Onko normaalia, että rv 21 on painoa tullut 5 kiloa?
Olen raskausviikolla 21 ja painoa on kertynyt tässä hiljalleen ja nyt painoa on tosiaan 4 kg tullut lisää. Mies sanoo, että tässä vaiheessa ei saisi tulla vielä kiloja, mutta itse en tiedä, mihin uskoa. Onko teille tullut näillä viikoilla painoa lisää jo vai oletteko pysyneet samoissa mitoissa?
Kommentit (68)
No minä olen neuvolalääkäri ja olen voinut sanoa odottaville äidille, ettei painonnousua välttämättä tarvitse ollenkaan ennen raskauden puoliväliä, jos elopainoa on riittävästi.
Joillekin useamman kilon nousu tuossa vaiheessa on täysin ok.
Vierailija kirjoitti:
No minä olen neuvolalääkäri ja olen voinut sanoa odottaville äidille, ettei painonnousua välttämättä tarvitse ollenkaan ennen raskauden puoliväliä, jos elopainoa on riittävästi.
Joillekin useamman kilon nousu tuossa vaiheessa on täysin ok.
Juurikin näin. Näin on minullekin lääkäri sanonut monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä tuo joka kirjoitti aiemmin että ekassa raskaudessa painoni nousi noin 20kg ja nyt tokassa raskaudessa on viikolla 20 noussut tähän mennessä 6kg.
Lisään vielä että neuvolassa ei ole ikinä mun painoa moitittu, molemmissa raskauksissa on vaan sanottu että hyvä hyvä, sopivasti nousee paino ja vauva kasvaa, ja pysyin muuten suht hoikkana.
Uskomatonta että jollekin on väitetty ettei paino vielä saisi nousta, jos raskaus on jo PUOLIVÄLISSÄ? Ekassa raskaudessa kun vatsalihakset oli timmimmät niin pystyin jonnekin 4kk tienoille raskautta salailemaan löysillä vaatteilla mut kyllä se silti selvä maha jo oli. Tässä tokassa raskaudessa maha pömpsähti eteenpäin jo joskus kolmannen kuukauden jälkeen, joten en sitä enää voinut kovin pitkään piilotella. Että kyllä se raskauden puolivälissä jo se maha näkyy ihan selvästi, niin olishan se nyt aika kummallista jos ei paino olisi noussut?
Mihin perustat väitteesi, että raskauden puolivälissä näkyy maha? Mahan näkyminen on täysin yksilöllistä ja siihen vaikuttaa kohdun sijainti. Kaikilla ei todellakaan näy vatsa raskausviikolla 21 ja siihen voi vaikuttaa juurikin taaksepäin kallistunut kohtu. Tiedän minua ihmisiä, joilla ei maha näy selvästi, joten olisikin mielenkiintoista kuulla perustelut väitteidesi tueksi.
Tämä! Minäkin haluaisin kuulla tähän hyvät perustelut
No näkyi tai ei, niin pointti oli se, että jos raskaus on puolivälissä niin johan sillä lapsellakin on jonkin verran kokoa, siihen plus istukka, lapsivesi, ja rintojen turvotus, eli olishan se nyt todella kummallista jos ei yhtään olisi paino noussut?
Mun kavereillakin on kyllä kaikilla näkynyt puolivälissä raskaus jo ihan selvästi.
(paitsi yhdellä reilusti ylipainoisella, mutta hän laihtuikin raskausaikana, jolloin kahden vipan kuukauden aikana hänestä jopa huomasi että hän on raskaana eikä pelkästään lihava)
Varmaan sitten vähemmän yleisiä ne taaksepäin kallistuneet kohdut jne? Tai sitten ei vaan ole sattunut omaan kaveripiiriin sellaisia.[/
Miten se on kummallista, jos paino ei ole noussut? Mulla on kuusi lasta ja yhdenkään lapsen kohdalla viikolla 21 ei ole paino ollut noussut. Kysyin lääkäriltäkin asiasta ja hän sanoi, että se on aivan normaalia. Varmaan jos syö kahden edestä eikä liiku niin paino nousee. Itse elän terveellisesti ja olen aina elänyt. Kavereillakin on lapsia eikä kukaan ole saanut painoa kiloa enempää, kun juttelin asiasta.
Eipä ole täälläkään paino noussut noilla viikoilla. Mitä väliä sillä on, jos kaikki on hyvin kuitenkin? Mä olen ainakin iloinen, ettei mulle ollut tullut painoa noihin viikkoihin mennessä ja kaikki oli hyvin. Terve 10 pisteen lapsi tuli ja nyt on jo 4v. Olin oikein hyvässä kunnossa ja olen nytkin.
Puolivälissä 3-5 kg on ihan ok, mitä vähemmän sen parempi, eihän se vauva paina kuin 200g. Kun ei syö kahden edestä jatkossakaan kokonaispainonnousu jää n 10 kiloon
Höpsis. Mä en kaksosraskaudessa pystunyt syömään juuri mitään jatkuvan pahoinvoinnin takia. Lähtöpaino 64kg. Vaikken syönyt juuri mitään, paino nousi lopulta 80kg saakka. Viikko synnytuksestä painoin 60kg eli vauvat söi mun rasvat ja painonnousu oli vettä, verta, vauvojen painia, istukst jne..Olin kuin elefantti sen vesimäärän kanssa. Vaakaa ei todellakaan kannata katsoa. Mun raskaus oli niin kauhea, että näin siitä painajaisia monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Puolivälissä 3-5 kg on ihan ok, mitä vähemmän sen parempi, eihän se vauva paina kuin 200g. Kun ei syö kahden edestä jatkossakaan kokonaispainonnousu jää n 10 kiloon
Tämä!
Maksa vapauttaa myrkkyjä laihdittaessa?