Kaveri menee mielummin keikalle kuin tulee häihini!
Lähetin hänelle kutsun häihimme jo useampi kuukausi sitten ja kaveri sanoi, että yrittää parhaansa mukaan päästä häihimme, että yrittää saada töistä vapaata sille päivälle. Nyt selvisi ettei hän pysty saamaan samalle viikonlopulle kahta päivää vapaaksi ja toisena näistä päivistä on häät, toisena hänen lempibändinsä keikka. Hän sanoi että joutuu valitettavasti jättämään häät välistä sillä keikalle pääsy on niin tärkeä asia?? On kuulemma odottanut vuosia, että näkisi bändin livenä.
On kyllä kieltämättä vähän loukkaantunut olo. Olemme olleet kavereita vuosia vaikka emme olekaan kamalan usein viettäneet aikaa yhdessä. Onko ihan reilua teidän mielestänne jättää kaverin häät väliin jonkun bändin takia?
Kommentit (86)
Onko tämä sama kaveri, jonka piti tuoda hevoinen ja vaunut tullessaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän valinnan, mutta sitä en ymmärrä miksi loukkasi sinua kertomalla asiasta sinulle. Olisi voinut vain sanoa, ettei saanut hääpäivää töistä vapaaksi ja pahoitella. Ei olisi tarvinnut alkaa mainostaa, että priorisoi toisen vapaapäivän tärkeämmäksi ja siinä syy. Kuulostaa kuin haluaisi tahallaan olla ilkeä.
Mutta mitä jos valehtelisi ettei saa vapaata ja sitten saisi jälkikäteen tietää että on ollut keikalla. Ei sekään hyvä juttu olisi, parempi kun on rehellinen.
Siis täh? Eihän tässä mitään valehtelisi. Keikka ja häät eripäivinä, eikä voinut saada häihin vapaata, mutta (ja koska) keikalle sai.
Täysin eri asia jos olisivat samana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Hommaapas jostain sellainen iso maailman kartta. Tutki sitä oikein tarkasti. Seuraavaksi aseta nuppineula siihen kohtaan, missä mielestäsi sijaitsee maailman napa. Jos se tarkan pohdinnan jälkeen on mielestäsi piskuisessa Suomessa jossain Savonmuan perähikiän nuorisoseuran homeelta haisevassa vanhassa talossa (tai no missä ikinä ne teidän häät nyt onkaan, tuo oli vaan esimerkki), niin ok, voit loukkaantua ystävääsi. Mutta jos yhtään vaikuttaa siltä, että se maailman napa on jossain muualla tai vaihtoehtoisesti sitä ei olekaan missään, niin... No, mieti sitä.
Hyi että kun olet ilkeä. Kyllä ihmiselle saa OMAT HÄÄT olla todella tärkeä päivä. Jos vieras jättää häät väliin syystä ettei jaksa/kiinnosta/parempaa tekemistä, tilanteessa on käytettävä suurta hienotunteisuutta, jos ei tahallansa halua toista loukata.
Mietin, että onko kenenkään häät niin tärkeät, että jättäisin menemättä Rammsteinin keikalle niiden vuoksi ja ainoat henkilöt ovat omat lapset.
Kenenkään muun häät (tai mitkään muutkaan tylsät pönötysjuhlat) ei mene Rammsteinin keikan edelle.
Eli ymmärrän kaveriasi hyvin ja morsiamena tuosta suuttuminen on todella lapsellista.
Ei häät kiinnosta oikeasti ketään muuta kuin hääparia itseään ja ihan lähimpiä sukulaisia. Häihin osallistuminen on ihan kamalaa ajan ja rahan hukkaa. Itse olen vältellyt kaikki mahdolliset kaverien häät, mielelläni olen mennyt vain parhaan ystäväni ja sisarusteni häihin.
Karimari kirjoitti:
Omasta mielestäni kyllä. Toki hääparille tilaisuus saattaa olla hieno Mutta vieraille häät todella harvoin ovat kovin kummoinen tilaisuus. Monille vain yksi niistä pakollisista kesäjuhlista; pitkä valmistautuminen, lahjojen miettiminen ja hankkiminen, kukat, kortit, vaatteet, kyydit, mahdolliset lastenhoidot. Sitten paikalla olet vain yksi massasta, parhaassa tapauksessa on kuumaa ja ahdasta, vieraita ihmisiä, hankalat vaatteet. Jos oikein hyvin käy, niin paikalla on kiljuvia lapsia, kännisiä äijiä, riiteleviä muijia ja juoppo pappi. Miksi ihmeessä tuonne pitäisi änkeytyä vain siksi, että joku haluaa pitää isot häät? Mieluummin istun lauantaina kivalla terassilla mukavassa seurassa kylmästä juomasta nauttien. Tai vaikka siellä suosikkibändin keikalla.[/quote
^^Tämä!
Ei ne häät vieraiden mielestä ole mitenkään erityiset, ne on vaan yhdet pakolliset juhlat muiden joukossa...
Keikalle menisin minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei häät kiinnosta oikeasti ketään muuta kuin hääparia itseään ja ihan lähimpiä sukulaisia. Häihin osallistuminen on ihan kamalaa ajan ja rahan hukkaa. Itse olen vältellyt kaikki mahdolliset kaverien häät, mielelläni olen mennyt vain parhaan ystäväni ja sisarusteni häihin.
Tämä. Yhdet painajaismaiset minä-minä häät kokeneena priorisoin nykyään mitä itse haluan tehdä.
Toteutin ja tein kaiken morsiamen toiveiden mukaan, tyhjensin oman kalenterin ihan vaan saadakseni osakseni ilkeilyä, nöyryyttämistä ja suoranaista v_ittuilua. Kiitokset vaan morsiamelle, joka ei ikinä edes tajunnut pyytää anteeksi vaan kinusi häiden jälkeen lisää palveluksia. Emme ole enää missään tekemisissä. T.ex-"paras ystävä"
Itse jättäisin menemättä OMIIN häihini, jos ne sattuisi päällekkäin vaikka nyt Aerosmithin tai Gunnareitten keikan kanssa 😁
En minäkään ajo osallistua siskoni häihin. Mulla on purjehduskilpailut. Mielummin merellä kun juhlimassa.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ajo osallistua siskoni häihin. Mulla on purjehduskilpailut. Mielummin merellä kun juhlimassa.
Ymmärtäisin, jos kyseessä ei olisi oma sisko. Olet aika kylmä veli/sisko.
Vierailija kirjoitti:
Kakkahattutäti kirjoitti:
Itse jätin parhaan ystäväni häät aikoinaan välistä, sillä se oli ainoa viikonloppu mihin saatiin lomamatka buukattua. Eli totta kai buukattiin se matka.
Hän loukkaantui verisesti, mutta käyttäydyin ihan normaalisti siitä huolimatta.
En mä anna ystävien päättää, miten harvat lomani käytän. Mulla on oikeasti tosi vähän vapaa-aikaa, ja sen käytän juuri kuten parhaaksi näen.
Perhe on eri asia, mutta ei jotkut kaveripippalot ole mulle ikinä prioriteeteissa ykkösenä.Sinulla saa olla omat prioriteettisi, ei siinä mitään väärää ole. Mutta turha ihmetellä parhaan ystäväsi loukkaantumista. Omien prioriteettien takana seisominen on ok, mutta tällöin on hyväksyttävä, että se vaikuttaa ystävyyssuhteeseen. Kurjaa se on ystävällesi tietysti ollut tajuta, että ette ole niin hyviä ystäviä, kuin hän oli luullut teidän olevan, mutta sellaista se välillä on.
Mitä hemmettiä? Minkälainen ihminen ei ymmärrä parasta ystävänsä sen vertaa, että tajuaisi harvinaisen loman tärkeyden tilanteessa, jossa ystävällä on muutenkin aivan liian vähän vapaa-aikaa? Minulla on hyvä ystävä, jolla on vanhempiensa sairauksien ja vuorotyönsä takia ollut aivan liian vähän vapaa-aikaa jo monen vuoden ajan. Näen itsekin kuinka tilanne kuormittaa häntä kokoajan enemmän ja enemmän. Mulle ei kyllä tulisi mieleenkään loukkaantua jos olisin menossa naimisiin ja tämä ystäväni sattuisi saamaan kauan kaivatun lomamatkan juuri häideni ajalle! Tottakai haluaisin ystäväni ennemmin saavan edes vähän rentouttavaa taukoa oravanpyörästä kuin uhraavan hyvin harvinaisen mahdollisuuden lomailla minun häihini. Olisin valmis vaikka avustamaan ystävääni taloudellisesti että hän varmasti pääsisi lomalleen!
Minä ainakin haluan arvostaa ystävääni sen verran paljon, etten ajattelisi vain omaa napaani, jos voisin sen sijaan ajatella hänen hyvinvointiaan tällaisessa tilanteessa. Minun hääni eivät varmasti siihen kaatuisi että ystäväni ei niihin pääsisi, mutta hänen jaksamiselleen sillä lomalla voisi olla hyvinkin käänteentekevä vaikutus.
Sellasta se on, kun jokainen meistä saa ihan itse prioirisoida elämänsä. Niin minä kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Täysin reilua. Aikuisella ihmisellä on oikeus päättää itse, mihin aikansa käyttää.
Musta tämä on tympeä perustelu sille, miten ystäviään kohtelee. Ei sikäli, että minusta pitäisi uhrata vapaa-aikaansa toisen mielen mukaan, mutta ihmissuhteissa on mielestäni kyse jostain muusta kuin ihmisen oikeuksista. Mistään lakikirjasta en ala katsomaan miten käyttäydyn.
Vierailija kirjoitti:
Hommaapas jostain sellainen iso maailman kartta. Tutki sitä oikein tarkasti. Seuraavaksi aseta nuppineula siihen kohtaan, missä mielestäsi sijaitsee maailman napa. Jos se tarkan pohdinnan jälkeen on mielestäsi piskuisessa Suomessa jossain Savonmuan perähikiän nuorisoseuran homeelta haisevassa vanhassa talossa (tai no missä ikinä ne teidän häät nyt onkaan, tuo oli vaan esimerkki), niin ok, voit loukkaantua ystävääsi. Mutta jos yhtään vaikuttaa siltä, että se maailman napa on jossain muualla tai vaihtoehtoisesti sitä ei olekaan missään, niin... No, mieti sitä.
Olipa töykeä oksennus, joka kertoo enemmän kirjoittajasta itsestään kuin ap:sta.
Kannattaa tosiaan tuon kirjoittajankin katsella sitä karttaa ja miettiä, onko siinä maailmassa muitakin ihmisiä, joita voisi joskus edes yrittää ottaa huomioon, vaikka se oma napa lähinnä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että onko kenenkään häät niin tärkeät, että jättäisin menemättä Rammsteinin keikalle niiden vuoksi ja ainoat henkilöt ovat omat lapset.
Kenenkään muun häät (tai mitkään muutkaan tylsät pönötysjuhlat) ei mene Rammsteinin keikan edelle.
Eli ymmärrän kaveriasi hyvin ja morsiamena tuosta suuttuminen on todella lapsellista.
Kyseessä ei ole ap:n mukaan Rammsteinin keikka eikä esiintyjää käsittääkseni ole kerrottu.
Ties vaikka olisi joku suomalainen artisti, jonka voisi halutessaan helposti nähdä myöhemminkin tai sitten kyseessä on joku ko. artistin superfani, jonka on päästävä tämän kaikille keikoille.
Voihan se tulla sun seuraaviin häihin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju taas todistaa sen, miten itsekkäitä ruikuttajia jotkut morsiamet osaavat olla. Kuvitellaan, että HEIDÄN iso päivänsä menee muillakin kaiken muun tärkeän edelle, että kellään muulla ei vaan voi olla mitään omia häitä tärkeämpää!
Onhan häät yksi morsiusparin tärkeimmistä päivistä. Jos kaikki kaverit ja sukulaiset vetelehtivät ties missä muualla, niin se laskee tunnelmaa.
Siis todennäköisesti ne keikkaliput ovat olleet jo varattu siinä vaiheessa kun ap on hääkutsua laittanut. Jos kyseessä on bändi joka Suomessa juuri koskaan esiinny, niin keikkaliput myydään loppuun todennäköisesti vajaassa vuorokaudessa siitä kun ne on myyntiin laskettu. Ja tottakai ap:n kaveri on varannut lippunsa heti kun se on ollut mahdollista ja mennyt sitten siitä syystä pyytämään vapaata töistä siksi päiväksi. Noin minä ainakin tekisin.
Sitten ap on kertonut häistään ja kaveri on luvannut hakea vapaaksi myös tätä hääpäivää, mutta se ei ole enää onnistunut kun hän juuri sai sen toisen päivän vapaaksi. Tottakai silloin mennään sinne keikalle. Näin minä ymmärtäisin että tuossa on tapahtunut. Siis syy häistä poisjäännillehän oli se, ettei hän saanut hääpäiväksi töistä vapaata koska on saanut sen keikkapäivän jo vapaaksi eikä voinut saada kahta vapaata samalle viikonlopulle. Tämä minusta viittaa siihen, että se keikkavapaa oli jo työnantajan kanssa sovittu siinä vaiheessa kun häiden ajankohta tuli ilmi.