Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri menee mielummin keikalle kuin tulee häihini!

Vierailija
06.06.2019 |

Lähetin hänelle kutsun häihimme jo useampi kuukausi sitten ja kaveri sanoi, että yrittää parhaansa mukaan päästä häihimme, että yrittää saada töistä vapaata sille päivälle. Nyt selvisi ettei hän pysty saamaan samalle viikonlopulle kahta päivää vapaaksi ja toisena näistä päivistä on häät, toisena hänen lempibändinsä keikka. Hän sanoi että joutuu valitettavasti jättämään häät välistä sillä keikalle pääsy on niin tärkeä asia?? On kuulemma odottanut vuosia, että näkisi bändin livenä.

On kyllä kieltämättä vähän loukkaantunut olo. Olemme olleet kavereita vuosia vaikka emme olekaan kamalan usein viettäneet aikaa yhdessä. Onko ihan reilua teidän mielestänne jättää kaverin häät väliin jonkun bändin takia?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On reilua. Häitä on vähän väliä, nuo tuskin ovat edes sinun ainoat hääsi. Jotkut artistit/orkesterit eivät esiinny Suomessa kuin kerran, tai useammin mutta monen vuoden välein. Menisin itsekin siinä tapauksessa ehdottomasti mieluummin keikalle.

Mitä oikein tarkoitat etteivät luultavasti ole ainoat hääni? Ap

Vierailija
22/86 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on kaveri, jota ei juurikaan edes tapaa, en todellakaan jättäisi vuosia odotettua keikkaa väliin. Läheisen ystävän/sukulaisen kohdalla pitäisi punnita tarkemmin kumpaan menisi. 

Mainittakoon vielä se, että olen auttanut kyseistä kaveria taloudellisestikin, joten kieltämättä harmittaa ettei apuani kunnioiteta tämän enempää. Kyse ei ollut isosta summasta, mutta silti. Ap

Olisit voinut muutaman säälipeukun saada, jos olisit tämän aloitukseesi laittanut. Nyt vaikutat lähinnä naurettavalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuntua pahalta mutta älä ota liian raskaasti. Kaveri on onnellisempi keikalla, toivon että teille tulee silti upea juhla. Kaverin poisjääminen tuskin voi pilata niitä jos et anna niin tapahtua. Älä anna vaikuttaa väleihin. Ehkä vuosien päästä pystyt jo naureskelemaan asialle yhdessä hänen kanssaan.

Vierailija
24/86 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on kaveri, jota ei juurikaan edes tapaa, en todellakaan jättäisi vuosia odotettua keikkaa väliin. Läheisen ystävän/sukulaisen kohdalla pitäisi punnita tarkemmin kumpaan menisi. 

Mainittakoon vielä se, että olen auttanut kyseistä kaveria taloudellisestikin, joten kieltämättä harmittaa ettei apuani kunnioiteta tämän enempää. Kyse ei ollut isosta summasta, mutta silti. Ap

Naurettava ajatusmalli, että pitäisi tulla häihin vain siksi, että on saanut joskus taloudellista apua. Normaalit ihmiset auttavat ystäviään pyyteettömästi ilman mitään syyllistämisiä. 

25/86 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että kaverisi joutuu valitsemaan kahden tärkeän tapahtuman väliltä, mutta ymmärrän kyllä valinnan. Tunnen ihmisiä, jotka ainakin nuorempana odottivat lempibändinsä keikkaa vuosia ja olivat valmiita jopa matkustamaan toiseen maahan keikalle.

Vierailija
26/86 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On reilua. Häitä on vähän väliä, nuo tuskin ovat edes sinun ainoat hääsi. Jotkut artistit/orkesterit eivät esiinny Suomessa kuin kerran, tai useammin mutta monen vuoden välein. Menisin itsekin siinä tapauksessa ehdottomasti mieluummin keikalle.

Mitä oikein tarkoitat etteivät luultavasti ole ainoat hääni? Ap

Yli 50% avioliitoista päättyy eroon ja eronneista aika moni menee uudelleen naimisiin. t.eri

Vierailija
27/86 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen tilanne, että joudun jättämään kaverin häät välistä hyvän keikan takia. Välitän toki kaveristani, mutta sen olen osoittanut monella tapaa. En ole edes tavannut hänen miestään kertaakaan, koska aina aikataulut ovat menneet ristiin kun olemme kaverin kanssa tavanneet niin ettei mies ole ollut mukana. Meillä on puolisoni kanssa melko tiukkaa juuri nyt, eli siinäkin mielessä valitsen laittaa rahani ennemmin tuohon keikkaan kuin häihin joissa tulee olemaan vain ihmisiä keitä en edes tunne, lukuun ottamatta tuota kaveriani. Anteeksi vain!

Vierailija
28/86 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän valinnan, mutta sitä en ymmärrä miksi loukkasi sinua kertomalla asiasta sinulle. Olisi voinut vain sanoa, ettei saanut hääpäivää töistä vapaaksi ja pahoitella. Ei olisi tarvinnut alkaa mainostaa, että priorisoi toisen vapaapäivän tärkeämmäksi ja siinä syy. Kuulostaa kuin haluaisi tahallaan olla ilkeä.

Mutta mitä jos valehtelisi ettei saa vapaata ja sitten saisi jälkikäteen tietää että on ollut keikalla. Ei sekään hyvä juttu olisi, parempi kun on rehellinen.

Vierailija
29/86 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikka on vaan kerran elämässä mutta häitä tulee keskivertotyypillä useammatkin. 

Vierailija
30/86 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis kaveri, jonka kanssa ei olla kovin tiiviisti yhdessä. Ei läheinen sukulainen tai ystävä.

Ymmärrän kaveria ja valitsisin keikan, jos todellakin vielä suosikkibändi ja vuosia odotettu keikka. Ja sinuna ilmoittaisin, että sinua harmittaa, mutta toivottaisin samalla hyvää keikkaa ja kiittäisin, että noin suoraselkäisesti asiasta ilmoitti. Ei ole varmaan ollut helppo ilmoittaa, että häihin ei tule.

Tuommoisesta kaverista, joka on noin rehellinen ja suoraselkäinen kannattaa pitää kiinni.

31/86 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin parhaan ystäväni häät aikoinaan välistä, sillä se oli ainoa viikonloppu mihin saatiin lomamatka buukattua. Eli totta kai buukattiin se matka.

Hän loukkaantui verisesti, mutta käyttäydyin ihan normaalisti siitä huolimatta.

En mä anna ystävien päättää, miten harvat lomani käytän. Mulla on oikeasti tosi vähän vapaa-aikaa, ja sen käytän juuri kuten parhaaksi näen.

Perhe on eri asia, mutta ei jotkut kaveripippalot ole mulle ikinä prioriteeteissa ykkösenä.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
32/86 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on useita ystävättäriä. En todellakaan pahastuisi, jos nyt yksi ystävä ei pääse osallistumaan häihini. Joskus häihin kutsutuilla on työesteitä, joskus se maailmanstaran konsertti sattuu samalle ajankohdalle tai hyvissä ajoissa varattu ulkomaanlomamatka on juuri häiden, kihlajaisten tai hautajaisten aikana. Minun erittäin hyvä ystäväni ei saapunut kihlajaisiimme. Oli  lähtenyt lapsensa kanssa rakkaan harrastuksensa pariin. Toisella ystävällä oli marathon samana päivänä kuin kihlajaiset. Hän oli odottanut marathon päivää kauan. En mitä tuosta ottanut nokkiini. Lähes kaikki muut ystävät olivat paikalla ja hauskaa oli kaikilla.

Vierailija
33/86 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tuntua pahalta mutta älä ota liian raskaasti. Kaveri on onnellisempi keikalla, toivon että teille tulee silti upea juhla. Kaverin poisjääminen tuskin voi pilata niitä jos et anna niin tapahtua. Älä anna vaikuttaa väleihin. Ehkä vuosien päästä pystyt jo naureskelemaan asialle yhdessä hänen kanssaan.

Omituinen kehotus, että älä anna vaikuttaa väleihin. Tottakai tuo vaikuttaa väleihin, jos kaveri priorisoi keikan tärkeämmäksi kuin nuo häät. En tarkoita, että se olisi jotenkin väärin tältä kaverilta, tai että morsiamen pitäisi näyttävästi katkaista välit ja aloittaa vuosisadan mykkäkoulu tai muu draama. Mutta lapsellistahan se on kuvitella, etteivät välit viilenisi, jos sanoo kaverille, että menen mielummin keikalle kuin häihisi. Jos se ei tätä kaveria haittaa, niin mikäs siinä.

Vierailija
34/86 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että käytät sanaa kaveri kertoo jo paljon. Kaveri tarkoittaa minun korvissa ihan vaan sellaista ei niin tärkeää ihmistä, kaveri ei ole ystävä. Ja jos olet tuollainen ruikuttava ihminen, niin onko ihme jos valitsee ennemmin keikan. Se, että on joskus jotakin auttanut rahallisesti ei tarkoita sitä, että tuo ihminen on lopun elämän kiitollisuuden velassa.

Vierailija
35/86 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
36/86 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Itse jätin parhaan ystäväni häät aikoinaan välistä, sillä se oli ainoa viikonloppu mihin saatiin lomamatka buukattua. Eli totta kai buukattiin se matka.

En mä anna ystävien päättää, miten harvat lomani käytän. Mulla on oikeasti tosi vähän vapaa-aikaa, ja sen käytän juuri kuten parhaaksi näen.

Perhe on eri asia, mutta ei jotkut kaveripippalot ole mulle ikinä prioriteeteissa ykkösenä.

Sinulla saa olla omat prioriteettisi, ei siinä mitään väärää ole. Mutta turha ihmetellä parhaan ystäväsi loukkaantumista. Omien prioriteettien takana seisominen on ok, mutta tällöin on hyväksyttävä, että se vaikuttaa ystävyyssuhteeseen. Kurjaa se on ystävällesi tietysti ollut tajuta, että ette ole niin hyviä ystäviä, kuin hän oli luullut teidän olevan, mutta sellaista se välillä on.

Vierailija
37/86 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituinen kehotus, että älä anna vaikuttaa väleihin. Tottakai tuo vaikuttaa väleihin, jos kaveri priorisoi keikan tärkeämmäksi kuin nuo häät. En tarkoita, että se olisi jotenkin väärin tältä kaverilta, tai että morsiamen pitäisi näyttävästi katkaista välit ja aloittaa vuosisadan mykkäkoulu tai muu draama. Mutta lapsellistahan se on kuvitella, etteivät välit viilenisi, jos sanoo kaverille, että menen mielummin keikalle kuin häihisi. Jos se ei tätä kaveria haittaa, niin mikäs siinä.

:D

Fiksu aikuinen ei loukkaannu siitä, että kaveri, siis huom ei edes ystävä, menee mielummin lempibändinsä keikalle kuin häihin. Jokainen, jolle musiikki on tärkeä asia takuulla ymmärtää tämän. Ei voi muutenkaan kuvitella, että maailma pyörii vaan itsensä ympärillä ja loukkaantua aina, kun niin ei käy.

Vierailija
38/86 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Sinulla saa olla omat prioriteettisi, ei siinä mitään väärää ole. Mutta turha ihmetellä parhaan ystäväsi loukkaantumista. Omien prioriteettien takana seisominen on ok, mutta tällöin on hyväksyttävä, että se vaikuttaa ystävyyssuhteeseen. Kurjaa se on ystävällesi tietysti ollut tajuta, että ette ole niin hyviä ystäviä, kuin hän oli luullut teidän olevan, mutta sellaista se välillä on.

Ihan oikeasti, se ei ole mitään ystävyydestä tai toisen tärkeydestä itselleen pois, jos menee matkalle ennemmin kuin häihin jos vapaa-aikaa ei muutenkaan ikinä ole. Todellinen ystävä ymmärtää ja todellinen ystävyys kestää tuon. Väitätkö tosissasi ja rehellisesti, että itse käyttäisit vähäisen, ainoan vapaa-aikasi ennemmin häissä kuin matkalla palautuen raskaasta arjesta?

Vierailija
39/86 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

se bändi ehkä tulee kerran tai pari, mutta häitä jotka ovat niin persoonalliset ja omalaatuiset ja meidän näköiset , eli samat morsiamen ryöstöt ja muut myötähäpeää täynnä olevat leikit , on joka viikonloppu jossaki.

Vierailija
40/86 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju taas todistaa sen, miten itsekkäitä ruikuttajia jotkut morsiamet osaavat olla. Kuvitellaan, että HEIDÄN iso päivänsä menee muillakin kaiken muun tärkeän edelle, että kellään muulla ei vaan voi olla mitään omia häitä tärkeämpää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän