Kaveri menee mielummin keikalle kuin tulee häihini!
Lähetin hänelle kutsun häihimme jo useampi kuukausi sitten ja kaveri sanoi, että yrittää parhaansa mukaan päästä häihimme, että yrittää saada töistä vapaata sille päivälle. Nyt selvisi ettei hän pysty saamaan samalle viikonlopulle kahta päivää vapaaksi ja toisena näistä päivistä on häät, toisena hänen lempibändinsä keikka. Hän sanoi että joutuu valitettavasti jättämään häät välistä sillä keikalle pääsy on niin tärkeä asia?? On kuulemma odottanut vuosia, että näkisi bändin livenä.
On kyllä kieltämättä vähän loukkaantunut olo. Olemme olleet kavereita vuosia vaikka emme olekaan kamalan usein viettäneet aikaa yhdessä. Onko ihan reilua teidän mielestänne jättää kaverin häät väliin jonkun bändin takia?
Kommentit (86)
Kun häät on olleet hyvissä ajoin tiedossa samoin kuin todennäköisesti se keikkakin, niin ihmetyttää kyllä, ettei koko viikonloppua ole onnistunut etukäteen sopimaan vapaaksi eli kuulostaahan tuo samalla myös siltä, ettei ole hääjuhlasta yhtään kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Kun häät on olleet hyvissä ajoin tiedossa samoin kuin todennäköisesti se keikkakin, niin ihmetyttää kyllä, ettei koko viikonloppua ole onnistunut etukäteen sopimaan vapaaksi eli kuulostaahan tuo samalla myös siltä, ettei ole hääjuhlasta yhtään kiinnostunut.
Kaikki työt eivät ole sellaisia, että niissä voi noin vain kuukausia eteenpäin sopia varmaksi jonkun päivän vapaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää tosiaan, millainen työnantaja ei voisi antaa koko viikonloppua vapaaksi etenkin jos asia olisi hyvissä ajoin otettu esiin. Ymmärrän, että töitä on erilaisia ja työvuorot vaihtelevia, mutta kyllä kai kaikissa töissä on joskus oikeus pitää kaksi peräkkäistä vapaapäivää viikonloppuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työt eivät ole sellaisia, että niissä voi noin vain kuukausia eteenpäin sopia varmaksi jonkun päivän vapaaksi.
Kummasti se vapaa on kuitenkin sille suosikkibändin keikalle järjestynyt, joten ei kuulosta siltä, etteikö työnantajan kanssa voisi asioita niin halutessaan sopia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On reilua. Häitä on vähän väliä, nuo tuskin ovat edes sinun ainoat hääsi. Jotkut artistit/orkesterit eivät esiinny Suomessa kuin kerran, tai useammin mutta monen vuoden välein. Menisin itsekin siinä tapauksessa ehdottomasti mieluummin keikalle.
Mitä oikein tarkoitat etteivät luultavasti ole ainoat hääni? Ap
Sitä, että monet ihmiset eroavat ja menevät uudestaan naimisiin, monet vielä useamman kerran.
/6
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän valinnan, mutta sitä en ymmärrä miksi loukkasi sinua kertomalla asiasta sinulle. Olisi voinut vain sanoa, ettei saanut hääpäivää töistä vapaaksi ja pahoitella. Ei olisi tarvinnut alkaa mainostaa, että priorisoi toisen vapaapäivän tärkeämmäksi ja siinä syy. Kuulostaa kuin haluaisi tahallaan olla ilkeä.
Mutta mitä jos valehtelisi ettei saa vapaata ja sitten saisi jälkikäteen tietää että on ollut keikalla. Ei sekään hyvä juttu olisi, parempi kun on rehellinen.
Mutta keikka ja häät oli ilmeisesti eri päivänä. Jos keikkapäivänä on vapaa niin miksi koko keikasta tarvitsisi kaverille mainita.
Olin sukulaisen häissä viime viikonloppuna. Tilaisuus oli "ihan kiva", nähtiin joitain ihmisiä joita nähdään vain harvoin. Hääpari oli suloinen ja onnellisen näköinen. Paljolti kuitenkin tilaisuus oli odottelua, istuskelua ja jonottamista.
Omat hääni olivat tietty maailman parhaat! Mutta muiden häät nyt ei vaan ole niin ratkitriemukkaita. Kaikki ystäväni ei tulleet/päässeet meidän häihimme enkä siitä mitenkään loukkaantunut. Eri asia, jos olisi vaikka sisaruksesta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää tosiaan, millainen työnantaja ei voisi antaa koko viikonloppua vapaaksi etenkin jos asia olisi hyvissä ajoin otettu esiin. Ymmärrän, että töitä on erilaisia ja työvuorot vaihtelevia, mutta kyllä kai kaikissa töissä on joskus oikeus pitää kaksi peräkkäistä vapaapäivää viikonloppuna.
Mitä jos on juuri sellainen työ, missä tuo ei ole mahdollista? Mitä jos työpaikka vaihtunut vasta ihan hiljan? Mitä jos on jo muiden menojen takia joutunut pitämään nuo kaksi peräkkäistä vapaapäivää? Tai monet muut syyt.
Eihän vihkiseremonia kestä kuin 40 min. Lähtisitte itekkin keikalle sen jälkeen
Ette vietä paljon aikaa yhdessä, joten miksi kaverisi tulisi häihin? Minäkin menisin keikalle..
Suomalainen itsekäs luonteenlaatu näkyy sekä kommenteista että ap:n ystävän käyttäytymisestä. Toki jos ette todellakaan ole läheisiä (se, tavataanko usein ei itsessään kerro siitä mitään) niin en itse kyllä loukkaantuisi tuosta keikalle menemisestä.
Luin otsikon ensin "Kaveri menee mieluummin kakalle kuin tulee häihini!" Kuumeessa.
Mutta siis joo, joillekin lempibändi on todella tärkeä juttu eikä siitä kannata loukkaantua. Jotkut tosiaan fanittaa läpi elämän ja keikat saattavat olla melkein jopa omia häitä isompi juttu.
Taidan olla ainoa joka on samaa mieltä aloittajan kanssa, kyllä mä loukkaantuisin aivan helkkaristi jos mun ystävä menisi mieluummin keikalle kuin tulisi viettämään mun ja mieheni häitä. Varsinkin jos on vielä todella läheinen ystävä, ette siis vai oikeasti viitsi mennä rakkaan ihmisen häihin siksi koska niissä on tylsää ja ei kiinnosta?!
Aloittajan tapauksessa taitaa kyllä olla kyse jostain hyvänpäiväntutusta, niin ymmärrän siltä osin että kyseinen kaveri valitsee keikan häiden sijaan. Mutta jotkut ovat kommentoineet että ihan sama miten läheinen ihminen niin minähän en mihinkään häihin osallistu😨 Outoa minäminä-touhua kerrassaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko kyse Rammstainista?
Mä ajattelin, että Muse, mutta se on tiistaina. Tuskin häitä järkätään tiistaina :D.
Onko häät tarkoitus järjestää Porvoossa?
Kakkahattutäti kirjoitti:
Itse jätin parhaan ystäväni häät aikoinaan välistä, sillä se oli ainoa viikonloppu mihin saatiin lomamatka buukattua. Eli totta kai buukattiin se matka.
Hän loukkaantui verisesti, mutta käyttäydyin ihan normaalisti siitä huolimatta.
En mä anna ystävien päättää, miten harvat lomani käytän. Mulla on oikeasti tosi vähän vapaa-aikaa, ja sen käytän juuri kuten parhaaksi näen.
Perhe on eri asia, mutta ei jotkut kaveripippalot ole mulle ikinä prioriteeteissa ykkösenä.
Parhaan ystävän häät eivät kyllä ole "jotkut kaveripippalot". Kyllä paras ystävä lukeutuu ilman muuta kaikkein läheisimpiin ihmisiin. Omituista ettet halunnut valita hänen häitään. Ei tainnut sitten kuitenkaan olla niin hyvä ystävä kyseessä (?) , tai et vain osaa arvostaa ystävyyttänne.
Vierailija kirjoitti:
Taidan olla ainoa joka on samaa mieltä aloittajan kanssa, kyllä mä loukkaantuisin aivan helkkaristi jos mun ystävä menisi mieluummin keikalle kuin tulisi viettämään mun ja mieheni häitä. Varsinkin jos on vielä todella läheinen ystävä, ette siis vai oikeasti viitsi mennä rakkaan ihmisen häihin siksi koska niissä on tylsää ja ei kiinnosta?!
Aloittajan tapauksessa taitaa kyllä olla kyse jostain hyvänpäiväntutusta, niin ymmärrän siltä osin että kyseinen kaveri valitsee keikan häiden sijaan. Mutta jotkut ovat kommentoineet että ihan sama miten läheinen ihminen niin minähän en mihinkään häihin osallistu😨 Outoa minäminä-touhua kerrassaan.
Hääpari (=morsian) hössötyksineen ei sitten ole yhtään minä-minä....Kaikkien pitää olla ihan tohkeissaan juuri teidän häistä ja unohtaa koko muu elämä.
Ihanaa kun ei ole yksiäkään häitä tänä kesänä :D! Eikä muitakaan pönötysjuhlia.
Ensi kesänä onkin sitten 2x rippijuhla ja 1x yo-juhla ja ilmeisesti 1x häät, mikäli pari on vielä yhdessä ensi kesänä.
Ymmärrän kaverin valinnan mutta uskon kyllä että häntäkin harmittaa kun ei pysty osallistumaan molempiin.
Itsellä on syksyllä lempibändin hyvin odotettu keikka, mennään isolla kaveriporukalla, ollaan varattu hotellit ja kaikki. Sitä on odotettu ja järjestetty niin kauan että en peruisi hevillä.
Ja tämä on ihan aikuisen mielipide. Tykkään häistä ja niitä on harvoin joten harmittaisi todella mutta keikka menisi silti edelle. Se on jotain mistä itse saa jotain huimaa energiaa, ne kaverit, bändi, kaikki se.
Kaveri vai ystävä? Valitsisin ystävän häät, mutta kaverin häät voisin jättää väliin. Hienoa, on että kaveri sanoi rehellisesti. Hän olisi voinut sanoa, ettei saanut hääpäivää vapaaksi ja se toinen päivä on listassa normaali vapaapäivä.
Toisaalta, jos minulle tulis aivan mahtava tilanne samaan aikaan kuin jonkun ystävän häät, niin luotan siihen, että ytäväni ymmärtäisivät asian.