäni edelleen joskus perheen kanssa yhdessä, mutta nimenomaan koko porukan kanssa (eli äiti ja nuoremman sisarukset myös) , en kahden kesken isän kanssa.  Minua aloituksessa jäi myös vaivaamaan se, että tuon teinin käytös kaikkia kohtaan on huomattavan erilaista isän ollessa läsnä. Kyllä minäkin tykkään jutella asioista isäni kanssa, mutta kaikkia muita perheenjäseniä kohtaan minulla on myös lämpimät ja hyvät välit enkä todellakaan kohtele heitä mitenkään erilailla silloin kun isä on paikalla verrattuna siihen kun ei ole paikalla. Jotain kummaa tuossa on. 

Vierailija
98/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoahan tuo on, että ovat noin läheisissä väleissä isänsä kanssa!

Normaalia esim. Italiassa ja Espanjassa. Täällä meillä Suomessa on totuttu kylmään kiinntymyssuhteeseen, joten jos joku poikkeaa vahvasta normista, emme yksinkertaisesti sulata sitä. Kateuttahan tuo on ap:lta, lapsellista sellaista. Kilpailla nyt teinityttöä vastaan. Mitä jos osoittaisit rakkautta katkeruutesi sijaan? Ehkä mieskin lämpenisi, kun huomaisi sinun oikeasti välittävän hänelle tärkeimmästä ihmisestä - omasta lapsestaan.

Terveisia vaan taalta Italiasta. Jos kertoisin taalla ystavilleni perheesta, jossa isa kay kahdenkesken suihkussa 16v. tyttaren kanssa ja makaa silittelemassä tata sohvalla samalla kun  kohtelee vaimoaan kuin ilmaa, tiedan kyllä millaisen reagtion saisin. Ja se ei todellakaan olisi kovin ymmartavainen...

Vierailija
99/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän tyttären käytökseen vielä.. Kun isänsä ei ole paikalla niin hänhän kulkee täällä seiniä pitkin, ei ota mitään kontaktia minuun (varmaan on alusta adti aistinut etten pidä hänestä, tiedän että linun pitäisi nekin tunteet jotenkin pystyä peittämään) ja odottaa vaan että isi tulisi kotiin jolloin shown voi taas aloittaa. Tää on niin sairasta. :( Jos tytär näkee isänsä jossain silloin kun tytär on äitinsä luona hän huutaa "isiii!!" Kiljuu ja kapsahtaa kauöaan aivan kuin ei olisi vuoteen nähnyt. Kerran oli tilanne että paikalla oli myös muita teinejä kun näin kävi... Ehkä hieman katsoivat muut oudoksuen. Mutta siis joo, yhtä kaikki. Outoa. Hyvin outoa. Eikä enää tervettä.

Vierailija
100/767 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Lisään vielä että luonteeltaan tyttö on itseään täynnä ollut aina, sanoi jo 10 vuotiaana, että kaikki rakastavat häntä koulussa ja hän saa valita kenet pojan haluaa. No, hän on pari kertaa nyt 16 vuotiaaksi päästyään seurustellut pari kertaa, mutta tullut jätetyksi. Hän on käynyt myös koulupsykologilla henkisten ongelmien vuoksi, mitä mm. tämä meidän uusioperhe hänelle aiheuttaa. Olen miettinyt, onko siinä syy, että mies haluaa antaa KAIKEN huomionsa tälle tyttärelle, ja on hänelle kaikesta mielikielin. Minä myöskään en saisi osoittaa miehen mielestä mitään negatiivisia tunteita tätä tyttöä kohtaan saatikka kieltää tai komentaa tätä.  Tämä tyttö ei tee mitään kotitöitä, häneltä ei  vaadita mitään. Pelkästään hymyillään ja ollaan ihania hänelle, mutta minut voikin sitten unohtaa kokonaan. Olen asiasta todella surullinen ja loukkaantunut, enkä halua yleensä tämän "kaksikon" kanssa olla juurikaan edes samassa huoneessa, koska en kestä katsella tätä isän ja tyttären parisuhdeleikkiä, näin karkeasti sanottuna.

Kyllä te ootte kovia tässä keskustelussa kun olette teinin viimeisen turvan viemässä.

Teinillä vähän ongelmia ja aikuiset naiset ajattelee vaan itseään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi