Ootko ikinä saanut apua fysioterapeutin jumpista
Kommentit (17)
En, mutta huonommaksi ovat paikat menneet
En, yleensä vain lopulta pahentaneet vaivaa.
En ole saanut, vaikka kolmella eri fyssarilla käynyt. Itseasiassa mennyt vain huonommaksi.
En suoraan. Opettelin vuosi sitten uudestaan kävelemään. Vinkkejä tuli toki ja vastaanotolla oli hyvät tilat ja fyssari mukava. Kipinä lähti kun tajusin kuinka kokonaisvaltaisesti olin romuna. Itsepäisyyteni esti minua tekemästä asioita ihan niin kuin neuvottiin. En osaa sanoa kuuntelinko itseäni vai olinko muuten epäileväinen. Hyviä vinkkejä sain ja pystyin tekemään huomioita mikä kaikki on pielessä. Ilman fyssaria en näin hyvin.
En. Kuntoutusviikkokin vain pahensi koko tilanteen.
Kyllä olen, välilevyn pullistuma korjaantui ja niskan kulumien aiheuttamat kivut lähti
Vain yhdeltä. Oli kylpylässä ohjaamassa kuntoutujia. Viime vuonna mun piti opetella kävelemään uudestaan (ei sit mitään apua julkisesta) ja loppuvuodesta jumppailin itselleni edelleen elämää haittaavan kylkivälilihaksen tulehduksen. Kysyin tältä apua, miten saan vahvistettua vatsalihaksia taas ja antoi päteviä ja toimivia ohjeita. (Joo, ne liikkeet paperilla, niitä pitää keskittyä tekemään maltillisesti).
Mulla on ryhti vähän parempi, vatsalihakset vahvistuneet ja selän notko parantunut.
Mutta jos hän ei olisi ollut kirjaimellisesti vieressä ohjaamassa ja auttamassa huomioimaan virheitä ja olisin ollut pelkän paperin varassa niin tuskin olisin tajunnut tehdä juuri oikein.
Oon aiemmin ollut ihan hiton tikissä ja on tosiaan kiukuttanut pakkotauko liikunnasta, lihominen ja voimien katoaminen, tää fysio auttoi oikeasti alkuun taas.
Julkisilla oon joutunut raivaamaan aiemmin usein millon minkäkin vaivan takia. Ne osaa antaa vaan niitä samoja jumppaliikkeitä, joita muutenkin teen.
Käyn joskus myös osteopaatilla jolla on vuosikymmenien urheiluhieroja ja fysioterapiatausta joka on korjannut yhdellä käynnillä selän ja lantion virheasennot joihin julkinen käskee vaan ottamaan buranaa, menisin ehdottomalle yksityiselle aina kun tarvitsee.
En. Kärsin peräsuolen laskeumasta, se ei jumppaamalla siitä nouse.
Yritti hieroa olkapäätä.
Sattui ja ei tullut kuntoon. Jälkeenpäin yks lääkäri huomasi että mulla oli ollut solisluu poikki ilman että itse tiesin siitä.
Olen, mutta ne eivät auta enää, kun kyse on hermopinteestä, jotka liikunta pahentaa.
En, käski menemään kuntosalille ja tekemään mitä mieleen juolahtaa, en voisi rikkoa itseäni. No kyllähän sitä voi asioita tehdä salilla väärin ja rikkoa itsensä, varsinkin kun paikat paskana jo valmiiksi.
Olisi ihanaa olla tollasessa ammatissa missä voi suoltaa mitä tahansa paskaa, vastuuta ei ole ja palkka juoksee
Kun tekee ne harjoitukset, paranee heti. Suorastaan ihmelääke. Kuntoon hoidettu jo lonkka, selkä ja olkapää.
Olen. Kuntoutin olkapään kiertäjäkalvosimen niillä jumpilla. Tosin jätin fysioterapeutin väliin, kun tiesin, mitä liikkeitä se kuitenkin määrää, ja tein vain liikkeitä omin päin.
En ole saanut ikinä apua, särki vaan enemmän.
En. Antavat vain paperilla ohjeita.