Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihaan Teams palavereja, joissa pakotetaan laittamaan kamera päälle!

Vierailija
30.12.2022 |

Miksi?! Pidetään jotain kuulumisten vaihtoa, joka on ihan ok. Silti ahdistaa, että painostetaan laittamaan kamera päälle. Näytän kamerassa ihan kanan perseelle, eikä kiinnosta yhtään esiintyä sen näköisenä muille. Jo se puhuminen on tarpeeksi ahdistavaa.

Oon ens kerralla ilkosen alasti niin oppivat, että mua ei kannata pyytää avaamaan kameraa.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.

Vierailija
2/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole toistaiseksi tullut eteen kokousta, missä olisi pakollinen kameran käyttö. Niissäkin, missä joku käyttänyt kameraa on esityksen alkaessa ihmiset kameransa yleensä sammuttaneet poislukien pari pomoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä näytä. Kaikki on tähän mennessä näyttäneet ihan omalta itseltään, paitsi yksi kaveri joka ei joka päivä enää aja partaansa.

Vierailija
4/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä hölmömpää on pitää palaveria tyhjille ruuduille. Ei ketään kiinnosta miltä muut näyttää, kunhan on edes jokseenkin siisti. Tuo ongelma liittyy lähinnä vain omaan epävarmuuteesi.

Vierailija
5/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Kamera kuvaa alhaalta päin, jolloin näkyy oikein hyvin kaulan ja leuan heltat ja rypyt ja toiset voi kaikessa rauhassa tarkkailla niitä, mitä eivät kehtaa tehdä livenä. Yäk!

Vierailija
6/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kameraa ollenkaan koneessa. En ole ikinä suosutunut videoitavaksi, enkä muuta periaatettani yhdenkään työpaikan takia. En tosin suostu edes videohaastatteluihin. Kaikki työpaikkani olen saanut kysymällä kasvokkain, joten jatkan valitsemallani tiellä.

N33

Vierailija
7/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia ongelmia sitä ihmisillä onkin

Vierailija
8/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti pyydetään palaverin alussa laittaa kamerat päälle. Sanotaan heipat. Sitte kamerat voi laittaa pois. Ainakin meillä.

Vierailija
9/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ärsyttää nettipalavereissa se, että ihmiset usein tallentavat ne. JA kun kaikilla ei ole tietoturva kunnossa, niin tämä merkitsee sitä, että joku päivä netti on täynnä kotivideoita nettipalavereista.

Vierailija
10/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kamera kuvaa alhaalta päin, jolloin näkyy oikein hyvin kaulan ja leuan heltat ja rypyt ja toiset voi kaikessa rauhassa tarkkailla niitä, mitä eivät kehtaa tehdä livenä. Yäk!

Mä ratkaisin tämän jo heti 2020, kun etätyöt alkoi. Pitkänä ihmisenä niska kipeytyi alaviistoon katsomisesta. Virittelin sopivan kasan isoja kirjoja läppärin alle. Saan katsoa kameraan oikealta tasolta ja saan kyllä tarpeelliset tiedoston hakemiset ja kirjoittelut tehtyä siitäkin asennosta. Ja ainahan voi käyttää irtonäppistä tai kännykkää ja sopivalle korkeudelle laitettua kameratukea. Alakulmasta kuvaavaa kameraa ei tarvitse kenenkään käyttää.

Vierailija
11/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap. Oikeasti näytät aina ihan samalle. Kamera vain näyttää sen myös sulle. Totuttele siihen; muidenkin on tarvinnut totutella.

Vierailija
12/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole kameraa ollenkaan koneessa. En ole ikinä suosutunut videoitavaksi, enkä muuta periaatettani yhdenkään työpaikan takia. En tosin suostu edes videohaastatteluihin. Kaikki työpaikkani olen saanut kysymällä kasvokkain, joten jatkan valitsemallani tiellä.

N33

Tuo aiheuttaa tiettyjä rajoitteita työpaikkoihin eteenkin kansainvälisissä firmoissa mutta mikäli se ei sinua haittaa niin onnea valitsemallasi tiellä.

Vierailija
13/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N33

Täällä toinen samaa koulukuntaa oleva. Nykyisin tuntuu, että lärvi pitäisi olla 24/7 esillä, on somet, teamssit ja kaikki muu paska. Pahoinvointi lisääntyy samalla tahdilla. Minäkin olen saanut kaikki työpaikkani marssimalla paikalle ja kysymällä "Onko teillä tarvetta ahkeralle työntekijälle?"

Vierailija
14/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan on valitettavaa, että totuus tulee näkyviin kuinka alas ihmiset ovat vajonneet etätöissään (tosin en tiedä on ap etätöissä, mutta nakuilu tukee tätä). Yleinen tapa on jos palaverissa on uusia henkilöitä on kamerat päällä kokouksen alussa, jotta naamat tulevat tutuiksi.

Vierailija
15/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitä irtokamera niin voit kääntää kuvakulman siten kuin haluat ja lisäksi vain sopivaa taustaa tai sumennusta.

Vierailija
16/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään tykkää olla kameran edessä, mutta toisaalta ymmärrän, että palavereissa on hyvä että näkyy myös ne muiden kasvot.

Vierailija
17/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekstrovertit eivät pysty ryhmäytymään, jos ei ole kamera päällä?

Vierailija
18/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N33

Täällä toinen samaa koulukuntaa oleva. Nykyisin tuntuu, että lärvi pitäisi olla 24/7 esillä, on somet, teamssit ja kaikki muu paska. Pahoinvointi lisääntyy samalla tahdilla. Minäkin olen saanut kaikki työpaikkani marssimalla paikalle ja kysymällä "Onko teillä tarvetta ahkeralle työntekijälle?"

Eihän sulla siellä työpaikallakaan ollut paperipussi päässä. 

Vierailija
19/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamera pitää olla päällä, että pomo näkee jos joku humalassa nenä punaisena!

Vierailija
20/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona istun ikkunan ääressä taustalla puustoinen maisema. Jos on liian valoisaa maisemille, vedän eteen  ikkunaverhon.