Isän "epänormaali" suhde 16v tyttäreensä pilaa avoliittomme?
Tämä on ainoa paikka minne voin kirjoittaa nimettömänä, tästä minua kalvavasta ongelmasta, joten toivon asiallisia vastauksia. Asumme avoliitossa uusperheessä, jossa on lapsia ikä vuosilta 10-18v. Miehelläni on 16v tytär, johon hänellä on mielestäni jotenkin omituinen suhde. Tai sanotaanko näin, että kun tytär on paikalla, mies ei osoita minulle MITÄÄN hellyyden merkkejä, ei edes puhu minulle. On ikään kuin minua ei olisi olemassakaan. Tämä ärsyttää minua suunnattomasti, joka sitten näkyy ulospäinkin, ja tästä johtuen mes vielä vähemmän huomioi minua. Tämä taas aiheuttaa lisää ärsytystä minussa, ja lopputulos on se, että ne viikot kun tämä 16v tytär on kotona, emme puhu toisillemme, emme huomioi toisiamme mitenkään, olemme kuin ilmaa. Tällä 16v tytärellä ei ole juurikaan ikinä ollut tyttökavereita, ainoastaan poikia. Nyt näyttää ettei hänellä ole enää näitä poikiakaan kavereina, vaan hän on kaikki päivät ja illat kotona, isin kainalossa tietenkin. Isänsä on hänelle niin paras kaveri kuin tietenkin isä. Isi , isi, isi. Kun isi on paikalla, tytär änkeää hänen seuraansa ihan kokoajan, ja pyytää isiään hänen kanssaan joka paikkaan. Tämä tytär ESITTÄÄ jotain roolia kun isi on paikalla, hän lässyttää isilleen kuin pikkulapsi ja esim. nuohoaa lattialla koiramme kanssa, kenestä hän ei todellakaan ole pätkääkään kiinnostunut kun isi ei ole paikalla. Tiedän että minun pitäisi aikuisena vaan kestää, ja olen hakenu jo ulkopuolista apua näihin omiin vaikeisiin tunteisiini. Olen myös puhunut miehelleni siitä, miten minua todellakin loukkaa , kun hän ei kiinnitä minuun mitään huomiota silloin kun tytär on kotona. En voi käsittää miksi. Pelkääkö mies jotenkin näyttää tunteitaan minulle kun tytär on läsnä? He saunovat ja suihkuttelevat yhdessä jne, minun kanssani mies ei tätä tee. He juttelevat, nauravat, löhöävät sohvalla toisiaan silitellen ja ovat kuin mikäkin parisuhteessa oleva pari. Siis vähän jo ällöttää mutta tiedän ettei siinä ole mitään seksuaalista takana. Mielestäni suhde ei kuitenkaan ole ihan terve heidän välillään, ja olen varmaan tosi itsekäs kun mielestäni minullekin kuuluisi osoittaa huomiota välillä. Minä pyykkään, teen ruoat ja siivoan kuitenkin kokoajan kaikkien sotkut.
Olen todella vakavasti miettinyt kokoajan enemmän ja enemmän eroamista, mutta se olisi todella kova paikka myös omilleni lapsilleni itseni lisäksi, koska rakastan miestäni. En vaan enää meinaa kestää tätä hylkimistä ja sitä että katson vieresä kun mies pitää hauskaa tyttärensä kanssa. Ymmärrän että lapset ovat aina ykkösiä mutta joku raja sentään.
Kommentit (767)
Entä ne miehen muut lapset? Saako ne mitään huomiota?
Aloittaja kirjoitti:
Täällä ne taas istuu kylki kyljessä, tytär tuli välittömästi isäänsä kiinni kun menin suihkuun. Pikkutoppi ja mikroshortsit jalassa siellä isäänsä lirkuttelee. Siis tio on vaan niin oksettavaa. Jotenkin silmät on auennut taas lisää. Tyttö pyysi isäänsä punttisalille mutta koska isi ei lähtenyt, ei lähtenyt tyttökään. No, tuossa ne istuu vierekkäin taas kylki kyljessä koko illan, ja nauravat telkkarin jutuille. Kunnes tyttl sanoo isilleen "isi, tuu syömään mun kans iltapalaa" ja isihän tulee.
No nyt lähtee ap jo laukalle.
Kohta ne nuolee varmaan kermavaahtoa toistensa päältä.
Vierailija kirjoitti:
Pelottavaa :( Tee nyt niinkuin tuolla on ehdotettu ja muuta pois. Ja tee ehdottomasti lastensuojeluilmoitus! Tyttö raukka.. painajaisia.. ettei vaan olis henkisesti vankina isälleen.. järkyttävää :O
Mun mielestä isä ei ole tietoisesti eikä tahallaan aiheuttanut tytölleen mitään. Edelleenkään hän ei hakeudu tyttönsä seuraan vaan tytär on sairaalloisesti kiinni isässään. Isän ongelma on se, ettei osaa tai pysty laittamaan rajoja tytölle vaan miellyttää häntä kaikessa ja pelkää loukkaavansa tyttöä.
Äsken tyttö suuttui isälleen kun isä vissiin vaihtoi liian äkkiä kanavia telkkarissa. Tyttö sanoi "mulla on pakko mielle nähdä noi jutut, sori isi, ei oo sun vika" ja antoi suukon isänsä suuntaan ilmaan. Sillee oikeesti... Mietin että kirjoittaisin tytön äidille eli miehen exälle meilin ja kertoisin huolestani. En tiedä ymmärtäisikö vai olisinko hänenkin mielestään hullu mutta toisaalta, mitä menetettävää.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Täällä ne taas istuu kylki kyljessä, tytär tuli välittömästi isäänsä kiinni kun menin suihkuun. Pikkutoppi ja mikroshortsit jalassa siellä isäänsä lirkuttelee. Siis tio on vaan niin oksettavaa. Jotenkin silmät on auennut taas lisää. Tyttö pyysi isäänsä punttisalille mutta koska isi ei lähtenyt, ei lähtenyt tyttökään. No, tuossa ne istuu vierekkäin taas kylki kyljessä koko illan, ja nauravat telkkarin jutuille. Kunnes tyttl sanoo isilleen "isi, tuu syömään mun kans iltapalaa" ja isihän tulee.
Laukalle? Kerroin vain mitä täällä tapahtuu. Sori jos oli too much information. Mutta näin se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Entä ne miehen muut lapset? Saako ne mitään huomiota?
Vanhin on hyvin vähän paikalla nykyään, toinen nuorempi on myöskin jo tosi itsenäinen eikä häntä paljon näy. On tyttökaverinsa kanssa nytkin omassa huoneessaan . Mielestäni heidän isäsuhde ihan normaali.
Tää on jatkoa sille edelliselle provolle.
Aloittaja kirjoitti:
Oletko kertaakaan tullut kotiin siten, että olisivat valmiiksi jo kahden eivätkä huomaisi sinun tulevan? Onko se samanlaista silloinkin, vai alkaako show silloin kun olet paikalla?
Ei välttämättä provo.
Luulen että tytär kokee omistusoikeuden isäänsä ja näyttää tavallaan uudelle naiselle isän elämässä "paikkansa". Eli tytär ei kunnoita uutta naista ollenkaan, tässä vaiheessa isän pitäisi alkaa tehdä eroa tyttären välille, tyttöhän siirtyy kohta vaimoikään.
Minua alkoi oksettaa. Sokeakin näkee että tuossa on jotain seksuaalista. Tai sitten tämä on joku fetissijuttu, aloittajan märkä päiväuni?
En ole lukenut ketjua kokonaan.
Eli montako lasta perheessä ja molemmilla edellisistä suhteista? Onko yhteistä lasta?
Uusperheet usein haastavia, mutta tämä kuvio on jotenkin outo ja vastenmielinen. Väärin myös perheen muita lapsia kohtaan.
En voisi itse katsella.
Suosittelen Ap:tä näyttämään tämän ketjun miehelleen.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Oletko kertaakaan tullut kotiin siten, että olisivat valmiiksi jo kahden eivätkä huomaisi sinun tulevan? Onko se samanlaista silloinkin, vai alkaako show silloin kun olet paikalla?
En muista. Tähän taloon ei pääse "huomaamatta" ja mies on aika vähän kotona päivisin. Illat ne kylki kyljessä istuu. Varmaan kohta tytär pyytää isäänsä taas saunaan. Ja tämä ei ole provoa vaan totisinta totta. Välillä näyttää että isääkin jo häiritsee tyttären jatkuva perskärpäily mutta ei osaa toimia eikä sanoa mitään poikkipuolista. Jotenkin pelkää tytön reaktiota ihan älyttömästi. En käsitä. Kai luulee että tyttö tekee samantien itsarin "jos isikään ei enää välitä".
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä provo.
Luulen että tytär kokee omistusoikeuden isäänsä ja näyttää tavallaan uudelle naiselle isän elämässä "paikkansa". Eli tytär ei kunnoita uutta naista ollenkaan, tässä vaiheessa isän pitäisi alkaa tehdä eroa tyttären välille, tyttöhän siirtyy kohta vaimoikään.
Harmi kun tosiaan isä ei osaa laittaa tytölleen yhtään kampoihin. Antaa pyörittää miten vaan tätä palettia. Minä en voi puuttua enkä sanoa tytölle että nyt jumalauta riittää, koska olisin sen jälkeen ainakin se pahin akka ikinä. Niin tytön kuin isän silmissä. Olen tosiaan neuvoton. Tänään kyllä ärähdin isälle ihan huolella ja kerroin parit faktat mutta sekin keskustelu keskeytyi ja näin isästä ettei tajunnut mitään, heti oli puolustuskannalla.
Nukkuuko tytär isänsä kanssa, vai tuleeko mies yöksi ap:n viereen? Eikö mies silloinkaan osoita hellyyttä ap:lle?
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää tuollaiset normaaliuden puolesta puhujat. Normaalius ei ole mikään tavoite elämässä johon pitäisi pyrkiä. Lähinnä alhaisen älykkyyden yksilöt pyrkivät siihen, lauma eläimiä kun ovat.
Ei tietenkään tarvitse pyrkiä normaaliuteen. Ei tässä ole siitä kyse.
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
En muista. Tähän taloon ei pääse "huomaamatta" ja mies on aika vähän kotona päivisin. Illat ne kylki kyljessä istuu. Varmaan kohta tytär pyytää isäänsä taas saunaan. Ja tämä ei ole provoa vaan totisinta totta. Välillä näyttää että isääkin jo häiritsee tyttären jatkuva perskärpäily mutta ei osaa toimia eikä sanoa mitään poikkipuolista. Jotenkin pelkää tytön reaktiota ihan älyttömästi. En käsitä. Kai luulee että tyttö tekee samantien itsarin "jos isikään ei enää välitä".
Ja tätä oli jatkunut kuinka kauan? Jos se miestä häiritsee niin silloin voisi olettaa että erehtyisi miettimään asian normaaliutta. Ehkä. Eri asia sitten myöntääkö mitään.
Ehkä voisit järjestää tytön elämään jotain muuta sisältöä? Ei kai häntä voi millekään kesäleirille lähettää, mutta jos keksisit jotain.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
No tämä oli hauska :-)
Ei siinä mitään outoa tai perverssiä ole. Meillä isi, pomo, on aina ruiskautellut purkkikermavaahtoa tyttären päälle ja sitten leikkisästi nuollut sen pois. Sen on sitä isä/tytär laatuaikaa kun isi larppaa saksanpaimenkoiraa ja tyttö on olevinaan agilitykisoissa.
EHkä kyse on kultturieroista, jotka minulle mysteeri, mutta olen suvaitsevainen nainen ja ymmärrän kuinka ongelmallista voi olla tulla uudisasukkaana perheeseen jossa tällainen käytös on aivan normaalia.
Ne nai.