Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri menee mielummin keikalle kuin tulee häihini!

Vierailija
06.06.2019 |

Lähetin hänelle kutsun häihimme jo useampi kuukausi sitten ja kaveri sanoi, että yrittää parhaansa mukaan päästä häihimme, että yrittää saada töistä vapaata sille päivälle. Nyt selvisi ettei hän pysty saamaan samalle viikonlopulle kahta päivää vapaaksi ja toisena näistä päivistä on häät, toisena hänen lempibändinsä keikka. Hän sanoi että joutuu valitettavasti jättämään häät välistä sillä keikalle pääsy on niin tärkeä asia?? On kuulemma odottanut vuosia, että näkisi bändin livenä.

On kyllä kieltämättä vähän loukkaantunut olo. Olemme olleet kavereita vuosia vaikka emme olekaan kamalan usein viettäneet aikaa yhdessä. Onko ihan reilua teidän mielestänne jättää kaverin häät väliin jonkun bändin takia?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se tulla sun seuraaviin häihin sitten.

Ilkeää povata toisten eroa ja selvää on, että tuskin tulisi kun ei nämä ensimmäiset ja ap:lle erityisen tärkeät ja ainutlaatuiset juhlatkaan tippaakaan kiinnosta. Sitä paitsi tuskinpa ne musakeikat Suomesta jatkossakaan loppuu.

Vierailija
82/86 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin ymmärrettävää valita keikka. Sitä suuremmalla syyllä että ette tapaa usein, ei häihin osallistuminen varmasti tunnu kovin mielekkäältä koska ette siellä voisi viettää yhteistä aikaa kuitenkaan. Ja jos hän on sinkku, ymmärrän entistä enemmän. Yksin häissä joista ei tunne ehkä juuri ketään, ei ole helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä häistä. Koko päivä menee hukkaan pönöttäessä, jonottaessa ja keskinkertaisesta catering-safkasta nauttiessa, puhumattakaan niistä  muka-hauskoista, ainoastaan myötähäpeää aiheuttavista leikeistä. Myös rahaa palaa vaatteisiin, matkoihin, majoitukseen,lapsenvahtiin, lahjoihin ym. 

Toinen juttu mikä kannattaa ottaa huomioon. Hääsi ovat sinulle ainutkertainen tilaisuus, eivät muille. 

Jos minä ja mieheni osallistuisimme kaikkiin häihin joihin meidät on tänä kesänä kutsuttu, niin niitä olisi seitsemät. Tähän sitten lisätään vielä kaikki syntymäpäivät, valmistujaiset, rippijuhlat, kihlajaiset ja muut kissanristiäiset. Jossain vaiheessa olisi kiva saada vähän aikaa itselle ja lomailla. 

Minustakin on ihana järjestää juhlia, mutta itse olen huomannut että ne kannattaa järjestää rennommalla meiningillä niin vieraillakin on hauskempaa. Koko osallistumispakko edes ideana tai ehdotuksena pilaa juhlat. 

Vierailija
84/86 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun häät on olleet hyvissä ajoin tiedossa samoin kuin todennäköisesti se keikkakin, niin ihmetyttää kyllä, ettei koko viikonloppua ole onnistunut etukäteen sopimaan vapaaksi eli kuulostaahan tuo samalla myös siltä, ettei ole hääjuhlasta yhtään kiinnostunut.

Kaikki työt eivät ole sellaisia, että niissä voi noin vain kuukausia eteenpäin sopia varmaksi jonkun päivän vapaaksi.

Kummasti se vapaa on kuitenkin sille suosikkibändin keikalle järjestynyt, joten ei kuulosta siltä, etteikö työnantajan kanssa voisi asioita niin halutessaan sopia.

Niinpä niin. Luultavasti on vapaalla koko viikonlopun, mutta ei lähde matkustamaan häihin toisena päivänä, vaan lepäilee kotosalla ja palautuu keikan rasituksista.

Vierailija
85/86 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin jäädä vaikka omista häistäni pois jos lempibändi tulisi keikalle lähelle ja saisin hyvät liput! :)

Ei se minun silmissäni ystävyyttä vähennä. Olen onnekseni löytänyt kavereikseni ihmisiä, jotka suhtautuvat esim. musiikkiin intohimoisesti. Tottakai siis ymmärrän jos he tekevät sen mukaisen valinnan.

Vierailija
86/86 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tuntua pahalta mutta älä ota liian raskaasti. Kaveri on onnellisempi keikalla, toivon että teille tulee silti upea juhla. Kaverin poisjääminen tuskin voi pilata niitä jos et anna niin tapahtua. Älä anna vaikuttaa väleihin. Ehkä vuosien päästä pystyt jo naureskelemaan asialle yhdessä hänen kanssaan.

Omituinen kehotus, että älä anna vaikuttaa väleihin. Tottakai tuo vaikuttaa väleihin, jos kaveri priorisoi keikan tärkeämmäksi kuin nuo häät. En tarkoita, että se olisi jotenkin väärin tältä kaverilta, tai että morsiamen pitäisi näyttävästi katkaista välit ja aloittaa vuosisadan mykkäkoulu tai muu draama. Mutta lapsellistahan se on kuvitella, etteivät välit viilenisi, jos sanoo kaverille, että menen mielummin keikalle kuin häihisi. Jos se ei tätä kaveria haittaa, niin mikäs siinä.

Samaa mieltä tästä.

Vastaukset ovat olleet kaikki siitä näkökulmasta että onko minulla vieraana hauskaa häissä tai että koska häitä tulee muitakin niin voin olla joistakin pois.

Itse olen ajatellut että häihin mennään ennen kaikkea hääparin takia ja vasta kakkosena tulee se että kuinka hyvin minä itse viihdyn.

Toki se vaikuttaa asiaan kuinka läheinen ihminen on morsiamena tai sulhasena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä